Vācu autoražotājs BMW prezentējis savu elektisko flagmani, proti, sportisko “iX M60”, kas spēs attīstīt 610Zs jaudu, savukārt ar vienu uzlādi auto varēšot nobraukt 450 kilometrus. Plānots, ka mašīna ražošanā nonāks šovasar.
Mašīnas paātrinājumu nodrošinās divi elektriskie motori, kas kopā attīsta ļoti iespaidīgu 1100Nm griezes momentu, kas mašīnai ļaus ieskrieties līdz 100km/h 3,6 sekundēs. Tā kā tas ir M-divīzijas modelis, tad ražotājs sola gandrīz vienmērīgu paātrinājumu līdz pat elektroniski ierobežotajam maksimālajam ātrumam pie 250km/h robežas.
Auto aprīkots ar 111,5kWh bateriju, bet no tās lietotājam pieejami 106,3kWh, kas ar vienu uzlādi ļaus nobraukt aptuveni 450 kilometrus. Izmantojot 250kW lādētāju, no 10 līdz 80 procentiem būs iespējams uzlādēties 35 minūšu laikā.
Līdz ar šo modeli BMW piedāvā arī jaunu programmatūru un uzlabotas braukšanas palīgsistēmas. Mašīna izmanto jaunu vadības sistēmu, kas nodrošina daļēju autonomo braukšanu, kā arī auto automātisko parkošanos. Tāpat ražotājs sola, ka mašīnas tapšanā netiek izmantoti retzemju metāli, veicinot ilgtspēju.
BMW paplašināšanās elektroauto virzienā strauji turpināsies, nākamo pāris gadu laikā autoražotājam piedāvājot elektriskās versijas teju visiem saviem modeļiem. Testēšanā jau nonākusi īpaši populārās 3. sērijas elektriskā versija, bet vēl pirms tam gaidāma elektriskā 5. un 7. sērijas versija.
Ja kabina klāt M burtu, tad jādod pretī kaut ko, kas ir niknāks par parasto tesla X Plaid ar 1020zs, 2,6sek līdz 100 un 536km nobraukumu.
Citādi klasiskajam M6 braucējam piemetīsies mazvērtības komplekss! :D
Elektroauto bija par ekoloģiju un ilgstpējīgu nākotni, laikam. Bet kam vajadzīgi elektriskie hipopotami ar milzīgu jaudu? Ak jā – veids, kā ātrāk nokurināt elektrību. Paldies BMW par ieguldījumu.
Amerikā ir izplatīta tendence, kad amerikāņu muskuļauto braucēji steidz pasūtīt Teslas, tiklīdz ir zaudējuši dragreisā Teslai.
Jauda un paātrinājums ir ir iemesls kāpēc tauta pērk EV, ne jau viņiem rūp polārlāči! :)
Labāk lai kurina elektrību nevis čiptjūningotu dīzeli bez DPF un ar kvēpu makoni!
Un kā tieši elektrība, kas iegūta no melnu, šmucīgu akmeņogļu, brūnogļu, vai dabas gāzes kurināšanas var būt zaļāka un veselīgāka par rapša eļļas (biodīzļa) kurināšanu, kas ir zaļš un atjaunojams resurs? Sacīkstēs izmanto arī Metanolu un Etanolu, kas arī ir atjaunojamais resurss.