Reklāma

Audi: Elektroauto jau šobrīd ir ģenerē gandrīz līdzvērtīgu peļņu kā mašīnas ar iekšdedzes dzinējiem

Jaunākie raksti

Hyundai Bayon apskats – vai mazais korejiešu SUV spēj konkurēt ar eiropiešu alternatīvām?

Kompaktklases krosoveru segments kļuvis tikpat piesātināts kā hečbeku kategorija – pilsētai domāts SUV ir šķietami katram autoražotājam. Dažiem tādi...

BMW sniedz ieskatu īpaši ekskluzīvajā “3.0 CSL Hommage” modelī

Vācu autoražotāja BMW sporta divīzija sniegusi pirmo ieskatu īpaši ekskluzīvajā "3.0 CSL Hommage" modelī, kas tiks prezentēts vēlāk šogad,...

Bateriju problēmu dēļ Volkswagen uz laiku spiests apturēt ID.Buzz ražošanu

Vācu mediji ziņo, ka Volkswagen ir spiests apturēt elektriskā ID.Buzz ražošanu, saskaroties ar bateriju defektu no jauna piegādātāja. Jaunā...

Baumo, ka BMW 3. sērija kļūs par elektroauto ātrāk nekā sākotnēji plānots

Viens no vācu autoražotāja BMW flagmaņiem 3. sērija kļūs par elektroauto ātrāk nekā plānots, tam notiekot ap 2027. gadu....

LG iesaistās elektroauto uzlādes iekārtu biznesā

Korejiešu uzņēmums LG paziņojis par savu iesaistīšanos elektroauto uzlādes iekārtu biznesā - LG pārpircis citu Dienvidkorejas uzņēmumu "AppleMango", kas...

Autoražotāji pēdējo divu gadu laikā izziņojuši milzīgus, miljardiem eiro vērtus investīciju projektus ar mērķi attīstīt elektroauto un tiem nepieciešamās tehnoloģijas. Pilnīgi viss, sākot no platformām, beidzot ar baterijām un programmatūru ir jāveido no jauna, tam prasot gan ļoti ilgas darba stundas, gan arī lielus finanšu resursus, kurus ražotāji ar laiku cer atpelnīt.

Audi zīmola vadītājs Markuss Dīzmans intervijā ziņu aģentūrai Reuters pastāstījis, ka jau šobrīd ļoti tuvu ir tas brīdis, kad uzņēmums ar katru pārdoto elektrisko mašīnu spēs nopelnīt tikpat daudz, cik pārdodot mašīnu ar iekšdedzes dzinēju.

Tāpat Dīzmans intervijā atklājis, ka Volkswagen koncerns negrasās atbrīvoties no saviem dārgā gala zīmoliem, proti, Lamborghini un Bentley, kā arī motociklu ražotāja Ducati. Audi vadītājs uzsver, ka šie zīmoli ir ļoti vērtīgi un arī tie kopējā koncerna kasē ienes gana lielu peļņu, turklāt nākotnē vēl vairāk varētu paplašināties dažādas tehniskās sadarbības iespējas starp Volkswagen paspārnē esošajiem ražotājiem. Šī sadarbība, visticamāk, tiks izvērsta tieši elektroauto attīstībā.

Reklāma

13 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
13 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Skābene
06.10.2021 10:57

Ir divi veidi kā gūt peļņu, pārdot maz un dārgi, vai pārdot daudz, bet lēti!
Šobrīd piedāvājums ir niecīgs, tāpēc var pārdot maz, bet dārgi! Ja ilgi gulēs uz lauriem, tad ķīnieši ar lētiem un labiem EV aizskries pa priekšu Vāciešiem.

digitalk
06.10.2021 11:00
Reply to  Skābene

pie kam pirmais scenārijs ir izdevīgāks, tikai jānodrošina atbilstošs serviss.

Rudolfs
06.10.2021 11:14
Reply to  Skābene

Pagājušajā pusgadā gandrīz visiem auto ražotājiem ir ļoti augsti peļņas rādītāji. Čipu trūkums no vienas puses ir ļāvis normāli uzvārīties. Lētie modeļi deficīta apstākļos ir noņemti no līnijām. Pilnībā iespējams, kad čipu trūkums beigsies, tad auto ražotāji nesteigsies atgriezties pie lētāku auto ražošanas.

Alberts Kviesis
06.10.2021 12:46
Reply to  Skābene

Jā. Elektroauto jau šobrīd ir ģenerē gandrīz līdzvērtīgu peļņu. Tā, ka jau šobrīd ir ģenerē

Skries
06.10.2021 12:59
Reply to  Skābene

vāciešiem ar lielo burtu? tiešām?

Alberts Kviesis
06.10.2021 13:15
Reply to  Skries

jamais domāja autoražotājus, nenosaucot konkrēti vārdos. piedodams

Krotow
06.10.2021 15:05

Atliek vienīgi minēt vai pēc pusvadītāju deficīta beigām auto par pieejami cenu vispār vairs būs. Pašlaik rādās, ka zem 30 k€ turpmāk varēs nopirkt tikai Ķīnas izcelsmes “koferīšus uz riteņiem”, kur labi ja 2 cilvēki varēs iesēsties.

Edgars
07.10.2021 12:16
Reply to  Krotow

Ņemot vērā, ka elektroauto uzražot ir stipri lētāk, kā parasto, bet pārdod pašlaik dārgāk, un ķīniešiem tieši elektroauto ir diezgan labi (un parastajiem brendiem īstenībā jaunie auto nemaz tik labi, ja paskatās uz atsaukumiem) nav), domājams ir gaidāms ķīniešu uzvaras gājiens. Jo alkatīgie lielās peļņas kārotāji no maz mašīnām, tik ātri nespēs/negribēs pārorientēties uz lielākiem ražošanas apjomiem un zemākām cenām. Bet jāskatās, kā ķīniešiem Norvēģijā veiksies, jo tur viņi plāno sākt piedāvāt normālus modeļus jau ļoti drīz, ja vēl nav. Attiecīgi tas arī parādīs, kā viņiem veiksies arī citur Eiropā.

digitalk
07.10.2021 12:20
Reply to  Edgars

“elektroauto uzražot ir stipri lētāk, kā parasto”

prooflinks?

Edgars
07.10.2021 12:45
Reply to  digitalk

Papēti Teslas peļņas rādītājus, un ražoto auto skaitu. Salīdzini ar kādu no citiem auto ražotājiem. Auto ir stipri vienkāršāks ar stipri mazāk mezgliem salīdzienot ar iekšdedzes dzinēja auto. Attiecīgi uzražot to ir stipri lētāk. Un starp citu, ja lasītu starp rindām un saprastu reāli, ko raksts, pie kā šie komentāri ir, nozīmētu, tu secinātu tieši to pašu. Jo Audi saražo stipri mazāk elektroauto kā iekšdedzes dzinēju auto, bet peļņa jau ir līdzvērtīga, vienīgais secinājums – ražošanas izmaksas atšķirās daudzkārt un peļņas procenti – daudzkārt lielāki. Un tā vietā, lai samazinātu cenas un padarītu elektroauto pieejamākus, tās mākslīgi tiek turētas augstas… Read more »

digitalk
07.10.2021 12:52
Reply to  Edgars

protams, ja neskaita R&D, baterijas un nepārtrauktu steigu ar Gigafactory būvi, jo citādi baterijas izmaksā pārāk dārgi — tad jā, Teslai laikam ir augstāka peļņa. tikai salīdzinošā linka tev nav, un tie ir tikai tavi minējumi.

Edgars
07.10.2021 12:58
Reply to  digitalk

Tie nav minējumi, tie ir secinājumi, tai skaitā no šī raksta. Iesaku pašam arī painteresēties, tai skaitā par to, cik Audi saražo elektroauto un cik parastos auto, un tad vēlreiz atgriezties pie vārdu salikuma – līdzvērtīga peļņa – un tad padomāt, kāds gan tam varētu būt iemesls.

Elektriķis
07.10.2021 13:04
Reply to  Edgars

Iesaku palasīt tekstu. Uzsvars ir uz “katru”, nevis peļņu kopumā:
ka jau šobrīd ļoti tuvu ir tas brīdis, kad uzņēmums ar katru pārdoto elektrisko mašīnu spēs nopelnīt tikpat daudz, cik pārdodot mašīnu ar iekšdedzes dzinēju.

Reklāma