Vācu autoražotājs Mercedes attīstījis jaunu braukšanas palīgsistēmu, kas atbilst Level 3 prasībām, savukārt Vācijas atbildīgas institūcijas apstiprinājušas, ka tā ir droša un atļāvušas to lietot. Tas nozīmē, ka Mercedes savu “Drive Pilot” sistēmu varēs piedāvāt mašīnās jau no nākamā gada. Plānots, ka vispirms to saņems Mercedes S-klase. Pirmoreiz vēsturē vadītājs legāli drīkstēs novērsties no ceļa un darīt citas lietas braukšanas laikā. Mercedes kā pirmie pasaulē sāks piedāvāt Level 3 autonomās braukšanas tehnoloģijas sērijveida mašīnās. Tas nozīmē, ka auto pats spēj pieņemt lēmumus, reaģējot uz notiekošo sev apkārt, taču vadītājs jebkurā brīdī var iejaukties.
Sistēma ļauj vadītājam pievērsties citām nodarbēm, kamēr mašīna pati brauc lēnā satiksmē vai sastrēgumos. Vadītājs drīkst lasīt e-pastus, skatīties filmas un darīt citas lietas. Sistēma šobrīd apstiprināta braukšanai līdz 60km/h. Vācu atbildīgās institūcijas šo sistēmu apstiprināja, jo tā aprīkota ar pieprasītajiem tehniskajiem risinājumiem un tai veiktas nepieciešamās drošības pārbaudes.
Tehniski sistēmas darbību nodrošina LiDAR sensori, kameras, ap auto izvietoti mikrofoni, lai auto uztvertu glābšanas transportlīdzekļu skaņas signālus. Tāpat sistēma izmanto advancētu pozicionēšanas sistēmu, kas ir krietni precīzāka nekā klasiskais GPS, proti, tā spēj noteikt auto atrašanās vietu ar precizitāti līdz vienam centimetram. Papildus visam, auto aprīkots ar rezerves elektronisko sistēmu, kas spēs darbināt bremzes un stūri, ja rodas problēma ar pamatsistēmu. Ir arī savi ierobežojumi, proti, šo sistēmu pagaidām nevar izmantot visur, kur pagadās. Vācijā esot 13 tūkstoši kilometru uz autobāņiem, kur to var lietot.
Viena lieta ir apstiprināt šādas sistēmas lietošanu, taču katrai valstij nepieciešams pielāgot likumus, kas nosaka, kur un kā to drīkst lietot, paredzot atbildību par nepareizu un neatbilstošu sistēmas izmantošanu. Šīs lietas jau ir sakārtotas ASV un Ķīnā, tāpēc vispirms šī sistēma tiks piedāvāta tieši šajās valstīs, savukārt Vācijā to sāks piedāvāt nākamā gada pirmajā pusē.
S klasei vairāk piestāv smalki ģērbts šoferis.
šoferi vairs nevajag :-)
Tur jau tā problēma ka tomēr vajag :(
Neizskatās pārāk lietderīgi, ja nespēj visu satiksmi izbraukt.
Gaidām kaudzīti ar tieslietām par uz pārejas nobrauktu suni utt.
Clickbaitīgs virsraksts. Tas ka juridiski noteiktos ceļa gabalos drīkstēs novērsties no ceļa, nebūt nepadara to par pilnvērtīgu autopilotu. Vai MB spēs atvest mani no Liepājas līdz Rīgai?
Tieši tāpēc šis apzīmējums ir rakstīts pēdiņās.
“Kursors”. Jo patiesībā tas nav kursors)
“šo sistēmu pagaidām nevar izmantot visur, kur pagadās. Vācijā esot 13 tūkstoši kilometru uz autobāņiem, kur to var lietot.”
Tad sanāk, ka nekur nevar lietot, jo uz bāņa braucot līdz 60km/h, ātri vien tiksi noņemts no trases.
Tiešām mersis ir pirmie? Honda Legend Sedan martā jau Japānā piedāvāja lvl 3.
Sistēma šobrīd apstiprināta braukšanai līdz 60km/h….
Vācijā esot 13 tūkstoši kilometru uz autobāņiem, kur to var lietot…
Autobānis un līdz 60km/h kaut kā neiet kopā.
Neesi taču tantiņa, kas uz šķūna sienas izlasa trīsburtu abreviatūru un sapriecājas, ka nu tik ies iekšā un viss notiks)
Auto ražotāji taustās, eksperimentē ar robotauto, un tie 60 ir jau teju par daudz un arī varētu palikt kā augšējā robeža. Tas vēl pēc ASV standartiem, bet Eiropā kur pilsētās ātrumu samazina, prasības būs vēl augstākas un jebkurš negadījums ar šāda auto dalību arvien attālinās max ātruma palielināšanu. Tam vajadzēs arī drošu sakaru sistēmu bez tukšajām zonām, pretējā gadījumā auto paziņos “vecīt, nav/slikta zona, tagad atraujies no pusdienām un pastūrē pats”. Kam vajag sakaru zonu, domāju, nav jāskaidro. Laist robotauto uz bāņiem….pirms tam vēl mazliet jāpatrenējas uz kaķēniem pie mazākiem ātrumiem.