Krievu “start-up” ar nosaukumu “L-Charge” jau nākamgad Londonā plāno piedāvāt savu mobilo elektroauto uzlādes risinājumu. Uzņēmums cer izmantot nepārtraukti augošo pieprasījumu pēc elektroauto uzlādes punktiem, ko nespēj apmierināt šā brīža pilsētas infrastruktūra.
Idejas pamatā ir elektroauto uzlādes iekārta, kas iebūvēta kravas furgonā. To darbina sašķidrināta dabasgāze (LNG), ūdeņradis vai abu degvielu kombinācija, tādējādi šo iekārtu nav nepieciešams pieslēgt kopējam elektrotīklam. Uzņēmuma vadītājs Dmitrijs Lašins intervijā ziņu aģentūrai Reuters norādīja, ka šis ir pasaulē vienīgais mobilais elektroauto uzlādes risinājums, kas izmanto šādu pieeju. Šobrīd viņa uzņēmums darbojas Maskavā, ik dienu saņemot piecus sešus pieprasījumus uzlādēt elektroauto.
Ar sašķidrinātu dabasgāzi darbināma elektroauto uzlādes iekārta rada 3x mazāk CO2 izmešu uz 100 kilometriem nekā dīzeļauto. Tiesa, tas tik un tā ir vairāk nekā iekārta, kas pieslēgta kopējam elektrotīklam Eiropā. Arī klientam šī iespēja nebūs lēta – katra ielādētā kilovatstunda maksā 80 centus. Lašins norāda, ka šāda kravas furgona radīšana un aprīkošana ar nepieciešamajām iekārtām izmaksā 200 tūkstošus dolāru, bet dienā tas spējot uzlādēt līdz pat 25 mašīnām.
Šādu auto prasās avārijas dienestiem, kam būs jāglābj uz lielceļa palikušie e-braucēji ar nosēdušos akumulatoru.