Quantcast
More
    Reklāma

    Panasonic investēs 700 miljonus dolāru, lai nākamgad ražotu jaunās “Tesla 4680” baterijas

    Jaunākie raksti

    Japāņu ražotājs Panasonic investēs 700 miljonus dolāru, lai līdz nākamajam gadam rūpnīcā Japānā sāktu “Tesla 4680” bateriju šūnu ražošanu. Arī pati “Tesla” gatavojas uzsākt mašīnu ražošanu ar šīm baterijām, kas pirmoreiz plašākai sabiedrībai tika parādītas 2020. gadā.

    Daļu nepieciešamo bateriju šūnu Tesla ražos pati, taču nepieciešams milzīgs apjoms, tāpēc elektroauto ražotājs sadarbosies ar savu līdzšinējo bateriju piegādātāju Panasonic – uzņēmums gatavo izmēģinājuma ražošanas līniju, bet tiek gatavotas apjomīgas investīcijas, lai uzsāktu sērijveida ražošanu.

    Panasonic informāciju pagaidām nekomentē, kompānijai norādot, ka visa uzmanība joprojām pievērsta izmēģinājuma līnijai, pētot dažādus veidus, kā uzsākt masveida ražošanu. Neoficiāla informācija liecina, ka Panasonic gadā plāno saražot baterijas ar kopējo ietilpību ap 10GWh. Pieņemot, ka vidēji vienai mašīnai bateriju ietilpība ir ap 60kWh, tas nozīmē baterijas apmēram 150 tūkstošiem mašīnu.

    Tiek gaidīts, ka Panasonic varētu izveidot šo bateriju ražošanas līnijas arī citās rūpnīcās, palielinot ražošanas apjomu. Baumo, ka arī citi bateriju ražotāji, piemēram, CATL un LG grasās ražot šī tipa baterijas, savukārt Tesla gatava ņemt visas iespējamās bateriju šūnas, kas būs pieejamas.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    7 komentāri
    vecākie
    jaunākie novērtētākie
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Rūdolfs Putniņš
    25.01.2022 13:02

    Ja kāds zina – kāpēc elektro-auto izmanto cilindrveida litija elementus? Baisi daudz brīvas vietas paliek.

    Biteme
    25.01.2022 13:21

    Kas nav slikti, jo starp baterijas elementiem var pūst gaisu dzesēšanai.

    Čiekurs
    25.01.2022 13:50

    Ilustrācijai :)

    Gunars Rodins
    25.01.2022 16:21

    Ražošanas process krietni ērtāks no šīm Litija lentām – tīt ruleti no plānas lentas ir vieglāk apaļai formai. Kvadrātainās formas sanāk ja taisa paketi salocīts plakaniski ZIG-ZAG formā, ar lieliem stresiem locījumu vietās. Otrs iemesls – drošība. Cilindriska forma mehāniski izturīga un arī siltumu novada vienmērīgāk. Trešais iemesls – pakot burciņas ir vienkāršāk nekā jebkuru taisnstūra šablonu (ja jāievēro šķirbas dzesēšanas kanāliem).

    Rūdolfs Putniņš
    25.01.2022 20:25
    Reply to  Gunars Rodins

    Paldies par info! Pieņemu zināšanai.

    Kaspars Baradach
    25.01.2022 13:35

    Šitās nav parastās D mučeles, kuras es jaunībā stutēju Radiolā?

    Krotow
    25.01.2022 14:47

    4680 ir lielākas – 46 x 80 mm. D elementu izmērs – 33,2 x 61,5 mm. 4680 ir apmēram enerģijas dzēriena bundžiņas lielumā.

    Reklāma