Reklāma

Pētījums atklāj, ka seni LEGO var nest lielāku peļņu nekā zelts

Jaunākie raksti

Kā pasargāt sevi finanšu satricinājumu gadījumā? (video)

Brīžos, kad notiek finanšu tirgus satricinājumi, ir svarīgi padomāt par savu finansiālo drošību, lai gadījumā, ja ģimeni piemeklē nelaime...

Star FM “Zoopastas” tehnoloģiju rubrika #481 (06.10.2022)

6. oktobra radio Star FM rīta programmas Zoopasta tehnoloģiju rubrikas ieraksts. Kā klausīties Star FM tehnoloģiju ziņas? Katru ceturtdienu...

Logitech G502 X Plus peles un G PowerPlay peles paliktņa apskats

Logitech G502 X Plus pele ir viena no trim nesen izziņotām G502 X sērijas spēlēm paredzētām pelītēm. Sērijā ietilpst G502...

“Instagram” parādīsies vairāk reklāmas

Jūlijā jau ziņojām par "Meta" sliktajiem otrā ceturkšņa finanšu rezultātiem, kad pirmo reizi uzņēmuma pastāvēšanas vēsturē tā ieņēmumi bija...

Xiaomi piedāvā budžeta klases Redmi Pad planšetdatoru

Xiaomi izziņojis budžeta klases planšetdatoru Redmi Pad, kas ir aprīkots ar 90 Hz ekrānu un maksās ap 279 eiro....

Ar visai interesantu pētījumu drīzumā dalīsies Krievijas profesore saistībā ar investīcijām un peļņu tieši LEGO konstruktoros, bet jau šobrīd indikācijas liecina, ka investīcijas LEGO var nest lielāku peļņu nekā zeltā.

Šajā ekonomikas pētījumā tikuši izpētīti 2322 vēl neatvērti LEGO produkti no 1987. līdz 2015. gadam, ievācot un salīdzinot informāciju ar sākotnējām cenām un otrreizējā tirgus vērtību. Tā rezultātā iegūti visai pārsteidzoši dati par to, ka noteiktu LEGO produktu vērtība pieauga par vidēji 11% gadā, kas ir lielāka atdeve nekā no investīcijām zeltā. Parasti ar ilgtermiņa investīcijām cilvēki asociē zelta, dažādu mākslasdarbu un juvelierizstrādājumu iegādi, taču ir arī tādas sekcijas kā rotaļļietas. Tieši LEGO pārstāv šo nozari, un ar savu vēsturi, interesantajiem produktiem spēj noturēt visai augstu un arī nostaļģisku interesi, kas veicina vērtības pieaugumu.

Tāpat LEGO produkti ir zināmi ar produktiem, kuri ir radīti saistībā gan ar kultūru, gan vēsturi, kas piedod papildu vērtību. Protams, lielāka vērtība tirgū ir tiem konstruktoriem, kuri tikuši izlaisti ierobežotā daudzumā vai arī vairs netiek ražoti, tāpēc LEGO vērtība var svārstīties no -50% vērtības krituma, līdz pat +600% pieaugumam. Tāpat īpašniekiem ir jārēķinās, ka lai audzētu vērtību, LEGO būs jāglabā, aizņemot vietu. Lielāka interese ir pēc maziem un ļoti lieliem komplektiem. Ļoti liela vērtība varētu būt tieši Star Wars sērijas produktiem Millennium Falcon, Death Star II un Imperial Star Destroyer. Tāpat LEGO segmentā ir jābūt uzmanīgam ar to, ka visticamāk tos iegādāsies zinātāji, kas ļoti smalki izpētīs šo produktu un tā kvalitāti otrreizējā tirgū.

Kopumā interesants pētījums, kas oficiāli tiks publicēts janvārī. Kā norāda autore, tad kolekcionāri un eksperti tik daudz nekoncentrējas uz rotaļļietām un LEGO, kuru vērtība kopumā ir salīdzinoši zema, tomēr no vērtības pieauguma tā var būt stabila investīcija.

AvotsGizmodo

4 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
4 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
digitalk
13.12.2021 22:21

peļņu var radīt arī no nulles, manipulējot ar tirgu (atceroties nezinātāju komentārus, kas tad īsti ir spekulācija).

te brīdi atpakaļ bija raksts par spēļu tirgošanu un nesaprotamām summām.

ja nav žēl iztērēt 53 minūtes sava dzīves laika, tad var paskatīties kā šis BS tiek organizēts.

Rūdolfs Rancāns
15.12.2021 07:19
Reply to  digitalk

Jā, labs video.

bobis
24.12.2021 18:09

Ka plastmasa, kas piesarno planetu, vertigaka par zeltu?

bobis
24.12.2021 18:13

Varbut otraja pasaulus kara un pec ta, kad apkarteja vide maz kuru uztrauca, plastmasai un atombumbai bij lielaka vertiba.

Reklāma