Japāņu autoražotājs Toyota nekad nav slēpis savu nepatiku idejai par pilnīgu pāreju uz elektroauto. Tagad autoražotājs izveidojis apvienību “Team Japan” ar mērķi turpināt lietot iekšdedzes dzinējus arī tālākā nākotnē. Šajā apvienībā ietilpst pati Toyota, kā arī Mazda, Subaru, Kawasaki un Yamaha. Visi apvienības sastāvā ietilpstošie ražotāji strādās pie videi draudzīgākiem degvielas risinājumiem, kā arī attīstīs ūdeņraža tehnoloģijas.
Pamatuzdevums visiem pieciem ražotājiem ir attīstīt oglekļneitrālu degvielu, galvenokārt autosacīkšu vajadzībām, savukārt Toyota un Mazda kopīgi attīstīs “Skyactiv-D” dīzeļdzinēju, kuru darbinās biodīzelis. Arī Subaru sastrādāsies ar Toyota, strādājot pie degvielas iegūšanas no biomasas. Motociklu ražotāji Yamaha un Kawasaki plāno strādāt pie ūdeņraža dzinēja mototransporta vajadzībām.
Pēc “Team Japan” izziņošanas, Toyota izplatīja oficiālu paziņojumu, norādot, ka “sadarbojoties ražošanā, transportēšanā un izmantojot degvielu iekšdedzes dzinējos, pieci ražotāji saviem klientiem vēlas piedāvāt plašākas izvēles iespējas.” Toyota un Subaru gan nav pilnībā aizmirsuši arī par elektrību, abiem autoražotājiem prezentējot savus pirmos elektriskos autos.
Pilnīgi saprotu japāņus, kuriem ik pa brīdim uznāk dabas stihijas un paļauties tikai uz elektrību transportā būtu neprāts. Bateriju tehnoloģijas vēl ir jāatīsta, kamēr tās pārliecinoši spēs konkurēt ar degvielu.
Tāda nedaudz galvas smiltīs bāzšana. Valstij, kuru iespējams lielākā mērā kā citas apdraud klimata pārmaiņas, kurai nav lieku agrāro platību biodegvielas kultūru audzēšanai – pilnībā atkarīga no degvielas importa, šīs valsts autoražotāju centieni spītīgu turēties pie iekšdedzes dzinējiem, kuru efektivitāte labākajā gadījumā ir trešdaļa no elektromotora ir maigi izsakoties neapdomīga. Tie autoražotāji, kas atliek pāreju uz elektromotoriem – riskē tā atpalikt, ka zaudēs konkurētspēju.
Vērts pieminēt arī to, ka dabas stihiju radītu elektroenerģijas pārtraukumu laikā aktuālāk ir nevis lādēt mašīnu, bet no mašīnas barot māju.
Japānas gadījumā dabas stihijas rezultātā jābūvē jauna māja, jo tur vairs nav ko barot.
Japāņi saprot ka ja visi saks ražot elektroauto tad visiem bateriju nepietiks.
Un cena bus tam debesis.
To protams, bet drīzāk japāņi saprot, ka vispārīgai masveida elektrifikācijai pašlaik ir maza saistība ar ekoloģiju.
Kamēr lielākās gaisa piesārņotāju valstis neko nedarīs, samazināt (mazu daļu) izmešus Eiropā, sadiršot ekoloģiju ar bateriju izejvielu iegūšanu un apstrādi tur, kur tas notiek, pie tam pie neesošām bateriju utilizācijas tehnoloģijām, ir diezgan vieglprātīgi.
Kā blakusprodukts tam protams ir elektrības sadārdzināšanas un lielu nodokļu maksātāju naudas summu “apgūšana” ar šo vispārējo pseidoeko histēriju. Rezultāts visas planētas klimata mērogā nebūs nekāds, toties mūsu reģiona iedzīvotāju ekonomiskā situācija ievērojami pasliktināsies, tāpat arī transporta iespējas samazināsies.
Un rezultātā būs vēl protams arī (toksisku) bateriju kalni, kuru pārstrāde nav iespējama (ekoloģiski un rupnieciskos apmēros).
Attiecīgi, kamēr lielākās piesārņotājvalstis (uzminiet kur tiek ražotas baterijas un kapēc) reāli nesāks reāli samazināt savus izmešus, Eiropas mazas daļas izmešu samazinājums praktiski neko neietekmēs ekoloģiskā ziņā planētai, toties ļoti dārgi mums izmaksās tīri kā “morāli ekoloģiskās” stājas spodrināšana.
Lūk, tas ir tas, ko japāņi saprot un tapēc pieiet tam racionāli nevis eko-histēriski.