Reklāma

Citadele: Uz pusi audzis pirkumu skaits internetā, attālināti iegādājas arī vērtīgus pirkumus

Jaunākie raksti

Hyundai un Kia birojos Vācijā veiktas kratīšanas aizdomās par krāpšanos ar dīzeļauto izmešiem

Vācijas varasiestādes veikušas kratīšanas vairākos Hyundai un Kia birojos. Korejiešu autoražotāji tiek turēti aizdomās par krāpšanos ar dīzeļauto izmešiem...

Kursors Stambulā iepazīstas ar jaunākajiem Huawei produktiem

Tieši vasaras saulgriežu laikā man sanāca interesanta iespēja pabūt Huawei produktu prezentācijā Stambulā, kurā tika prezentēti tieši Austrumeiropai, Ziemeļu...

Volkswagen ID.Buzz elektriskā mikroautobusa gaidībās

Tā kā jūnijs ir tas mēnesis, kad oficiāli sākas ID.Buzz iepriekšpārdošana, tad šis ir arī īstais mēnesis, lai mēs...

Audi vadība neapmierināta ar atsevišķu Vācijas ministru nostāju elektrifikācijas jautājumos

Aizvadītajā nedēļā Vācijas finanšu ministrs Kristians Lindners paziņoja, ka Vācija neatbalstīs Eiropas Savienības piedāvātos grozījumus, kas paredz aizliegt tirgot...

Montblanc Summit 3 – 1250 eiro vērts Wear OS 3.0 viedpulkstenis

Montblanc kopš Montblanc Summit 2 izlaišanas bija klusējis četrus gadus, bet nu izziņots Montblanc Summit 3 modelis ar Google...

Pērn mainījušies iedzīvotāju paradumi, iepērkoties attālināti – internetā pērk par 55 % biežāk, tērē vairāk un arvien biežāk veic pirkumus lielākus par 100 eiro, un visaktīvāk uz attālinātajiem pirkumiem iedzīvotāji pārgājuši, mobilajās lietotnēs iegādājoties degvielu un gatavo ēdienu, liecina bankas Citadele maksājumu karšu dati par pirkumiem internetā 2021. gadā.

Veikto pirkumu skaits internetā 2021. gadā piedzīvojis visaptverošu kāpumu, pieaugums attiecībā pret pērno gadu fiksēts teju visās kategorijās. Vislielāko izrāvienu piedzīvojušas degvielas uzpildes stacijas, kur mobilajā lietotnē veikto pirkumu skaits audzis piecas reizes. Liela interese iedzīvotāju vidū bijusi par pasūtījumu veikšanu restorānos – maltīšu apmaksa internetā pieaugusi par 150%.

Vairāk nekā divas reizes auguši tēriņi, apmaksājot automašīnu nomas pakalpojumus, bet saimniecības preču veikalos interneta pirkumu skaits palielinājies par 95%. Vērā ņemams pieaugums pirkumiem internetā fiksēts, apmaksājot naktsmāju vai veselības aprūpes pakalpojumus – aktivitāte šajās nozarēs augusi par, attiecīgi, 81% un 76%,  liecina Citadeles dati.

“Dati apliecina, ka attālinātajai tirdzniecībai straujiem soļiem pielāgojas gan iedzīvotāji, gan tirgotāji, un tirgus placis paplašinās ne tikai ar internetveikaliem, bet arī lietotnēm, kas bijis par pamatu straujai izaugsmei DUS sektorā un ēdienu piegādes nodrošināšanā. Ņemot vērā attālināto pakalpojumu attīstību, iedzīvotāji sāk pierast, ka preces un pakalpojumus var nopirkt ar pāris klikšķiem un teju uzreiz, jo telefons vienmēr ir kabatā. Arī Citadelē septembra beigās mobilās lietotnes aktīvo lietotāju skaits sasniedza 191 tūkstoti, kas ir par 38 % vairāk kā gadu iepriekš. Tēze, ka ir jābūt iedzīvotājiem sasniedzamiem viņiem ērtā veidā, kļūst populārāka arī uzņēmēju vidū, jo praktiski piemēri rāda, ka labi attīstītas digitālās kompetences var sekmēt arī klātienes tirdzniecību, piemēram, viena no Citadeles X REWARDS populārākajām balvām iedzīvotāju vidū ir dažādu labumu saņemšana Virši DUS vai arī ēdiena pasūtīšana attālināti,” atklāj Jānis Mūrnieks, Citadeles privātpersonu apkalpošanas direkcijas vadītājs. “Mazumtirdzniecība un apģērbu vai citu preču pasūtīšana internetā joprojām stabili attīstās, un pērn tikai vienā pakalpojumu kategorijā fiksēts kritums – apmaksa par pasta sūtījumiem samazinājusies par 36 %, kas skaidrojams ar Eiropas Savienības jauno regulējumu PVN maksājumos sūtījumiem ārpus ES robežām.”

Jau pāris gadu garumā visbiežāk iztērētā summa, veicot pirkumus attālināti, ir robežās starp 5 – 100 eiro. Iegādes šajā cenu diapazonā veic vairāk nekā puse iedzīvotāju, toties 2021. gada pirmajos astoņos mēnešos krietni palielinājies pirkumu skaits par 100 – 500 eiro. Ja gadu iepriekš šādu summu pirkumos internetā tērēja katrs ceturtais, tad 2021. gadā – teju katrs trešais, proti 29%.

“Līdz šim RD Electronics interneta veikalu www.rdveikals.lv mēnesī apmeklē vairāk nekā 1 miljons reižu, savukārt veikalus – 300 000. Pēc mūsu novērojumiem, aptuveni 35% mūsu klientu sāk meklētās preces izpēti tiešsaistē un iegādājas preci klātienē. Un otrādi. Ņemot vērā ierobežojumus, saprotams, ka uz konkrēto laiku palielinājās preču iegāde internetā, tomēr tas neizveidoja paradumu maiņu mūsu klientu vidū, un šobrīd klātienē un attālināti iepērkas līdzīgi, kā pirms pandēmijas,” saka Andrejs Korņejevs, RD Electronics valdes loceklis.

Citadeles klientu vidū populārākā iepirkšanās vietne internetā bijusi aliexpress.com, aiz kuras seko tādi pakalpojumu nodrošinātāji kā booking.com, Zara, HM, lvvignette.eu, asos.com un citi. Visvairāk pirkumu izdarīts 2021. gada novembrī, bet vismazāk – februārī.

Reklāma

6 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
6 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Aigars Axx
21.01.2022 10:47

Kā var iegādāties pirkumu?

Basics
22.01.2022 13:48
Reply to  Aigars Axx

Paaudzei, kas maz lasījusi, tas nav nekāds šķērslis.

Elektriķis
21.01.2022 18:56

“Uz pusi audzis” – vai tad mēs sakām “uz 50% vairāk”? Vismaz tad varēja rakstīt: “par pusi audzis”.
Vēl mēģinu cīnīties ar šo krievismu…bet diezgan bezcerīgi…

Aigars Axx
22.01.2022 02:21
Reply to  Elektriķis

Un ta vēl jāzīlē vai domāts 2x vairāk vai tiešām par pusi vairāk.

digitalk
22.01.2022 13:36
Reply to  Elektriķis

varbūt tas audzis pa labi vai pa kreisi? ;)

Roberts
29.01.2022 21:20

Man labāk patīk ka citadele liek naudu lai būvētu ārzemju studentiem kopmītnes Ķīpsalā. Riktīgi cool. Neesmu dzirdējis ka citadele atbalstītu medmāsu kopmītņu celtniecību.

Reklāma