Reklāma

Stellantis vadītājs sūdzas par elektrifikācijas milzīgajām izmaksām

Jaunākie raksti

Nothing Phone (1) apskats – parunāsim par neko!

Ilgi domāju, kā lai latvisko angļu vārdu "Hype", tad metu kaunu pie malas un ļāvos Google tulkotājam. Ažiotāža. Patiešām...

Tesla kārtējās problēmas ar varasiestādēm par Autopilot sistēmas mārketingu

Elektroauto ražotājs Tesla kārtējoreiz iekūlies nepatikšanās ar varasiestādēm par to, kā tiek reklamēta "Autopilot" sistēma - šoreiz Tesla ir...

Samsung varētu oficiāli atbrīvoties no “Z” burta lietošanas salokāmo tālruņu nosaukumus

Esam tikai dienas attālumā no tā, kad tikss izziņoti nākamās paaudzes Samsung salokāmie viedtālruņi un sagaidāms, ka to nosaukumu vairs...

NIO bateriju maiņas stacijas tiks ražotas Ungārijā

Ķīniešu elektroauto ražotājs NIO turpina paplašināšanos Eiropas tirgū un tagad uzņēmums ziņo, ka Eiropā tiks saliktas NIO elektroauto bateriju...

McLaren tagad piedāvās 450 dolāru vērtus sporta apavus

Auto zīmols McLaren cer pavērt jaunus biznesa un mārketinga apvāršņus, piedāvājot sporta apavus, kurus rotās uzņēmuma vārds. Jaunais skriešanas apavu...

Stellantis ir viens no lielākajiem koncerniem autobūvē un uzņēmums izziņojis ļoti ambiciozus elektrifikācijas plānus. Lieliem plāniem nereti ir arī lielas izmaksas – uzņēmuma vadītājs Karloss Tavaress ziņu aģentūras Reuters rīkotajā konferencē Reuters Next izteicies, ka strauja elektrifikācija autobūves industrijai var izrādīties ļoti izaicinoša un smaga, izraisot sekas, kuras izjutīsim arī tālākā nākotnē.

Tavaress norāda, ka ir milzīgs spiediens no malas, proti, no valstu valdībām un investoriem, lai autoražotāji steidzīgi, nereti arī mākslīgi, pārietu uz elektroauto. Viņš uzskata, ka šī procesa izmaksas ir pārāk augstas un autobūve to nespēs izturēt. Autoražotājiem jāinvestē nauda esošo rūpnīcu pārbūvē un jaunu celtniecībā.

Tavaress arī uzsvēris, ka elektrisko mašīnu ražošana ir dārgāka nekā līdzšinējo mašīnu ražošana. “Autoindustrijai tiek uzspiesta elektrifikācija, kas sev līdzi nes par 50% lielākas izmaksas, salīdzinot ar līdzšinējiem auto. Nav nekādu iespēju, ka mēs šo izmaksu palielinājumu varētu uzkraut pircējiem, jo vidusslāņa ģimenes tad nevarēs iegādāties mašīnas,” savu nostāju skaidro Stellantis vadītājs.

Savā uzrunā Tavaress norāda divus iespējamos scenārijus – palielināt cenas un pārdot mazāk mašīnu vai sadzīvot ar mazāku peļņu no katra pārdotā auto. Viņaprāt, abi šie scenāriji novedīs pie samazinājumiem, darbinieku atlaišanas un citām problēmām. Ražotāji vēlētos vairāk laika dažādiem testiem, lai neciestu kvalitāte. Stellantis plāno par 10% uzlabot savu efektivitāti, tādējādi samazinot izmaksu pieauguma radītās sekas.

Autokoncerns šogad izziņoja apjomīgu, 30 miljardus eiro vērtu investīciju plānu, kas paredz attīstīt elektroauto platformas un citas nepieciešamās tehnoloģijas pilnvērtīgai pārejai uz elektroauto līdz desmitgades beigām.

Reklāma

1 komentārs

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
1 komentārs
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Bats
03.12.2021 19:29

Šo visu varēja darīt jau kādus 10 gadus. Sūdzēšanās par “mākslīgu” spiedienu elektroauto virzienā un par 50% augstākām izmaksām neskan nedz no Hyundai/KIA, nedz no Porsche vadības. Tie nespēj pietiekami daudz saražot, lai apmierinātu pieprasījumu.

Reklāma