Reklāma

Valdība apstiprina atbalsta programmu elektroauto iegādei

Jaunākie raksti

“NIO” Norvēģijā atver pirmo elektroauto bateriju maiņas staciju Eiropā

Ķīniešu elektroauto ražotājs "NIO" oficiāli atvēris savu pirmo elektroauto bateriju maiņas staciju Norvēģijā, kas kļuvusi par pirmo šāda veida...

Arī “Facebook” un “Instagram” plāno iesaistīties NFT biznesā

NFT trakumam pieņemoties spēkā, arī "Meta" pašreiz domā, kā izcelties šajā nozarē un panākt, lai lietotāji vairāk iesaistās tajā....

Mazumtirdzniecības gigants “Walmart” plāno vērienīgu ienākšanu metaversā

Jau tagad ir skaidrs, ka metaverss kalpos kā lieliska vieta, kur uzņēmumiem pazīmēties, reklamēt sevi un nopelnīt. Šādu izdevību...

“CATL” Ķīnā izveidojis elektroauto bateriju maiņas stacijas, kuras var izmantot dažādu ražotāju mašīnas

Ķīniešu vadošais elektroauto bateriju ražotājs CATL paziņojis, ka tas izveidojis bateriju maiņas stacijas ar jaunu apakšzīmolu "EVOGO". Ražotāja pārstāvji...

“Tele2” izsolē iegūst arī 1.5 GHz frekvenci 5G attīstībai

Daudzpakalpojumu uzņēmums “Tele2” Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) rīkotajā izsolē par 220 000 eiro ieguvis tiesības izmantot 1,5 GHz...

Ministru kabinets šodien atbalstīja Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) priekšlikumu fiziskai personai par elektrificēta auto iegādi piešķirt 2250 eiro vai 4500 eiro. Kopumā šim mērķim plānots novirzīt 10 miljonus eiro.

Jauna elektroauto iegādes gadījumā valsts atbalsts būs 4500 eiro, bet lietota elektromobiļa vai spraudņa hibrīda (plug-in hibrīda) iegādei – 2250 eiro. Elektroauto pārdošanas cena bāzes komplektācijā nevarēs pārsniegt 60 000 eiro. VARAM skaidroja, ka šāda cena noteikta, lai no atbalsta programmas izslēgtu “premium” segmenta elektromobiļus, piemēram, “Porsche Taycan”, “Jaguar I-PACE”, “Audi e-tron” un citas tamlīdzīgas mašīnas, kuru iegādi, kā atzīst ministrijā, visticamāk, tāpat izvēlas maksātspējīgākā sabiedrības daļa, kas šāda veida transportlīdzekļus spēj iegādāties arī bez valsts atbalsta.

VARAM norāda, ka šobrīd tirgū ir pieejami vismaz divi mazas klases jauni elektromobiļu modeļi ar bāzes cenu līdz 25 000 eiro un vismaz 15 dažādi mazas, vidējas, apvidus un kravas klases elektromobiļu modeļi ar bāzes cenu līdz 40 000 eiro.

Ministrija uzsver, ka transporta sektors ir otrs lielākais siltumnīcefekta gāzu emisiju avots un rada gandrīz trešo daļu jeb 29% no kopējām Latvijas izmešiem. Gandrīz 70% Latvijas autoparka ir mašīnas ar dīzeļdzinējiem, turklāt daudzi no tiem gados veci. Sniedzot šāda veida atbalstu, ministrija cer iedrošināt cilvēkus iegādāties bezizmešu transportlīdzekļus.

Eiropas Savienībā jauniem elektromobiļiem atbalsts mēdz būt dažāds – tā lielums svārstās no 2000 eiro Somijā līdz pat 10 000 eiro Rumānijā.

AvotsVARAM
Reklāma

42 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
42 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
abols
21.12.2021 12:57

Kāpēc neviens nerunā par to, ka ir jānobrauc X tūkstošu kilometru N gados un citiem ierobežojumiem, lai atbalsts nav jāatgriež?

AC/DC
21.12.2021 14:23
Reply to  abols

Tu taču auto pērc, lai ar to brauktu, nevis turētu sētmalē. Par ko satraukums?

Jānis
21.12.2021 15:31
Reply to  AC/DC

20 000km gadā nav maz… ja nav ome Daugavpilā vai Gulbenē….

Krotow(@krotow_2)
21.12.2021 15:59
Reply to  Jānis

Nu ja padomā… ome var elektriski braukt apkārt savai mājai.

Haralds
21.12.2021 16:03
Reply to  Jānis

no kurienes 20 000km?

Kad es skatījos MK noteikumu projektu tur bija rakstīts “…vismaz 52 000km piecos gados…”

AC/DC
21.12.2021 20:11
Reply to  Jānis

Man gadā vairāk par 20k salasas pat ar pirmās paaudzes EV.

Abols
21.12.2021 22:11
Reply to  AC/DC

Cik tad gala versijā pieņēma? Mums knapi 10 pa gadu salasās ikdienā pa Rigu lietojot.

Basics
21.12.2021 18:49
Reply to  abols

Ļoti vienkārši – lai dotācijas tiktu tiem, kas auto ikdienā izmanto braukšanai uz darbu, nevis brīvdienu izbraucieniem. Tie lai pērk paši vai brauc ar nomas auto, vai autobusu.

Abols
21.12.2021 22:06
Reply to  Basics

Man kā reiz sieva brauc ar EV uz darbu… dārziņu… veikalu. Max 10k gadā.

21.12.2021 13:14

Cik gan labi, ka var nabadzīgo maksātos nodokļus novirzīt bagāto izklaidēm.

JaperkEV
21.12.2021 13:37
Reply to  Kavacky

Tie bagātie nodokļus nemaksā? Nabadzīgie varbūt tāpat uz bagāto nodokļiem dzìvo.

Elektriķis
21.12.2021 13:56
Reply to  Kavacky

Tā nauda ir no pārdotajām CO2 kvotām. Šķiet ka to nevar lietot kur ienāk prātā.
Atbalsta nauda ir tik maza, ka reāli neko īpaši nestimulēs.

Rudolfs
21.12.2021 17:13
Reply to  Kavacky

Bagāto izklaides skaitās, ja bērniem uz skolu ejot būs mazāk izplūdes gāzes jāelpo?

LAN
21.12.2021 19:07
Reply to  Rudolfs

Bagāto izklaides ir arī ceļu tīrīšana un iesālīšana lai sīkie nepaslīd ejot uz skolu, ceļa apgaismojuma uzturēšana, noziedzības līmeņa samazināšana lai sīko pa ceļam uz skolu nenotriektu/nenozagtu utt. Ā, pareizi pati skola arī ir bagāto izklaide jo jāpērk visādi zīmuļi pildspalvas utt.

Lohatrons
22.12.2021 12:36
Reply to  Kavacky

Tev jau arī labums, ka smirdīgu Escalade nomainīs pret EV – tīrāks gaiss. Jautājums tik vai pieaugot elektrības patēriņam nekāps elektrības cenas, kā arī vai nepieaugs degvielas cenas, samazinoties patēriņam, kā arī vai nepieaugs ar auto saistītie nodokļi, jo mazāk auto, kuri tos maksā..

Raivis
21.12.2021 14:52

Kurš atmaksās šos 2250 eur par lietota elektro auto iegādi?

Haralds
21.12.2021 15:19
Reply to  Raivis

Par ko tu sapņo?
Noteikumi ir uzrakstīti, lai lobētu jauto auto pārdevējus un pircējus.
Man izskatās, ka lietoto auto pircēji ļoti, ļoti reti saņems grantu…

Krotow(@krotow_2)
21.12.2021 17:15

Tā ka elektroauto iegādes subsīdījas paredzētas masveida degvielas auto nomaiņai pret elektriskajiem, tās jāizsniedz “tautas auto” iegādei. T.i. tikai tādu elektroauto iegādei, kas maksā ne vairāk par 25000€. Nav ko no visu nodokļu maksātāju naudas sponsorēt tos, kuri tāpat var nopirkt dajebko.

