Austrālijas kravu pārvadātāju asociācija pieprasa ātrāku pāreju uz elektriskajiem transportlīdzekļiem, lai nozare pēc iespējas ātrāk tiktu galā ar samilzušo “AdBlue” problēmu valstī. Asociācija pieprasa valsts valdību ieviest reformas, kas veicinātu pāreju uz elektriskajiem transportlīdzekļiem.
Tā kā Austrālija Covid-19 laikos kļuvusi par vienu no norobežotākajām valstīm pasaulē, tur radies ievērojams “AdBlue” deficīts, strauji pieaugot izejvielu cenām, kā arī saskaroties ar nepietiekamiem piegādes apjomiem. Bez “AdBlue” mūsdienu dīzeļauto nespēj pārvietoties, tāpēc piegādes transportlīdzekļi piespiedu kārtā stāv uz vietas, savukārt veikalu plaukti nereti ir krietni tukšāki nekā agrāk. Lielākoties šo ķimikāliju Austrālijai piegādā Ķīna, taču abu valstu attiecības jau ilgāku laiku ir stipri saspīlētas.
Austrālieši pāreju uz elektroauto pamato ar dažādiem argumentiem – nenāksies ražot vai meklēt papildus “AdBlue”, piegādes industrija tiks pasargāta no degvielas cenu svārstībām (sveicieni no Latvijas ar elektrības cenu strauju pieaugumu), vienlaikus samazinot uzturēšanas izmaksas. Valsts valdība tiek aicināta strādāt pie mērķtiecīgas politikas izveides, veicinot uzlādes infrastruktūras izveidi un elektrisko transportlīdzekļu pieejamību.
Austrālijā šāds risinājums tiek plānots tieši piegādes furgoniem, kas veic gala piegādi līdz mājas durvīm. Mazāk ticams, ka Austrālijas slavenie “lielceļu vilcieni” tik drīz pāries uz elektrību – ņemot vērā valsts milzīgos plašumus un to, ka lielākā daļa Austrālijas uzskatāma par nomaļu vietu, šo milzīgo kravas auto pāreja uz elektrību tik drīz vēl nenotiks.
https://www.youtube.com/watch?v=w__a8EcM2jI
Un? Tas video ir par smagajiem, un protams uz baterijām lielceļu dūres nevilks. Šeit tiek runāts par Last mile transportu. Kas tomēr ir mazāk problemātisks baterijām. Mazākas distances īsākā laikā
Kas kuram ir last mile. Tāda Melburna tīri teritorijas ziņā ir kā Rīga kopā ar Jūrmalu, Jelgavu, Iecavu, Vecumniekiem, Ogri, Ādažiem un Carnikavu kopā. Melburna ir 10 000 km^2, Rīga ir 300 km^2.
Kur viņš izrāva ka akumulatora pakai ir jāsver 20x vairāk nekā degvielai?
Piemēram šis jaukais MAN dzinējs patērē ap 0.2 kg degvielas lai paveiktu 1KWh darbu:
https://www.motortrend.com/reviews/1502-man-d3876-152l-i-6-diesel-engine-torque/
Teslās enerģijas blīvums ir ap 200 Wh/Kg:
https://electrek.co/2021/11/04/tesla-upgraded-model-x-battery-energy-density-more-powerful-motors/
Man sanāk ļaunākajā gadījumā 5x smagāks akumulators nekā dīzeļdegviela.
Neesmu es smagā šoferis, taču 1500L bākas šķiet baigais overkill – saprotu ir ērti reizi nedēļā uzpildīties, taču mūsu platuma grādos degviela nakts melnumā var aizplūst nezināmā virzienā… 🤔
Smagajam gan katra lieka apstāšanās un pildīšanās samazina atlikušo atļauto darba laiku, ko varētu tērēt braukšanai, nevis piespiedu stāvēšanai, lai kārtējo reizi salietu mazo bāku.
Nu un vēl tas, ka nevar tā gluži jebkurā tankā braukt un pildīties. Piemēram, pārvadātājam ir līgums ar konkrētu kantori, un uz to tev arī ir jābrauc, izņemot kaut kādu emergency (piemēram, uzliet, ja pa nakti degviela iztvaikojusi, pie tam tas var notikt jebkuros platuma grādos :D).
Gribu redzēt to EV monstru, kas aizstās Austrālijas fūres, ko mēdz dēvēt par ceļa vilcieniem. :)
Šķiet ka Latvijā ir AdBlue ražotne. Varbūt varam eksportēt, pretī saņemot urānu, mūsu jaunajai AES?
Hmm, austrāļi nečurā?