Web Analytics
More
    Reklāma

    Tagad uzņēmumi bankas kontu var atvērt attālināti 20 minūšu laikā

    Raksts tapis sadarbībā ar Citadeles banku.

    Jaunākie raksti

    Esošā situācija pasaulē mudinājusi pāriet uz dažādu pakalpojumu sniegšanu un saņemšanu attālināti. Patērētāju pusē pakalpojumu digitalizēšanās ir notikusi ļoti strauji un šobrīd lielāko daļu pakalpojumu varam saņemt pilnībā attālināti – neskatoties vai tas ir valsts iestādes, restorāna vai bankas sniegts pakalpojums. Tomēr uzņēmumu pusē pakalpojumi neattīstās tik ātri un līdz šim dažu pakalpojumu saņemšana bija iespējama tikai klātienē, piemēram, bankas konta atvēršana uzņēmumiem.

    Līdz šim mazajam uzņēmumam, kurš, piemēram, plāno pārdot kādu preci tirdziņā, tāpat bija jāplāno vizīte bankā, kas aizņemtu ne mazāk par stundu, kā arī pirms tam jāvāc informācija no dažādiem reģistriem, kas ir ne vien apgrūtinājums, bet bieži nav skaidrs, kādi dokumenti un pārskati tad ir nepieciešami. Lai atvieglotu konta atvēršanu un atslogotu procesu mazajiem uzņēmumiem Citadele ir realizējusi risinājumu – izmantojot datoru, planšeti vai telefonu, kas pieslēgts internetam – atvērt kontu pilnībā attālināti 20 minūšu laikā. Ir vērts pieminēt, ka Citadele iespēju atvērt kontu pilnībā attālināti privātpersonām piedāvā jau no 2019. gada. Un nu šāda iespēja tiek nodrošināta arī mazajiem un vidējiem uzņēmumiem.

    Reklāma

    No privātpersonām līdz uzņēmumiem

    Citadeles kontu un maksājumu daļas vadītāja Agnese Šterna stāsta, ka privātpersonām – rezidentiem ir iespēja kļūt par Citadele klientiem un atvērt savu bankas kontu attālināti, izmantojot mobilo lietotni un uztaisot selfiju jeb pašbildi. Latvijas klientiem konta atvēršana ar selfiju pieejama jau kopš 2019. gada, savukārt Lietuvā un Igaunijā iespēja tika ieviesta pagājušogad. Klientiem – privātpersonām, kas kontu atvēruši attālināti, vienīgais ierobežojums ir maksimālais ienākošo maksājumu apjoms mēnesī – tas nedrīkst pārsniegt 3000 eiro mēnesī. Pārsniedzot šo limitu, klientam ir jāierodas uz bankas filiālē veikt klātienes identifikāciju, lai šos ierobežojumus noņemtu.

    Citadeles kontu un maksājumu daļas vadītāja Agnese Šterna

    Lai neapgrūtinātu mazos uzņēmējus ar došanos uz bankas filiāli un manuālu informācijas vākšanu no dažādiem reģistriem, Citadele padarīja iespējamu atvērt bankas kontu attālināti, izmantojot interneta pārlūku. Pakalpojums tika aktivizēts aprīļa beigās un redzam, ka klienti labprāt izvēlas šo iespēju. Statistika liecina, ka piektā daļa biznesa klientu, kas atver kontu Citadelē, izvēlas šo procesu veikt attālināti.

    Būtiski, ka pašreiz šim pakalpojumam var pieteikties tikai Latvijā reģistrētie uzņēmumi, kuri savu uzņēmējdarbību arīdzan veic Latvijā. Tikmēr biznesa klientiem Lietuvā šī iespēja būs pieejama rudenī, savukārt Igaunijā – 2022. gada sākumā.

    Kādi uzņēmumi var attālināti atvērt bankas kontu?

