Reklāma

Hyundai meitasuzņēmums investēs miljardu dolāru divās ūdeņraža šūnu ražošanas rūpnīcās

Jaunākie raksti

BMW pārliecināti, ka klienti laika gaitā pieradīs pie funkciju abonēšanas

Pirms kāda laika vācu autoražotāja BMW solis ieviest abonēšanas maksu par tādām papildus funkcijām kā apsildāmie sēdekļi izraisīja milzīgu...

Ford cenšas drastiski samazināt pieejamo papildopciju klāstu mašīnās

Ford jau ilgāku laiku runā, ka mašīnu ražošanu nepieciešams vienkāršot, lai samazinātu arvien pieaugošās izmaksas, kas neizbēgami rezultējas lielākā...

Intel izziņo Arc Pro videokartes profesionāļiem

Intel videokartes ir sava veida jaunums tirgū, bet te ir jānorāda, ka tās vēl īsti ārpus Ķīnas nav nopērkamas....

“WhatsApp” nāk klajā ar vairākām jaunām privātuma funkcijām

Saziņas lietotne "WhatsApp" turpina lutināt lietotājus ar jaunām funkcijām, gan uzlabojot lietojamību, gan privātumu. Svaigākās izmaiņas saistītas tieši ar...

Eiropa drīzumā var atvadīties no OnePlus un OPPO

OnePlus un OPPO iekūlušies ķezā Vācijā, kur šo ražotāju viedtālruņiem var tikt uzlikts pārdošanas liegums, jo par OnePlus un...

Korejiešu autoražotāja Hyundai meitasuzņēmums “Hyundai Mobis”, kas ir auto rezerves daļu ražotājs, paziņojis par plāniem Dienvidkorejā būvēt divas jaunas rūpnīcas, kurās tiks ražotas ūdeņraža degvielas šūnas. Tas ir viens no soļiem, kā autoražotājs vēlas paātrināt pāreju uz tā saukto “ūdeņraža ekonomiku”. Hyundai ir viens no nedaudzajiem autoražotājiem, kas aktīvi attīsta ūdeņraža tehnoloģijas, to turpinot darīt arī Toyota un mazākā mērogā arī BMW.

Svinīgo pasākumu apmeklēja Dienvidkorejas augstākās amatpersonas, tostarp valsts prezidents un premjerministrs, kas atkārtoti pasvītro, cik nozīmīgs šis projekts ir visai valstij. Plānots, ka abu rūpnīcu celtniecības kopējās izmaksas būs apmēram 1,1 miljards ASV dolāru, savukārt ražošana tajās sāksies 2023. gadā.

Strādājot ar maksimālo jaudu, abas rūpnīcas kopā varēs saražot ap 100 tūkstošiem degvielas šūnu gadā, turklāt “Hyundai Mobis” jau šobrīd ir lielākais ūdeņraža degvielas šūnu ražotājs pasaulē. Skaidrs, ka palielinoties ražošanas apjomiem, kritīsies šīs tehnoloģijas cenas, kas to padarīs pievilcīgāku plašākai lietošanai.

Tuvāko gadu laikā tam vajadzētu ievērojami samazināt arī ūdeņraža mašīnu cenu, taču joprojām saglabājas infrastruktūras problēma, proti, kur šīs mašīnas uzpildīt ar ūdeņradi. Otrs jautājums – kā iegūt ūdeņradi gana efektīvi un dabai draudzīgā veidā, nededzinot lielu daudzumu dabasgāzes.

Lai arī ūdeņraža vieglie pasažieru auto šobrīd nav ļoti pelnošs biznesa virziens, tas nenozīmē, ka trūktu dažādu citu alternatīvu, kur lietot ūdeņraža degvielas šūnas – uzņēmums plāno paplašināties un ražot ar ūdeņradi darbināmu celtniecības un loģistikas tehniku. Šobrīd jau ir izstrādāts gatavs risinājums iekrāvējam un tiek gatavotas degvielas šūnas arī ekskavātoriem un citai smagajai tehnikai, kurai ar laiku arī būs jāatbrīvojas no iekšdedzes dzinējiem un jāpāriet uz alternatīviem risinājumiem.

AvotsCarBuzz
Reklāma

2 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
2 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Toyoda
14.10.2021 23:01

Kaut kas tur ar to degvielas šūnu tehnoloģiju nav ok, jo Toyota kadu laiku atpakaļ teica, ka samazinās cenu Toyota mirai uz 2025.gadu līdz hibrīdauto cenas līmenim, kas būtu pievilcīgāks paterētājamam, jo būs lētāka nekā elektroauto, bet nesen Toyota paziņoja uz 2025.gadu uztaisīs auto ar ūdeņraža iekšdedzes dzinēju. Tad izskatās ka Toyota mirai uz 2025.gadu nemaksās diži lētāk kā tagad 60’000€!?
Bet Hyundai nesen pateica, ka varbūt uz 2030.gadu fuel cell mašīnas sasniegs elektroauto cenu!?
Ja tagad visi sūdzas ka elektroauto ir dārgs, tad pec 10 gadiem sūdzēsies arī par fuel cell ka tas ir dārgs.

Bats
17.10.2021 12:59
Reply to  Toyoda

Hyundai ir ražo arī kuģus un smago industriālo tehniku, kur ūdeņraža šūnas var atrast pielietojumu. Automašīnās tā tehnoloģija nevis panāk bačas, bet paliek arvien mazāk konkurētspējīga akumulatoru tehnoloģijām turpinot attīstīties līdztekus uzlādes infrastruktūrai. Izmaksu starpība nevis sarūk, bet turpina pieaugt.

Reklāma