Reklāma

Toyota izveido “Team Japan” ar mērķi attīstīt un turpināt lietot iekšdedzes dzinējus

Jaunākie raksti

Aicina skolēnus piedalīties video konkursā “Atklāj, kas Tavam telefonam vēderā!”

Latvijas skolēni vecumā no 14 līdz 18 gadiem aicināti piedalīties «EIT RawMaterials Baltic Hub» rīkotā video konkursā sadarbībā ar...

Star FM “Zoopastas” tehnoloģiju rubrika #465 (26.05.2022)

26. maija radio Star FM rīta programmas Zoopasta tehnoloģiju rubrikas ieraksts. Kā klausīties Star FM tehnoloģiju ziņas? Katru ceturtdienu uzreiz...

Microsoft Surface Laptop Studio hibrīda klēpjdatora apskats

Pirms aptuveni gada mēs aizsākām Microsoft Surface ierīču apskatu veidošanas maratonu un gada laikā esam izgājuši cauri veselam lērumam...

Jaunpienācējs Latvijas tirgū: Ko piedāvā un ar ko unikāls ir auto abonēšanas pakalpojums “Renti plus”?

Globālās tendences liecina, ka auto nomas servisi kļūst iecienītāki. Šajā ziņā arvien lielāku ievērību gūst tāds pakalpojums kā jaunu...

Volkswagen ID.4 GTX uzstāda Ginesa rekordu – sasniegts lielākais augstums virs jūras līmeņa ar elektroauto

Izmantojot Volkswagen ID.4 GTX elektroauto, sasniegts jauns Ginesa rekords - Rainers Cietlovs kopā ar komandu sasniedza lielāko augstumu virs...

Japāņu autoražotājs Toyota nekad nav slēpis savu nepatiku idejai par pilnīgu pāreju uz elektroauto. Tagad autoražotājs izveidojis apvienību “Team Japan” ar mērķi turpināt lietot iekšdedzes dzinējus arī tālākā nākotnē. Šajā apvienībā ietilpst pati Toyota, kā arī Mazda, Subaru, Kawasaki un Yamaha. Visi apvienības sastāvā ietilpstošie ražotāji strādās pie videi draudzīgākiem degvielas risinājumiem, kā arī attīstīs ūdeņraža tehnoloģijas.

Pamatuzdevums visiem pieciem ražotājiem ir attīstīt oglekļneitrālu degvielu, galvenokārt autosacīkšu vajadzībām, savukārt Toyota un Mazda kopīgi attīstīs “Skyactiv-D” dīzeļdzinēju, kuru darbinās biodīzelis. Arī Subaru sastrādāsies ar Toyota, strādājot pie degvielas iegūšanas no biomasas. Motociklu ražotāji Yamaha un Kawasaki plāno strādāt pie ūdeņraža dzinēja mototransporta vajadzībām.

Pēc “Team Japan” izziņošanas, Toyota izplatīja oficiālu paziņojumu, norādot, ka “sadarbojoties ražošanā, transportēšanā un izmantojot degvielu iekšdedzes dzinējos, pieci ražotāji saviem klientiem vēlas piedāvāt plašākas izvēles iespējas.” Toyota un Subaru gan nav pilnībā aizmirsuši arī par elektrību, abiem autoražotājiem prezentējot savus pirmos elektriskos autos.

Reklāma

5 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
5 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Ikars
19.11.2021 09:38

Pilnīgi saprotu japāņus, kuriem ik pa brīdim uznāk dabas stihijas un paļauties tikai uz elektrību transportā būtu neprāts. Bateriju tehnoloģijas vēl ir jāatīsta, kamēr tās pārliecinoši spēs konkurēt ar degvielu.

Bats
19.11.2021 20:15
Reply to  Ikars

Tāda nedaudz galvas smiltīs bāzšana. Valstij, kuru iespējams lielākā mērā kā citas apdraud klimata pārmaiņas, kurai nav lieku agrāro platību biodegvielas kultūru audzēšanai – pilnībā atkarīga no degvielas importa, šīs valsts autoražotāju centieni spītīgu turēties pie iekšdedzes dzinējiem, kuru efektivitāte labākajā gadījumā ir trešdaļa no elektromotora ir maigi izsakoties neapdomīga. Tie autoražotāji, kas atliek pāreju uz elektromotoriem – riskē tā atpalikt, ka zaudēs konkurētspēju.
Vērts pieminēt arī to, ka dabas stihiju radītu elektroenerģijas pārtraukumu laikā aktuālāk ir nevis lādēt mašīnu, bet no mašīnas barot māju.

Fuji
19.11.2021 20:26
Reply to  Bats

Japānas gadījumā dabas stihijas rezultātā jābūvē jauna māja, jo tur vairs nav ko barot.

Līgums
20.11.2021 11:45
Reply to  Ikars

Japāņi saprot ka ja visi saks ražot elektroauto tad visiem bateriju nepietiks.
Un cena bus tam debesis.

Edgars
30.11.2021 15:33
Reply to  Līgums

To protams, bet drīzāk japāņi saprot, ka vispārīgai masveida elektrifikācijai pašlaik ir maza saistība ar ekoloģiju. Kamēr lielākās gaisa piesārņotāju valstis neko nedarīs, samazināt (mazu daļu) izmešus Eiropā, sadiršot ekoloģiju ar bateriju izejvielu iegūšanu un apstrādi tur, kur tas notiek, pie tam pie neesošām bateriju utilizācijas tehnoloģijām, ir diezgan vieglprātīgi. Kā blakusprodukts tam protams ir elektrības sadārdzināšanas un lielu nodokļu maksātāju naudas summu “apgūšana” ar šo vispārējo pseidoeko histēriju. Rezultāts visas planētas klimata mērogā nebūs nekāds, toties mūsu reģiona iedzīvotāju ekonomiskā situācija ievērojami pasliktināsies, tāpat arī transporta iespējas samazināsies. Un rezultātā būs vēl protams arī (toksisku) bateriju kalni, kuru pārstrāde… Read more »

Reklāma