Reklāma

Pusvadītāju deficīta dēļ BMW vairākos modeļos vairs neiebūvēs skārienjūtīgos displejus

Jaunākie raksti

“Instagram” plāno pāriet uz vienu video formātu – “Reels”

"Instagram" aizvien aktīvāk konkurē ar video koplietošanas platformu "TikTok". To pierāda arī "Instagram" jaunākie centieni. "Twitter" ievietotajā ekrānšāviņā redzams,...

Apple iPhone lietotāji tagad var oficiāli migrēt datus uz Android 12 versiju

Tie viedtālruņu lietotāji, kuri vienmēr ir lietojuši vienas operētājsistēmas telefonus nemaz nezina, ka līdz šim tā īsti nevarēja pārvietot...

Arī Samsung gatavo pilotprojektu un vēlas iesaistīties Tesla 4680 bateriju ražošanā

Tehnoloģiju milža Samsung bateriju ražošanas meitasuzņēmums "Samsung SDI" plāno iesaistīties Tesla 4680 bateriju šūnu ražošanā - tiek ziņots, ka...

Pirmais iPhone svin 15 gadu jubileju, tā laika prototipiem sasniedzot pus miljona dolāru vērtību

Pirms 15 gadiem 29. jūnijā mainījās pasaule, jo tika prezentēts pirmais iPhone viedtālrunis, un tas ir bijis viens no...

Spāņu kompānija iegādājusies “Draugiem Group” uzņēmumu “Vendon”

Ziņots, ka Spānijas vadošā tehnoloģiju kompānija "Azkoyen Group", kas piedāvā automatizētus produktus un pakalpojumus, iegādājusies "Draugiem Group" uzņēmumu "Vendon"....

Pusvadītāju deficīts autobūvē ir pamatīgi samilzusi problēma un BMW jāķeras pie itin radikāliem risinājumiem, lai nesamazinātu ražošanas apjomus – autoražotājs apstiprinājis, ka vairākos modeļos tiks ierobežota skārienjūtīgo ekrānu lietošana multimediju sistēmai. Situācija ietekmēs vairākus no autoražotāja vislabāk tirgotajiem modeļiem, tostarp 3. sēriju, X5, X6 un pat X7.

Citi autoražotāji pusvadītāju deficīta dēļ regulāri samazina vai pat uz laiku aptur atsevišķu modeļu ražošanu, tāpēc skārienjūtīgo ekrānu retāka iebūvēšana mašīnās noteikti nav pats sliktākais iespējamais scenārijs. No otras puses, tie ir kļuvuši par pierastu lietu mūsdienu mašīnās, nemaz nerunājot par premium klases ražotāju modeļiem.

Mašīnas, kurām nebūs skārienjūtīgā ekrāna, tiks piedāvātas ar 500 dolāru atlaidi, tām būs nepieciešama programmatūras atjaunināšana un pircējiem jāparakstās, ka viņi apzinās šīs funkcijas iztrūkumu. Lai darbinātu multimediju sistēmu, auto īpašniekiem pilnībā nāksies paļauties uz kontroles pogām un džoistiku, kas atrodas viduskonsolē, turpat aiz ātrumkārbas sviras. Tieši šādā veidā vēl itin nesen tika darbināta BMW multimediju sistēma un skārienjūtīgs ekrāns mašīnās nav nemaz  tik ilgi. Arī jaunajos BMW vadīt multimediju sistēmu tieši šādā veidā nereti ir daudz ērtāk nekā bakstīt ekrānu ar pirkstu. 500 dolāru atlaide gan ir visai neliela, turklāt skārienekrāna neesamība, visticamāk, ietekmēs mašīnas vērtību otrreizējā tirgū.

Reklāma

16 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
16 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
ASh
08.11.2021 11:24

Tikai priecātos ja šī iemesla dēļ ražotāji sāktu pārdomāt skārienjūtīgo pogu vajadzību. Ekrānu gan varēja atstāt ar touch.

Elvis
08.11.2021 11:25

Vēl varēja atkratīties no tiem ekrāniem un pāriet atpakaļ uz fiziskām pogām, vismaz nenovecotu tik ātri šie auto. Klasika forever.

Skābene
08.11.2021 13:45

Nekas nav labāks par veco labo pogu, ko var tumsā sataustīt, uz to pat neskatoties.

patrictietis
08.11.2021 17:29

Man domāt, ka ar BMW iDrive pogu/džoistiku pie ātrumpārslēga var visu izdarīt ātrāk, ērtāk un intuitīvāk, nekā stiepjoties, novēršot acis no ceļa un mēģinot ar pirkstu iebakstīt touch screenā vajadzīgo vietu…
Ļoti ceru, ka šī skārienjūtīgo ekrānu tendence pāries tāpat kā pārgāja mode likt televīzoros 3D funkciju. :)

Rudolfs
08.11.2021 18:04
Reply to  patrictietis

Tā pat kā visi pāriesim tūlīt atpakaļ uz podziņtelefoniem. Diez vai skārienjūtīgie ekrāni kaut kur pazudīs tuvākajā nākotnē.

