Reklāma

Pētījums: Latvijā mazinājusies AliExpress popularitāte

Jaunākie raksti

Volvo investēs 1,25 miljardus eiro elektroauto rūpnīcā Slovākijā

Slovākijas ekonomikas ministrs Ričards Suliks pavēstījis, ka zviedru autoražotājs Volvo valsts austrumdaļā plāno būvēt jaunu elektroauto rūpnīcu. Kopējās investīcijas...

Huawei pēc šķiršanās no Leica izziņo XMAGE

Huawei paziņojis, ka turpmāk pie viedtālruņu kameru tehnoloģijām strādā ar XMAGE zīmolu. Šāds paziņojums nāk neilgi pēc Huawei un...

Jaguar ap 2025. gadu iepazīstinās ar trim elektriskiem SUV

Britu sporta auto ražotājs Jaguar 2025. gadā iepazīstinās ar trim pilnībā elektriskiem SUV, ziņo Autocar. Tas nozīmē, ka vismaz pagaidām...

Apple Watch 7 izturības reklāma varētu būt priekšvēstnesis izturīgāka modeļa iznākšanai

Iesākot jūliju, Apple izlaidis sava stila košu un produktus slavinošu reklāmu, šajā reizē norādot uz Apple Watch Series 7...

Samsung Galaxy S22 Ultra pārdošana pārsniedz jebkuru Note sērijas modeli

Samsung, iespējams, paši bija vainīgi pie zemiem Galaxy Note sēriju pārdošanas apjomiem, jo Galaxy Note bija lielāka izmēra viedtālruņi,...

Starptautiskā interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius jaunākajā
e-komercijas tirgus pētījumā noskaidrots, ka populārākā ārzemju iepirkšanās vietne joprojām ir aliexpress.com, taču tās popularitāte, salīdzinot ar pērno gadu, samazinājusies par 15 procentpunktiem. Tikmēr gan ārvalstu, gan Latvijas vietnēs visbiežāk pirkto preču un pakalpojumu topā atgriezušās preču kategorijas, kas bija populāras pirms pandēmijas.

Jaunākajā Gemius E-komercijas tirgus pētījumā, salīdzinot datus par šo un pērno gadu, noskaidrots, ka nemainīgi populārākā ārzemju interneta veikala aliexpress.com popularitāte samazinājusies par 15 procentpunktiem, un to kā savu iecienītāko iepirkšanās vietni šogad norādījuši 41 procents aptaujāto, kas pēdējos sešos mēnešos iepirkušies tiešsaistē. To visticamāk iespējams saistīt ar izmaiņām PVN piemērošanas kārtībā precēm no trešajām valstīm, kas stājās spēkā pagājušā gada vasarā. Tikmēr, apmainoties vietām ar ebay.com, kas iepriekš ieņēmis otro pozīciju, šogad otrs populārākais ārzemju interneta veikals, ko norādījuši aptaujātie, ir amazon.com, kura popularitāte savukārt pieaugusi par 11 procentpunktiem, sasniedzot 40 procentus respondentu. Tikmēr trešā pircēju iecienītākā ārzemju iepirkšanās vietne ir ebay.com, kuru norādījuši 30 procenti respondentu, kas ir par procentpunktu mazāk nekā pērn.

Pandēmijas ierobežojumu mazināšana atstājusi iespaidu uz ārzemju iepirkšanās vietnēs visbiežāk pirktajām precēm un pakalpojumiem. Ja pirms gada aptaujas dalībnieki visbiežāk ārzemju e-komercijas lapās bija iegādājušies apģērbu un apavus, spēles (datorspēles un galda spēles), kā arī datorus un viedtālruņus, šogad pircēji atgriezušies pie pakalpojumiem, kas saistīti ar tūrismu – līdzās apģērbam un apaviem, kas ir visbiežāk pirktā preču kategorija, seko rezervēšanas sistēmu pakalpojumi un aviotransporta, kā arī citu transporta līdzekļu biļetes.

Vienlaikus sūtījumu piegādes pakalpojumu sniedzēja Omniva dati par Latvijas iedzīvotāju iepirkšanās biežumu liecina, ka vairums uzņēmuma klientu (74%) saņem vismaz vienu sūtījumu mēnesī, 16% – saņem divus sūtījumus, bet 10% – pat trīs un vairāk sūtījumus mēnesī, gan no Latvijas, gan ārzemju interneta veikaliem.

Preces vai pakalpojumi, ko aptaujātie pēdējā pusgada laikā visbiežāk iegādājušies Latvijas e-komercijas vietnēs, ir apdrošināšana, gatavā ēdiena piegādes pakalpojumi, kā arī izklaides pasākumu biļetes – tai skaitā biļetes uz teātri, kino, koncertiem un citiem līdzīgiem kultūras un mākslas pasākumiem. Pērn starp biežāk pirktajām precēm un pakalpojumiem pasākumu biļešu vietā bija apģērbs un aksesuāri, savukārt 2020. gada sākumā gatavā ēdiena piegādi topā apsteidza sadzīves tehnika.

Interesanti, ka, vaicāti par precēm vai pakalpojumiem, bez kuru iegādes klātienē respondenti noteikti nevarētu iztikt, pie precēm, kuras pavisam noteikti varētu pirkt tikai tiešsaistē, aptaujātie visbiežāk norāda gan apdrošināšanu, gan aviobiļetes un rezervēšanas sistēmu pakalpojumus. Savukārt apģērbu un apavus, ko aptaujātie visbiežāk pērk gan Latvijas, gan ārzemju e-komercijas vietnēs, pircēji ierindo starp trim populārākajām, bez kuru iegādes klātienē noteikti nevarētu iztikt.

Jau ziņots, ka šī gada Gemius E-komercijas pētījumā noskaidrots – 84 procenti aptaujāto pēdējā pusgada laikā ir iepirkušies internetā, un vismaz 70 procenti to dara reizi mēnesī un biežāk. Tāpat vairāk nekā puse respondentu plāno, ka viņu tēriņi tiešsaistē šogad pieaugs.

Gemius E-komercijas pētījums veidots, izmantojot specializētu interneta aptauju – gemiusAdHoc. Pētījuma pamatā ir dati, kas iegūti ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas tika rādītas pēc nejaušības principa izvēlētiem interneta lietotājiem Latvijas populārākajos portālos. Šogad pētījums veikts no 24. janvāra līdz 14. februārim, aptaujājot 1907 respondentus vecuma grupā no 18 līdz 74 gadiem.

10 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
10 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Elvis
03.04.2022 11:35

Primāti jau tāpēc, ka visas mantas nāk vismaz 2 mēneši, it īpaši covid laikā. Ja manta nav Polijas vai Vācijas noliktavā, pašlaik nav jēgas sūtīt vispār. Man no Janvāra ir 4 mantas tranzītā un vēl nav Eiropā pat.

Kā arī sāk parādīties alternatīvas LV un Eiropā (visādi dropshiteri), no kuriem mantu var dabūt ātrāk mazliet vairāk samaksājot.

Elvis
03.04.2022 13:42
Reply to  Elvis

*Primāri lol

Basics
03.04.2022 21:53
Reply to  Elvis

Uz klavieres r un t ir blakām, kļūdījās un nepārlasīja. Bet vispār jau smieklīgi))

Andis
03.04.2022 13:34

Tur var nopirkt metāllūžņus par neodīma magnētu cenu.

Mmm
03.04.2022 14:12

1. Cena – jau sen cenas Ali līdzinās cenām tepat uz vietas, sevišķi tagad, kad ieviesa PVN visiem sūtījumiem.
2. Ilgais gaidīšanas laiks.
Protams, joprojām ir tūkstošiem lietu kuras šeit uz vietas nevar dabūt, piedāvājums Ali ir daudz reižu plašāks nekā LV vai pat EU. Kā arī sūtīšanas izmaksas no EU veikaliem bieži ir vairākas reizes lielākas nekā no CN, ja vispār sūta uz LV

Krotow
03.04.2022 20:45

Kopš obligātā PVN un muitas ieviešanas Ķīnas interneta veikalos vispār, ne tikai Ali, daudz kas palika gandrīz tai pašā cenā vai pat tai pašā cenā kā šeit. Paredzu ka tas nosita vēlmi iepirkties tur lēto šmotku un sadzīves drazu pircējiem. Objektīvi raugoties, tas ko pie mums tirgo caur oficiālajiem piegādes kanāliem, kopumā ir mazliet vai pat ļoti mazliet kvalitatīvāks un maksā tikai nedaudz dārgāk. Protams, vēl paliek visādas nišas preces, kas interesē galvenokārt DIY un dažādos hobijos iesaistīto publiku un ko pie mums nopirkt nevar. Lai gan tagad jau daudz ko no tā var nopirkt caur Vācijas un Polijas vairumniekiem,… Read more »

Dina
04.04.2022 06:49

Neatmaksājās sūtīt,te pat uz vietas jau var lētāk nopirkt.

Skābene
04.04.2022 11:34
Reply to  Dina

Muļķības. Kad man kāds “labdaris” bija nočiepis behai plastmasas knibuli, kas nosedz pakaļējā loga tīrītāja skrūvi, vietējā šrotā par lietotu plastmasas knibuli prasīja 20 EUR. Pasūtīju no Aliexpress pa 2 Eur ar visu sūtīšanu un pēc nedēļas jau saņēmu savā pastkastē. Ja prece nemaksā vairāk par 20eur, Aliexpress joprojām ir labākā izvēle, jo nav jāmaksā muita.

Krotow
04.04.2022 14:16
Reply to  Skābene

Tas ir ja vajadzīgais knibulis tur ir atrodams. Pats tur arī atradu “aftermarketa” baterijas vāciņu Logitech M185 pelei, kuru radi bija pazaudējuši. Taču pilnīgi visu drazu vilkt no turienes galīgi nav jēga.

digitalk
04.04.2022 14:26
Reply to  Skābene

muita nav jāmaksā, ja kopējās izmaksas nepārsniedz 150 eur.

Reklāma