Reklāma

Capital uzņēmumiem dod iespēju gudri pārvaldīt savas Apple ierīces ar Apple Business Manager

Raksts tapis sadarbībā ar Capital.

Jaunākie raksti

Canyon Puncher GM-20 spēlēm paredzētās datorpeles apskats

Vai datorspēlēm paredzētiem aksesuāriem jābūt dārgiem? Ne obligāti, jo šoreiz izmēģināšanai atbraukusi pagaidām lētākā spēlēm paredzētā datorpele, kādu esam...

Ukrainas centrālā banka tagad oficiāli var emitēt digitālo valūtu

Arī Ukraina gluži kā dažas citas valstis sper pirmos soļus centralizētas digitālas valūtas ieviešanā. Par to liecina fakts, ka...

ASUS izziņo ROG Desk Mount Kit monitoru stiprināšanai pie galda

ASUS izziņojis ROG Desk Mount Kit, kas apredzēts ROG spēļu monitoru stiprināšanai pie galda virsmas. ROG Desk Mount Kit...

Apple no App Store izņem lietotni Unjected, kas veicina antivakseru iepazīšanos

Apple no sava lietotņu veikala App Store ir izņēmis lietotni Unjected, kas veicinājusi to cilvēku iepazīšanos un informācijas izplatīšanu...

ES privātuma regulators “Amazon” uzlicis 888 miljonu dolāru lielu soda naudu

Luksemburgas datu aizsardzības komisija paziņojusi, ka tehnoloģiju gigantam "Amazon" piespriež 888 miljonu ASV dolāru lielu sodu par GDPR noteikumu...

Uzņēmums Capital, kas ir Apple oficiālais pārstāvis, piedāvā ne tikai iegādāties ierīces, bet arī sniedz dažāda veida pakalpojumus. Pēdējo desmit gadu laikā partnerība novedusi pie iespējām ne tikai privātpersonām, bet arī juridiskiem klientiem/uzņēmumiem. Viens no šādiem pakalpojumiem, ir ierīču pārvaldība, kas lieti noderēs tiem, kuriem nepieciešams pārvaldīt lielāku skaitu iekārtu.

Kopumā 65 pasaules valstīs ir pieejama bezmaksas ierīču pārvaldības platformas – Apple Business Manager (ABM) un Apple School Manager (ASM). Kopš 2018. gada tos piedāvā arī Baltijā un Latvijā. ABM ir domāts juridiskām personām. Savukārt ASM ir radīts izglītības iestāžu vajadzībām. Capital korporatīvo klientu daļas vadītājs Ģirts Pāpe stāsta, ka kopumā Capital apkalpo līdz 100 klientu, kas ABM pakalpojumā pārvalda līdz 5000 aktīvu Apple ierīču. No tām lielākā daļa ir Mac datori, taču pārstāvēti arī iPhone, iPad, iPod un Apple TV.

Capital korporatīvo klientu attiecību vadītājs Ģirts Pāpe

Capital savus ABM klientus iedala trīs segmentos:

  1. Lielie uzņēmumi, kuriem pieder vairāki simti ierīču un ir nepieciešams risinājums, kā tās visas spētu pārvaldīt.
  2. Starptautiski uzņēmumi, kuriem ir prasība šādu rīku ieviest. Tās visbiežāk ir globālas kompānijas, kuru pārstāvniecības atrodas visā pasaulē.
  3. Inovatori – mazākā klientu daļa, kuri vēlas ieviest kādus jauninājumus savā uzņēmumā, vienlaikus darba procesu padarot ērtāku, ātrāku un reizē iemācoties kaut ko jaunu.

Pārvaldi ierīces, pat neizpakojot tās

Gan ASM, gan ABM pakalpojumu var saņemt tikai pie oficiālajiem Apple biznesa partneriem un viens no viņiem ir Capital. Uzņēmums īpaši iedziļinās klientu vajadzību izzināšanā un jomas profesionāļi piedāvā labāko iespējamo variantu un pēc nepieciešamības piesaista Apple speciālistus ar pieredzi ABM ieviešanā.

Abas platformas piedāvā ātru un ērtu ierīču, kontu un lietotņu pārvaldību. Runājot par pārvaldību, Ģ. Pāpe norāda, ka šis process sākas jau tajā posmā, kad ierīce vēl nav izpakota. Būtiski saprast, ka konkrēti Apple Business Manager darbība saistās ar divām sava veida platformām – Device Enrollment Program (DEP) jeb ierīču pievienošanas programma un Volume Purchase Program (VPP) – apjoma iepirkuma programma. Klienti lielākoties ieguvumu redz tieši no DEP, kas bez nepieciešamības atpakot ierīci ļauj tajā ieinstalēt visu nepieciešamo saturu ar MDM palīdzību. Šādas iespējas īpaši novērtē uzņēmumi, kas darbiniekiem var nosūtīt iekārtas, kurās jau attālināti ieinstalētas visas uzņēmumā izmantotās programmatūras, lietotnes un cita vajadzīgā informācija. Būtībā DEP ir savienojamības rīks starp Apple sistēmu un klienta mobilās ierīces pārvaldības (Mobile Device Management – MDM) risinājumu.

Būtiski, ka Apple Business Manager darbojas tikai kopā ar kādu no MDM rīkiem. Savukārt nevēlēšanās tērēt papildus finanšu līdzekļus kādam no maksas MDM rīkiem ir viens no galvenajiem iemesliem, kas īpaši mazos uzņēmumus attur no mobilo ierīču pārvaldības risinājuma iegādes un līdz ar to arī ABM pakalpojuma izmantošanas.

Kā izvēlēties labāko mobilo ierīču pārvaldības rīku?

Runājot par to, kādus MDM risinājumus izvēlas klienti, Ģ. Pāpe atklāj, ka lielie un globāla mēroga uzņēmumi, kuriem nepieciešams pārvaldīt simtiem iekārtu no dažādām platformām, bieži vien iegādājas Microsoft Intune mobilo ierīču pārvaldības pakalpojumu. Tas ir domāts plaša iekārtu klāsta atbalstam, turklāt uzņēmumam ir iespēja saņemt papildus priekšrocības, atlaides utml. Bez šī piedāvājumā ir arī tādi rīki kā Cisco Meraki, Jamf Pro, MobileIron u.c. Tie savā starpā atšķiras gan lietojamības, gan cenas ziņā – no 30 līdz pat 90 eiro par vienu pārvaldītu ierīci. Pirms izvēlamies pareizo MDM, iesakām uzlikt pāris bezmaksas DEMO MDM uz ierīcēm un paspēlēties ar vairākām platformām.

Kas attiecas uz trešo lietotāju grupu, kuri vēlas ieviest svaigas vēsmas uzņēmumā, tiem Capital piedāvā Mosyle. Tas ir jauns risinājums, kas lieliski pārvalda Apple ierīces un izmaksu ziņā ir lētāks par konkurentiem – par vienas iekārtas pārvaldīšanu gadā jāšķiras no aptuveni 10 eiro. Būtiski, ka klientam ir iespēja 30 dienas bez maksas izmēģināt Mosyle demo versiju un saprast, kā šis rīks darbojas un cik labi sastrādājas ar Apple Business Manager. Tā kā MDM rīku ir daudz, Ģ. Pāpe iesaka rūpīgi izvērtēt, vai un kuru no tiem izvēlēties, jo šis lēmums ietekmēs uzņēmuma procesus nākamos gadus.

Katrs no mobilo ierīču pārvaldības rīkiem piedāvā nedaudz atšķirīgas iespējas, taču kopējās priekšrocības tiem ir līdzīgas.

  • Prioritizētā tīkla specifikācija –  tīkla prioritizēšana atkarībā no ikdienā izmantotā satura. Šī iespēja noder situācijās, kad, piemēram, klients darba datoru izmanto arī privātām vajadzībām. Brīžos, kad tiek darīts kaut kas saistībā ar darbu, internets būs ātrāks, taču, kad tas tiks izmantots privātiem nolūkiem, savienojums automātiski kļūs lēnāks.
  • Lietotņu pārvaldības iespējas – izmantojot MDM, klients ierīci var pārkonfigurēt atbilstoši savām vēlmēm un vajadzībām – iestatīt un padarīt pieejamas tikai tās dažas aplikācijas, kas darbam ir nepieciešamas.
  • Lietotāju/darbinieku piekļuves kontrole – ar mobilo ierīču pārvaldības rīkiem iespējams pārvaldīt piekļuves tiesības katram darbiniekam, piemēram, kādas lietotnes var izmantot utml.

Būtiski, ka mobilo ierīču pārvaldības rīki darbojas arī bez Apple Business Manager piesaistes. Taču ABM dod iespēju nepieciešamo izdarīt automatizēti, krietni ātrāk un vienkāršāk taupot IT speciālista laiku. Tas īpaši attiecas uz situācijām, kad jāpievieno un jāpārvalda vairāki simti ierīču, kas parastos apstākļos, darot manuāli, var prasīt vairākas nedēļas.

Daudzu juridisko klientu neiepazītais pakalpojums – Apple Business Manager

Apple Business Manager pakalpojums pagaidām Latvijā nav guvis lielu popularitāti. No Capital notirgotajām ierīcēm pērn tikai 1% pievienotas ABM. Viens no iemesliem ir tas, ka klienti, iespējams, nezina par šādu pakalpojumu. Otrkārt, uzņēmumus māc šaubu ēna, vai šāds risinājums viņiem vispār ir nepieciešams un kā ABM ieviešana saskanēs ar uzņēmuma valdes lēmumu.

Tiem, kuri izlēmuši izmēģināt ABM sniegtās iespējas, jārēķinās ar nelielu ieskriešanās laiku. Pirmais solis, ko visbiežāk sper uzņēmuma IT administrators, ir Apple biznesa konta izveide, dodoties uz mājaslapu business.apple.com. Pēc tam jāaizpilda neliela tabula, kurā jānorāda uzņēmuma nosaukums, savs amats, informācija par uzņēmuma valdi vai īpašnieku, kā arī uzņēmuma DUNS (Data Universal Numbering System) kods. Trešajā solī Apple sazināsies ar attiecīgās kompānijas īpašnieku un veiks interviju, lai pārliecinātos, ka uzņēmumam tiešām vajag ABM pakalpojumu un dati ir korekti. Ja viss būs veiksmīgi, IT administrators no Apple saņems e-pastu ar piekļuves kodu Apple Business Manager pakalpojumā.

Bez jau pieminētā, ka ABM ir bezmaksas pakalpojums, kas klientam ļauj pievienot ierīces un pārvaldīt tās bez manuālas iejaukšanās, ātri un vienkārši, Apple Business Manager piedāvā vēl ko. Klientam ir iespēja izveidot vienu Apple ID visiem uzņēmuma lietotājiem un iegādāties nepieciešamās programmas ar uzņēmuma rekvizītiem. Būtiski, ka ID tiek piesaistīts visām uzņēmuma iegādātajām Apple ierīcēm.

Ir vēl viena būtiska nianse. Uzņēmuma ABM kontam varēs pievienot tikai pie Apple Biznesa partnera iegādātās Apple gabalpreces. Visticamāk, ja Apple ierīci iegādāsieties parastā internetveikalā vai tehnikas veikalā, ierīci ABM kontam nevarēsiet pievienot, jo Apple pārdevējam šādas iespējas nebūs piešķirtas no Apple puses. Pirms pērc nākamo Apple ierīci savam uzņēmumam pārliecinies, ka tavs Apple pārdevējs var šo ierīci pievienot tava uzņēmuma ABM kontam. Ja tas nav būtuiski tagad, šāda informācija var būt svarīga IT atbildīgajam cilvēkam pēc 1 vai 2 gadiem.

Var būt situācija, kad uzņēmums vēlas izsniegt darbiniekam brīvai lietošanai Apple Business Manager pakalpojumā pievienoto ierīci. Tādā gadījumā iekārta jāatsaista gan no mobilo ierīču pārvaldības rīka, gan no ABM. Taču jāņem vērā, ka, ja ierīce vienreiz ir atsaistīta no ABM, to otrreiz pievienot vairs nevar.

Capital sniedz bezmaksas servisu – no padoma līdz ikdienas lietošanai

Ģ. Pāpe uzsver, ka Capital jauniem un esošiem klientam sniedz atbalstu, piedāvājot labākos risinājumus ierīču pārvaldībai, ņemot vērā uzņēmuma mērķus, kādas platformas izmanto, budžetu utt. Uzņēmums ir gatavs investēt klientā laiku un to arī dara – vidēji pusstunda līdz stunda paiet, lai iepazīstinātu ar pašu Apple Business Manager platformu un saprastu, vai tas ir tas risinājums, kas uzņēmumam nepieciešams. Apmēram tikpat daudz laika Capital velta, lai palīdzētu klientam ar ABM konta izveidi un pamata pārvaldības lietām.

Tāpat Capital ir gatavs palīdzēt ar Apple apmācībām, piesaistot jomas speciālistus, kuri var padziļinātāk pastāstīt par Apple Business Manager un iepazīstināt ar piedāvājumu mobilo ierīču pārvaldības jomā.

Ņemot vērā, ka Capital ir Apple ierīču izplatītājs un biznesa partneris, pie Capital iegādātās iekārtas ir iespēja jau uzreiz pievienot Apple Business Manager pakalpojumā pirms vai pēc paša pirkuma veikšanas. Pievienot var gan jaunas, gan lietotas ierīces, taču svarīgi, lai tās būtu iegādātas ar uzņēmuma rekvizītiem. Arī ar šo jautājumu Capital palīdzēs tikt galā. Kopumā uz katru klientu uzņēmums vidēji iztērē trīs līdz četras stundas laika, kas ir pietiekoši, lai klients justos droši un viss būtu skaidrs par Apple Business Manager izmantošanu.

Ja Jums ir jautājumi par ABM lietderību, ieviešanu zvaniet Capital Biznesa klientu apkalpošanas nodaļai pa telefonu 25522255 vai rakstiet apple@capital.lv. Varat atbraukt arī pie mums uz Rīgu, Ganību dambi 23c Capital biroju un pie kafijas krūzes izrunāt visus interesējušos jautājumus.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma
Reklāma
Reklāma