Reklāma

Panasonic investēs 700 miljonus dolāru, lai nākamgad ražotu jaunās “Tesla 4680” baterijas

Jaunākie raksti

Tesla prezentē pētījumu par baterijām, kas teorētiski varētu izturēt 100 gadus

Bateriju ilgmūžība elektroauto kontekstā joprojām ir relatīvi diskutabls jautājums, taču Tesla pētnieku grupa, sadarbībā ar Dalhauzī Universitāti, iepazīstinājuši ar...

Atzīmējot “R” divīzijas 20 gadu jubileju, tapis jaudīgākais Golf sērijveida modelis vēsturē

Vācu autoražotāja Volkswagen sporta divīzija "R" svin 20 gadu jubileju, tāpēc Volkswagen vadība nolēmusi to atzīmēt, radot visu laiku...

Mazda laidusi klajā jaunu Mazda CX-60 krosoveru – lielāko un jaudīgāko savā saimē

Japānas ražotājs Mazda paplašinājis modeļu klāstu ar savu lielāko SUV – jauno CX-60. Tas ir lielformāta ģimenes krosovers ar...

BMW M3 un M4 saņem īpašās M divīzijas 50 gadu jubilejas versijas

Vācu autoražotāja BMW "M" sporta divīzija šogad svin apaļo 50 gadu jubileju, tāpēc ražotājs diviem saviem populārākajiem sporta modeļiem...

Tims Kuks kārtējo reizi iekļauts medija “Times” 100 pasaules ietekmīgāko personu topā

Medijs "Times" publiskojis ikgadējo pasaules 100 ietekmīgāko cilvēku topu, kurā gozējas gan tehnoloģiju jomas pārstāvji, gan mākslinieki, līderi, pionieri...

Japāņu ražotājs Panasonic investēs 700 miljonus dolāru, lai līdz nākamajam gadam rūpnīcā Japānā sāktu “Tesla 4680” bateriju šūnu ražošanu. Arī pati “Tesla” gatavojas uzsākt mašīnu ražošanu ar šīm baterijām, kas pirmoreiz plašākai sabiedrībai tika parādītas 2020. gadā.

Daļu nepieciešamo bateriju šūnu Tesla ražos pati, taču nepieciešams milzīgs apjoms, tāpēc elektroauto ražotājs sadarbosies ar savu līdzšinējo bateriju piegādātāju Panasonic – uzņēmums gatavo izmēģinājuma ražošanas līniju, bet tiek gatavotas apjomīgas investīcijas, lai uzsāktu sērijveida ražošanu.

Panasonic informāciju pagaidām nekomentē, kompānijai norādot, ka visa uzmanība joprojām pievērsta izmēģinājuma līnijai, pētot dažādus veidus, kā uzsākt masveida ražošanu. Neoficiāla informācija liecina, ka Panasonic gadā plāno saražot baterijas ar kopējo ietilpību ap 10GWh. Pieņemot, ka vidēji vienai mašīnai bateriju ietilpība ir ap 60kWh, tas nozīmē baterijas apmēram 150 tūkstošiem mašīnu.

Tiek gaidīts, ka Panasonic varētu izveidot šo bateriju ražošanas līnijas arī citās rūpnīcās, palielinot ražošanas apjomu. Baumo, ka arī citi bateriju ražotāji, piemēram, CATL un LG grasās ražot šī tipa baterijas, savukārt Tesla gatava ņemt visas iespējamās bateriju šūnas, kas būs pieejamas.

Reklāma

7 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
7 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Rūdolfs Putniņš
25.01.2022 13:02

Ja kāds zina – kāpēc elektro-auto izmanto cilindrveida litija elementus? Baisi daudz brīvas vietas paliek.

Biteme
25.01.2022 13:21

Kas nav slikti, jo starp baterijas elementiem var pūst gaisu dzesēšanai.

Čiekurs
25.01.2022 13:50

Ilustrācijai :)

5c3.jpg
Gunars Rodins
25.01.2022 16:21

Ražošanas process krietni ērtāks no šīm Litija lentām – tīt ruleti no plānas lentas ir vieglāk apaļai formai. Kvadrātainās formas sanāk ja taisa paketi salocīts plakaniski ZIG-ZAG formā, ar lieliem stresiem locījumu vietās. Otrs iemesls – drošība. Cilindriska forma mehāniski izturīga un arī siltumu novada vienmērīgāk. Trešais iemesls – pakot burciņas ir vienkāršāk nekā jebkuru taisnstūra šablonu (ja jāievēro šķirbas dzesēšanas kanāliem).

Rūdolfs Putniņš
25.01.2022 20:25
Reply to  Gunars Rodins

Paldies par info! Pieņemu zināšanai.

Kaspars Baradach
25.01.2022 13:35

Šitās nav parastās D mučeles, kuras es jaunībā stutēju Radiolā?

Krotow
25.01.2022 14:47

4680 ir lielākas – 46 x 80 mm. D elementu izmērs – 33,2 x 61,5 mm. 4680 ir apmēram enerģijas dzēriena bundžiņas lielumā.

Reklāma