Web Analytics
More
    Reklāma

    Norvēģija varētu apsvērt elektroauto aplikšanu ar nodokļiem

    Jaunākie raksti

    Norvēģija ir līdere elektrisko automašīnu pārdošanā. Pēdējie dati par Norvēģiju liecina, ka 77.5% pārdoto auto ir ar elektrodzinēju. Lielbritānijā šis rādītājs ir 15%, bet ASV tikai 2.6%.

    Bet izskatās, ka Norvēģija nespēs palikt par elektroauto paradīzi, jo būtiski kritušies ieņēmumi no dažādiem ar automašīnu reģistrēšanu un ekspluatāciju saistītiem nodokļiem un nodevām. Tiek lēsts, ka Norvēģijas budžetam katru gadu gar degunu iet aptuveni 2.23 miljardi dolāru, jo iedzīvotāji pārsēdušies uz elektroauto.

    Norvēģija pat gājusi tik tālu, ka samazināts pievienotās vērtības nodoklis un nodeva par elektroauto iegādi, tādējādi Volkswagen e-Golf maksā aptuveni 790 eiro mazā par iekšdedzes dzinēja Golf.

    Visticamāk, Norvēģijai nāksies vismaz daļēji elektriskajiem auto atņemt dažādus papildu labumus un speciālo statusu, bet tas var iznīcināt plānu Norvēģijā līdz 2025. gadam vairs nepārdot jaunus iekšdedzes dzinēju auto.

    Tiek pieļauts, ka ar nodokļu atvieglojumiem varēs rēķināties tie, kuri iegādājas elektro auto līdz 600 000 norvēģu kronām (ap 60 000 eiro), bet dārgāki auto tiks atkal aplikti ar visiem nodokļiem un citiem maksājumiem. Tā dēvēto plug-in hibrīdu nodokļu slogs vēl varētu tikt pārskatīts jau pirms nākamā gada budžeta pieņemšanas.

    Avotswired
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    10 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Mazpisāns
    21.11.2021 17:42

    Tas jau tikai loģiski, no autombīļiem visās valstīs labi pildās budžets.

    Kueto
    21.11.2021 20:57

    šito es teicu par elektrības kastēm jau sen,tikko kā savairosies vairāk pacels visus nodokļus un uzliks jaunus .ēsma uz kuras uzķeras pamuļķi ,pārmaksā entās reizes par auto un pie reizes gremdē iekšdedzes auto neatkarību un lētumu,tas pats jo vairāk potējas pret kovidu jo vairāk slimo un lielāki ierobežojumi.

    Itanium
    21.11.2021 23:23
    Reply to  Kueto

    Mhm, un cik ilgs laiks pagāja, kamēr Norvēģijā par šo priekšrocību atņemšanu vispār sāka tā oficiāli runāt? X gadi un vairums no pārdotajiem auto ir EV. Līdz tam visus labumus varēja un vēl joprojām var mierīgi paspēt izbaudīt.
    Un cik gadiem jāpaiet, lai kas tāds atnāktu uz LV? Gan jau 5-7 gadu līzi vēl paspētu nomaksāt.

    Čiekurs
    21.11.2021 23:26
    Reply to  Kueto

    labrīt, idiot! (c) digitalk

    Pluss
    22.11.2021 00:47

    Ja bagātā Norvēģija neatteiksies no nodokļiem, ko var iekasēt no auto īpašniekiem, tad jāsaprot ka pie mums ļabumus sāks ņemt pat ātrāk (procentuāli ev pret ice).

    Elektriķis
    22.11.2021 08:44
    Reply to  Pluss

    Mums tādi labumi vēl nav iedoti, nav ko noņemt.
    Vispār jau komentētājiem derētu izlasīt rakstu: stāsts ir par auto, kuri dārgāki par 60 kEUR.

    Aigi_nr1
    22.11.2021 12:21

    Viss normāli, lai ir, tai pat laikā iekšdedzes dzinējiem nodokļa sloga koeficients x2, x3.

    Skābene
    22.11.2021 12:54
    Reply to  Aigi_nr1

    Kad sasniegs 100% auto parka elektrifikāciju, atcerēsies arī par nodokļu nezūdamības likumu! :D

    Krotow
    22.11.2021 13:20

    Gan jau būs 2x lielāks ceļa nodoklis visiem. Mīnus stāvvietas par brīvu un atļauja braukt pa sabtransporta joslām.

    Tādas lietas
    22.11.2021 13:29
    Reply to  Krotow

    Nu, skaidra lieta. Vietas ir tik, cik tās ir. Visdrīzāk, nodokļa apjomuj ietekmēs arī auto garums. Ja par nominālu ņemam slēgtu divvietīgu motokulbu, kas pilsētā var pārvadāt 2 cilvēkus, tad jebkurš kompaktauto būs ar koeficientu x2, vidējā klase – x3 utt. Vieta uz ielas ir resurss, kura izmantošanu var regulēt ar $$$.

    Reklāma