Francijas autoražotājs Renault pirmdien atsācis ražošanu rūpnīcā Maskavā. Tas notiek laikā, kad liela daļa starptautisku uzņēmumu pārtrauc darbību Krievijā, atbildot krievu iebrukumam Ukrainā. Tās kompānijas, kas joprojām turpina darbību Krievijā, šobrīd pakļautas milzīgam sabiedrības spiedienam un iespējamiem boikotiem šo uzņēmumu pakalpojumiem un precēm.
Darbības atsākšanu ziņu aģentūrai Reuters apstiprinājis Renault pārstāvis. Autoražotājs februāra beigās apturēja darbu rūpnīcās Krievijā, to pamatojot ar loģistikas problēmām. Renault skaidrā tekstā tobrīd neapstiprināja, ka tas noticis Krievijas uzsāktā kara dēļ. Rūpnīcā Maskavā tiek ražoti “Duster”, “Arkana” un “Captur” modeļi.
Renault pārstāvis pagaidām neprognozēja, cik ilgi ražošana turpināsies, jo mūsdienu autobūvei nepieciešami visdažādākie elektroniskie komponenti, taču daudzus no tiem uz Krieviju šobrīd aizliegts eksportēt. Renault paspārnē esošais krievu autoražotājs “AvtoVaz” no savām mašīnām izņems ABS un citas elektroniskās sistēmas, lai šo problēmu kaut kā apietu. Krievijas likumi paredz, ka visām jaunajām mašīnām valstī jau vairākus gadus obligāti jābūt aprīkotām ar ABS un ESP sistēmām, taču tas, protams, tiks pamainīts, atbildot rietumu sankcijām.
Darbības turpināšanu Krievijā atbalsta lielākais Renault akcionārs, proti, Francijas valdība, un autoražotājs darbu veic, ņemot vērā rietumu ieviestās sankcijas pret Krieviju. Darbībai Krievijā ir zināmi biznesa apsvērumi, proti, Renault pieder divas trešdaļas “AvtoVaz” daļu, Renault nodrošina darbu 36 tūkstošiem cilvēku un Krievija sastāda 8 procentus no Renault pamatieņēmumiem. Salīdzinājumā ar konkurentiem, Krievijas nozīme Renault biznesā ir krietni lielāka.
Ja darbs Maskavā turpinās, tad citviet Krievijā Renault paspārnē esošajās rūpnīcās ir problēmas – darbs ierobežots Avtovaz rūpnīcās Toljati un Iževskā, jo trūkst tieši elektronisko detaļu.
Tagad zinot, ka pēc pirmā krievijas iebrukuma 2014 gadā, franči turpināja piegādāt krievijai militāro tehniku – pārsteigumu nav. Tāpēc arī makarons zvanās ar večuku bunkurā katru otro dienu. Atcerēsimies…
Un kas tās franču krutkas pirks? Tugriki galīgi nevērtīgi.
Franču plāns:
1) savākt apakšbikses
2) —
3) peļņa
nauda pār vidu.
kapitālisma pamatpostulāts: vispirms ir peļņa.
viss pārējais ir pēc tam.
tas mēs, pilsonis vulgaris, ziedojam bez nosacījuma.
īsts kapitālists arī no ziedojuma nopelnīs, jeb nemaz neziedos.
Baumo ka Reno gandrīz puse biznesa esot Krievijā. Kā lai atsakās…
Vajadzētu Renault boikotēt!
Feiks? Tenis tak paziņoja par darbības pārtraukšanu parādīja.