KKTK
21.12.2021 17:57

Kāpēc nav atbalsts elektro mocim?

Kursors.lv
Kristaps Skutelis(@krizdabz)
21.12.2021 18:25
Reply to  KKTK

Acīmredzot, pārāk mikroskopiska niša. Ja pat elektroauto klāsts un autoparks nav diez ko plašs, tad ar motocikliem ir vēl čābīgāk. Gan jau ar laiku būs arī tas.

Basics
21.12.2021 18:46
Reply to  KKTK

Visdrīzāk, tāpēc ka mocis mūsdienās nav ikdienas TL. Ar to pat ziemā nevar braukt, atšķirībā no visparastākā velosipēda. Ja nu būtu niša “mocis ar blaķeni” kas aizstātu ģimenei auto – tas varētu kvalificēties, bet mūsdienās vienkāršs mazgabarīta elektroauto neatstāj izredzes šādam mocim.

Krotow(@krotow_2)
21.12.2021 19:04
Reply to  Basics

Pēc Dienvidāzijas piemēra blaķeni nevajag. Turpat uz parastā mopēda saliek sevi, bērnus, sievu, sievasmāti, suni un vēl pietiek vieta skapim un siena kaudzei.

Rudolfs
22.12.2021 09:55
Reply to  Krotow

Viņiem nav ziema. Blaķeni vajag, lai būtu stabili braukt uz slidena ceļa, nevis kapacitātei.

Munins(@bunda1my)
21.12.2021 19:59

Palīdzība bagātajiem, kuri elektroauto var tā pat nopirkt.

Itanium
22.12.2021 10:05
Reply to  Munins

A ko Tu gribēji? Doma ir novirzīt šos cilvēkus uz elektro auto, ne “nabagiem”, kas jaunu auto tāpat nopirkt nevar, tikt pie jauniem ruļļiem.

Munins(@bunda1my)
22.12.2021 12:58
Reply to  Itanium

Ko gribēju? Kā jau te rakstīja, palīdzību tautas auto iegādei.

Rudolfs
22.12.2021 14:32
Reply to  Munins

Kāds tieši ir tas tautas auto, ko vajadzētu palīdzēt iegādāties?

Ivars
21.12.2021 20:23

Divus gadus marinējam lielo atbalsta programmu. Rezultātā laimīgo lozi izvilkuši (skarbā darbā nopelnījuši) jaunu auto dīleri. Pāris tūkstoši izvilkuši laimīgo lozi… Un pārējie? Bet vai nebūtu bijis prātīgāk atbalstīt lādēšanas staciju tīklu vai citādi atbalstīt visus jaunos reģistrētos elektroauto. Jāsaka vāji strādā ierēdniecība, vairāk neko nemāk kā kopēt kaimiņu darbošanos. Par špikošanu būtu jāliek nesekmīgi, bet liekam 4. Nodevuši tomēr darbu, malači.

Kursors.lv
Kristaps Skutelis(@krizdabz)
21.12.2021 20:25
Reply to  Ivars

Kā konkrēti, Tavuprāt, būtu jāatbalsta lādēšanas staciju tīklu un atbalstīt jaunos reģistrētos elektroauto?

Ivars
21.12.2021 20:31

fiskāli motivēt benzīna uzpildes stacijas uzstādīt arī elektrouzlādes, vēl vairāk diferencēt nodokļus elektroauto un jaunajiem reģistrētajiem liela tilpuma benzīna un dīzeļdzinējiem. Ir ļoti daudz mehānismu, kas motivētu sabiedrību kopumā. Mēs runājam par inovācijām un starpsektorālo domāšanu utt. Bet to attiecina uz visiem citiem, tikai ne ierēdņi paši uz sevi. Žēl skatīties, bet vienalga, malači, kaut kas ir.

