Reklāma

Austrālijas kravu pārvadātāji pieprasa ātrāku pāreju uz elektroauto

Jaunākie raksti

Xiaomi laiž pārdošanā Mijia 610 L Rock ledusskapi

Xiaomi Ķīnā uzsācis pārdot Mijia Refrigerator 610 L Rock ledusskapi. Mijia Refrigerator 610 L Rock ledusskapim ir 20 nodalījumi...

Bentley saviem modeļiem ieviesīs “Azure” versiju īpaši komfortablai braukšanai

Luksusauto ražotājs Bentley paziņojis, ka savos modeļos tas ieviesīs "Azure" versiju - tas nav jauns modelis, bet gan aprīkojuma...

Tesla piesakās papildus zemesgabalam, lai paplašinātu rūpnīcu Berlīnē

Elektroauto ražotājs Tesla pieteicies iegādāties "Gigafactory Berlin" pieguļošo zemesgabalu, autoražotājam jau plānojot rūpnīcas paplašināšanās darbus. Šadas ziņas izplatījuši vācu...

Marks Zakerbergs: “Meta” metaversa projekts tuvākos piecus gadus izmaksās ļoti dārgi

Nav nekāds noslēpums, ka metaversa kā iekļaujošas virtuālās pasaules izveide izmaksās ļoti dārgi. Daudzi uzņēmumi, ieskaitot "Google", "Microsoft", "Meta"...

Vai un kā paaudzes īpatnības ietekmē finanšu paradumus?

Viena no jomām, kur diezgan labi var aplūkot atšķirības dažādās paaudzēs, ir finanses. Šobrīd, kad tehnoloģijas attīstās straujāk nekā...

Austrālijas kravu pārvadātāju asociācija pieprasa ātrāku pāreju uz elektriskajiem transportlīdzekļiem, lai nozare pēc iespējas ātrāk tiktu galā ar samilzušo “AdBlue” problēmu valstī. Asociācija pieprasa valsts valdību ieviest reformas, kas veicinātu pāreju uz elektriskajiem transportlīdzekļiem.

Tā kā Austrālija Covid-19 laikos kļuvusi par vienu no norobežotākajām valstīm pasaulē, tur radies ievērojams “AdBlue” deficīts, strauji pieaugot izejvielu cenām, kā arī saskaroties ar nepietiekamiem piegādes apjomiem. Bez “AdBlue” mūsdienu dīzeļauto nespēj pārvietoties, tāpēc piegādes transportlīdzekļi piespiedu kārtā stāv uz vietas, savukārt veikalu plaukti nereti ir krietni tukšāki nekā agrāk. Lielākoties šo ķimikāliju Austrālijai piegādā Ķīna, taču abu valstu attiecības jau ilgāku laiku ir stipri saspīlētas.

Austrālieši pāreju uz elektroauto pamato ar dažādiem argumentiem – nenāksies ražot vai meklēt papildus “AdBlue”, piegādes industrija tiks pasargāta no degvielas cenu svārstībām (sveicieni no Latvijas ar elektrības cenu strauju pieaugumu), vienlaikus samazinot uzturēšanas izmaksas. Valsts valdība tiek aicināta strādāt pie mērķtiecīgas politikas izveides, veicinot uzlādes infrastruktūras izveidi un elektrisko transportlīdzekļu pieejamību.

Austrālijā šāds risinājums tiek plānots tieši piegādes furgoniem, kas veic gala piegādi līdz mājas durvīm. Mazāk ticams, ka Austrālijas slavenie “lielceļu vilcieni” tik drīz pāries uz elektrību – ņemot vērā valsts milzīgos plašumus un to, ka lielākā daļa Austrālijas uzskatāma par nomaļu vietu, šo milzīgo kravas auto pāreja uz elektrību tik drīz vēl nenotiks.

Reklāma

8 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
8 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
REALAIS
21.01.2022 11:20
Reply to  Artis Ābols

Un? Tas video ir par smagajiem, un protams uz baterijām lielceļu dūres nevilks. Šeit tiek runāts par Last mile transportu. Kas tomēr ir mazāk problemātisks baterijām. Mazākas distances īsākā laikā

21.01.2022 12:29
Reply to  REALAIS

Kas kuram ir last mile. Tāda Melburna tīri teritorijas ziņā ir kā Rīga kopā ar Jūrmalu, Jelgavu, Iecavu, Vecumniekiem, Ogri, Ādažiem un Carnikavu kopā. Melburna ir 10 000 km^2, Rīga ir 300 km^2.

LAN
21.01.2022 11:20
Reply to  Artis Ābols

Kur viņš izrāva ka akumulatora pakai ir jāsver 20x vairāk nekā degvielai?
Piemēram šis jaukais MAN dzinējs patērē ap 0.2 kg degvielas lai paveiktu 1KWh darbu:
https://www.motortrend.com/reviews/1502-man-d3876-152l-i-6-diesel-engine-torque/
Teslās enerģijas blīvums ir ap 200 Wh/Kg:
https://electrek.co/2021/11/04/tesla-upgraded-model-x-battery-energy-density-more-powerful-motors/
Man sanāk ļaunākajā gadījumā 5x smagāks akumulators nekā dīzeļdegviela.
Neesmu es smagā šoferis, taču 1500L bākas šķiet baigais overkill – saprotu ir ērti reizi nedēļā uzpildīties, taču mūsu platuma grādos degviela nakts melnumā var aizplūst nezināmā virzienā… 🤔

21.01.2022 19:02
Reply to  LAN

Smagajam gan katra lieka apstāšanās un pildīšanās samazina atlikušo atļauto darba laiku, ko varētu tērēt braukšanai, nevis piespiedu stāvēšanai, lai kārtējo reizi salietu mazo bāku.

Nu un vēl tas, ka nevar tā gluži jebkurā tankā braukt un pildīties. Piemēram, pārvadātājam ir līgums ar konkrētu kantori, un uz to tev arī ir jābrauc, izņemot kaut kādu emergency (piemēram, uzliet, ja pa nakti degviela iztvaikojusi, pie tam tas var notikt jebkuros platuma grādos :D).

Skābene
21.01.2022 16:24

Gribu redzēt to EV monstru, kas aizstās Austrālijas fūres, ko mēdz dēvēt par ceļa vilcieniem. :)

road train.jpg
Elektriķis
21.01.2022 17:19

Šķiet ka Latvijā ir AdBlue ražotne. Varbūt varam eksportēt, pretī saņemot urānu, mūsu jaunajai AES?

21.01.2022 19:02

Hmm, austrāļi nečurā?

Reklāma