Vācu autoražotājs BMW pārpircis savu ilggadējo sadarbības partneri “Alpina”. Abi uzņēmumi iepriekš sadarbojušies dažādos projektos un “Alpina” modeļu piedāvājums sastāv tikai no BMW mašīnām. “Alpina” versijas pat tiek saliktas tajā pašā rūpnīcā, kur BMW, taču tagad “Alpina” kļuvusi par vēl vienu BMW koncerna zīmolu, pievienojoties Mini, Rolls-Royce un pašam BMW.
Abi uzņēmumi nevēlējās izpaust darījuma finansiālo pusi, taču norādīja, ka darījums veikts, atbildot straujām pārmaiņām nozarē. “Auto industrija šobrīd atrodas milzīgu pārmaiņu procesā, virzoties ilgtspējīgas mobilitātes virzienā. Ņemot vērā šo situāciju, līdzšinējie biznesa modeļi regulāri ir jāatsvaidzina un jāpielāgo jaunajai situācijai,” paziņojumā citēts viens no BMW valdes locekļiem Pīters Nota.
BMW arī norāda, ka arvien stingrākas emisiju prasības, kā arī sarežģītākas braukšanas palīgsistēmas krietni sarežģī dzīvi maziem auto uzņēmumiem kā “Alpina”, kas specializējas noteiktos aspektos un ražo nelielā apjomā – šādiem uzņēmumiem strādāt vienatnē kļūst faktiski neiespējami. “Alpina” ar BMW mašīnām strādā jau kopš pagājušā gadsimta 60-tajiem gadiem, modificējot mašīnas un cenšoties tās padarīt labākas.
BMW un “Alpina” 2020. gadā pagarināja sadarbības līgumu līdz 2025. gadam, tāpēc tieši tas ir brīdis, kad beigsies pašreizēja “Alpina” modeļu programma. BMW nav paskaidrojis, ko koncerns nākotnē plāno iesākt ar “Alpina” zīmolu. Ja M divīzija koncentrējas maksimālajam sniegumam, tad “Alpina” mašīnas vairāk domātas kā “grand tour” modeļi.
Lieliska ziņa!