Reklāma

FedEx savas lidmašīnas vēlas aprīkot ar pretraķešu aizsardzības sistēmām

Jaunākie raksti

Atzīmējot “R” divīzijas 20 gadu jubileju, tapis jaudīgākais Golf sērijveida modelis vēsturē

Vācu autoražotāja Volkswagen sporta divīzija "R" svin 20 gadu jubileju, tāpēc Volkswagen vadība nolēmusi to atzīmēt, radot visu laiku...

Mazda laidusi klajā jaunu Mazda CX-60 krosoveru – lielāko un jaudīgāko savā saimē

Japānas ražotājs Mazda paplašinājis modeļu klāstu ar savu lielāko SUV – jauno CX-60. Tas ir lielformāta ģimenes krosovers ar...

BMW M3 un M4 saņem īpašās M divīzijas 50 gadu jubilejas versijas

Vācu autoražotāja BMW "M" sporta divīzija šogad svin apaļo 50 gadu jubileju, tāpēc ražotājs diviem saviem populārākajiem sporta modeļiem...

Tims Kuks kārtējo reizi iekļauts medija “Times” 100 pasaules ietekmīgāko personu topā

Medijs "Times" publiskojis ikgadējo pasaules 100 ietekmīgāko cilvēku topu, kurā gozējas gan tehnoloģiju jomas pārstāvji, gan mākslinieki, līderi, pionieri...

Samsung Galaxy S23 un Galaxy S24 sērijās varētu atteikties no Exynos procesoriem

Samsung Galaxy S sērijas viedtālruņi parasti pieejami divos variantos - ar Qualcomm procesoriem ASV un ar Samsung Exynos procesoriem...

Kravu pārvadāšanas uzņēmuma FedEx lidmašīnas drīzumā varētu tikt aprīkotas ar aizsardzības sistēmu, kas spētu novirzīt raķetes, kuras izšautas uz lidmašīnu.

Uzņēmums ir pieprasījis Federālās aviācijas administrācijai (FAA) atļaut aprīkot savas Airbus A321-200 lidmašīnas ar speciāliem lāzeriem, kuri būs spējīgi novirzīt raķetes. Sistēma būs paredzēta tieši tām raķetēm, kuras vadās pēc siltuma, līdz ar to lāzeri būtu spējīgi nomainīt šo trajektoriju. FedEx rīcības pamatā ir iepriekš zināmi gadījumi, kad tikušas notriektas pasažieru lidmašīnas, kas gan lielā mērā nav darīts apzināti.

Loģistikas uzņēmums lāzeru izmantošanai pieteicās jau 2019. gadā, taču FAA tikai tagad ir gatavi apstiprināt šo prasību. Protams, būs jāievēro īpaši noteikumi, lai lāzeri nekaitētu lidmašīnai un cilvēkiem, kā arī tai jābūt speciālai drošībai, lai šo sistēmu nevarētu aktivizēt tad, kad lidmašīnas atrodas uz zemes. Šis nav jaunums aviācijas nozarē, jo jau 2008. gadā tieši komerciālās aviolīnijas sāka izmantot šādas sistēmas, kā arī FedEx šajā laikā sāka testēt Northrop Grumman risinājumu. Lāzeri retāk tiek izmantoti kravu pārvadājumiem, bet sagaidāms, ka tieši pēc šīs FedEx prasības varētu sasparoties komerciālās aviokompānijas. Kaut arī šādas apzinātas notriekšanas risks kopumā ir ļoti zems.

7 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
7 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
KKTK
18.01.2022 18:03

Piedāvāju izstrādāt iekārtu, kas tai automašīnai, kas krustojumu šķērso pie sarkanās gaismas, ar lāzeru izdedzina krāsā caurumiņu.

Biteme
18.01.2022 19:13
Reply to  KKTK

Mūsdienās ir daudz efektīvāki līdzekļi – jau minūti pēc sarkanā šķērsošanas pienāk ziņa par pārkāpto csn punktu un maksājamā soda summa, kas pēc noteikta laika sāk palielināties. Ja sodus automātiski rēķinātu, pielietojot koeficientu kas atkarīgs no auto vērtības, būtu vispār brīnumaini.

Andris
18.01.2022 20:36

Tāds A321-300 nemaz nav. :)

Andris
19.01.2022 07:25

Tagad tik problēma, ka viņu flotē pilnīgi neviena paša A321 nemaz nav.

https://www.airfleets.net/flottecie/Federal%20Express.htm

digitalk
19.01.2022 08:21
Reply to  Andris

“upcoming fleet” ir pazudis tulkojumā.

bobis
22.01.2022 05:21

Pret droniem tie lazeri neaizsarga?

Reklāma