Pusvadītāju deficīts autobūvē ir pamatīgi samilzusi problēma un BMW jāķeras pie itin radikāliem risinājumiem, lai nesamazinātu ražošanas apjomus – autoražotājs apstiprinājis, ka vairākos modeļos tiks ierobežota skārienjūtīgo ekrānu lietošana multimediju sistēmai. Situācija ietekmēs vairākus no autoražotāja vislabāk tirgotajiem modeļiem, tostarp 3. sēriju, X5, X6 un pat X7.
Citi autoražotāji pusvadītāju deficīta dēļ regulāri samazina vai pat uz laiku aptur atsevišķu modeļu ražošanu, tāpēc skārienjūtīgo ekrānu retāka iebūvēšana mašīnās noteikti nav pats sliktākais iespējamais scenārijs. No otras puses, tie ir kļuvuši par pierastu lietu mūsdienu mašīnās, nemaz nerunājot par premium klases ražotāju modeļiem.
Mašīnas, kurām nebūs skārienjūtīgā ekrāna, tiks piedāvātas ar 500 dolāru atlaidi, tām būs nepieciešama programmatūras atjaunināšana un pircējiem jāparakstās, ka viņi apzinās šīs funkcijas iztrūkumu. Lai darbinātu multimediju sistēmu, auto īpašniekiem pilnībā nāksies paļauties uz kontroles pogām un džoistiku, kas atrodas viduskonsolē, turpat aiz ātrumkārbas sviras. Tieši šādā veidā vēl itin nesen tika darbināta BMW multimediju sistēma un skārienjūtīgs ekrāns mašīnās nav nemaz tik ilgi. Arī jaunajos BMW vadīt multimediju sistēmu tieši šādā veidā nereti ir daudz ērtāk nekā bakstīt ekrānu ar pirkstu. 500 dolāru atlaide gan ir visai neliela, turklāt skārienekrāna neesamība, visticamāk, ietekmēs mašīnas vērtību otrreizējā tirgū.
Tikai priecātos ja šī iemesla dēļ ražotāji sāktu pārdomāt skārienjūtīgo pogu vajadzību. Ekrānu gan varēja atstāt ar touch.
Vēl varēja atkratīties no tiem ekrāniem un pāriet atpakaļ uz fiziskām pogām, vismaz nenovecotu tik ātri šie auto. Klasika forever.
Nekas nav labāks par veco labo pogu, ko var tumsā sataustīt, uz to pat neskatoties.
Man domāt, ka ar BMW iDrive pogu/džoistiku pie ātrumpārslēga var visu izdarīt ātrāk, ērtāk un intuitīvāk, nekā stiepjoties, novēršot acis no ceļa un mēģinot ar pirkstu iebakstīt touch screenā vajadzīgo vietu…
Ļoti ceru, ka šī skārienjūtīgo ekrānu tendence pāries tāpat kā pārgāja mode likt televīzoros 3D funkciju. :)
Tā pat kā visi pāriesim tūlīt atpakaļ uz podziņtelefoniem. Diez vai skārienjūtīgie ekrāni kaut kur pazudīs tuvākajā nākotnē.
Skārienjutīgos
Oi, par šo varētu uzrīkot kārtējo valodniecības kariņu. Man šķiet ka vārds “jutīgs” ir kaut kāds jaunizdomājums. Ja es jūtu un man ir jūtas, tad kādēļ būtu “jutīgs”. Oponenti teiks ka ir taču vārds “just”…
Jutīgs un jūtīgs ir divi dažādi vārdi
Tā, kariņš ir sācies.
Jā, Tezaurs arī saka ka divi dažādi vārdi. Jūtīgs esot emocionāli, jutīgs – “dzelziski”. Tomēr abos gadījumos darbības vārds ir viens un tas pats: jūt vai sajūt gan apvainojumu, gan vāju signālu. Un kas ir ar vārdu jūtams? Tas tomēr Tezaurprāt vairs neattiecās uz emocijām. Savukārt juteklīgs esot tāds, kuram ir tieksme pēc erotiskas baudas.
Tie 500e ir smieklīgi. Vai es varēšu pēc gada vai diviem piebraukt uz pie dīlera un palūgt, lai par 500e man nomaina ekrānu pret skārienjūtīgo? Sapņo vien :D
Ja paskatās katalogā cik aptuveni maksā skārienjūtīgais ekrāns un parastais, tad tur nekādi 500e nav starpība. Te bija jādod atlaidi ap 2-3k euro.
Negribi, neņem šādu bembi. Raksts ir par lielo izmisumu industrijā sakarā ar deficītu. Ražotājam šie 500 EUR ir ļoti sāpīgi, tie iesit pa pašizmaksu, jo tiešām starpība starp ekrānu izmaksām nav tik liela.
Muļķības. Tā nav Dacia, bet auto par 70k euro. Tur 500e ir kapeikas. Stāsts ir par to, ka, ja vēlētos izdarīt pareizi pret klientiem šajā situācijā, tad piedāvātu klientam šobrīd šo ekrānu un opciju retrofitam uz jauno ekrānu, kad tas būs pieejams. Samaksai par to ir jābūt atbilstošai. Nu nevar būt tā, ka pie pirkšanas tev iedod 500e skidonu par parasto ekrānu, bet pēc pusotra gada par skārienjūtīgā ekrāna uzstādīšanu tev ir jānoloka 2.5-3k euro.
Labāk vispār nebūtu piedāvājuši 500e atlaidi. Maksātspējīgajiem klientiem tie 500e ir pie pakaļas, bet princips gan var ieslēgties par apčakarēšanu,
Kapeiciņa pie kapeiciņas, sanāk rubulītis :)
Re kur auto industrijas peļņas procenti:
https://www.statista.com/statistics/1186661/car-company-profit-margin/
No tevis pieminētajiem 70k 7% (aptuveni BMW) ir 4900EUR. Ja noņemsi 3k, paliks 1900EUR. Jūti starpību?
Pēc industrijas statistikas peļņas procentiem nav iespējams izrēķināt cik uzņēmums pelna uz auto un kāda ir marža uzlikta uz viena auto. Pilnīgi noteikti tie nav 7%. Varbūt šādu interesi sev paņem Inchcape (ja runa ir par bembjiem).
Peļņa, kuru uzrāda BMW savā statistikā, jau ir pēc visu izdevumu norakstīšanas… un ja tajā gadā piemēram bija lielas izmaksas dividendēs saviem akcionāriem vai citi izdevumi, attiecīgi var beigās iznākt, ka uzņēmums strādā ar zaudējumiem… tā ir vnk grāmatvedība… kurā uzņēmums ciparus var pagrozīt kā izdevīgāk konkrētā bilances gadā utt. No nodokļu viedokļa uzņēmumam izdevīgāk uzrādīt mazāķu peļņu, bet ja uzņēmums ir publisks (biržā kotējas), tad arī nevar galīgi blamēties un rādīt, ka nav peļņas…. kurš tad tādā gribēs investēt…
Droši vien Tev ir taisnība, bet dati ir tādi, kādi ir…
“izmaksas dividendēs saviem akcionāriem” – tās gan parasti maksā tieši no peļņas. Peļņu nerēķina pēc tam, kad ir samaksātas dividendes.
Arī zaudējumu norakstīšana ir realitāte, kas ietekmē peļņu.
Oho! Tā jau nonāks līdz pulkstenim standarta komplektācijā vai tahometru ar 500eur piemaksu))