Zviedru autoražotājs Volvo apņēmies savos nākotnes elektroauto vairs nepiedāvāt salona ādas apdari, tā vietā piedāvājot citus materiālus. Šāds Volvo lēmums pamatots ar ilgtspēju, dzīvnieku labklājības jautājumiem, kā arī iespējām izmantot augstas klases otrreiz pārstrādātus materiālus, kas atbilst šī autoražotāja standartiem.
Kā pirmais modelis, kurā tiks izmantota šī jaunā pieeja, būs gaidāmais “C40” elektroauto. Viens no jaunajiem materiāliem, kas tiks lietots salonu apdarē ir “Nordico” – tas ražots no pārstrādātām plastmasas pudelēm un vīna pudeļu korķiem, kā arī no materiāliem, kas iegūti Zviedrijas un Somijas mežos.
Volvo plāno, ka līdz 2025. gadam apmēram ceturtā daļa jaunās mašīnās izmantoto materiālu būs ražoti no otrreiz pārstrādātām produktiem. Tāpat autoražotājs aicina savus piegādātājus līdz 2025. gadam pilnībā pāriet uz elektrību, kas ražota no atjaunojamiem avotiem. Volvo ir viens no autoražotājiem, kurš paziņojis par strauju elektrifikāciju – 2030. gadā pilnīgi visi pārdotie Volvo auto būs tikai un vienīgi elektriski.
Volvo jau varēja saukt lietas īstajos vārdos, viņi mēģina ietaupīt.
Tai vietā lai no burgeros apēstas govs pāri palikušo ādu pārstrādātu Volvo krēslos, tagada ādu izmetīs atkritumos! Tas noteikti uzlabos ilgtspējīgu dzīvnieku labklājību!
Neko tur neizmetīs, bet pārstrādās citās precēs. Nav jau Volvo beņķi vienīgais, kam derēja govju ādas.
Gan Volvo, gan Saab jau 2000. gadu sākumā sāka šmaukties ar ādas krēsliem un ādu lika tikai pastiprināti disltošajās vietās, bet sēdekļu aizmugures un sāni jau toreiz bija no dermantīna. Toreiz to vispār nekādi nemārketēja, bet klusi un nezubāzīgi samzināja izmaksas. Tagad izmaksu samazināšana turpinās, tikai marketologi pieslēgti, lai ietērptu to visu zaļā mērcē.
Ja VOLVO gribētu būt patiesi zaļš uzņēmums, viņi varētu pieņemt atpakaļ savus nobrauktos drotus un laist tos uz pārstrādi. Tādu kā depozīta sistēmu, atved savu veco drapaku un saņem piķi jauna auto iegādei. Var iet vēl tālāk un piedāvāt Volvo refurbished.
No racionālā viedokļa āda vietās, kur sēž ķermenis un dermantīns, kur nesēž – nav nemaz tik šausmīgi. Protams, zeļļiem kas auto dzīvo, tas varbūt rada pārdomas par taisnīgumu, bet vidējam cilvēkam, kam auto ir tikai transportlīdzeklis – tā jau var prātā sajukt, prātojot kāpēc beņķim apkārt nav āda un kāpēc koks panelī tikai izskatās pēc koka, bet karbona ručkas ir plastmasa ar karbonskata plēvi virsū.
Var kāds paskaidrot – kas ir dermantīns? Kaut kāds ūberjauns īpašs termins? Latviešu valodā neatrodu tādu vārdu.
Dermatīns ir mākslīgā āda – blīvs audums, kas pārvilkts ar sintētisku materiālu. Vārds cēlies no grieķu vārda „dermatinos” ar nozīmi ‘ādas’. Bieži šo vārdu rakstām un izrunājam aplami, ar lieku „n” burtu vārda vidū: dermantīns. Lai gan latviešu valodā bieži sastopams savienojums „an”, piemēram, manta, rangs, tomēr šajā vārdā „n” ir lieks – to rāda arī rakstījums oriģinālvalodā.
Jopta, vēl viena Īslande)) Filozofija vs filosofija. Pie dirsas (burtiski) tas burtiņš, galvenais – vai katram mammālim vajag 100% ādas krēslu auto?
Ja dzineja paterinja izmers nav smauksanas,apsildams regulejams sedeklis nav smauksanas, bet adas nelietosana ir smauksanas
Dabīgā āda nolietojoties pārvēršas putekļos – sapūst, beigās baro puķītes. Jaunie vecu plastmasa pudeļu materiāli, dilstot pārvēršas par plastmasas mikrodaļiņām, kas … kokļūst visur un … Ko boja??? Baigo zaļumu nesaskatu.
Lielos vilcienos neviens auto nekad nav zaļš, neskatoties uz noderīgo idiotu centieniem tos attēlot kā zaļus vai pat (!!!) dabai draudzīgiem. Auto ir mākslīgi veidots, dabai naidīgs mehānisms un ar to arī jādzīvo.
Sedekla parvalku var razot tikai no govs un naftas?
Man tās sintētikas visas kā viena sit pa nagiem pēc braukšanas, pieskaroties kādai virsbūves metāliskai daļai. Šķīst dzirksteles tā, ka zib vien. Šī iemesla dēļ izvēlējos dabīgus materiālus, lai katru reizi ietaupītu šo elektrisko blakni, kas uzdod arī pa nerviem
Lai izmanto naturālo vegānu ādu no īstiem vegāniem. Būs gan ekoloģiski gan lietderīgi.
ierosini nomizot vecu tikko aizgājušo, bet vēl silto ōmi?
Drīzāk tos kadrus, kuri ar putām uz lūpām brēc, ka vegānisms ir vienīgā pareizā reliģija un visiem jābūt vegāniem. Ieskaitot kaķus, kas ir obligātie gaļēdāji un no vegāniskās paikas mirst.
Vegānisms ir pareizā “reliģija” priekš Cilvēka Saprātīgā (nevis priekš kaķa).
Ko nu kurš ar to saprot. Stabiņus vietā un nevietā saspraudēji un antivaxeru uzkurinātāji arī skaitoties saprātīgi.
Kur ir tās kaudzes ar volvo elektroauto par ko tiek regulāri rakstīts???
Volvo elektriskie modeļi pagaidām ir tikai XC40, bet Mobile.de var nopirkt ķīniešu Polestar 1 un 2. Sola, ka ar 2022. gadu būs jauni modeļi. Jāgaida
Latvijā pat to vienu kaut kā nemanu piedāvājumā, nemaz nerunājot pa lielām.. citur viņi tiešām pa ielām ripo lielos daudzumos?
vēl neviens nav redzēts. Ir tāds instruments, kā mārketings.. ja māk ar to operēt, tad gaidas lielas, un, ja čiks vien ir, tad pieplētē vēl miglu klāt.. un tad jau jauni apvāršņi un jauni termiņi. bet pirms tam – skaisti video un īsfilmas :D