Reklāma

Ministru kabinets konceptuāli atbalsta subsīdijas bezizmešu un hibrīdauto iegādei privātpersonām

Jaunākie raksti

Microsoft pārtraucis ražot Xbox One konsoles

Uzreiz var teikt, ka visu Xbox One sērijas konsoļu ražošana tika pārtraukta jau 2020. gadā, kad tika izlaistas jaunās...

“Porsche Taycan” kļuvis populārāks par “Porsche 911”

2021. gads kļuva par rekordu gadu vācu sporta autoražotājam Porsche, kas pārdeva par 301 915 mašīnas, labojot pārdošanas rekordus....

ASUS izziņo jaunas Intel Z690, H670, B660 un H610 sistēmplates

ASUS izziņojis jaunas Intel Z690, H670, B660 un H610 sistēmplates, kas ir saderīgas ar jaunākajiem Intel 12. paaudzes procesoriem....

Volkswagen pērn dubultojis elektroauto pārdošanas apjomus

Neskatoties uz to, ka aizvadītājā gadā Volkswagen saskārās ar dažādām problēmām, piemēram, pusvadītāju deficītu, autoražotājs spējis dubultot pārdoto elektroauto...

ASUS izziņo Nvidia GeForce RTX 3080 12 GB videokartes

ASUS paziņojis, ka arī piedalīsies Nvidia GeForce RTX 3080 12 GB videokaršu trakumā. Nvidia GeForce RTX 3080 12 GB...

Ministru kabinets izskatījis Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) piedāvājumu finansiālam atbalstam, lai iegādātos videi draudzīgākus, mazemisiju un bezemisiju transportlīdzekļus. Plānots, ka programma būs pieejama sākot ar 2022. gada sākumu, bet precīzi nosacījumi atbalsta saņemšanai tiks apstiprināti rudenī.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Artūrs Toms Plešs (Attīstībai/Par!) norāda, ka transporta sektors rada gandrīz trešo daļu no kopējām Latvijas siltumnīcefekta gāzu emisijām, kur lielākais emisiju avots ir tieši autotransports. Atbalsta programma būs viens no pasākumiem, lai veicinātu Latvijas virzību uz klimata mērķu sasniegšanu un sniegtu iedzīvotājiem iespēju iegādāties un izmantot mūsdienīgus un modernus transportlīdzekļus ikdienas pārvietošanās nolūkiem.

Viena jauna elektromobiļa iegādei VARAM rosinās noteikt 4500 eiro lielu grantu, savukārt lietota elektromobiļa un jauna spraudņa hibrīdauto (plug-in hibrīdu) iegādei 2250 eiro lielu grantu. Iegādājoties jaunu elektromobili vai spraudņa hibrīdauto vienlaikus plānots sniegt atbalstu arī par esošā transportlīdzekļa norakstīšanu, nododot to apstrādes uzņēmumam. Papildus tam tiek plānots, ka konkursa nolikumā tiks iekļauts nosacījums, ka komersantam – elektromobiļa un spraudņa hibrīdauto pārdevējam, ir jāpiedāvā klientam (iedzīvotājam) programma, kurai ir papildu stimulējošs efekts (atlaide, pievilcīgi līzinga nosacījumi, apkope utml.). Atbalsts tiks īstenots sadarbībā ar komersantiem – jaunu elektromobiļu un spraudņu hribrīdauto pārdevējiem, kas ir oficiāli pilnvaroti elektromobiļa un spraudņu hribrīdauto izgatavotāja pārstāvji jeb auto dīleri, un lietotu elektromobiļu pārdevējiem, kas ir reģistrēti CSDD transportlīdzekļu tirdzniecības vietu reģistrā.

Plānoti arī papildus nosacījumi, piemēram, gada laikā nobraucamais attālums. Tāpat viens no granta programmas kritērijiem varētu būt elektromobiļa vai spraudņa hibrīdauto ekspluatācija atbilstoši normatīvajiem aktiem par ceļu satiksmi un pastāvīga reģistrācija Latvijas teritorijā vismaz 4 gadus. Atbalsta programmas darbības ilgums paredzēts 2 gadu garumā, proti, līdz 2023. gada beigām vai arī līdz brīdim, kad beigsies programmai atvēlētais finansējums, kas varētu būt 10 miljoni eiro.

Reklāma

35 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
35 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Cits
17.08.2021 21:26

Sanāk, Tesla ražotos auto nevarēs pirkt ar atbalstu.

Bēdīgi, ka atbalsta arī hibrīdus.

Normunds
17.08.2021 21:37
Reply to  Cits

Valdība vēlas, lai Tu pērc mini /kompakt klases auto nevis vidējo+

Elektriķis
17.08.2021 22:42
Reply to  Normunds

Te nav runa par cenu, Tesla M3 “ielien” tajā cenā. Runa ir par “oficiāli pilnvaroto dīleri”, kura Teslai te nav.

0939
17.08.2021 21:48
Reply to  Cits

kam tev atbalsts teslas pirkšanai?

ddd
18.08.2021 00:06
Reply to  0939

tieši tā Teslai divas riepas jau tā maksā -)

Elektriķis
18.08.2021 09:03
Reply to  ddd

Par Teslas M3 riepām gan nevajadzētu daudz bļaut – 18 collu izmērs nav kosmoss.

Krotow(@krotow_2)
18.08.2021 15:05
Reply to  Elektriķis

Ja 18″ lietotu tikai teslai. Taču realitātē elektriskajiem auto zem 18″ riteņus lieto tikai nīkuļiem no e-Up kategorijas.

Kursors.lv
Kristaps Skutelis(@krizdabz)
18.08.2021 07:25
Reply to  Cits

Plug-in hibrīdus nevis visus hibrīdus.

Krotow(@krotow_2)
18.08.2021 00:21

Tagad dīleri zinās, cik jāpieliek pie jauno auto cenas.

Lauris
18.08.2021 07:46
Reply to  Krotow

Viņiem ta kāda starpība, ne jau viņiem tāpēc lētāk par to summu jāpārdod. Bet jebkurā gadījumā, ja man 20K vietā, kas būtu par parastu auto, ir jānoliek 40K par elektroauto, tad 4.5K situāciju baigi neglābj.

Saules panelis
18.08.2021 09:13
Reply to  Lauris

Bet, ja esi noskatījis EV pa 40k€, tad 4.5k€ glābj situāciju, ne?

Lauris
18.08.2021 13:20
Reply to  Saules panelis

Atbalsta mērķis, manuprāt, ir pārliecināt tos, kas ir izvēles priekšā, kuru variantu pirkt. Nevis tie, kas jau ir gatavi pirkt.

Krotow(@krotow_2)
18.08.2021 14:55
Reply to  Lauris

+1

V70
27.08.2021 10:42
Reply to  Lauris

Kāda viņiem starpība? Viņiem starpība ir 4,5k EUR, ko pieliks pie cenas un ar atbalstu EV maksās kā tagad.

Skābene
18.08.2021 12:34

Būtu forši, ja atbalsts būtu arī saules paneļiem, un vēja turbīnām, lai saimnieki savus EV lādē ar zaļo enerģiju, nevis ar TEC2 nokurināto krievijas gāzi! :)

Elektriķis
18.08.2021 14:31
Reply to  Skābene

Laba doma. Būtu jādod lielāka “piešprice” e-auto, ja īpašniekam ir kaut kāds noteikts saražotais enerģijas minimums no saules vai vēja, ja jau prasa obligāti nobraukt gadā 15t km.

Skābene
18.08.2021 14:44
Reply to  Elektriķis

Man ir aizdomas, ka Latvenergo un Enefit nekur neliksies un būs vien jāmet pakaļ savus saules paneļus, ja būs jāpalielina zaļās enerģijas apjoms savā portfelī. Kaut kas tamlīdzīgs jau kādu laiku ir vērojams Vācijā. Pie mums pagaidām mēģina atrast muļķi, kas liks uz sava jumta saules paneļus un saražoto pludinās tīklā, par to vēl piemaksājot no savas kabatas! :D

Elektriķis
18.08.2021 15:07
Reply to  Skābene

Tur vēl pa starpu ir “Sadales Tīkli”, kuri samērā viegli ļauj iepludināt 16A savā tīklā. Ja gribi vairāk, tad papildus birokrātija. Tur ir iemontēts kaut kāds birokrātisks “pusvadītājs”, kas novērš pārāk lielas strāvas tīklā no saules paneļiem. Man kaut kā šķiet: ja man ir 40A pieslēgums, tad es varētu gāzt tīklā visus 40A. Vai šiem ir bailes ka nāksies man piemaksāt par elektrību?

Gints
18.08.2021 16:18
Reply to  Elektriķis

Yo Elektriķi.
Ja nav noslēpums un baigais besis rakstīt, tad kāda tev šorbrīd sistēma, kādas firmas paneļi, cik saražo, kādas bija izmaksas visam pasākumam?

Paldies :)

Elektriķis
18.08.2021 16:26
Reply to  Gints

Ui, ar paneļiem neesmu izdarījis kā vajag. Atdevu šo projektu Elektrum…tur viss standartizēti. Saulei esot dienvidos, tiek saražoti precīzi tie 16A, kas ir maksimāli pieļaujamie. Gudrāk būtu vairāk paneļu un 16A arī tad, kad saule ir sānos vai drusku apmācies. Kopā ar visu zibensaizsardzību bija ap 14k EUR. Izrādās ka bez Elektrum un Enefit ir citi spēlētāji, kuri tāpat visu izdara.

Krotow(@krotow_2)
18.08.2021 16:54
Reply to  Elektriķis

Vislabāk būtu paneļi kopā ar bateriju, kur pārpalikumu glabāt lietošanai naktī kad saule nespīd.

Elektriķis
18.08.2021 19:08
Reply to  Krotow

Jā, vasarā tas darbotos, bet ziemā tāpat no tīkla… Tā ka kopējais tīkls ir labāks “akumulators” no tehniskā viedokļa. No finansiālā viedokļa tam ir lielas “noplūdes strāvas” :)

spriidiic
18.08.2021 23:14

Klau, nevienu nevēlos kacināt vai kādam uzbraukt! Vai kādam, no augstāk rakstījušiem, ir mājās e-paneļi? E-auto? Diviem maniem draugiem bija tāds komplekts. No auto abi šķīrās bez nožēlas, kaut kādi advancētie tos nopirka. Paneļus, protams, nost neplēsa, kad beigs funkcionēt (12 gadi max)- tad nodos lūžņos. Latvijā neatmaksājas tie paneļi.

Čiekurs
19.08.2021 08:06
Reply to  spriidiic

Nav taisnība. Paneļiem garantija jau vien būs vismaz 15 gadi un pēc 20-25 gadiem sāks zaudēt efektivitāti. Nolietotos elementus nomaini un rullē tālāk. Infrastruktūra jau nepazūd, bet sākotnēji tā maksā dārgi.
Ja precīzi aprēķina vajadzīgo paneļu jaudu un lieki nebaro Sadales Tīklus, t.i. visu saražoto pats patērē, un ņemot vērā šī brīža un, visticamāk, arī nākotnes cenu kāpumus, saules paneļi ir ļoti izdevīgi.
Par to, ka Latvijā tas nav izdevīgi ir mīts
Elektroauto gan ir 50/50, vai to vajag, es ar to nogaidītu.

spriidiic
19.08.2021 09:53
Reply to  Čiekurs

Paneļi kalpo +-10 gadus. Esmu piedalījies to uzstādīšanā, demontāžā un nomaiņā. Tas, ka Latvijā tie ir izdevīgi, ir mīts. Otrs mīts ir, ka eauto tiks lādēti no paneļu saražotā.

Elektriķis
19.08.2021 10:44
Reply to  spriidiic

Ja kāds iegādājas e-auto, tad rodās papildus elektrības patēriņš no elektrotīkla. Ja tas kāds uzstāda arī saules paneļus un pumpē pārpalikumu tīklā, tad konkrētā e-auto lietošana kopējā valsts bilancē ir pat pozitīva. Tie 11kW paneļi saražo vairāk kā vienam e-auto vajag gada laikā – vasarā ar pārpalikumu, ziemā ar iztrūkumu. Vienīgais, kā vēl mēs varētu būt mobili ar saviem resursiem, būtu malkas gāzģeneratori vai tvaika mašīnas, tautā sauktas par dampjiem :)

Gints
19.08.2021 11:02
Reply to  spriidiic

No kurienes tu ko tādu izrāvi? Kas par paneļiem kurus uzstādīji? Jo ar paneļiem ir tāpat, kā ar visu mūsdienās ir mēsli un labi produkti, plus paneļi ir visefektīvākie, ja tos pielāgo mājai, ne tikai uzliek uz jau esošās. Šobrīd domāju par mājas būvniecību, un draugiem jau ir gatavs piemērs. Saules paneļi pilnībā nosedz mājas dzesēšanas, ventilācijas un ūdens uzsildīšanas izmaksas vasarā, un vel pāri paliek, savukārt ziemā daļēji nosedz apkures, ventilācijas un ūdens uzsildīšanas izmaksas. Mājai ir pasīvā dzesēšanas sistēma, kas ziemā daļēji papildus esošajām siltajām grīdām tiek izmantota, kā apkures sistēma, plus akumulācijas tvertnes, siltumsūknis tur knapi darbojas,… Read more »

Čiekurs
19.08.2021 13:00
Reply to  spriidiic

Nē- https://www.solarreviews.com/blog/how-long-do-solar-panels-last
Ja vari, iedod kādu lasāmu info, kur pēdējo gadu ražotie paneļi kalpo ap 10 gadiem.
Par EV lādēšanu nesapratu, tas bija domāts kā joks?

Edgars
19.08.2021 15:51
Reply to  Čiekurs

Par lādēšanu no paneļiem, ir viens diezgan loģisks iemesls -kamēr paneļi ražo, tikmēr auto ir pie darba, savukārt pa nakti paneļi neko neražo.
Tīri standarta loģistika, izņēmumus neskaitot.

0939
19.08.2021 17:06
Reply to  Edgars

acīmredzams risinājums būtu paneļi uz auto jumta.

Elektriķis
19.08.2021 08:43
Reply to  spriidiic

Sprīdītis arī bija advancēts, viņam bija īpašā stabule :) Iedomājies situāciju, kad tev ir drusku brīvās naudas un domā, kur to varētu ieguldīt? Bankas drīz ņems naudu par naudas glabāšanu. Viens no diezgan stabiliem pasākumiem ir šie saules paneļi. Varbūt ka ar tiem tu nepazaudēsi tik daudz kā ar Bitcoinu tirdzniecību :) Ar e-auto ir traki, tie attīstās ļoti strauji. Ik pa 3 gadiem jauna aina. Tagad CATL sola Na akumulatorus – argumenti par retajiem metāliem pazudīs. Jā, jau 4 gadus braucu ar e-auto un netaisos ko mainīt. Tas nav lēti. Lēti ir nopirkt 20 gadīgu dīzeli, kuram vēl nebija… Read more »

spriidiic
19.08.2021 09:43
Reply to  Elektriķis

Jutīgs deguns ir laba lieta. Kā mežā sokas ar pāreju no dīzeļdzinējiem uz elektro? Esmu apm. 3 gadus pa cirsmām ņēmies, kad industriālā automātika palaikam ir piegriezusies.

Elektriķis
19.08.2021 09:52
Reply to  spriidiic

Zāģi un krūmgrieži ir elektriski jau labu laiku, jo mierīgi varu aiziet uz māju nomainīt akumulatoru. Profesionāliem zāģeriem tas neder. Mazā traktortehnika gan ir ICE, tur elektrifikācija nerullē. Tie nabaga akumulatora raideri zāles pļaušanai (Husqvarna un Stiga) arī neatbilst manām vajadzībām.

Krotow(@krotow_2)
19.08.2021 13:10
Reply to  Elektriķis

Tiem, kuri gar tavu mežu brauc ar dīzeļiem, galvenais lai auto var nopirkt zem 2 pakām un pilna bāka maksā zem 50€. Un var fantazēt ka viss šis bars ir jāpārmāca, lai dara kaut ko ar lielāku pievienoto vērtību un var nopirkt auto kas nerūc un nesmird. Realitātē viņi iebalsos Saeimā Gobzemu un paši aizbēgs uz Angliju

hmmm :)
25.08.2021 16:46

Nelieši!

Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: