Reklāma

Volkswagen atzīst, ka elektroauto lietošanā ir pat uz pusi lētāki nekā mašīnas ar iekšdedzes dzinēju

Jaunākie raksti

Paziņotas šogad ASV lejupielādētākās App Store lietotnes un spēles

Dažas dienas iepriekš ar līdzīgu topu dalījās Google, publiskojot populārākās lietotnes un spēles 2021. gadā Android viedierīču lietotājiem. Tagad...

Izziņota Honor 60 sērija ar vloginga iespējām un žestu vadību

Ķīnā tikko izziņots Honor 60 viedtālrunis, kas izskata ziņā ir ļoti līdzīgs Honor 50 modelim, bet jaunais Honor 60...

Izziņotas jaunā Dacia Jogger cenas Latvijā

Jaunā Dacia Jogger pie dīleriem Latvijā ieradīsies nākamā gada pavasarī, bet jau izziņotas jaunā modeļa cenas. Piecvietīgajai Dacia Jogger...

“Porsche” pamatdarbības peļņa 2021. gada trīs ceturkšņos pieaug par 78,4%

“Porsche“ 2021. gada trešā ceturkšņa beigās sasniedzis peļņu no pārdošanas 15,5% apmērā. Šis rezultāts atkārtoti pārsniedz 15% references līmeni,...

9. decembrī notiks tiešsaistes diskusija “Latvija – mītne globāliem FinTech uzņēmumiem”

Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) kopā ar FinTech nozares partneriem 9. decembrī no plkst. 11 līdz 13 rīko...

Volkswagen koncerna vadītājs Herberts Dīzs sevis vadīto uzņēmumu aktīvi virza pretī elektrifikācijai. Tagad Dīzs ierakstā savā Linkedin kontā skaidro, kāpēc “VW” radītie elektroauto ir krietni izdevīgāki nekā viņu pašu ražotie auto ar iekšdedzes dzinējiem.

Volkswagen vadītājs atsaucas uz datiem no žurnāla Autozeitung, lai skaidrotu, kāpēc elektroauto ir izdevīgāki – kā piemēri izmantoti ar iekšdedzes dzinēju aprīkoti “VW” koncerna auto, piemēram, “Tiguan”, kā arī elektriskie modeļi, piemēram elektriskais “ID.4” krosovers – izmēros un arī citos parametros līdzīgi auto. Dīzs apgalvo, ka mašīna ar iekšdedzes dzinēju ir pat uz pusi dārgāka nekā līdzīga izmēra elektroauto.

“Braukšana ar “Tiguan” kilometrā ir par 30 procentiem dārgāka nekā ar “ID.4”, “Audi Q5” ir par aptuveni 40 procentiem dārgāks nekā “Q4 e-tron”, savukārt “Škoda Kodiaq” katrā kilometrā ir uz pusi dargāks nekā “Enyaq iV”, savā ierakstā apgalvo Dīzs.

Jau pats fakts, ka Dīzs atklātā tekstā paziņo, ka viens no Volkswagen ilggadējiem un komerciāli veiksmīgākajiem modeļiem, proti, “Tiguan” faktiski ir neizdevīgs pirkums, salīdzinot ar elektroauto, tas jau ir ievērības cienīgs fakts. Ja Dīzs aktīvi aģitē pāreju uz elektroauto, tad vēl pavisam nesen cita milzīga autoražotāja “Toyota” vadītājs Akio Tojoda bija pilnībā noskaņots pret elektroauto.

Skaidrs, ka Dīzs šādā veidā cenšas iedrošināt cilvēkus iegādāties jaunos Volkswagen koncerna elektroauto, jo šajās mašīnās jau līdz šim ieguldīti miljardiem eiro un turpmākajos gados plānotas vēl desmitiem miljardus eiro vērtas investīcijas, kuras nepieciešams pamatot ar elektroauto pārdošanas rezultātiem. Protams, par šo aprēķinu ticamību un precizitāti var gari un plaši diskutēt, jo, kas ir taisnība Vācijā, var nebūt taisnība citur, ņemot vērā atšķirīgās cenas, subsīdijas, apdrošināšanas izmaksas un daudzus citus mainīgos faktorus.

Reklāma

23 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
23 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
LAN
19.10.2021 12:23

Ir daudzi nezināmie, piemēram, cik īsti maksā jauns akumulators vai arī cik viegli vai grūti atjaunot veco.
Ticu ka šīs problēmas ātri atrisināsies, jo būs daudz vienādu/līdzīgu akumulatoru u.c. sistēmu no MEB u.c. lielajām platformām – attīstīsies otrreizējais šrotu tirgus, trešo pušu akumulatori utt.

Krotow(@krotow_2)
19.10.2021 12:45

Rēķinot izmaksas jaunam auto un pieņemot ka pircējam nav problēmas ar vietu kur auto lādēt, elektroauto tiešām var būt jau izdevīgāks ilgākā laikā. Latvijai līdz tam vēl jāaug – vidējie ienākumu jaunu elektroauto vairumam noliek ļoti tālā plauktā. Un publiskā uzlādes infrastruktūra pilsētās šobrīd arī liek skumji pasmaidīt. Te kaut kas pa īstam iekustēsies tikai kad parādīsies iespēja nopirkt jaunu kompaktklases elektroauto ar +/- 400 km attālumu no vienas uzlādes pa ciparu ap 21-22 k€. Un lietotu ar vismaz 300 km atlikušo nobraukumu no 1 uzlādes – pa 10-15 k€. Tālākā nākotnē ir cerība ka parādīsies lētas aftermarketa baterijas ar… Read more »

Name*
19.10.2021 13:18

Nepareizi uzrakstīts “Enyaq iV” nosaukums.

Elektriķis
19.10.2021 13:26
Reply to  Name*

Tas tad štrunts, bet lietojot kārtējo reiz: “uz pusi”, gan nav skaidrs vai dārgāks ir par 100% vai 50%?

Name*
19.10.2021 14:02
Reply to  Elektriķis

Es pats apstulbu, kad izlasīju “Enyac”. Jo sāku domāt, ka Škodai ir jauna mašīna. Par procentiem, tur ir domāts 50%. Avota rakstā to var izlasīt. :)

Kursors.lv
Kristaps Skutelis(@krizdabz)
19.10.2021 14:15
Reply to  Name*

Kungi, atvainojos. Tagad salabots.

Guntars K(@gunzz29)
19.10.2021 15:24

Vēl tikai atlicis atzīt, ka elektroauto pašizmaksa ir identiska iekšdedzes dzinēja. Es gan teiktu, ka uz saviem 30% lētāk, bet kaut kā jau ir jāiekļauj izmaksas, ja nu gadījumā nobeidzas aķis. :D

Krotow(@krotow_2)
19.10.2021 15:31
Reply to  Guntars K

Ja “gadījums” notiek garantijas laikā, to parasti arī apmaina atbilstoši garantijas noteikumiem. Interesantākais notiks pēc tam lietoto auto tirgū. Un tur šķiet ka pirmās un otrās paaudzes elektroauto nebūs īpaši populāri tieši baterijas dēļ.

Rudolfs
19.10.2021 16:37
Reply to  Krotow

Būs interesanti kā vērtību vairs obligāti nenoteiks nobraukums, bet baterijas veselības rādītāji. Tas gan manuprāt būs daudz labāk lietoto auto segmentam, jo mazākas iespējas visādiem slēptajiem dzinēju defektiem.

Elektriķis
19.10.2021 18:08
Reply to  Rudolfs

Nolietojas arī citas kustīgās daļas – piekare, gultņi, sarūsē bremzes. Lai piedod man e-auto ekstrēmie fani: no pieredzes ar diviem e-auto varu ziņot, ka esmu dzīvojies pa servisiem vairāk kā ar ICE. Pirmajā gadījumā piekare, otrajā: “bērnības slimības”. Bet vienalga netaisos pāriet atpakaļ pie ICE.

Krotow(@krotow_2)
19.10.2021 19:36
Reply to  Elektriķis

Kā ar rūsu virsbūvei?

Elektriķis
19.10.2021 20:11
Reply to  Krotow

Šo problēmu neizbaudīju, tie auto tika pirkti jauni. Bet jautājums ļoti vietā: populārajam BMW i3 ir ogļšķiedras virsbūve, tātad tam nu gan nevajadzētu rūsēt.

Elons*
20.10.2021 10:13
Reply to  Elektriķis

Es arī esmu 2 EV turētājs. VAG un amerikānis Pirmais manās rokās / uzraudzībā / ģimenē noripinājis no o līdz 70k, otrais ar mani 95 % pie stūres – no o līdz 60 k km Pirmo vēl diezgan svaigu meičas uzsita… Lollers sataisīja, turpinām braukt ar 0,0 problēmām. Bija viens ārkārtas softa apdeits, kad piezvanīja un lūdza burtiski pa taisno braukt uz servisu. Nākamajā rītā piebraucu, pagaidīju 30 min un viss. Apkopēs tikai gaisa filtru un stiklu tīrītāju maiņa. + 1 x bremžu eļļa Amerikānim viena svira sāka čīkstēt un aizmugurējo drošības jostu slēdža kontakti sačakarējās. Garantija. Farkopu salauzu pats.… Read more »

Elektriķis
20.10.2021 19:16
Reply to  Elons*

Par Lolleri skaidrs, bet kā amerikānim tika realizēta garantija?

Elons*
21.10.2021 08:51
Reply to  Elektriķis

Aplikācija, Helsinki

Elektriķis
21.10.2021 09:57
Reply to  Elons*

Un tā joprojām manī cīnās divi dēmoni: viens saka – pamēģini tādu amerikāni, otrs – vai tu gribi braukt uz Helsinkiem?

Kursors.lv
Kristaps Skutelis(@krizdabz)
21.10.2021 10:10
Reply to  Elektriķis

Amerikāņus taču visi labo Grobiņā.

Elektriķis
21.10.2021 10:20

Ne jau jaunus, ar garantiju, par velti.

Kursors.lv
Kristaps Skutelis(@krizdabz)
21.10.2021 10:30
Reply to  Elektriķis

Nu nevar visu gribēt uzreiz.

Elons*
21.10.2021 20:22
Reply to  Elektriķis

Amerikānis ar piekabi pie dibena ir +/- tik pat straujš un ekAnomisks kā etrons LOL Ja brauc normāli, bez ļuļkas, tad tehniskajā sadaļā tas ir salīdzināms ar 2(3)X dārgākiem Tukāniem VAG grupiņas atpalicību tehnikā es tomēr nevaru pārvārīt, tpc braucu ar amerikāni Jā, lokālais serviss man ir tāds pats kā Krāslavā dzīvojošam Domeniksa vai BM-autsa klientam. Tā es sevi mierinu LOL Rīgā ir pietiekami daudz čaļi, kuri prot taisīt mehāniku Grobiņā esmu bijis, unlokoja performancbūsteri un uzlika FSD :) Tur ir norm čaļi, ar jūtām :) Tā kā baigi tas lokālais suports neprasās. Bet ar daudziem esmu runājis, kam ir… Read more »

Weekday
19.10.2021 17:01

Kaut kaa mans kalkulators nenjem pretii energy/ fuel consumption costs. Vajadzeetu buut, ka 100 km izmaksas ar diizeli pie cenas piem. 1.5 eur x 5.1 = 7.65 eur, bet ar elektro piem. 0.18 x 16.8 ~ 3 eur Koeficients sanaak 0.39
Kaa veidojas tik maza vw starpiiba? Diizelim 709 un elektro 504 koeficients 0.71
Starp manu un vw tabulas apreekjinu 45% starpiiba

jirciks
21.10.2021 14:34

es galīgi neesmu pret elektroauto, bet nu tā tabula tāds liels fufelis – auto ēdiena cenas atšķiras pa modeļiem, apdrošināšanas diezin vai ir vienādas abiem, patēriņš arī ir tāds optimistisks. īsti nevar salīdzināt ābolus ar bumbieriem. te drīzāk var salīdzināt vienu un to pašu marku, piemēram, Hyundai ir gan elektro, gan parastie. tur cenas noteikti nav līdzvērtīgas (parastā kona ir 18k – 29k un elektriskā kona 32k – 40k) forši ir tas, ka ikdienas izmaksas elektroauto būs mazākas, bet piemetu excelī – man ir vajadzīgi 6-8 gadi, lai elektroauto izmaksātu lētāk nekā parastais. un tā ir robeža, kad aķīšiem beidzas… Read more »

Krotow(@krotow_2)
21.10.2021 15:30
Reply to  jirciks

Elektroauto noiets otrreizējā tirgū, būs tieši atkarīgs no paredzētā baterijas mūža. Un te būs interesanti. Tie, kuri naudu skaita un dārgus auto nevar atļauties, uz elektiskajiem auto nepāries vēl ilgi tieši baterijas dēļ. Jo pat ja progresam ejot uz priekšu, parādīsies lētas un ietilpīgākas aftermarketa baterijas, tās maksās vairāk par vecā auto atlikušo vērtību bez baterijas. Tad jau redzēs. Publiskajai uzlādes infrastruktūrai arī vēl jāpaplašinās.

Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: