Reklāma

Google ierobežo Google reklāmas iespējas Android ierīču mērķauditorijas atlasē

Raksts tapis sadarbībā ar JKonsult.

Jaunākie raksti

Nothing ear (1) austiņu apskats – “Nasing spešal” vai tomēr “Spešal”?

Pēc Stīva Džobsa došanās viņsaulē, gana daudz tehnoloģiju personības bija gatavas uzvilkt melnu bītleni un zilas džinsenes, lai piedomātu...

Kens Bloks sadarbosies ar Audi, lai rādītu trikus ar jaudīgiem elektroauto

Pēc 11 gadu sadarbības pazīstamais autosportists Kens Bloks pārtraucis sadarbību ar Ford, un šobrīd gatavojas uzsākt jaunus projektus tieši...

“Twitter” publicētie video iegūs labāku kvalitāti

"Twitter" nācis klajā ar savu jaunāko uzlabojumu, kas šoreiz saistīts ar lietotāju augšupielādēto videoklipu kvalitātes pacelšanu. Oficiālais "Twitter" atbalsta...

Latvijā ieradies pilnībā elektriskais Mercedes-Benz EQV minivens

Mercedes-Benz EQV ir pirmais augstākās klases minivens ar pilnībā elektrisku piedziņu. Ar sasniedzamību līdz pat 418 kilometriem, EQV nosaka...

Forumā “5G Techritory” diskutēs par 300 miljardu eiro vērto ES fondu lietderīgu izmantošanu digitalizācijas veicināšanai

No š.g. 22. līdz 25. novembrim Rīgā notiks Eiropas vadošais ekosistēmas forums “5G Techritory”, kurā nozīmīgākie 5G lēmumu pieņēmēji un praktiķi apspriedīs...

Mobilo tālruņu lietotnes pastāvīgi apkopo datus par saviem lietotājiem. Uzņēmums Google ir paziņojis par dažām jaunām funkcijām, kas ļaus cilvēkiem, kuru tālruņi darbojas ar Android operētājsistēmu, ierobežot šīs datu ievākšanas darbības. Google ir apstiprinājis, ka tas veiks izmaiņas Android operētājsistēmā, tādējādi ļaujot lietotājiem atteikties no Google reklāmu izsekošanas. Tomēr tas nenotiks tādā pašā tiešā veidā, kā to ir izdarījis Apple.

Izmaiņas notiek dažus mēnešus pēc tam, kad Apple pārskatīja, kā reklāmas ID darbojas iOS, acīmredzot mēģinot konkurēt ar jauno politiku. Nesen arī Google paziņoja, ka tā pievieno privātuma informāciju saviem Play veikala ierakstiem, atspoguļojot līdzīgu funkciju, kā Apple pievienoja savam App Store pagājušajā gadā, un tā arī ierobežo, kuras lietotnes var redzēt to, ko lietotājs ir instalējis savā tālrunī.

Apple operētājsistēmā iOS 14.5 tika veiktas būtiskas izmaiņas, pieprasot lietotņu izstrādātājiem skaidri lūgt lietotnes atļauju, lai izsekotu lietotāja informācijai personalizētās reklāmās. Apple izmaiņu mērķis bija nodrošināt klientiem lielāku privātumu un pārredzamību datu apkopošanas ziņā.

Sākot ar operētājsistēmu Android 12, izstrādātājiem vairs nebūs piekļuves lietotāja reklamēšanas ID, un pēc pieprasījuma tas atgriezīs nulles virkni. Android operētājsistēmā būs “privātuma informācijas panelis”, kas ļaus cilvēkiem precīzi kontrolēt, kurām lietotnēm atļaut piekļuvi viņu atrašanās vietai, kamerai un mikrofonam. Indikators iedegsies arī ikreiz, kad lietotne klausās vai ieraksta videoklipu. Ja lietotāji vēlas liegt lietotnēm izmantot savus datus Google reklāmas mērķiem, viņiem ir jādodas uz iestatījumiem un pilnībā jāatspējo reklāmu izsekošana no tālruņa.

Tātad Android lietotnēm turpmāk būs grūtāk izsekot tiem lietotājiem, kuri būs atteikušies no personalizētu reklāmu saņemšanas. Iepriekš Google paziņoja par izmaiņām, kā rīkosies ar unikālajiem ierīču identifikatoriem, kas ļauj tirgotājiem tos izsekot starp dažādām lietotnēm. Sākot ar 2021. gada beigām, kad lietotājs izvēlēsies uz interesēm balstītas reklāmas vai personalizētas reklāmas, reklāmas identifikators nebūs pieejams. Google pārtrauks piekļuvi šiem reklamēšanas identifikatoriem pēc tam, kad lietotājs no tiem būs atteicies, un tā vietā izstrādātājiem parādīs nulles virkni.

Google paziņoja izstrādātājiem, ka izmaiņas “nodrošinās lietotājiem lielāku kontroli pār viņu datiem un palīdzēs stiprināt drošību un privātumu”.

Situācija parāda, cik privātums ir nozīmīgs lielākajiem tehnoloģiju uzņēmumiem, lai tie pārliecinātu klientus izmantot savus produktus, un cik dziļi Google biznesā ir iesakņojusies reklāma. Reklāmu ID ir plaši izmantoti gadiem ilgi, un, lai arī privātuma aizstāvji jau sen ir aicinājuši cilvēkus tos savos tālruņos izslēgt, lai to izdarītu, parasti ir jātiek cauri vairākiem iestatījumu līmeņiem.

Android ierīcēs to lietotāji no personalizētām reklāmām var atteikties jau sen (to var izdarīt, dodoties uz sadaļu “Iestatījumi”, tālāk uz Google izvēlni un atlasot “Reklāmas”). Tomēr lietotne var pieprasīt reklamēšanas ID, apejot lietotāja opciju, ja tā tiek izmantota ne-reklamēšanas nolūkiem, piemēram, analīzes un krāpšanas novēršanas mērķiem. Ar jaunajām Android 12 izmaiņām Google piedāvās alternatīvu analīzes un krāpšanas novēršanas metodi, kurā netiek izmantots reklamēšanas ID, un lietotnes nevarēs savākt identifikatoru, ja lietotājs to būs izslēdzis.

Apple arī nodrošina savu lietotāju reklāmu ID lietotņu īpašniekiem, taču tā lēmums pieprasīt lietotnēm lūgt tam atļauju visā nozarē izraisīja nepatīkamu pārsteigumu, jo pastāv bažas, ka lielākā daļa lietotāju izvēlētos izsekošanu bloķēt. Facebook, kas lielā mērā izmanto reklāmu ID, lai veidotu reklāmas profilus cilvēkiem dažādās ierīcēs un lietotnēs, ir skaļi protestējis un sācis sūtīt cilvēkiem paziņojumus, paskaidrojot, ka mērķtiecīga reklāma palīdz tās uzlabot, kā arī atbalsta mazos uzņēmumus. Apple savā lietotņu veikalā pārdod tikai sev paredzētas reklāmas.

Google pamatdarbība ir reklāmu pārdošana, tāpēc šīs opcijas padarīšana par caurspīdīgāku, kā to izdarīja Apple, būtiski ietekmētu tās būtību. Radot iespēju atteikties, tā joprojām ļautu turpināt izsekot tiem lietotājiem, kuri nav informēti par šo iespēju. Tikai tad, ja lietotājs ir informēts un apzinās, ka pastāv tāda iespēja, viņš var atteikties. No otras puses, Apple metode, kas dod iespēju izvēlēties, saņēma spiedienu no Facebook, kas arī pārdod reklāmas, un datus no saviem lietotājiem apokopo, izmantojot lietotni. Facebook, kā jau iepriekš minēts, pat uzsāka kampaņu mazo uzņēmumu vārdā, lai pārliecinātu lietotājus atļaut šo izsekošanu.

Google atbalsta lapā teikts, ka jaunās politikas ieviešana notiks posmos. Saskaņā ar Google atbalsta lapu attiecībā uz Advertising ID, izmaiņas tiks sāktas 2021. gada beigās ierīcēs, kurās darbojas operētājsistēma Android 12, un 2022. gada sākumā visās ierīcēs, kas atbalsta Google Play pakalpojumus.

XDA Developers ziņo, ka Google Play pakalpojumi paziņos arī esošajām lietotnēm ar piekļuvi reklamēšanas ID un saistītajiem datiem, lai vajadzības gadījumā tos varētu izdzēst.

Lai gan Google paziņojums seko karstajam pašu Apple reklāmu izsekošanas izmaiņu posmam, vēl nav skaidrs, cik abas pieejas būs līdzīgas. Google atbalsta lapā joprojām ir norādīts, ka lēmums pārtraukt reklāmu izsekošanu ir “atteikšanās” process, kamēr Apple veiktās izmaiņas faktiski izseko izvēles lēmumu. Bet neatkarīgi no tā, kā Google galu galā rīkojas, tas ir vēl viens potenciāli milzīgs satricinājums digitālās reklāmas nozarei.

Google vadītāji ir atzinuši, ka izsekošana liek cilvēkiem justies neomulīgi, taču uzņēmums ir uzsvēris arī to, cik svarīga ir reklāma, pamatojoties uz cilvēku uzvedību tiešsaistē. Kamēr Apple sniegtais uzstādījums patērētājiem daļēji ir bijis par to, lai viņi maksātu augstākas cenas par tālruni, kas bloķē izsekošanu, tikmēr Google uzskata, ka reklāmu izvietošana lietotnēs un mājaslapās palīdz cenas saglabāt zemas.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma
Reklāma
Reklāma