Reklāma

Toyota savos elektroauto koncentrēsies uz cenu nevis nobraukumu ar vienu uzlādi

Jaunākie raksti

LMT pērn veicis rekordlielas investīcijas tīklā un palielinājis klientu skaitu

Latvijas mobilo sakaru operators un tehnoloģiju inovāciju uzņēmums LMT 2021. gadā veicis pēdējos 10 gados lielākās investīcijas infrastruktūrā, tīkla...

Par spīti Džo Rogana izplatītajai dezinformācijai par Covid-19 “Spotify” no viņa neatteiksies

Lielu sašutuma vētru izraisījusi Džo Rogana "Spotify" dzirdamā podkāsta "The Joe Rogan Experience" 31. decembra epizode, kurā piedalījās ārsts...

Latvijā beidzot pieejama Apple Watch ECG – elektrokardiogrammas funkcionalitāte

Bez sarkanā paklāja un fanfarām, bet ar kāda putniņa pačukstēšanu, pie mums ir nonākusi informācija, ka Latvijā beidzot darbojas...

Ford nepilnu divu gadu laikā plāno saražot 600 tūkstošus elektroauto

Ford vadītājs Džims Fārlijs intervijā Fox Business norādījis, ka ASV valdībai nepieciešams veikt investīcijas elektroauto infrastruktūras attīstībā, savukārt ražotāji sagatavos...

Tesla pērn guvusi rekordlielu peļņu; šogad jaunus modeļus neprezentēs

Elektroauto ražotāja Tesla vadītājs Īlons Masks apstiprinājis, ka uzņēmums pērn strādājis ar 5,5 miljardu dolāru (4,8 miljardi eiro) peļņu,...

Salīdzinot ar lielāko daļu konkurentu, Toyota elektroauto segmentā līdz šim ievērojami stagnējusi. Autoražotājs pamazām pievērsies arī elektroauto, taču tas nenoliedzami notiek lēnīgi. Tīmeklī izplatījušās baumas, ka Toyota elektrisko mašīnu sniedzamība nebūs galvenā prioritāte, autoražotājam koncentrējoties uz mašīnām ar pievilcīgu cenu.

Šos apgalvojumus komentējis Toyota Ziemeļamerikas produktu plānošanas un stratēģijas vadītājs Kūpers Eriksens, norādot, ka mašīnu vispirms jāpārdod. “Mums uzņēmuma iekšienē ir teiciens, ka nekas nenotiek, līdz neesi pārdevis mašīnu. Lai mēs iegūtu pozitīvu ietekmi uz vidi, jāpārdod daudz elektrisko mašīnu. Ir svarīgi, lai auto cena būtu pamatota, pieejama cilvēkiem, bet ar to arī varētu pelnīt,” skaidro Eriksens.

Skaidrs, ka vadāt līdzi smagu un lielu bateriju tāpat vien ir bezjēdzīgi, ja tas ikdienā nav nepieciešams. Tas ir tikpat bezjēdzīgi, kā radīt vājprātīgi jaudīgus elektroauto ar simtiem zirgspēku, kas neizbēgami ir ļoti dārgi un būtībā pieejami tikai sabiedrības turīgākajam slānim nevis parastam ierindas pilsonim. Arī šādus elektroauto piemērus nekur tālu nav jāmeklē.

Skaidrs, ka Toyota vēlas piedāvāt lētāku mašīnu, taču tas neizbēgami nozīmēs arī mazāku sniedzamību ar vienu uzlādi. Droši vien Toyota piedāvās arī versijas ar lielāku sniedzamību, taču tas jau maksās papildus naudu. Toyota pārstāvji tā arī nespēja sniegt atbildi uz jautājumu, kur meklējams zelta vidusceļš starp cenu, plašu pieejamību un sniedzamību.

“Mani ļoti interesē tieši piedāvājuma apakšdaļa – kur ir robeža, kas klientam sniedz pieejamu cenu, bet arī pieņemamas ikdienas lietošanas ērtības. Tas ir kas tāds, kas vēl ir jānoskaidro, bet domāju, ka nākamo piecu gadu laikā mums būs vairāki piemēri, no kuriem varēsim mācīties un smelties informāciju,” stāsta Eriksens.

Tesla vadītājs Īlons Masks ik pa brīdim ieminas par mašīnu 25 tūkstošu dolāru vērtībā, taču pagaidām nekur tālāk par plāniem un idejām tā arī nav izdevies tikt. “Model 3” sākumcena nu jau ir ap 43 tūkstošiem eiro, kas nav maz. Arī citu autoražotāju elektroauto, pat to bāzes komplektācijās, nereti ir pārāk dārgi vērā ņemamai sabiedrības daļai, nemaz nerunājot par mazāk bagātām valstīm un to iedzīvotājiem.

Reklāma

1 komentārs

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
1 komentārs
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Krotow
01.12.2021 13:02

Jaunā zilā ūdeņraža uzvaras gājiens Toijotai būs iesprūdis dzīves realitātē. Un vismaz kādam tur būs apnicis japāņu stilā bez ierunām klanīties augstākajam bosam :P Atgriežamies pie Toijota kā masu auto ražotāja, kas ražo auto bez īpašām pazīmēm, taču ilgmūžīgus un par pieejamu cenu. Šoreiz elektriskos auto. Labi. Varu piekrist ka ļoti lielu bateriju nevajag. Ar 400 km ziemā būs labi. Bez televizora paneļa vidū arī var iztikt – lai ir vecais labais aparātu panelis UN fiziskās pogas. Taču ātro uzlādi gan vajadzēs, jo vismaz puse klientūras dzīvo dzīvokļos, kur pa nakti lādēties reāli nav iespējams.

Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: