Web Analytics
More
    Reklāma

    “Daimler” un “Volvo” 2025. gadā plāno uzsākt ūdeņraža degvielas šūnu ražošanu rūpnieciskos apmēros

    Jaunākie raksti

    “Daimler” un “Volvo” paziņojuši, ka 2025. gadā abi uzņēmumi uzsāks ūdeņraža degvielas šūnu ražošanu. Vienlaikus kompānijas aicina Eiropas Savienību sniegt atbalstu, lai šo tehnoloģiju pēc iespējas ātrāk padarītu komerciāli izdevīgu.

    “Daimler” un “Volvo” ikdienā ir konkurenti gan vieglo auto, gan kravas auto tirgū, bet šā gada martā tika dibināts kopuzņēmums “Cellcentric”. Tika solīts, ka 2022. gadā varētu sniegt plašākas detaļas par ūdeņraža degvielas šūnu ražošanu, bet jau šobrīd kopuzņēmums palielina prototipu ražošanas apjomus. Viens no “Volvo” vadītājiem Martins Lundstedts norāda, ka šāda vairāku autoražotāju kopdarbība ir būtiska, lai panāktu galveno mērķi – bezizmešu pārvietošanos.

    Reklāma

    Plānots, ka apmēram trīs gadu laikā tiks uzsākta ar ūdeņraža degvielas šūnām darbināmu kravas auto prototipu ražošana un izmēģināšana, bet pēc 2025. gada plānots uzsākt pilnvērtīgu ar ūdeņradi darbināmu kravas auto ražošanu.

    Ūdeņraža degvielas šūnas tiek uzskatītas par labāku alternatīvu kravu pārvadājumiem nākotnē, ņemot vērā, ka elektroauto baterijas ir lielas, smagas un to uzlādei nepieciešams ilgs laiks. Kā zināms, ūdeņradi iespējams uzpildīt dažu minūšu laikā. Eiropas transporta komisāre Adina Valeana norādījusi, ka šovasar tiks piedāvāta atjaunināta alternatīvo degvielu direktīva, kas ietvers prasību izveidot ūdeņraža uzpildei nepieciešamo infrastruktūru. Tam būšot pieejams arī Eiropas finansējums.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    1 komentārs
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Janis Murnieks
    07.05.2021 13:05

    Labs! Gaidam rezultātus :)

    Reklāma