Web Analytics
More
    Reklāma

    Mercedes gatavi uzņemties atbildību par “Drive Pilot” sistēmas darbību

    Jaunākie raksti

    Mercedes jaunā “Drive Pilot” sistēma ir viena no attīstītākajām braukšanas palīgsistēmām šobrīd un tā atbilst Level 3 autonomās braukšanas prasībām, proti, vadītājs noteiktos apstākļos drīkst novērst uzmanību no ceļa un darīt citas lietas, kamēr mašīna brauc pati. Sistēma jau sertificēta lietošanai uz visiem Vācijas lielceļiem, tiesa, sistēma pagaidām strādā tikai noteiktos posmos un ātrumā zem 60km/h.

    Vācu autoražotājs ieplānojis šīs sistēmas pakāpenisku ieviešanu ASV, līdz gada beigām to ieviešot Kalifornijā un Nevadā, bet darbs pie sistēmas ieviešanas notiek arī daudzos citos ASV štatos. Līdzīgas tehnoloģijas piedāvā arī citi autoražotāji, taču Mercedes risinājums, šķiet, ir pussoli priekšā konkurentiem. Kā vēsta publikācija medijā Road & Track, autoražotājs ir tik pārliecināts par savu veikumu, ka gatavs uzņemties atbildību par mašīnu laikā, kad strādā šī sistēma. Līdz šim autovadītājs bija pilnībā atbildīgs par mašīnu, tai atrodoties ceļu satiksmē. Arī ar ieslēgtām palīgsistēmām, piemēram “Tesla Full Self-Driving” un citām palīgsistēmām. Ja notiks negadījums un tiks pierādīts, ka negadījuma brīdī strādājusi “Drive Pilot” sistēma, atbildību par to uzņemsies vācu autoražotājs. Tiklīdz sistēma atslēdzas, atbildība par notiekošo pāriet uz vadītāja pleciem.

    Reklāma

    Protams, tas radīs virkni problēmu gan drošības regulatoriem, gan apdrošinātājiem. Visticamāk, redzēsim dažādus noteikumu traktējumus, kas izraisīs dažādas konfliktsituācijas. Ko tamlīdzīgu vairākkārt esam novērojuši ar Tesla un viņu radītajām braukšanas palīgsistēmām. Galu galā, kā tiks traktētas situācijas, kad sistēma pēkšņi atslēdzas, bet vadītājs tobrīd darījis kaut ko citu, nav pievērsis pietiekamu uzmanību un nepaspēj pienācīgi pārņemt kontroli?

    Pilnīgi noteikti Mercedes paredzējis veidu, kā sekot līdzi sistēmas darbībai, ieslēgšanas un izslēgšanas brīžiem. ASV pašlaik nemaz nav vienotu noteikumu par šāda veida autonomajām braukšanas sistēmām, tāpēc katrs štats tos var rakstīt pa savām. Tiek prognozēts, ka citi štati sekos pirmo piemēram, pārņemot Kalifornijas un Nevadas izstrādāto reglamentu šādu sistēmu lietošanai un atbildības noteikšanai.

    Kā tas parasti ir šādos gadījumos, pie vārdiem “atbildības uzņemšanās” varam pielikt zvaigznīti ar virkni papildnosacījumiem, kad un kā sistēmu vispār drīkst lietot – atļautais ātrums, ceļš ar sadalošo joslu, braukšana dienas laikā un labos laikapstākļos. Šobrīd ar šo sistēmu aprīkoti EQS un S-klases modeļi, bet laika gaitā tai vajadzētu pāriet arī uz lētākiem, vienkāršākiem modeļiem.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    1 komentārs
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Gundars
    27.03.2022 21:39

    Vācijas bānis un zem 60km/h… Diez cik apmierināti būs pārējie satiksmes dalībnieki par šādu tirliņu uz bāņa, kuram par varītēm vajag kaut ko darīt tieši mašīnā kura pārvietojas. Nu nevar tak saplānot dienu tā, lai esot pie stūres, varētu veltīt reālai braukšanai

    Reklāma