Reklāma

“Daimler” un “Volvo” 2025. gadā plāno uzsākt ūdeņraža degvielas šūnu ražošanu rūpnieciskos apmēros

Jaunākie raksti

Mini Cooper SE ALL4 Countryman – elektrifikācijas izgāšanās?

Mini Countryman ir britu mēģinājums trāpīt krosoveru segmentā, bet mēģinot arī nepazaudēt pašu brenda šarmu. Šeit gan man ir...

TikTok ļaus jauniešiem veidot CV video formā

Lietotne TikTok testē jaunu funkcionalitāti, kas ļautu ar īso video palīdzību pieteikties darbā, lai nebūtu jāveido tikai izklaidējoša satura...

Volkswagen autonomie taksometri gaidāmi jau 2025. gadā

Volkswagen paziņojis par plāniem jau 2025. gadā piedāvāt ID.Buzz mikroautobusus aprīkot ar SAE Level 4 pašbraukšanas iespējām, lai tie...

MSI MPG Z590 Gaming Carbon WiFi sistēmplates apskats

MSI izstrādātās Intel Z590 čipseta sērijas sistēmplates veidotas tā, lai no jaunajiem šodien oficiāli izlaistajiem 11. paaudzes Intel Core...

Atsaucoties uz kaitējumu videi, “Tesla” automašīnu apmaksai vairs nepieņems “Bitcoin”

Lai arī sākotnēji šķita, ka "Tesla" ar Īlonu Masku priekšgalā pauž nepārprotamu atbalstu kriptovalūtām, īpaši "Dogecoin" un "Bitcoin", izskatās,...

“Daimler” un “Volvo” paziņojuši, ka 2025. gadā abi uzņēmumi uzsāks ūdeņraža degvielas šūnu ražošanu. Vienlaikus kompānijas aicina Eiropas Savienību sniegt atbalstu, lai šo tehnoloģiju pēc iespējas ātrāk padarītu komerciāli izdevīgu.

“Daimler” un “Volvo” ikdienā ir konkurenti gan vieglo auto, gan kravas auto tirgū, bet šā gada martā tika dibināts kopuzņēmums “Cellcentric”. Tika solīts, ka 2022. gadā varētu sniegt plašākas detaļas par ūdeņraža degvielas šūnu ražošanu, bet jau šobrīd kopuzņēmums palielina prototipu ražošanas apjomus. Viens no “Volvo” vadītājiem Martins Lundstedts norāda, ka šāda vairāku autoražotāju kopdarbība ir būtiska, lai panāktu galveno mērķi – bezizmešu pārvietošanos.

Plānots, ka apmēram trīs gadu laikā tiks uzsākta ar ūdeņraža degvielas šūnām darbināmu kravas auto prototipu ražošana un izmēģināšana, bet pēc 2025. gada plānots uzsākt pilnvērtīgu ar ūdeņradi darbināmu kravas auto ražošanu.

Ūdeņraža degvielas šūnas tiek uzskatītas par labāku alternatīvu kravu pārvadājumiem nākotnē, ņemot vērā, ka elektroauto baterijas ir lielas, smagas un to uzlādei nepieciešams ilgs laiks. Kā zināms, ūdeņradi iespējams uzpildīt dažu minūšu laikā. Eiropas transporta komisāre Adina Valeana norādījusi, ka šovasar tiks piedāvāta atjaunināta alternatīvo degvielu direktīva, kas ietvers prasību izveidot ūdeņraža uzpildei nepieciešamo infrastruktūru. Tam būšot pieejams arī Eiropas finansējums.

Reklāma

1 komentārs

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
1 Comment
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Janis Murnieks

Labs! Gaidam rezultātus :)

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: