Reklāma

Izveidota digitālā spēle “Restauratori” ar latviešu klasiķu mākslas darbiem

Jaunākie raksti

LMT pērn veicis rekordlielas investīcijas tīklā un palielinājis klientu skaitu

Latvijas mobilo sakaru operators un tehnoloģiju inovāciju uzņēmums LMT 2021. gadā veicis pēdējos 10 gados lielākās investīcijas infrastruktūrā, tīkla...

Par spīti Džo Rogana izplatītajai dezinformācijai par Covid-19 “Spotify” no viņa neatteiksies

Lielu sašutuma vētru izraisījusi Džo Rogana "Spotify" dzirdamā podkāsta "The Joe Rogan Experience" 31. decembra epizode, kurā piedalījās ārsts...

Latvijā beidzot pieejama Apple Watch ECG – elektrokardiogrammas funkcionalitāte

Bez sarkanā paklāja un fanfarām, bet ar kāda putniņa pačukstēšanu, pie mums ir nonākusi informācija, ka Latvijā beidzot darbojas...

Ford nepilnu divu gadu laikā plāno saražot 600 tūkstošus elektroauto

Ford vadītājs Džims Fārlijs intervijā Fox Business norādījis, ka ASV valdībai nepieciešams veikt investīcijas elektroauto infrastruktūras attīstībā, savukārt ražotāji sagatavos...

Tesla pērn guvusi rekordlielu peļņu; šogad jaunus modeļus neprezentēs

Elektroauto ražotāja Tesla vadītājs Īlons Masks apstiprinājis, ka uzņēmums pērn strādājis ar 5,5 miljardu dolāru (4,8 miljardi eiro) peļņu,...

Producenta un režisora Raita Ābeles un mākslinieka Harija Grundmaņa vadībā ar Inga Baušķenieka radītu skaņu celiņu tapusi izglītojoša un aizraujoša pašmāju digitālā spēle ‘Restauratori’, kurā spēlētājs var iejusties mākslas darba eksperta tēlā, atpazīstot uzslāņojumus, atrodod liekos vai nepareizos objektus, attīrot gleznas no krāsas slāņiem un rezultātā restaurējot mākslas darbu. “Restauratorus” bez maksas iespējams lejupielādēt un spēlēt visos viedtālruņos mākslas interesenti visās vecuma grupās.

‘Restauratori’ versijā 1.0 šobrīd pārstāvēti trīs Latviešu mākslinieki: Janis Rozentāls, Auseklis Baušķenieks un Ansis Cīrulis. Kopā iespējams “restaurēt” 27 dažādas gleznas, un turpmākajās versijās plānots spēli papildināt gan ar citu klasiķu, gan laikmetīgo mākslinieku darbiem.

Spēle ir veidota pēc ‘apslēpto objektu spēles’ (hidden object game) principa, taču šajā gadījumā uzdevums nav atrast kādu paslēptu mantu, bet gan attīrīt zināmu mākslas darbu no liekā.

Uzdevuma izpildes procesā iespējams uzzināt vairāk par atjaunoto mākslas darbu, noskaidrot tā radīšanas laiku un apstākļus, kā arī lasīt īsu stāstu par autoru.

Raitis Ābele: “”Resauratoru” ideja sākās ar to, ka vēlējāmies izveidot datorspēli. Taču tādu, kas būtu saistīta ar Latviju. Kopā ar Hariju bijām strādājuši pie animācijām filmai “Baltu Ciltis”, kurā par iedvesmas avotu tika izmantotas viduslaiku gleznas. Tā arī nonācām pie latviešu gleznotājiem. Ausekļa Baušķenieka gleznošanas stils šķita ļoti atbilstošs, līdzīgi kā Hieronīms Bošs ar smalkajām niansēm un dīvainajām detaļām savos darbos.”

Harijs Grundmanis: “Kopīgi ar LNMM speciālistēm domājām par citiem gleznotājiem, kas iederētos šādā ‘hidden object game’. Ansis Cīrulis vairāk zināms kā grafiķis, lietišķās mākslas pārstāvis, vai pat pēdējā laikā ar “Asketic” grafisko dizaineru atdzīvināto plakātisko fontu “Cīrulis Display”. Mani vienmēr ir intriģējusi Anša Cīruļa glezniecībā un izrādijās, ka Māklsas muzeja kolekcijā ir pietiekami daudz un dažādi viņa darbi, kas man pašam bija pārsteigums. Par izvēli iekļaut Jani Rozentālu nevienam pat nebija šaubu.”

Raitis Ābele: “Tālākajā nākotnē plānojam spēles albumu papildināt gan ar citu jau slavenu, gan pavisam jaunu Latviešu mākslinieku gleznām. Kas zina, varbūt pat izdosies spēlē integrēt mūsu kaimiņvalstu igauņu un lietuviešu autoru darbus.”

Spēle tapusi VKKF KultūrELPA programmas ietvaros sadarbībā ar Latvijas Nacionālo Mākslas Muzeju un Latvijas Mākslas Akadēmijas speciālistiem. Idejas autori ir Raitis Ābele (Tritone Studio) un mākslinieks Harijs Grundmanis, kas arī veidojis spēles grafisko dizainu. Skaņas, klikšķi un mūzika piešķir spēlei īpašu noskaņu, un skaņu dizainu radījis Ingus Baušķenieks. Spēles izstrādātāji ir SIA “Kalmars Group” speciālisti Kalvis Koļesņikovs, Dāvis Darģelis un Māris Beķeris. Par gleznu aprakstiem un autoru biogrāfijām rūpējās Latvijas Mākslas Akadēmijas speciālistes Kate Švinka, Sandra Liepiņa un Diāna Mikāne mākslas zinātnieces Antras Priedes vadībā. Gleznu digitālās reprodukcijas nodrošināja spēles partneris Latvijas Nacionālais Mākslas Muzejs, kā arī “Zuzeum” un Zuzānu ģimenes kolekcija.

Reklāma

1 komentārs

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
1 komentārs
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Krotow
09.01.2022 16:28

Nez vai sagaidīsim Bibliotēkas rimeiku?

Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: