Ādažos atvērta pirmā Ionity elektroauto ātrās uzlādes stacija Latvijā. Tajā vienlaicīgi varēs lādēties divi elektroauto ar 350 kW lielu jaudu. Kā jau visās Ionity stacijās ierasts, pieejams ir tikai CCS standarta spraudnis.
Šī ir pagaidām vienīgā plānotā Ionity stacija Latvijā un tādējādi pabeigta arī visu plānoto Ionity staciju būvniecība Baltijas valstīs. Tuvākās Ionity uzlādes stacijas pie kaimiņiem meklējamas Hēdemēstē, Iguanijā, bet Lietuvā tuvākā Ionity uzlādes iekārta ir Paņevežā. Igaunijā kopumā ir 2 Ionity uzlādes stacijas un Lietuvā tādas ir trīs.
Ja Latvijas “e-mobi” uzlādes tīklā lādēšanās maksā 15 centus minūtē, tad Ionity stacijās jāmaksā par ielādēto elektrības daudzumu – cena ir 79 centi par kilovatstundu. Tā kā Ionity ir projekts, ko kopīgi radījuši virkne autoražotāju, tad šo ražotāju automašīnu īpašniekiem ir pieejamas dažādas atlaides, tāpēc uzlāde var būt pat vairāk nekā divas reizes lētāka. Ionity sevi nekad nav pozicionējis kā lētāko elektroauto uzlādes iespēju – šī projekta mērķis ir nodrošināt ātru, ērtu un saprotamu mašīnu uzlādi visā Eiropā.
350kW uzlāde ir labi, lai arī pagaidām ar tādu jaudu var lādēties tikai daži auto. Tiesa, ja jāmaksā minimums 17.4Eur/100Km, tad šis der tikai Taycan un EQS īpašniekiem.
Tas taču tranzītam, tad vienalga cik maksā, ka tik ātri uz priekšu.
p.s. vajadzētu izlabot “Iguaniju”, tas asociējās ar to lielo ķirzaku :)
Taycan īpašniekiem Ionity ir bez maksas. Tā cena tur ir speciāli lai kungiem ar Taycan nevajadzētu stāvēt rindā dēļ ubagiem ar eGolf vai i3 😀
Par ubagiem ir smalks joks!
Bet par Porsche gan nav pārliecības, vai šiem par velti:
“Using the Porsche Charging Service App, Taycan drivers will be able to charge at a particularly low rate: per kilowatt-hour, they will only pay 0.33 euros instead of the 0.79 euros”
Tad jau ID.3 1-st arī var lādēties par velti, bet tikai pirmo gadu. Vai ar Porsche nav līdzīgi?
Ja par uzlādi pilnā apjomā jāmaksā gandrīz tikpat cik pieliet bāku ar 95. zupu C klases auto, tad varbūt labi vien ir, ka lādētājs ir tikai viens :D
Tāds Taycan vai E-tron nosusina akumulatoru gandrīz tik pat ātri kā Waze tālruni. 30-33kWh/100Km tur ir zems patēriņš. 100kWh baterija izklausās iespaidīgi līdz saproti, ka ar to knapi 280-300Km nobraukt sanāk, un diemžēl, tad tas 350kW lādētājs arī ir nepieciešams. Dinozauriem dinozauru domāšana, arī elektromobīļus ražojot.
Circle K Latvia izpilddirektors Sigits Raila — “Līdz 2022. gada vasarai plānojam atklāt vēl četras elektrouzlādes stacijas stratēģiski nozīmīgās DUS Rīgā ar uzlādes ātrumu vismaz 150 kW”. Tas ir no cita raksta nokopēts.
Circle K uzlāde Jūrmalas apvadceļā pirms Kūdras (blakus Kuršiem) regulāri ir aizņemta, sen jau nepieciešams uzstādīt vēl vienu vai divas blakus.
Nupat tur lādējos braucot turp un atpakaļ – tukša…varbūt paveicās?
Cita starpā e-mobi aplikācijā jau labu laiciņu augšā rādās sarkans uzraksts: “Failed to retrieve charging stations”. Kad palaida jauno versiju, priecājos ka var redzēt, vai lādētava aizņemta, tagad vispār nav redzamas.
https://www.youtube.com/watch?v=uzDLQ4gIFF4 šādām vajadzētu būt uzlādes stacijām, nevis viens tornis ar fiksētu jaudu, ko citi nevar izmantot. Tai video Kempower ir 480 kW stacija ar 6 pieslēgvietas turpretī Ionity pie 700 kW ir tikai 2 pieslēgvietas! Piebrauc 2 sausi porsch’i un max. ko tie paņems būs ~500 kW. Ar atlikušajiem 200 kW varētu vēl viens sauss porsche lādēties.
Cerams mūsu pusē parādīsies Kempower variants, jo kā biznesa risinājums tas ir daudz konkurētspējīgāks par esošajām stacijām.