Web Analytics
More
    Reklāma

    Volkswagen atzīst, ka elektroauto lietošanā ir pat uz pusi lētāki nekā mašīnas ar iekšdedzes dzinēju

    Jaunākie raksti

    Volkswagen koncerna vadītājs Herberts Dīzs sevis vadīto uzņēmumu aktīvi virza pretī elektrifikācijai. Tagad Dīzs ierakstā savā Linkedin kontā skaidro, kāpēc “VW” radītie elektroauto ir krietni izdevīgāki nekā viņu pašu ražotie auto ar iekšdedzes dzinējiem.

    Volkswagen vadītājs atsaucas uz datiem no žurnāla Autozeitung, lai skaidrotu, kāpēc elektroauto ir izdevīgāki – kā piemēri izmantoti ar iekšdedzes dzinēju aprīkoti “VW” koncerna auto, piemēram, “Tiguan”, kā arī elektriskie modeļi, piemēram elektriskais “ID.4” krosovers – izmēros un arī citos parametros līdzīgi auto. Dīzs apgalvo, ka mašīna ar iekšdedzes dzinēju ir pat uz pusi dārgāka nekā līdzīga izmēra elektroauto.

    “Braukšana ar “Tiguan” kilometrā ir par 30 procentiem dārgāka nekā ar “ID.4”, “Audi Q5” ir par aptuveni 40 procentiem dārgāks nekā “Q4 e-tron”, savukārt “Škoda Kodiaq” katrā kilometrā ir uz pusi dargāks nekā “Enyaq iV”, savā ierakstā apgalvo Dīzs.

    Jau pats fakts, ka Dīzs atklātā tekstā paziņo, ka viens no Volkswagen ilggadējiem un komerciāli veiksmīgākajiem modeļiem, proti, “Tiguan” faktiski ir neizdevīgs pirkums, salīdzinot ar elektroauto, tas jau ir ievērības cienīgs fakts. Ja Dīzs aktīvi aģitē pāreju uz elektroauto, tad vēl pavisam nesen cita milzīga autoražotāja “Toyota” vadītājs Akio Tojoda bija pilnībā noskaņots pret elektroauto.

    Skaidrs, ka Dīzs šādā veidā cenšas iedrošināt cilvēkus iegādāties jaunos Volkswagen koncerna elektroauto, jo šajās mašīnās jau līdz šim ieguldīti miljardiem eiro un turpmākajos gados plānotas vēl desmitiem miljardus eiro vērtas investīcijas, kuras nepieciešams pamatot ar elektroauto pārdošanas rezultātiem. Protams, par šo aprēķinu ticamību un precizitāti var gari un plaši diskutēt, jo, kas ir taisnība Vācijā, var nebūt taisnība citur, ņemot vērā atšķirīgās cenas, subsīdijas, apdrošināšanas izmaksas un daudzus citus mainīgos faktorus.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    23 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    LAN
    19.10.2021 12:23

    Ir daudzi nezināmie, piemēram, cik īsti maksā jauns akumulators vai arī cik viegli vai grūti atjaunot veco.
    Ticu ka šīs problēmas ātri atrisināsies, jo būs daudz vienādu/līdzīgu akumulatoru u.c. sistēmu no MEB u.c. lielajām platformām – attīstīsies otrreizējais šrotu tirgus, trešo pušu akumulatori utt.

    Krotow
    19.10.2021 12:45

    Rēķinot izmaksas jaunam auto un pieņemot ka pircējam nav problēmas ar vietu kur auto lādēt, elektroauto tiešām var būt jau izdevīgāks ilgākā laikā. Latvijai līdz tam vēl jāaug – vidējie ienākumu jaunu elektroauto vairumam noliek ļoti tālā plauktā. Un publiskā uzlādes infrastruktūra pilsētās šobrīd arī liek skumji pasmaidīt. Te kaut kas pa īstam iekustēsies tikai kad parādīsies iespēja nopirkt jaunu kompaktklases elektroauto ar +/- 400 km attālumu no vienas uzlādes pa ciparu ap 21-22 k€. Un lietotu ar vismaz 300 km atlikušo nobraukumu no 1 uzlādes – pa 10-15 k€. Tālākā nākotnē ir cerība ka parādīsies lētas aftermarketa baterijas ar pieņemamu ietilpību. Līdzīgi kā pirmās paaudzes Leaf-iem ar 24 kWh bateriju vēlāk parādījās 64 kWh aftermarketa baterijas.