Viktors
21.12.2021 21:32
Reply to  Ivars

Uzpildes stacijas ir ļoti motivētas. Elektro auto ilgāku laiku pavada uzpildoties, respektīvi, ir arī lielāka iespēja ir nopelnīt uz precēm, kas atrodas DUS.

Run Lola Run(@rlr688)
21.12.2021 22:18
Reply to  Viktors

Es ikdienā braucu ar elektroauto. Elektroauto uzlādes vietām nav jābūt degvielas uzpildes stacijās. Tām ir jābūt ierastajās auto stāvvietās, pie lielveikaliem, pie ēstuvēm, pie biroju centriem.

Ivars
21.12.2021 20:35

Ja nav attīstīta uzlādēs tīkla, elektroauto nevar iegādāties! Ja nu vien virs 40000EUR ar lielajām baterijām. Bet laikam jau atbalstīt vajadzētu cilvēkus ari ar ne tik lieliem ienākumiem, ja gribam, lai elektroauto ienāk Latvijā. Patiesībā šis projekts ir naudas izsmērēšana uz zaļā kursa rēķina, kārtējā, pavisam neliela, salīdzinot ar citām.

AC/DC
21.12.2021 23:03
Reply to  Ivars

Muļķības! Elektrouzlādes ir gana labi saliktas pa Latviju. Jā, īsti nav uzlādes iespēju mikrorajonos dzīvojošajiem, bet arī bez tiem ir gana daudz potenciālie EV lietotāji.
pats personīgi gaidīju šo atbalstu lietota EV iegādei, bet nu tie nosacījumi….

Normis
22.12.2021 20:10
Reply to  AC/DC

Nekad neesmu pētījis šo tirgu. Bet kas labākais var sanākt par šādu summu? Kāds automašīnas modelis?

AC/DC
23.12.2021 11:13
Reply to  Normis

Par kādu summu? Izvēloties EV svarīgi 3 aspekti – jauns vai lietots, budžets, cik km dienā vidēji nobraukā (ar vienu bāku reizi 5 gados uz Berlīni argumenti neskaitās).

Roberts
22.12.2021 23:08

Tad jau drīz takšos būs daudz elektro auto.
Diez baterija 600 k spēj izvilkt ?

hmmm :)
23.12.2021 17:12

Muļķi tanī valdībā. Ar šo klimata mērķus sasniegt nevarēs. Tikai palielinās pateriņu. Un visiem iedzīvtājiem vajadzēs maksāt par to ka daži varēs parvietoties… netraumējot savu psihiku, ka ir parāk nedraudzīgi klimatam.

Kursors.lv
Kristaps Skutelis(@krizdabz)
23.12.2021 17:23
Reply to  hmmm :)

“Visiem iedzīvotājiem” par šo maksāt nevajadzēs, tā nav nodokļu nauda tiešā ziņā.

Roberts
23.12.2021 18:25

Vāciešu nodokļu maksātāju nauda ? Tas tā kā kompensācija par to ka dēļ fāterlandes nedarbiem mums jādod 40 miljoni ebreju pēctečiem ? un tagad mēs 10 miljonus dabūjam atpakaļ ?

Kursors.lv
Kristaps Skutelis(@krizdabz)
23.12.2021 18:37
Reply to  Roberts

Nē.

Elektriķis
23.12.2021 19:22
Reply to  Roberts

Taisnība ka valdība nemāk pastāstīt lietas vienkārši, lai saprastu visi, ne tikai birokrātiskie papīru rakstnieki un juristi. Tam, ka tas ir no CO2 kvotu pārdošanas naudas, un kā šī nauda ir jāizlieto, bija jābūt izstāstītam pirms parādās paziņojums par atbalstu e-auto pirkšanai. Arī CO2 kvotu būtība nav izskaidrota.

Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: