Web Analytics
More
    Reklāma

    Ministru kabinets konceptuāli atbalsta subsīdijas bezizmešu un hibrīdauto iegādei privātpersonām

    Jaunākie raksti

    Ministru kabinets izskatījis Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) piedāvājumu finansiālam atbalstam, lai iegādātos videi draudzīgākus, mazemisiju un bezemisiju transportlīdzekļus. Plānots, ka programma būs pieejama sākot ar 2022. gada sākumu, bet precīzi nosacījumi atbalsta saņemšanai tiks apstiprināti rudenī.

    Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Artūrs Toms Plešs (Attīstībai/Par!) norāda, ka transporta sektors rada gandrīz trešo daļu no kopējām Latvijas siltumnīcefekta gāzu emisijām, kur lielākais emisiju avots ir tieši autotransports. Atbalsta programma būs viens no pasākumiem, lai veicinātu Latvijas virzību uz klimata mērķu sasniegšanu un sniegtu iedzīvotājiem iespēju iegādāties un izmantot mūsdienīgus un modernus transportlīdzekļus ikdienas pārvietošanās nolūkiem.

    Viena jauna elektromobiļa iegādei VARAM rosinās noteikt 4500 eiro lielu grantu, savukārt lietota elektromobiļa un jauna spraudņa hibrīdauto (plug-in hibrīdu) iegādei 2250 eiro lielu grantu. Iegādājoties jaunu elektromobili vai spraudņa hibrīdauto vienlaikus plānots sniegt atbalstu arī par esošā transportlīdzekļa norakstīšanu, nododot to apstrādes uzņēmumam. Papildus tam tiek plānots, ka konkursa nolikumā tiks iekļauts nosacījums, ka komersantam – elektromobiļa un spraudņa hibrīdauto pārdevējam, ir jāpiedāvā klientam (iedzīvotājam) programma, kurai ir papildu stimulējošs efekts (atlaide, pievilcīgi līzinga nosacījumi, apkope utml.). Atbalsts tiks īstenots sadarbībā ar komersantiem – jaunu elektromobiļu un spraudņu hribrīdauto pārdevējiem, kas ir oficiāli pilnvaroti elektromobiļa un spraudņu hribrīdauto izgatavotāja pārstāvji jeb auto dīleri, un lietotu elektromobiļu pārdevējiem, kas ir reģistrēti CSDD transportlīdzekļu tirdzniecības vietu reģistrā.

    Plānoti arī papildus nosacījumi, piemēram, gada laikā nobraucamais attālums. Tāpat viens no granta programmas kritērijiem varētu būt elektromobiļa vai spraudņa hibrīdauto ekspluatācija atbilstoši normatīvajiem aktiem par ceļu satiksmi un pastāvīga reģistrācija Latvijas teritorijā vismaz 4 gadus. Atbalsta programmas darbības ilgums paredzēts 2 gadu garumā, proti, līdz 2023. gada beigām vai arī līdz brīdim, kad beigsies programmai atvēlētais finansējums, kas varētu būt 10 miljoni eiro.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    35 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Cits
    17.08.2021 21:26

    Sanāk, Tesla ražotos auto nevarēs pirkt ar atbalstu.

    Bēdīgi, ka atbalsta arī hibrīdus.

    Normunds
    17.08.2021 21:37
    Reply to  Cits

    Valdība vēlas, lai Tu pērc mini /kompakt klases auto nevis vidējo+

    Elektriķis
    17.08.2021 22:42
    Reply to  Normunds

    Te nav runa par cenu, Tesla M3 “ielien” tajā cenā. Runa ir par “oficiāli pilnvaroto dīleri”, kura Teslai te nav.

    0939
    17.08.2021 21:48
    Reply to  Cits

    kam tev atbalsts teslas pirkšanai?

    ddd
    18.08.2021 00:06
    Reply to  0939

    tieši tā Teslai divas riepas jau tā maksā -)

    Elektriķis
    18.08.2021 09:03
    Reply to  ddd

    Par Teslas M3 riepām gan nevajadzētu daudz bļaut – 18 collu izmērs nav kosmoss.

    Krotow
    18.08.2021 15:05
    Reply to  Elektriķis

    Ja 18″ lietotu tikai teslai. Taču realitātē elektriskajiem auto zem 18″ riteņus lieto tikai nīkuļiem no e-Up kategorijas.

    Kursors.lv
    18.08.2021 07:25
    Reply to  Cits

    Plug-in hibrīdus nevis visus hibrīdus.

    Krotow
    18.08.2021 00:21

    Tagad dīleri zinās, cik jāpieliek pie jauno auto cenas.

    Lauris
    18.08.2021 07:46
    Reply to  Krotow

    Viņiem ta kāda starpība, ne jau viņiem tāpēc lētāk par to summu jāpārdod. Bet jebkurā gadījumā, ja man 20K vietā, kas būtu par parastu auto, ir jānoliek 40K par elektroauto, tad 4.5K situāciju baigi neglābj.

    Saules panelis
    18.08.2021 09:13
    Reply to  Lauris

    Bet, ja esi noskatījis EV pa 40k€, tad 4.5k€ glābj situāciju, ne?

    Lauris
    18.08.2021 13:20
    Reply to  Saules panelis

    Atbalsta mērķis, manuprāt, ir pārliecināt tos, kas ir izvēles priekšā, kuru variantu pirkt. Nevis tie, kas jau ir gatavi pirkt.

    Krotow
    18.08.2021 14:55
    Reply to  Lauris

    +1

    V70
    27.08.2021 10:42
    Reply to  Lauris

    Kāda viņiem starpība? Viņiem starpība ir 4,5k EUR, ko pieliks pie cenas un ar atbalstu EV maksās kā tagad.

    Skābene
    18.08.2021 12:34

    Būtu forši, ja atbalsts būtu arī saules paneļiem, un vēja turbīnām, lai saimnieki savus EV lādē ar zaļo enerģiju, nevis ar TEC2 nokurināto krievijas gāzi! :)

    Elektriķis
    18.08.2021 14:31
    Reply to  Skābene

    Laba doma. Būtu jādod lielāka “piešprice” e-auto, ja īpašniekam ir kaut kāds noteikts saražotais enerģijas minimums no saules vai vēja, ja jau prasa obligāti nobraukt gadā 15t km.

    Skābene
    18.08.2021 14:44
    Reply to  Elektriķis

    Man ir aizdomas, ka Latvenergo un Enefit nekur neliksies un būs vien jāmet pakaļ savus saules paneļus, ja būs jāpalielina zaļās enerģijas apjoms savā portfelī. Kaut kas tamlīdzīgs jau kādu laiku ir vērojams Vācijā. Pie mums pagaidām mēģina atrast muļķi, kas liks uz sava jumta saules paneļus un saražoto pludinās tīklā, par to vēl piemaksājot no savas kabatas! :D

    Elektriķis
    18.08.2021 15:07
    Reply to  Skābene

    Tur vēl pa starpu ir “Sadales Tīkli”, kuri samērā viegli ļauj iepludināt 16A savā tīklā. Ja gribi vairāk, tad papildus birokrātija. Tur ir iemontēts kaut kāds birokrātisks “pusvadītājs”, kas novērš pārāk lielas strāvas tīklā no saules paneļiem. Man kaut kā šķiet: ja man ir 40A pieslēgums, tad es varētu gāzt tīklā visus 40A. Vai šiem ir bailes ka nāksies man piemaksāt par elektrību?

    Gints
    18.08.2021 16:18
    Reply to  Elektriķis

    Yo Elektriķi.
    Ja nav noslēpums un baigais besis rakstīt, tad kāda tev šorbrīd sistēma, kādas firmas paneļi, cik saražo, kādas bija izmaksas visam pasākumam?

    Paldies :)

    Elektriķis
    18.08.2021 16:26
    Reply to  Gints

    Ui, ar paneļiem neesmu izdarījis kā vajag. Atdevu šo projektu Elektrum…tur viss standartizēti. Saulei esot dienvidos, tiek saražoti precīzi tie 16A, kas ir maksimāli pieļaujamie. Gudrāk būtu vairāk paneļu un 16A arī tad, kad saule ir sānos vai drusku apmācies. Kopā ar visu zibensaizsardzību bija ap 14k EUR. Izrādās ka bez Elektrum un Enefit ir citi spēlētāji, kuri tāpat visu izdara.

    Krotow
    18.08.2021 16:54
    Reply to  Elektriķis

    Vislabāk būtu paneļi kopā ar bateriju, kur pārpalikumu glabāt lietošanai naktī kad saule nespīd.

    Elektriķis
    18.08.2021 19:08
    Reply to  Krotow

    Jā, vasarā tas darbotos, bet ziemā tāpat no tīkla… Tā ka kopējais tīkls ir labāks “akumulators” no tehniskā viedokļa. No finansiālā viedokļa tam ir lielas “noplūdes strāvas” :)

    spriidiic
    18.08.2021 23:14

    Klau, nevienu nevēlos kacināt vai kādam uzbraukt! Vai kādam, no augstāk rakstījušiem, ir mājās e-paneļi? E-auto? Diviem maniem draugiem bija tāds komplekts. No auto abi šķīrās bez nožēlas, kaut kādi advancētie tos nopirka. Paneļus, protams, nost neplēsa, kad beigs funkcionēt (12 gadi max)- tad nodos lūžņos. Latvijā neatmaksājas tie paneļi.

    Čiekurs
    19.08.2021 08:06
    Reply to  spriidiic

    Nav taisnība. Paneļiem garantija jau vien būs vismaz 15 gadi un pēc 20-25 gadiem sāks zaudēt efektivitāti. Nolietotos elementus nomaini un rullē tālāk. Infrastruktūra jau nepazūd, bet sākotnēji tā maksā dārgi.
    Ja precīzi aprēķina vajadzīgo paneļu jaudu un lieki nebaro Sadales Tīklus, t.i. visu saražoto pats patērē, un ņemot vērā šī brīža un, visticamāk, arī nākotnes cenu kāpumus, saules paneļi ir ļoti izdevīgi.
    Par to, ka Latvijā tas nav izdevīgi ir mīts
    Elektroauto gan ir 50/50, vai to vajag, es ar to nogaidītu.

    spriidiic
    19.08.2021 09:53
    Reply to  Čiekurs

    Paneļi kalpo +-10 gadus. Esmu piedalījies to uzstādīšanā, demontāžā un nomaiņā. Tas, ka Latvijā tie ir izdevīgi, ir mīts. Otrs mīts ir, ka eauto tiks lādēti no paneļu saražotā.

    Elektriķis
    19.08.2021 10:44
    Reply to  spriidiic

    Ja kāds iegādājas e-auto, tad rodās papildus elektrības patēriņš no elektrotīkla. Ja tas kāds uzstāda arī saules paneļus un pumpē pārpalikumu tīklā, tad konkrētā e-auto lietošana kopējā valsts bilancē ir pat pozitīva. Tie 11kW paneļi saražo vairāk kā vienam e-auto vajag gada laikā – vasarā ar pārpalikumu, ziemā ar iztrūkumu. Vienīgais, kā vēl mēs varētu būt mobili ar saviem resursiem, būtu malkas gāzģeneratori vai tvaika mašīnas, tautā sauktas par dampjiem :)

    Gints
    19.08.2021 11:02
    Reply to  spriidiic

    No kurienes tu ko tādu izrāvi? Kas par paneļiem kurus uzstādīji? Jo ar paneļiem ir tāpat, kā ar visu mūsdienās ir mēsli un labi produkti, plus paneļi ir visefektīvākie, ja tos pielāgo mājai, ne tikai uzliek uz jau esošās.
    Šobrīd domāju par mājas būvniecību, un draugiem jau ir gatavs piemērs. Saules paneļi pilnībā nosedz mājas dzesēšanas, ventilācijas un ūdens uzsildīšanas izmaksas vasarā, un vel pāri paliek, savukārt ziemā daļēji nosedz apkures, ventilācijas un ūdens uzsildīšanas izmaksas. Mājai ir pasīvā dzesēšanas sistēma, kas ziemā daļēji papildus esošajām siltajām grīdām tiek izmantota, kā apkures sistēma, plus akumulācijas tvertnes, siltumsūknis tur knapi darbojas, izmaksu ziņā letāk nekā gāze, malka, vai jebkurš cits “kurināmais”.
    Manuprāt Latvijā viss vel ir gana “jēls” saules paneļu ziņā, plus daudzi cilveki tos vienkārši uzliek jau esošajiem mājokļiem, bet visefektīvākie tie ir, ja tiek pielāgoti mājas apkures, dzesēšanas un ventilācijas risinājumiem, tad ieguvums ir viennozīmīgs!