    Name*
    19.10.2021 13:18

    Nepareizi uzrakstīts “Enyaq iV” nosaukums.

    Elektriķis
    19.10.2021 13:26
    Reply to  Name*

    Tas tad štrunts, bet lietojot kārtējo reiz: “uz pusi”, gan nav skaidrs vai dārgāks ir par 100% vai 50%?

    Name*
    19.10.2021 14:02
    Reply to  Elektriķis

    Es pats apstulbu, kad izlasīju “Enyac”. Jo sāku domāt, ka Škodai ir jauna mašīna. Par procentiem, tur ir domāts 50%. Avota rakstā to var izlasīt. :)

    Kursors.lv
    19.10.2021 14:15
    Reply to  Name*

    Kungi, atvainojos. Tagad salabots.

    Guntars K
    19.10.2021 15:24

    Vēl tikai atlicis atzīt, ka elektroauto pašizmaksa ir identiska iekšdedzes dzinēja. Es gan teiktu, ka uz saviem 30% lētāk, bet kaut kā jau ir jāiekļauj izmaksas, ja nu gadījumā nobeidzas aķis. :D

    Krotow
    19.10.2021 15:31
    Reply to  Guntars K

    Ja “gadījums” notiek garantijas laikā, to parasti arī apmaina atbilstoši garantijas noteikumiem. Interesantākais notiks pēc tam lietoto auto tirgū. Un tur šķiet ka pirmās un otrās paaudzes elektroauto nebūs īpaši populāri tieši baterijas dēļ.

    Rudolfs
    19.10.2021 16:37
    Reply to  Krotow

    Būs interesanti kā vērtību vairs obligāti nenoteiks nobraukums, bet baterijas veselības rādītāji. Tas gan manuprāt būs daudz labāk lietoto auto segmentam, jo mazākas iespējas visādiem slēptajiem dzinēju defektiem.

    Elektriķis
    19.10.2021 18:08
    Reply to  Rudolfs

    Nolietojas arī citas kustīgās daļas – piekare, gultņi, sarūsē bremzes. Lai piedod man e-auto ekstrēmie fani: no pieredzes ar diviem e-auto varu ziņot, ka esmu dzīvojies pa servisiem vairāk kā ar ICE. Pirmajā gadījumā piekare, otrajā: “bērnības slimības”. Bet vienalga netaisos pāriet atpakaļ pie ICE.

    Krotow
    19.10.2021 19:36
    Reply to  Elektriķis

    Kā ar rūsu virsbūvei?

    Elektriķis
    19.10.2021 20:11
    Reply to  Krotow

    Šo problēmu neizbaudīju, tie auto tika pirkti jauni. Bet jautājums ļoti vietā: populārajam BMW i3 ir ogļšķiedras virsbūve, tātad tam nu gan nevajadzētu rūsēt.

    Elons*
    20.10.2021 10:13
    Reply to  Elektriķis

    Es arī esmu 2 EV turētājs.
    VAG un amerikānis
    Pirmais manās rokās / uzraudzībā / ģimenē noripinājis no o līdz 70k, otrais ar mani 95 % pie stūres – no o līdz 60 k km
    Pirmo vēl diezgan svaigu meičas uzsita… Lollers sataisīja, turpinām braukt ar 0,0 problēmām.
    Bija viens ārkārtas softa apdeits, kad piezvanīja un lūdza burtiski pa taisno braukt uz servisu. Nākamajā rītā piebraucu, pagaidīju 30 min un viss.
    Apkopēs tikai gaisa filtru un stiklu tīrītāju maiņa. + 1 x bremžu eļļa

    Amerikānim viena svira sāka čīkstēt un aizmugurējo drošības jostu slēdža kontakti sačakarējās. Garantija. Farkopu salauzu pats. Nopirku šrotā no oooo a4

    Apdeitojas pats :)

    3 X salona gaisa filtrs, un stiklu tīrītāju slotas – viss. Manuālī teikts, ka reizi gadā bremžu eļļa jānotestē un jāmaina, ja nepieciešams. Vairāk tehnisko šķidrumu maiņa nav paredzēta

    Kaifoju pats un citiem iesaku :)

    Elektriķis
    20.10.2021 19:16
    Reply to  Elons*

    Par Lolleri skaidrs, bet kā amerikānim tika realizēta garantija?

    Elons*
    21.10.2021 08:51
    Reply to  Elektriķis

    Aplikācija, Helsinki

    Elektriķis
    21.10.2021 09:57
    Reply to  Elons*

    Un tā joprojām manī cīnās divi dēmoni: viens saka – pamēģini tādu amerikāni, otrs – vai tu gribi braukt uz Helsinkiem?

