Kā informē The Washington Post, vairāk nekā 100 Tesla elektroauto īpašnieki iesnieguši sūdzības varasiestādēm, jo viņu mašīnas uz ceļa bez jebkāda iemesla asi un negaidīti sākušas bremzēt. Šīs sūdzības sakrājušās pēdējo trīs mēnešu laikā.
Problēma saasinājās oktobrī, kad Tesla bija spiesta atsaukt “Full-Self Driving” programmatūras versiju, jo tai atklājās vairākas kļūdas, tostarp šāda veida bremzēšana. Neskatoties uz to, tieši pēc programmatūras atsaukuma strauji pieaudzis sūdzību skaits par negaidītu bremzēšanu.
Kāds auto īpašnieks sūdzībā raksta, ka pārvietojies pa taisnu lielceļu, izmantojot adaptīvo kruīza kontroli un automātisko stūrēšanu, bet uz tukša ceļa un bez jebkāda brīdinājuma auto vairākkārt “nolicis pa mēmajiem”. Daudzi klienti atgriezušies pie vecās labās braukšanas pašiem, nevis paļaušanās uz tehnoloģijām.
Problēma, iespējams, saistīta ar Tesla atteikšanos lietot radaru sensorus jaunajos “Model 3” un “Model Y”, tā vietā paļaujoties tikai uz kamerām. Tesla izpelnījusies daudz kritikas tieši par “Full-Self Driving” testēšanu, būtībā ļaujot klientiem testēt vēl nepabeigtu produktu, kurā iespējamas kļūdas. Protams, tādējādi Tesla īsā laikā var ievākt krietni vairāk datu, taču tas rada drošības riskus. Tesla vadītājs Īlons Masks uzsvēris, ka šīs sistēmas attīstība ir viena no galvenajām prioritātēm šā gada laikā.
Klientiem nevis jāsūdzas, bet jāpateicas Teslai ka beidzot uzzin, ko nozīmē jēdziens “spēji bremzēt”. Vairums auto vadītāju nemāk bremzēt ar visu spēku, uz riepu izslīdēšanas robežas – tāpēc arī daudz avāriju. Tagad, kad brauks atkal paši, zinās ka viņu ierastā bremžu slidināšana bija nekas vairāk kā muļļāšanas, ne bremzēšana.
un zinās arī kāpēc vajag piesprādzēties – uz paneļa pārsists deguns tomēr ir labāk nekā ar pieri izsists priekšējais vējstikls :D