    Čiekurs
    19.08.2021 13:00
    Reply to  spriidiic

    Nē- https://www.solarreviews.com/blog/how-long-do-solar-panels-last
    Ja vari, iedod kādu lasāmu info, kur pēdējo gadu ražotie paneļi kalpo ap 10 gadiem.
    Par EV lādēšanu nesapratu, tas bija domāts kā joks?

    Edgars
    19.08.2021 15:51
    Reply to  Čiekurs

    Par lādēšanu no paneļiem, ir viens diezgan loģisks iemesls -kamēr paneļi ražo, tikmēr auto ir pie darba, savukārt pa nakti paneļi neko neražo.
    Tīri standarta loģistika, izņēmumus neskaitot.

    Last edited 2 years ago by Edgars
    0939
    19.08.2021 17:06
    Reply to  Edgars

    acīmredzams risinājums būtu paneļi uz auto jumta.

    Elektriķis
    19.08.2021 08:43
    Reply to  spriidiic

    Sprīdītis arī bija advancēts, viņam bija īpašā stabule :)
    Iedomājies situāciju, kad tev ir drusku brīvās naudas un domā, kur to varētu ieguldīt? Bankas drīz ņems naudu par naudas glabāšanu. Viens no diezgan stabiliem pasākumiem ir šie saules paneļi. Varbūt ka ar tiem tu nepazaudēsi tik daudz kā ar Bitcoinu tirdzniecību :)
    Ar e-auto ir traki, tie attīstās ļoti strauji. Ik pa 3 gadiem jauna aina. Tagad CATL sola Na akumulatorus – argumenti par retajiem metāliem pazudīs.
    Jā, jau 4 gadus braucu ar e-auto un netaisos ko mainīt. Tas nav lēti. Lēti ir nopirkt 20 gadīgu dīzeli, kuram vēl nebija paredzēts kvēpu filtrs.
    Pastrādājot mežā, 30m no šosejas, ar degunu sajūtu, kad pabrauc garām dīzelis. Un tādu ir vairākums.

    spriidiic
    19.08.2021 09:43
    Reply to  Elektriķis

    Jutīgs deguns ir laba lieta. Kā mežā sokas ar pāreju no dīzeļdzinējiem uz elektro? Esmu apm. 3 gadus pa cirsmām ņēmies, kad industriālā automātika palaikam ir piegriezusies.

    Elektriķis
    19.08.2021 09:52
    Reply to  spriidiic

    Zāģi un krūmgrieži ir elektriski jau labu laiku, jo mierīgi varu aiziet uz māju nomainīt akumulatoru. Profesionāliem zāģeriem tas neder. Mazā traktortehnika gan ir ICE, tur elektrifikācija nerullē. Tie nabaga akumulatora raideri zāles pļaušanai (Husqvarna un Stiga) arī neatbilst manām vajadzībām.

    Krotow
    19.08.2021 13:10
    Reply to  Elektriķis

    Tiem, kuri gar tavu mežu brauc ar dīzeļiem, galvenais lai auto var nopirkt zem 2 pakām un pilna bāka maksā zem 50€. Un var fantazēt ka viss šis bars ir jāpārmāca, lai dara kaut ko ar lielāku pievienoto vērtību un var nopirkt auto kas nerūc un nesmird. Realitātē viņi iebalsos Saeimā Gobzemu un paši aizbēgs uz Angliju

    hmmm :)
    25.08.2021 16:46

    Nelieši!

    Reklāma