Kravu pārvadāšanas uzņēmuma FedEx lidmašīnas drīzumā varētu tikt aprīkotas ar aizsardzības sistēmu, kas spētu novirzīt raķetes, kuras izšautas uz lidmašīnu.
Uzņēmums ir pieprasījis Federālās aviācijas administrācijai (FAA) atļaut aprīkot savas Airbus A321-200 lidmašīnas ar speciāliem lāzeriem, kuri būs spējīgi novirzīt raķetes. Sistēma būs paredzēta tieši tām raķetēm, kuras vadās pēc siltuma, līdz ar to lāzeri būtu spējīgi nomainīt šo trajektoriju. FedEx rīcības pamatā ir iepriekš zināmi gadījumi, kad tikušas notriektas pasažieru lidmašīnas, kas gan lielā mērā nav darīts apzināti.
Loģistikas uzņēmums lāzeru izmantošanai pieteicās jau 2019. gadā, taču FAA tikai tagad ir gatavi apstiprināt šo prasību. Protams, būs jāievēro īpaši noteikumi, lai lāzeri nekaitētu lidmašīnai un cilvēkiem, kā arī tai jābūt speciālai drošībai, lai šo sistēmu nevarētu aktivizēt tad, kad lidmašīnas atrodas uz zemes. Šis nav jaunums aviācijas nozarē, jo jau 2008. gadā tieši komerciālās aviolīnijas sāka izmantot šādas sistēmas, kā arī FedEx šajā laikā sāka testēt Northrop Grumman risinājumu. Lāzeri retāk tiek izmantoti kravu pārvadājumiem, bet sagaidāms, ka tieši pēc šīs FedEx prasības varētu sasparoties komerciālās aviokompānijas. Kaut arī šādas apzinātas notriekšanas risks kopumā ir ļoti zems.
Piedāvāju izstrādāt iekārtu, kas tai automašīnai, kas krustojumu šķērso pie sarkanās gaismas, ar lāzeru izdedzina krāsā caurumiņu.
Mūsdienās ir daudz efektīvāki līdzekļi – jau minūti pēc sarkanā šķērsošanas pienāk ziņa par pārkāpto csn punktu un maksājamā soda summa, kas pēc noteikta laika sāk palielināties. Ja sodus automātiski rēķinātu, pielietojot koeficientu kas atkarīgs no auto vērtības, būtu vispār brīnumaini.
Tāds A321-300 nemaz nav. :)
Jā, salabots.
Tagad tik problēma, ka viņu flotē pilnīgi neviena paša A321 nemaz nav.
https://www.airfleets.net/flottecie/Federal%20Express.htm
“upcoming fleet” ir pazudis tulkojumā.
Pret droniem tie lazeri neaizsarga?