    A. Šterna skaidro, ka iespēja attālināti izveidot savu Citadeles bankas kontu primāri domāta mazajiem un vidējiem uzņēmumiem. Taču ir vēl daži kritēriji, kuriem biznesa klientam jāatbilst, lai tiktu pie šī pakalpojuma:

    • Lai pieteikumu par uzņēmuma konta atvēršanu attālināti būtu iespējams aizpildīt, uzņēmuma pārstāvim jāizmanto kāds no kvalificētā elektroniskā paraksta rīkiem –  SmartID (QES līmenis), eParaksts eID vai eParaksts Mobile;
    • Uzņēmuma juridiskā forma ir sabiedrība ar ierobežotu atbildību (SIA), individuālais komersants (IK), zemnieku vai zvejnieku sabiedrība (ZS);
    • Visi uzņēmuma pārstāvji, dalībnieki un patiesā labuma guvēji ir tikai fiziskas personas, Latvijas Republikas rezidenti;
    • Patiesais labuma guvējs uzņēmumā nav politiski nozīmīga persona;
    • Uzņēmuma pārstāvim, kurš aizpilda pieteikumu, ir tiesības vienpersoniski pārstāvēt uzņēmumu;
    • Uzņēmums ir reģistrēts Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā un savu saimniecisko darbību veic Latvijā;
    • Ienākošo maksājumu apjoms mēnesī nepārsniedz 30 000 eiro.

    A. Šterna norāda, ka līdz šim gadījumu, kad uzņēmums reģistrējas šim pakalpojumam, taču kritēriju neatbilstības dēļ tas atteikts, ir bijis ļoti maz – aptuveni 4% no visiem pieteikumiem. Tas nozīmē, ka lielākā daļa uzņēmumu, kuri piesakās attālināti atvērt Citadeles bankas kontu, šo iespēju arī saņem. Klienti, kuriem attālināti nesanāk pabeigt reģistrāciju, tiek aicināti pieteikties vizīte bankā, lai kļūtu par klientu un noformētu konta atvēršanu klātienē.

    Uz klientu attiecināmie ierobežojumi

    Attālinātajai konta atvēršanai ir lielas priekšrocības, bet ņemot vērā, ka klients fiziski nav identificēts klātienē, tā izmantošanai tiek piemēroti daži ierobežojumi. Līdzīgi kā ar privātpersonu kontiem, arī uzņēmēja kontam, kas kļuvis par bankas klientu attālināti, ir ikmēneša ienākošo maksājumu summas limits – 30 000 eiro. Bet bieži mazajiem tirgotājiem summas nesniedzas līdz šim apgrozījumam, un var mierīgi turpināt darbību. Tajā brīdī, kad konta apgrozījums tuvojas noteiktajam limitam – 30 000 eiro, bankas darbinieks ar klientu sazinās un pabrīdina par šo situāciju, lai jau laicīgi vienotos par turpmākajiem soļiem un lemtu par klātienes vizīti ierobežojumu noņemšanai vai turpinātu konta izmantošanu atļautajā apjomā. Ja noteiktais limits būs būtiski pārsniegts (ienākošo maksājumu summas limits būs sasniedzis 60 000 eiro), tad uzņēmumam kontu pieejamība tiks ierobežota un klātienes vizīte būs obligāta, lai ierobežojumus atceltu.

    “Kā banka mēs noteikti priecājamies kopā ar saviem klientiem, kad tie aug un attīstās, bet var pienākt brīdis, kad noteiktais limits – 30 000 eiro – būs par zemu. Lai izvairītos no situācijas, kad limita pārsnieguma dēļ konta izmantošana tiek ierobežota, biznesa klientam, līdzīgi kā tas ir privātpersonu gadījumā, plānojot būtiskas izmaiņas uzņēmuma kontu apgrozījumos, būtu jāieplāno arī savlaicīga klātienes vizīte bankā, kuras laikā tiks noņemti konta apgrozījuma ierobežojumi un klients parakstīsies par vienotiem turpmākas sadarbības nosacījumiem. Ir vērts pieminēt, ka, ja apgrozījums kontos būtiski mainās vai arī mainās plānotais sadarbības apjoms ar banku, vai mainījušies sadarbības partneri – tad anketas atjaunošana ir svarīgs priekšnosacījums turpmākai veiksmīgai sadarbībai ar banku, un sekojoši, veicot šo soli klātienes vizītes laikā, tiks noņemti arī uzņēmuma kontu izmantošanas ierobežojumi,” teic A. Šterna.

    Soli pa solim līdz attālināta konta atvēršanai

    Attālināta Citadeles konta atvēršana uzņēmumiem lielas grūtības nesagādā, taču ir vairāki soļi, kurus vērts pieminēt, lai saprastu ceļu, kā no pieteikuma pārdesmit minūšu laikā kļūt par jauna bankas konta īpašnieku.

    1. Biznesa klientam ir iespēja pieteikties attālinātai Citadeles konta atvēršanai jebkurā sev ērtā dienā un laikā, neatkarīgi no bankas darba laika. Šo procesu veic uzņēmuma pārstāvis, kam ir tiesības uzņēmumu pārstāvēt vienpersoniski. Ceļš līdz konta atvēršanai sākas, atverot Citadeles mājaslapu un izvēloties sadaļu “Uzņēmumiem”, kur acu priekšā jau būs piedāvājums kļūt par klientu attālināti.
    2. Uzņēmuma pārstāvim jāapstiprina sava identitāte, piesakoties ar kādu no minētajiem kvalificētā e-paraksta rīkiem (SmartID (QES līmenis), eParaksts eID vai eParaksts Mobile).

      Autorizācijas iespējas
    3. Informāciju par to, kurus uzņēmumus lietotājs pārstāv un kuriem var atvērt kontu, Citadele ņem no Uzņēmuma reģistra un, ja tādi ir vairāki, tad no uzņēmumu saraksta  jāizvēlas vajadzīgais.
    4. Pēc tam jāizvēlas viens no trim Citadeles piedāvātajiem maksājumu plāniem, kuros iekļauta viena vai vairākas biznesa kartes X Business, viens vai vairāki norēķinu konti, internetbanka, neierobežots skaits iekšbankas maksājumi un noteikts skaits EUR maksājumu uz citām bankām Eiropas Savienībā, tai skaitā zibmaksājumi.
    5. Tālāk pārstāvim jāaizpilda anketa, norādot informāciju par plānoto uzņēmuma apgrozījumu, sadarbības partneriem u.tml.
    6. Pieteikums un anketā norādītie dati jāapstiprina ar to pašu e-paraksta rīku, kas tika izmantots identifikācijai procesa sākumā.
    7. Pēc pieteikuma saņemšanas  tiek uzsākta automatizēta bankas konta atvēršana un produktu noformēšana. Internetbanku klientam būs iespējams aktivizēt attālināti uzreiz pēc kontu atvēršanas, bet X Business karti klients saņems pa pastu nedeļas laikā. Viss process no klienta reģistrācijas līdz konta atvēršanai un produktu noformēšanai norit salīdzinoši ātri – 20 minūšu laikā un uzreiz var tikt uzsākta konta izmantošana.

    Svarīgi atzīmēt – ja pieteikuma aizpildīšanas vai konta atvēršanas procesā tomēr atklājas, ka uzņēmums nevar kvalificēties iespējai atvērt kontu attālināti, Citadele aicina klientu ierasties bankas filiālē, lai turpinātu konta atvēršanas procesu klātienē.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    2 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    xxx
    13.07.2021 20:14

    Wooow 21 gadsimc :D

    20 minūtes
    13.07.2021 21:25

    Pārsniedzot šo limitu, klientam ir jāierodas uz bankas filiālē veikt klātienes identifikāciju, lai šos ierobežojumus noņemtu – te būtu jāpiebilst, ka pārsniedzot limitu, konts tiek nobloķēts, līdz klients ierodas filiālē un klātienē sniedz ziņas par sevi. Diespas, ja konta bloķēšana sagadās pirms garākām brīvdienām un jums nav citas kartes vai monētu cūciņā – bet cik nu tādu neapdomīgo mūsdienās ir, visi jau rēķinās ka vienai bankai var būt problēmas, tāpēc ir neliela rezervīte arī citur.

    Reklāma