Reklāma

“Boeing” veic testa lidojumus ar pilnībā no atjaunojamiem resursiem ražotu aviācijas degvielu

Jaunākie raksti

ASUS ROG Chakram X spēlēm paredzētās bezvadu peles apskats

ASUS tikai vasaras sākumā izziņoja ROG Chakram X spēlēm paredzēto bezvadu peli un nu tā nonākusi jau pie mums...

Huawei Watch D Eiropā nonāks oktobra vidū

Huawei Watch D nav nekāds jaunums, tas tika izziņots vēl 2021. gada decembrī, bet Ķīnā to varēja sākt iegādāties...

Tesla attīsta paši savu elektroauto diagnostikas sistēmu

Elektroauto ražotājs Tesla attīstot pats savu elektroauto diagnostikas un kļūdu noteikšanas sistēmu, kas iecerēta kā alternatīva šobrīd populārajai OBD...

Kimai Kardašjanai “Instagram” kriptoaktīvu reklamēšana izmaksājusi vairāk nekā miljonu dolāru

Sabiedrības dāma Kima Kardašjana kā jau daudzi populāri cilvēki un influenceri aktīvi lieto sociālos tīklus, audzējot sekotāju skaitu un...

Yamaha izziņo divus jaunus elektriskos kalnu divriteņus

Zīmols Yamaha izlaidis divus jaunus elektrisko kalnu velosipēdu modeļus, papildinot esošo sēriju ar augstākās raudzes modeļiem, kas tieši paredzēti...

Lidmašīnu ražotājs Boeing, sadarbībā ar savu dzinēju piegādātāju Rolls-Royce un ilgtspējīgas degvielas ražotāju “World Energy”, veikuši testa lidojumu, izmantojot aviācijas degvielu, kas ražota tikai un vienīgi no atjaunojamiem resursiem. Testam tika izmantota Boeing 747 lidmašīna. Visi trīs uzņēmumi sadarbojas, cenšoties radīt ilgtspējīgu degvielu aviācijai nākotnē un šo centienu nopietnību apliecina nupat veiktais testa lidojums.

Komerciālie aviopārvadājumi veido apmēram 2 procentus no visa cilvēku radītā kaitīgo izmešu apjoma, taču pagaidām šajā sektorā vēl nav pilnībā gatavi risinājumi pārejai uz videi draudzīgāku degvielu. Pie tā gan tiek strādāts un tiek testēta aviācijas degviela, kas ražota tikai no atjaunojamiem resursiem. Konkrētais testa lidojums sākās Tuksonas pilsētā, Arizonā, ASV, pēc tam 3 stundas un 54 minūtes riņķojot virs Arizonas un Ņūmeksikas, līdz lidmašīnā atkal atgriezās atpakaļ Tuksonas lidostā.

No atjaunojamiem resursiem ražotā degviela darbināja vienu no četriem Boeing dzinējiem. Sākotnēji rezultāti liecina, ka lidojuma laikā un arī pēc tam nekādas problēmas nav radušās. Kāds varbūt teiks, ka tas jau nav nekas īpašs, jo 3 no 4 dzinējiem tāpat izmantoja klasisko aviācijas degvielu, taču tas pamatojams ar drošības apsvērumiem – ja testa laikā atklātos kādas nesaderības starp degvielu un dzinēju, kas izraisītu tehniskas problēmas, tiktu apdraudētas cilvēku dzīvības.

Ilgtspējīgas degvielas testi notiek jau kādu laiku, taču lielākoties izmantots sajaukums ar klasisko aviācijas degvielu. Šobrīd komerciālās pasažieru lidmašīnas ir sertificētas lidot ar degvielas maisījumu, kuras sastāvā 50 procenti ir klasiskā, bet otri 50 procenti ilgtspējīgā aviācijas degviela. Rolls-Royce gan paziņojis, ka viņu izstrādātie lidmašīnu “Trent” dzinēji no 2023. gada būs spējīgi lidot ar 100% no atjaunojamiem resursiem ražotu degvielu.

Reklāma

5 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
5 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
SSs
22.10.2021 17:27

Tad ta jaunums ! Mūsu Airbaltic jau sen dedzina šķeldu savos lidaparātos ! )))

Juris
22.10.2021 21:34

Biodegviela ir viens no stulbākajiem trendiem/izgudrojumiem pasaulē. Ja to ražo no atkritumiem tad es saprotu, bet ja tiek kultivēti augi kā rezultātā piesārņo dabu ar mehanizēto aparatūru kas dedzina dīzeli, tad dabu piesārņo ar pesticīdiem, tad noplicina augsni kuru varētu izmantot pārtikas ieguvē.

Krotow
23.10.2021 16:27
Reply to  Juris

Par biodegvielu viss ir pareizi. Plus vēl tirgus sačakarēšana ar obligāto bio procentu pie auto benzīna un galvas sap##ana zemniekiem, kuri kļūst atkarīgi no rapša subsīdijām. Sintētiskā degviela oglekļa neitralitātei ir daudz reālāks risinājums. Energoietilpīgs gan, taču tur kāreiz būtu noiets saules un vēja enerģijas pārpalikumam.

zzz
23.10.2021 21:16

Automobili nevar sito ieliet?

Krotow
25.10.2021 21:38
Reply to  zzz

Var.

Reklāma