    Kursors.lv
    21.10.2021 10:10
    Reply to  Elektriķis

    Amerikāņus taču visi labo Grobiņā.

    Elektriķis
    21.10.2021 10:20

    Ne jau jaunus, ar garantiju, par velti.

    Kursors.lv
    21.10.2021 10:30
    Reply to  Elektriķis

    Nu nevar visu gribēt uzreiz.

    Elons*
    21.10.2021 20:22
    Reply to  Elektriķis

    Amerikānis ar piekabi pie dibena ir +/- tik pat straujš un ekAnomisks kā etrons LOL

    Ja brauc normāli, bez ļuļkas, tad tehniskajā sadaļā tas ir salīdzināms ar 2(3)X dārgākiem Tukāniem
    VAG grupiņas atpalicību tehnikā es tomēr nevaru pārvārīt, tpc braucu ar amerikāni

    Jā, lokālais serviss man ir tāds pats kā Krāslavā dzīvojošam Domeniksa vai BM-autsa klientam. Tā es sevi mierinu LOL

    Rīgā ir pietiekami daudz čaļi, kuri prot taisīt mehāniku
    Grobiņā esmu bijis, unlokoja performancbūsteri un uzlika FSD :) Tur ir norm čaļi, ar jūtām :)

    Tā kā baigi tas lokālais suports neprasās.

    Bet ar daudziem esmu runājis, kam ir bail pirkt auto bez SC. Ja amerikāņiem būtu Baltijā kaut vai viens SC, viņi te būtu diez gan pārdevuši. Diemžēl dzīvojam nomales nomalē ….

    Weekday
    19.10.2021 17:01

    Kaut kaa mans kalkulators nenjem pretii energy/ fuel consumption costs. Vajadzeetu buut, ka 100 km izmaksas ar diizeli pie cenas piem. 1.5 eur x 5.1 = 7.65 eur, bet ar elektro piem. 0.18 x 16.8 ~ 3 eur Koeficients sanaak 0.39
    Kaa veidojas tik maza vw starpiiba? Diizelim 709 un elektro 504 koeficients 0.71
    Starp manu un vw tabulas apreekjinu 45% starpiiba

    jirciks
    21.10.2021 14:34

    es galīgi neesmu pret elektroauto, bet nu tā tabula tāds liels fufelis – auto ēdiena cenas atšķiras pa modeļiem, apdrošināšanas diezin vai ir vienādas abiem, patēriņš arī ir tāds optimistisks.

    īsti nevar salīdzināt ābolus ar bumbieriem. te drīzāk var salīdzināt vienu un to pašu marku, piemēram, Hyundai ir gan elektro, gan parastie. tur cenas noteikti nav līdzvērtīgas (parastā kona ir 18k – 29k un elektriskā kona 32k – 40k)

    forši ir tas, ka ikdienas izmaksas elektroauto būs mazākas, bet piemetu excelī – man ir vajadzīgi 6-8 gadi, lai elektroauto izmaksātu lētāk nekā parastais. un tā ir robeža, kad aķīšiem beidzas garantija. 10k cenai jau vien diezgan daudz, ko nepieciešams atsist. papildus vēl kasko, kas noteikti maksās vairāk, jo tā ir atkarīgs no auto cenas.

    tā kā elektroauto ir aršana, ja ir līdzekļi. bet parastie auto joprojām ir izdevīgāki. ja cilvēks var atļauties pirkt auto no salona, tad diezin vai brauks 10 gadus. visticamāk pēc 5 līdz 7 gadiem tas tiks mainīts. un tad ir jautājums, vai tiešām šajos gados elektro sanāk izdevīgāk.

    Last edited 2 years ago by jirciks
    Krotow
    21.10.2021 15:30
    Reply to  jirciks

    Elektroauto noiets otrreizējā tirgū, būs tieši atkarīgs no paredzētā baterijas mūža. Un te būs interesanti. Tie, kuri naudu skaita un dārgus auto nevar atļauties, uz elektiskajiem auto nepāries vēl ilgi tieši baterijas dēļ. Jo pat ja progresam ejot uz priekšu, parādīsies lētas un ietilpīgākas aftermarketa baterijas, tās maksās vairāk par vecā auto atlikušo vērtību bez baterijas. Tad jau redzēs. Publiskajai uzlādes infrastruktūrai arī vēl jāpaplašinās.

    Reklāma