Salvis
08.11.2021 18:29

Skārienjutīgos

Elektriķis
08.11.2021 18:49
Reply to  Salvis

Oi, par šo varētu uzrīkot kārtējo valodniecības kariņu. Man šķiet ka vārds “jutīgs” ir kaut kāds jaunizdomājums. Ja es jūtu un man ir jūtas, tad kādēļ būtu “jutīgs”. Oponenti teiks ka ir taču vārds “just”…

Jēkabs
09.11.2021 01:31
Reply to  Elektriķis

Jutīgs un jūtīgs ir divi dažādi vārdi

Elektriķis
09.11.2021 08:43
Reply to  Jēkabs

Tā, kariņš ir sācies.
Jā, Tezaurs arī saka ka divi dažādi vārdi. Jūtīgs esot emocionāli, jutīgs – “dzelziski”. Tomēr abos gadījumos darbības vārds ir viens un tas pats: jūt vai sajūt gan apvainojumu, gan vāju signālu. Un kas ir ar vārdu jūtams? Tas tomēr Tezaurprāt vairs neattiecās uz emocijām. Savukārt juteklīgs esot tāds, kuram ir tieksme pēc erotiskas baudas.

letr
08.11.2021 19:43

Tie 500e ir smieklīgi. Vai es varēšu pēc gada vai diviem piebraukt uz pie dīlera un palūgt, lai par 500e man nomaina ekrānu pret skārienjūtīgo? Sapņo vien :D
Ja paskatās katalogā cik aptuveni maksā skārienjūtīgais ekrāns un parastais, tad tur nekādi 500e nav starpība. Te bija jādod atlaidi ap 2-3k euro.

Elektriķis
08.11.2021 20:26
Reply to  letr

Negribi, neņem šādu bembi. Raksts ir par lielo izmisumu industrijā sakarā ar deficītu. Ražotājam šie 500 EUR ir ļoti sāpīgi, tie iesit pa pašizmaksu, jo tiešām starpība starp ekrānu izmaksām nav tik liela.

letr
08.11.2021 22:05
Reply to  Elektriķis

Muļķības. Tā nav Dacia, bet auto par 70k euro. Tur 500e ir kapeikas. Stāsts ir par to, ka, ja vēlētos izdarīt pareizi pret klientiem šajā situācijā, tad piedāvātu klientam šobrīd šo ekrānu un opciju retrofitam uz jauno ekrānu, kad tas būs pieejams. Samaksai par to ir jābūt atbilstošai. Nu nevar būt tā, ka pie pirkšanas tev iedod 500e skidonu par parasto ekrānu, bet pēc pusotra gada par skārienjūtīgā ekrāna uzstādīšanu tev ir jānoloka 2.5-3k euro.
Labāk vispār nebūtu piedāvājuši 500e atlaidi. Maksātspējīgajiem klientiem tie 500e ir pie pakaļas, bet princips gan var ieslēgties par apčakarēšanu,

Elektriķis
08.11.2021 22:48
Reply to  letr

Kapeiciņa pie kapeiciņas, sanāk rubulītis :)
Re kur auto industrijas peļņas procenti:

https://www.statista.com/statistics/1186661/car-company-profit-margin/

No tevis pieminētajiem 70k 7% (aptuveni BMW) ir 4900EUR. Ja noņemsi 3k, paliks 1900EUR. Jūti starpību?

patrictietis
10.11.2021 12:56
Reply to  Elektriķis

Pēc industrijas statistikas peļņas procentiem nav iespējams izrēķināt cik uzņēmums pelna uz auto un kāda ir marža uzlikta uz viena auto. Pilnīgi noteikti tie nav 7%. Varbūt šādu interesi sev paņem Inchcape (ja runa ir par bembjiem). Peļņa, kuru uzrāda BMW savā statistikā, jau ir pēc visu izdevumu norakstīšanas… un ja tajā gadā piemēram bija lielas izmaksas dividendēs saviem akcionāriem vai citi izdevumi, attiecīgi var beigās iznākt, ka uzņēmums strādā ar zaudējumiem… tā ir vnk grāmatvedība… kurā uzņēmums ciparus var pagrozīt kā izdevīgāk konkrētā bilances gadā utt. No nodokļu viedokļa uzņēmumam izdevīgāk uzrādīt mazāķu peļņu, bet ja uzņēmums ir publisks… Read more »

Elektriķis
10.11.2021 13:29
Reply to  patrictietis

Droši vien Tev ir taisnība, bet dati ir tādi, kādi ir…

izmaksas dividendēs saviem akcionāriem” – tās gan parasti maksā tieši no peļņas. Peļņu nerēķina pēc tam, kad ir samaksātas dividendes.
Arī zaudējumu norakstīšana ir realitāte, kas ietekmē peļņu.

BēMēVē
08.11.2021 20:41

Oho! Tā jau nonāks līdz pulkstenim standarta komplektācijā vai tahometru ar 500eur piemaksu))

Reklāma