Reklāma

Hyundai un ARAMCO izstrādās sintētisko degvielu

Jaunākie raksti

Dienvidkoreja palaidusi satelītu, izmantojot pirmo pašu radīto raķeti

Dienvidkoreja nupat spērusi nozīmīgu soli, lai kļūtu par daļu no kosmosa valstu saimes. Tiek ziņots, ka Dienvidkoreja pirmo reizi...

“Amazon” iepazīstina ar savu pirmo pilnībā autonomo mobilo noliktavas robotu

Ņemot vērā iespējamo krīzi nodarbinātības jomā, "Amazon" jo cītīgi jāstrādā pie automatizācijas un robotikas risinājumu integrācijas savās noliktavās. Šajā...

Turpinoties lielam pieprasījumam pēc Apple AirTag, varētu tikt izlaists uzlabots modelis

Apple AirTag ierīču izsekotājs tika izlaists nedaudz vairāk kā pirms gada, un izskatās, ka tas ir bijis salīdzinoši populārs,...

PCI Express 7 astoņkārt pārsniegs PCI Express 5 ātrumus

PCI Express 5.0 vēl nav nonācis pie lietotājiem datoros, kad jau PCI-SIG komiteja uzsākusi darbu pie PCI Express 7.0....

Seagate IronWolf Pro 6 TB NAS cietā diska apskats

Seagate IronWolf un IronWolf Pro sērijas diski aptver ietilpības variantus no 1 TB līdz pat iespaidīgiem 20 TB un...

Korejiešu autoražotājs Hyundai, sadarbībā ar Saūda Arābijas naftas un gāzes pārstrādes uzņēmumu ARAMCO, izstrādās sintētisko degvielu, lai nākotnē ievērojami samazinātu iekšdedzes dzinēju radītos kaitīgos izmešus. Uzņēmumu kopīgi izstrādātā degviela būs balstīta “zaļajā ūdeņradī”, to iegūstot elektrolīzes procesā.

Kā uzsver abi uzņēmumi, izpētes centrā tiks izmantota elektrība no atjaunojamiem resursiem, savukārt Hyundai apgalvo, ka visā ciklā tiks radīti par 80% mazāk izmešu nekā izmantojot klasisko degvielu.

Korejiešu autoražotājs arī skaidro, ka sintētiskā degviela nodrošinās līdzvērtīgu efektivitāti un degvielas ekonomiju, salīdzinot ar parasto degvielu no naftas. Hyundai, protams, nav vienīgie, kas strādā šajā virzienā – jau vairākus gadus sintētiskās degvielas izstrādes procesā iesaistīts vācu autoražotājs Porsche.

Neskatoties uz to, ka šajā projektā ieplānotas investīcijas, Hyundai galvenais uzsvars tik un tā saglabāsies uz elektroauto, savukārt sintētiskā degviela drīzāk ir kā pārejas laiku tehnoloģija. “Elektriskās un ūdeņraža mašīnas beigu beigās ir mūsu galvenais veids, kā sasniegt oglekļneitralitāti privātajā mobilitātē, taču dabai draudzīgākas iekšdedzes dzinēja tehnoloģijas un degviela ir veids, kā varam efektīvi samazināt kaitīgos izmešus, atrodoties pārejas posmā uz elektrību,” stāsta Hyundai pārstāvji. Pagaidām nav nosprausts konkrēts termiņš, kad šī projekta rezultātā tapušajai degvielai jānonāk tirgū.

AvotsCarBuzz
Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma