Reklāma

“Amazon” iedzīvina konkurenci un sper platu soli pretī ātrgaitas satelītu interneta sniegšanai

Jaunākie raksti

Nothing Phone (1) apskats – parunāsim par neko!

Ilgi domāju, kā lai latvisko angļu vārdu "Hype", tad metu kaunu pie malas un ļāvos Google tulkotājam. Ažiotāža. Patiešām...

Tesla kārtējās problēmas ar varasiestādēm par Autopilot sistēmas mārketingu

Elektroauto ražotājs Tesla kārtējoreiz iekūlies nepatikšanās ar varasiestādēm par to, kā tiek reklamēta "Autopilot" sistēma - šoreiz Tesla ir...

Samsung varētu oficiāli atbrīvoties no “Z” burta lietošanas salokāmo tālruņu nosaukumus

Esam tikai dienas attālumā no tā, kad tikss izziņoti nākamās paaudzes Samsung salokāmie viedtālruņi un sagaidāms, ka to nosaukumu vairs...

NIO bateriju maiņas stacijas tiks ražotas Ungārijā

Ķīniešu elektroauto ražotājs NIO turpina paplašināšanos Eiropas tirgū un tagad uzņēmums ziņo, ka Eiropā tiks saliktas NIO elektroauto bateriju...

McLaren tagad piedāvās 450 dolāru vērtus sporta apavus

Auto zīmols McLaren cer pavērt jaunus biznesa un mārketinga apvāršņus, piedāvājot sporta apavus, kurus rotās uzņēmuma vārds. Jaunais skriešanas apavu...

Kamēr “SpaceX” turpina strādāt pie sava “Starlink” projekta un orbītā nogādāt kārtējās satelītu kravas, arī “Amazon” nesēž, rokas klēpī salicis. Uzņēmumam ir līdzīgi plāni attiecībā uz ātrgaitas interneta servisa sniegšanu un nupat spēris lielu soli pretī mērķim izvietot orbītā 3236 satelītus. “Amazon” iesniedzis licences pieteikumu Federālajai sakaru komisijai, lai 2022. gada beigās palaistu satelītu prototipus “KuiperSat-1” un “KuiperSat-2”.

Tas būs sava veida eksperiments, lai redzētu, kā šie satelīti darbojas ārpus laboratorijas vides. Tas ļaus arī izvērtēt palaišanas procedūras un misijas norisi, saprast, ko uzlabot, lai sekmīgāk palaistu orbītā 3236 satelītus. Testa laikā viens no prototipiem būs aprīkots ar saulessargu, kas ļaus saprast, vai šādā veidā satelīts kļūst mazāk atstarojošs un tādējādi ne tik redzams no zemes.

“Project Kuiper” tehnoloģiju viceprezidents Rajevs Beidieils norāda, ka “Amazon” radījis daudz jaunu tehnoloģiju, lai sasniegtu šī projekta izmaksu un veiktspējas mērķus. Viņš uzsver, ka satelītu prototipi veiksmīgi izmēģināti simulācijās laboratorijas vidē, tāpēc pienācis laiks tos testēt reālos apstākļos. Tajos iekļauts vairums tehnoloģiju, ko uzņēmums paredz integrēt galīgajā satelītu versijā.

Prototipu palaišanā “Amazon” sadarbojas ar uzņēmumu “ABL Space Systems”, kura raķete nogādās tos orbītā. Kad izmēģinājums būs pabeigts, “Amazon” šos prototipus plāno noņemt, lai neaudzētu jau tā lielo kosmosa atkritumu apjomu. Uzņēmums paredz, ka pusi no satelītiem orbītā spēs nogādāt līdz 2026. gadam, savukārt visus 3236 satelītus cer palaist līdz 2029. gada 30. jūlijam.

1 komentārs

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
1 komentārs
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Krotow
03.11.2021 14:23

Izskatās ka drīz LEO vairs vietas nebūs. Un par astronomiem būs pavisam aizmirsuši.

Reklāma