Reklāma

Latvijā atvērta pirmā Ionity elektroauto uzlādes stacija

Jaunākie raksti

Google iesūdz tiesā Sonos par tās patentu zagšanu

Google un Sonos turpina jau divus gadus notiekošo savstarpējo cīņu par neatbilstošu patentu izmantošanu un viena otra uzņēmuma risinājumu...

“Snapchat” jaunais uzraudzības rīks ļauj vecākiem redzēt, ar ko viņu bērns sarakstās lietotnē

Domājot par jaunāko lietotāju drošību internetā, kā arī veicinātu uzticēšanos starp vecākiem un viņu bērniem, saziņas lietotne "Snapchat" nākusi...

Samsung iepazīstina ar jaunajiem produktiem (tiešraide)

Jau šodien Galaxy Unpacked pasākumā Samsung prezentēs ilgi gaidītos jaunos produktus un inovatīvos tehnoloģiju risinājumus. Izmanto iespēju - pievienojies...

BMW pārliecināti, ka klienti laika gaitā pieradīs pie funkciju abonēšanas

Pirms kāda laika vācu autoražotāja BMW solis ieviest abonēšanas maksu par tādām papildus funkcijām kā apsildāmie sēdekļi izraisīja milzīgu...

Ford cenšas drastiski samazināt pieejamo papildopciju klāstu mašīnās

Ford jau ilgāku laiku runā, ka mašīnu ražošanu nepieciešams vienkāršot, lai samazinātu arvien pieaugošās izmaksas, kas neizbēgami rezultējas lielākā...

Ādažos atvērta pirmā Ionity elektroauto ātrās uzlādes stacija Latvijā. Tajā vienlaicīgi varēs lādēties divi elektroauto ar 350 kW lielu jaudu. Kā jau visās Ionity stacijās ierasts, pieejams ir tikai CCS standarta spraudnis.

Šī ir pagaidām vienīgā plānotā Ionity stacija Latvijā un tādējādi pabeigta arī visu plānoto Ionity staciju būvniecība Baltijas valstīs. Tuvākās Ionity uzlādes stacijas pie kaimiņiem meklējamas Hēdemēstē, Iguanijā, bet Lietuvā tuvākā Ionity uzlādes iekārta ir Paņevežā. Igaunijā kopumā ir 2 Ionity uzlādes stacijas un Lietuvā tādas ir trīs.

Ja Latvijas “e-mobi” uzlādes tīklā lādēšanās maksā 15 centus minūtē, tad Ionity stacijās jāmaksā par ielādēto elektrības daudzumu – cena ir 79 centi par kilovatstundu. Tā kā Ionity ir projekts, ko kopīgi radījuši virkne autoražotāju, tad šo ražotāju automašīnu īpašniekiem ir pieejamas dažādas atlaides, tāpēc uzlāde var būt pat vairāk nekā divas reizes lētāka. Ionity sevi nekad nav pozicionējis kā lētāko elektroauto uzlādes iespēju – šī projekta mērķis ir nodrošināt ātru, ērtu un saprotamu mašīnu uzlādi visā Eiropā.

Reklāma

10 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
10 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Bats
14.10.2021 17:26

350kW uzlāde ir labi, lai arī pagaidām ar tādu jaudu var lādēties tikai daži auto. Tiesa, ja jāmaksā minimums 17.4Eur/100Km, tad šis der tikai Taycan un EQS īpašniekiem.

Elektriķis
14.10.2021 18:15
Reply to  Bats

Tas taču tranzītam, tad vienalga cik maksā, ka tik ātri uz priekšu.

p.s. vajadzētu izlabot “Iguaniju”, tas asociējās ar to lielo ķirzaku :)

Jurijs
15.10.2021 16:20
Reply to  Bats

Taycan īpašniekiem Ionity ir bez maksas. Tā cena tur ir speciāli lai kungiem ar Taycan nevajadzētu stāvēt rindā dēļ ubagiem ar eGolf vai i3 😀

Elektriķis
15.10.2021 19:21
Reply to  Jurijs

Par ubagiem ir smalks joks!
Bet par Porsche gan nav pārliecības, vai šiem par velti:
Using the Porsche Charging Service App, Taycan drivers will be able to charge at a particularly low rate: per kilowatt-hour, they will only pay 0.33 euros instead of the 0.79 euros”
Tad jau ID.3 1-st arī var lādēties par velti, bet tikai pirmo gadu. Vai ar Porsche nav līdzīgi?

Krotow
15.10.2021 10:59

Ja par uzlādi pilnā apjomā jāmaksā gandrīz tikpat cik pieliet bāku ar 95. zupu C klases auto, tad varbūt labi vien ir, ka lādētājs ir tikai viens :D

Bats
17.10.2021 12:39
Reply to  Krotow

Tāds Taycan vai E-tron nosusina akumulatoru gandrīz tik pat ātri kā Waze tālruni. 30-33kWh/100Km tur ir zems patēriņš. 100kWh baterija izklausās iespaidīgi līdz saproti, ka ar to knapi 280-300Km nobraukt sanāk, un diemžēl, tad tas 350kW lādētājs arī ir nepieciešams. Dinozauriem dinozauru domāšana, arī elektromobīļus ražojot.

Name*
15.10.2021 13:47

Circle K Latvia izpilddirektors Sigits Raila — “Līdz 2022. gada vasarai plānojam atklāt vēl četras elektrouzlādes stacijas stratēģiski nozīmīgās DUS Rīgā ar uzlādes ātrumu vismaz 150 kW”. Tas ir no cita raksta nokopēts.

Bats
17.10.2021 12:23
Reply to  Name*

Circle K uzlāde Jūrmalas apvadceļā pirms Kūdras (blakus Kuršiem) regulāri ir aizņemta, sen jau nepieciešams uzstādīt vēl vienu vai divas blakus.

Elektriķis
17.10.2021 13:49
Reply to  Bats

Nupat tur lādējos braucot turp un atpakaļ – tukša…varbūt paveicās?
Cita starpā e-mobi aplikācijā jau labu laiciņu augšā rādās sarkans uzraksts: “Failed to retrieve charging stations”. Kad palaida jauno versiju, priecājos ka var redzēt, vai lādētava aizņemta, tagad vispār nav redzamas.

Kāds
17.10.2021 18:30

https://www.youtube.com/watch?v=uzDLQ4gIFF4 šādām vajadzētu būt uzlādes stacijām, nevis viens tornis ar fiksētu jaudu, ko citi nevar izmantot. Tai video Kempower ir 480 kW stacija ar 6 pieslēgvietas turpretī Ionity pie 700 kW ir tikai 2 pieslēgvietas! Piebrauc 2 sausi porsch’i un max. ko tie paņems būs ~500 kW. Ar atlikušajiem 200 kW varētu vēl viens sauss porsche lādēties.

Cerams mūsu pusē parādīsies Kempower variants, jo kā biznesa risinājums tas ir daudz konkurētspējīgāks par esošajām stacijām.

Reklāma