Reklāma

Panasonic investēs 700 miljonus dolāru, lai nākamgad ražotu jaunās “Tesla 4680” baterijas

Jaunākie raksti

Pusotra mēneša laikā vientuļo senioru atbalstam “Lidl” taromātos saziedoti jau 1300 eiro

Kopš 15. septembra Latvijas Samariešu apvienība (LSA) sadarbībā ar mazumtirgotāju “Lidl Latvija” uzsāka Latvijā pirmo ziedošanas iespēju taromātos vientuļo...

OX DRIVE Tesla koplietošanas automašīnas tagad pieejamas arī Pierīgā

Latvijā izveidotā TESLA koplietošanas platforma OX DRIVE pēc četru mēnešu darbības būtiski paplašinājusi auto paņemšanas un atstāšanas darbības zonas...

Samsung noteiktām sadzīves tehnikas sastāvdaļām piedāvā 20 gadu garantiju

Ledusskapja, veļas mazgājamās mašīnas vai veļas žāvētāja iegāde prasa nozīmīgus ieguldījumus. Tāpēc ierīcēm jābūt ne tikai energoefektīvām, bet arī...

Kikcstarter platformā pieejama tastatūra, kurai taustiņu vietā būs Lego klucīši

No Lego klucīšiem mūsdienās laikam var uzbūvēt visu, tāpēc nav pārsteigums, ka aktīvisti Kickstarter platformā ir palaiduši projektu mehāniskajai...

Leģendārajam pārtikas veikalam “Santa un Barbara” tagad pieejams interneta veikals

Novembra izskaņa ir nesusi patīkamas ziņas, jo Rīgas centra iedzīvotāju daudz aprunātais un leģendārais pārtikas veikals "Santa un Barbara"...

Japāņu ražotājs Panasonic investēs 700 miljonus dolāru, lai līdz nākamajam gadam rūpnīcā Japānā sāktu “Tesla 4680” bateriju šūnu ražošanu. Arī pati “Tesla” gatavojas uzsākt mašīnu ražošanu ar šīm baterijām, kas pirmoreiz plašākai sabiedrībai tika parādītas 2020. gadā.

Daļu nepieciešamo bateriju šūnu Tesla ražos pati, taču nepieciešams milzīgs apjoms, tāpēc elektroauto ražotājs sadarbosies ar savu līdzšinējo bateriju piegādātāju Panasonic – uzņēmums gatavo izmēģinājuma ražošanas līniju, bet tiek gatavotas apjomīgas investīcijas, lai uzsāktu sērijveida ražošanu.

Panasonic informāciju pagaidām nekomentē, kompānijai norādot, ka visa uzmanība joprojām pievērsta izmēģinājuma līnijai, pētot dažādus veidus, kā uzsākt masveida ražošanu. Neoficiāla informācija liecina, ka Panasonic gadā plāno saražot baterijas ar kopējo ietilpību ap 10GWh. Pieņemot, ka vidēji vienai mašīnai bateriju ietilpība ir ap 60kWh, tas nozīmē baterijas apmēram 150 tūkstošiem mašīnu.

Tiek gaidīts, ka Panasonic varētu izveidot šo bateriju ražošanas līnijas arī citās rūpnīcās, palielinot ražošanas apjomu. Baumo, ka arī citi bateriju ražotāji, piemēram, CATL un LG grasās ražot šī tipa baterijas, savukārt Tesla gatava ņemt visas iespējamās bateriju šūnas, kas būs pieejamas.

Reklāma

7 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
7 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Rūdolfs Putniņš
25.01.2022 13:02

Ja kāds zina – kāpēc elektro-auto izmanto cilindrveida litija elementus? Baisi daudz brīvas vietas paliek.

Biteme
25.01.2022 13:21

Kas nav slikti, jo starp baterijas elementiem var pūst gaisu dzesēšanai.

Čiekurs
25.01.2022 13:50

Ilustrācijai :)

5c3.jpg
Gunars Rodins
25.01.2022 16:21

Ražošanas process krietni ērtāks no šīm Litija lentām – tīt ruleti no plānas lentas ir vieglāk apaļai formai. Kvadrātainās formas sanāk ja taisa paketi salocīts plakaniski ZIG-ZAG formā, ar lieliem stresiem locījumu vietās. Otrs iemesls – drošība. Cilindriska forma mehāniski izturīga un arī siltumu novada vienmērīgāk. Trešais iemesls – pakot burciņas ir vienkāršāk nekā jebkuru taisnstūra šablonu (ja jāievēro šķirbas dzesēšanas kanāliem).

Rūdolfs Putniņš
25.01.2022 20:25
Reply to  Gunars Rodins

Paldies par info! Pieņemu zināšanai.

Kaspars Baradach
25.01.2022 13:35

Šitās nav parastās D mučeles, kuras es jaunībā stutēju Radiolā?

Krotow
25.01.2022 14:47

4680 ir lielākas – 46 x 80 mm. D elementu izmērs – 33,2 x 61,5 mm. 4680 ir apmēram enerģijas dzēriena bundžiņas lielumā.

Reklāma