Reklāma

“Facebook” vēlas būvēt savu lielāko Eiropas datu centru, taču saskaras ar lielu pretestību

Jaunākie raksti

Nothing Phone (1) apskats – parunāsim par neko!

Ilgi domāju, kā lai latvisko angļu vārdu "Hype", tad metu kaunu pie malas un ļāvos Google tulkotājam. Ažiotāža. Patiešām...

Tesla kārtējās problēmas ar varasiestādēm par Autopilot sistēmas mārketingu

Elektroauto ražotājs Tesla kārtējoreiz iekūlies nepatikšanās ar varasiestādēm par to, kā tiek reklamēta "Autopilot" sistēma - šoreiz Tesla ir...

Samsung varētu oficiāli atbrīvoties no “Z” burta lietošanas salokāmo tālruņu nosaukumus

Esam tikai dienas attālumā no tā, kad tikss izziņoti nākamās paaudzes Samsung salokāmie viedtālruņi un sagaidāms, ka to nosaukumu vairs...

NIO bateriju maiņas stacijas tiks ražotas Ungārijā

Ķīniešu elektroauto ražotājs NIO turpina paplašināšanos Eiropas tirgū un tagad uzņēmums ziņo, ka Eiropā tiks saliktas NIO elektroauto bateriju...

McLaren tagad piedāvās 450 dolāru vērtus sporta apavus

Auto zīmols McLaren cer pavērt jaunus biznesa un mārketinga apvāršņus, piedāvājot sporta apavus, kurus rotās uzņēmuma vārds. Jaunais skriešanas apavu...

Turpinot savu attīstību, “Facebook” vēlas uzbūvēt savu lielāko datu centru Eiropā, taču ēkas atrašanās vietas izvēle, kā arī metodes, ko uzņēmums pielietoja, lai mēģinātu iegūt zemes gabalu, ir radījuši diezgan lielu sabiedrības nosodījumu.

166 hektāru lielais zemes gabals, ko “Facebook” vēlas sava datu centra izveidei, atrodas mazā ciematiņā ar auglīgu zemi – Zēvoldē, Flevolandes provincē, Nīderlandē. Lai iegūtu pašvaldības piekrišanu un sabiedrības atbalstu zemes gabala iegādei, “Facebook” rīkojās visai viltīgi. Darījuma pārrunās tas slēpās aiz cita uzņēmuma vārda, iepriekš reģistrējot “aizsegkompāniju”. Tas viss ar mērķi mazināt iespējamo negatīvo reakciju un riskus netikt pie kārotā zemes gabala. Daļēji tas ir izdevies, jo lielākā daļa pašvaldības deputātu nobalsoja par šo projektu. Tomēr, kad blēdība atklājās, lieki piebilst, ka gan vietējie, gan pašvaldība par to bija diezgan lielā šokā un neizpratnē.

Darījuma noslēgšanu apdraud vēl vairāki citi šķēršļi. Sabiedrība ne tikai noraida ideju par datu centra izveidi uz auglīgās zemes, bet arī saprot, ka liela daļa no zaļās enerģijas, ko pašvaldība saražojusi, aizies šīs ēkas uzturēšanā. Sev vajadzīgo enerģiju pašvaldība lielākoties iegūst no 400 vēja ģeneratoriem. Aplēses liecina, ka “Facebook” datu centrs izmantotu divreiz vairāk enerģijas salīdzinājumā ar šī brīža patēriņu. Datu centra darbināšanai būtu nepieciešams uzstādīt vēl 140 vēja ģeneratorus.

Taču “Facebook”, šķiet, ir ļoti ieciklējies uz šī zemes gabala iegūšanu. Uzņēmums pat lūdzis Nīderlandes valdībai datu centra būvniecību padarīt par valsts nozīmes projektu. Sabiedrības pretestības dēļ gan pagaidām zemes gabala pārdošana īsti nekust no vietas. Savukārt Nīderlandes nekustamā īpašuma aģentūras pārstāvis norādījis, ka zeme tiks pārdota “tikai tad, ja “Facebook” izpildīs obligāto ilgtspējības prasību kopumu”.

5 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
5 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Māris
15.01.2022 13:34

Lūdzu skaidrot, kas ir vēja ģeneratori? Tie ražo vēju?

Basics
15.01.2022 15:53

Un viss tādēļ, lai cilvēki sēdētu metaversā kā matrixa mucās ar vadiem paurī.

Mārtiņš
15.01.2022 19:38
Reply to  Basics

Vismaz tā varēs biežāk iziet no mājām, kaut vai virtuāli :D Ja tikai iemācītos virtualizēt visus nervu signālus, ne tikai redzi un dzirdi.

Ēteris Buternieks
16.01.2022 11:01
Reply to  Mārtiņš

Nevaru vien sagaidīt kad to varēs beidzot realizēt un ieslīgt kārdinošajā VR pasaulē!

Gastons
18.01.2022 10:21

Kārumnieks :d

Reklāma