Reklāma

Stellantis vadītājs sūdzas par elektrifikācijas milzīgajām izmaksām

Jaunākie raksti

LMT pērn veicis rekordlielas investīcijas tīklā un palielinājis klientu skaitu

Latvijas mobilo sakaru operators un tehnoloģiju inovāciju uzņēmums LMT 2021. gadā veicis pēdējos 10 gados lielākās investīcijas infrastruktūrā, tīkla...

Par spīti Džo Rogana izplatītajai dezinformācijai par Covid-19 “Spotify” no viņa neatteiksies

Lielu sašutuma vētru izraisījusi Džo Rogana "Spotify" dzirdamā podkāsta "The Joe Rogan Experience" 31. decembra epizode, kurā piedalījās ārsts...

Latvijā beidzot pieejama Apple Watch ECG – elektrokardiogrammas funkcionalitāte

Bez sarkanā paklāja un fanfarām, bet ar kāda putniņa pačukstēšanu, pie mums ir nonākusi informācija, ka Latvijā beidzot darbojas...

Ford nepilnu divu gadu laikā plāno saražot 600 tūkstošus elektroauto

Ford vadītājs Džims Fārlijs intervijā Fox Business norādījis, ka ASV valdībai nepieciešams veikt investīcijas elektroauto infrastruktūras attīstībā, savukārt ražotāji sagatavos...

Tesla pērn guvusi rekordlielu peļņu; šogad jaunus modeļus neprezentēs

Elektroauto ražotāja Tesla vadītājs Īlons Masks apstiprinājis, ka uzņēmums pērn strādājis ar 5,5 miljardu dolāru (4,8 miljardi eiro) peļņu,...

Stellantis ir viens no lielākajiem koncerniem autobūvē un uzņēmums izziņojis ļoti ambiciozus elektrifikācijas plānus. Lieliem plāniem nereti ir arī lielas izmaksas – uzņēmuma vadītājs Karloss Tavaress ziņu aģentūras Reuters rīkotajā konferencē Reuters Next izteicies, ka strauja elektrifikācija autobūves industrijai var izrādīties ļoti izaicinoša un smaga, izraisot sekas, kuras izjutīsim arī tālākā nākotnē.

Tavaress norāda, ka ir milzīgs spiediens no malas, proti, no valstu valdībām un investoriem, lai autoražotāji steidzīgi, nereti arī mākslīgi, pārietu uz elektroauto. Viņš uzskata, ka šī procesa izmaksas ir pārāk augstas un autobūve to nespēs izturēt. Autoražotājiem jāinvestē nauda esošo rūpnīcu pārbūvē un jaunu celtniecībā.

Tavaress arī uzsvēris, ka elektrisko mašīnu ražošana ir dārgāka nekā līdzšinējo mašīnu ražošana. “Autoindustrijai tiek uzspiesta elektrifikācija, kas sev līdzi nes par 50% lielākas izmaksas, salīdzinot ar līdzšinējiem auto. Nav nekādu iespēju, ka mēs šo izmaksu palielinājumu varētu uzkraut pircējiem, jo vidusslāņa ģimenes tad nevarēs iegādāties mašīnas,” savu nostāju skaidro Stellantis vadītājs.

Savā uzrunā Tavaress norāda divus iespējamos scenārijus – palielināt cenas un pārdot mazāk mašīnu vai sadzīvot ar mazāku peļņu no katra pārdotā auto. Viņaprāt, abi šie scenāriji novedīs pie samazinājumiem, darbinieku atlaišanas un citām problēmām. Ražotāji vēlētos vairāk laika dažādiem testiem, lai neciestu kvalitāte. Stellantis plāno par 10% uzlabot savu efektivitāti, tādējādi samazinot izmaksu pieauguma radītās sekas.

Autokoncerns šogad izziņoja apjomīgu, 30 miljardus eiro vērtu investīciju plānu, kas paredz attīstīt elektroauto platformas un citas nepieciešamās tehnoloģijas pilnvērtīgai pārejai uz elektroauto līdz desmitgades beigām.

Reklāma

1 komentārs

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
1 komentārs
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Bats
03.12.2021 19:29

Šo visu varēja darīt jau kādus 10 gadus. Sūdzēšanās par “mākslīgu” spiedienu elektroauto virzienā un par 50% augstākām izmaksām neskan nedz no Hyundai/KIA, nedz no Porsche vadības. Tie nespēj pietiekami daudz saražot, lai apmierinātu pieprasījumu.

Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: