Elektroauto ražotājs Tesla izsludinājis atsaukumu 53 822 mašīnām, kas aprīkotas ar “Full-Self Driving” braukšanas palīgsistēmu, jo tās kļūdaini var ignorēt “stop” zīmes, mašīnai pie tām neapstājoties, bet vienkārši pārbraucot pāri krustojumam.
ASV Nacionālā satiksmes drošības aģentūra (NHTSA) norādījusi, ka tas rada drošības riskus. Aģentūra norādījusi, ka tās pārstāvji regulāri sazinās ar visiem autoražotājiem, lai diskutētu par šādu sistēmu iespējamajiem drošības riskiem, kā arī labākajiem veidiem, kā tos novērst.
Kā skaidrojis Tesla vadītājs Īlons Masks, sistēmā iekļauta “rolling stop” funkcija, auto samazinot ātrumu līdz pāris km/h, taču neapstājoties pilnībā, ja mašīnai priekšā esošais ceļš ir brīvs. Autoražotājs veiks sistēmas atjaunināšanu, lai izņemtu šo funkciju un tādējādi novērstu arī šo problēmu. Tesla nesen paziņoja, ka kopumā FSD sistēmu šobrīd lieto 60 tūkstoši autovadītāju.
Būtu gan jauki paskaidrot, ko nozīmē “atsaukums”?
Vai 50 tūkstoši auto brauks uz servisu, vai tomēr būs kārtējais programmatūras atjaunojums, kādus Teslas saņem gana bieži?
Jā, apstāšanās noteikti ir pats galvenais!
kad viņi paziņoja, ka būs “agresīvas braukšanas” režīms, uzreiz bija skaidrs, ka nebūs labi. pašbraucošs auto nekādos apstākļos nedrīkst pārkāpt noteikumus, arī tad, ja tam ar drošību nav nekāda sakara. bet teslai nekad nav rūpējusi drošība, tur galvenais, lai mārketings labi strādā, ne velti viņiem galvenais tēls ir pasaulē bagātākais jokdaris.
Masks varēja beigt solīt, ka autonomā braukšana “tūlīt tūlīt”. Šī verbālā caureja jau kļūst smieklīga.
Teslā kāds gudrs cilvēks bija izmantojis https://en.wikipedia.org/wiki/Idaho_stop algoritmā.
Tas autopilopilots ir Masks nakotnes terminatora prototips.