Iespējams, tev kādreiz bijusi situācija, kad nepieciešama kāda lieta, ko jāizmanto tikai dažās konkrētās situācijās, kas nozīmē, ka pārējo laiku tā krās tikai putekļus. Pilnu cenu par šo lietu maksāt galīgi negribas, taču, ja vajadzība spiež, neko darīt. Latvieši Kristaps Grīnbergs un Lauris Zvirbulis šādām problēmām radījuši risinājumu – “Sharentic“. Tā ir lietotne, ar kuras palīdzību vari izīrēt sev pašreiz nevajadzīgās mantas, dodot iespēju tās izmantot tiem, kuriem nepieciešams.
Ikdienā bieži var gadīties tādas situācijas, kad konkrētu lietu izdevīgāk ir nevis pirkt, bet vienkārši iznomāt. Tie var būt, piemēram, mājas remontam nepieciešamie instrumenti, pārgājiena aprīkojums, galda spēles un citas lietas, ko katru dienu neizmanto. Lietotnē “Sharentic” principā var pievienot jebkuru nevajadzīgu, taču vismaz labā stāvoklī esošu lietu, iepriecinot kādu, kuram tā ir vajadzīga. Lietotnē šobrīd var atrast videospēļu aprīkojumu, galda spēles, foto un audio aprīkojumu, mājas uzkopšanas un remontdarbiem nepieciešamās ierīces. Ievietojot preci sistēmā, tās īpašnieks norāda cenu par preces izmantošanu vienā dienā.
“Sharentic” nodrošina ērtu preču saņemšanu, tās piegādājot līdz pat namdurvīm. Savukārt, kad klients īrēto preci ir, tā teikt, pabeidzis lietot, “Sharentic” to savāc. Būtiski, ka iespējams arī izvēlēties sev ērtu laiku, kad preci saņemt un atdot. Drošības nolūkos preci drīkst saņemt tikai un vienīgi tā persona, kura to ir pasūtījusi lietotnē.
Jāpiezīmē, ka darbs pie lietotnes izstrādes tika uzsākts pērn, savukārt pie pirmajiem lietotājiem tā nonāca februārī. Šobrīd gan risinājums pieejams vienīgi “iOS” ierīču īpašniekiem, un nav zināms, kad pie tā sniegtajām iespējām tiks arī “Android” lietotāji. Reģistrēties iespējams, izmantojot gan savu “Apple”, gan arī “Google” un “Facebook” kontu.
vai VID jau monitorē piedāvājumu, lai iekasētu ienākuma nodokli?
Labs!
Sanāk, ja es gribu izīrēt kaut kādu mantu, tad man vajag būt gatavam jebkurā īrniekam ērtā laikā to preci aizvest vai savākt piemēram no otra Rīgas gala? (es pieļauju, ka tikai Rīgā, jo ārpuspilsētas sanāktu vairāk degvielā patērēt)
Kā ir ar izīrētāja tiesību aizsardzību no sharentic puses? Ja, piemēram, īrnieks salauž mantu vai “pazaudē” 600€ vērtu PS5? Izīrētājs pats vainīgs un pašam jāzvana saviem brataniem, lai atbrauc ciemos pie īrnieka ar beisbolenēm? Vai arī sharentic segs visus 100% zaudējumus par mantu un laiku?
Gan preces piegādi īrniekam, gan atdošanu atpakaļ nodrošina pats “Sharentic”. Par šo pakalpojumu gan kaut kas preces īpašniekam būs jāsamaksā. Taču “Sharentic” ir tāda akcija – ja nosūtīsi uzaicinājumu draugiem un tie reģistrēsies šajā servisā, tiksi pie bezmaksas piegādēm.
Kas attiecas uz drošības pasākumiem, ir tā, ka preci drīkst saņemt tikai tas, kurš to izīrējis. Ja manta sabojāta, nozaudēta utml., tad, cik saprotu, īrniekam zaudējumi jāsedz naudas veidā vai arī jānopērk tā lieta vietā. Tur, manuprāt, pirms darījuma līgums ir jānoslēdz, kas ir atrunā šo aspektu.
Par piegādi tad ir ok, bet par preces bojāšanu gan ir neērti. Pareizāk būtu, ja pats Sharentic uzreiz kompensētu naudu izīrētājam un tālāk jau pati firma lai ņemas ar īrnieku un parādu piedzinējiem, lai visiem klientiem, gan īrienkiem un izīrētājiem ir maksimāli ērti un bez čakarēšanās.
Man šķiet, ka tur jāskatās pēc situācijas. Droši vien, ja ir problēmas ar vienu vai otru pusi, tad “Sharentic” noteikti iejaucas. Bet pakalpojums pats par sevi ir salīdzinoši jauns, varbūt vēl nav bijušās šādas problēmas un tāpēc par rīcību šādās situācijās viņi neko daudz nemin.
Kā saka, palasi līgumu, kuru tu kā izīrētājs noslēgsi ar Sharentic un viss taps skaidrs ko šie uzņemas vai neuzņemas. Bet jāņem vērā, ka starpniekam jebkurā gadījumā būs mazliet vienalga… pat gribēdams kurjers nevarēs uz mājas lieveņa iztestēt tavu s.da playsteišen visos režīmos, lai par kaut ko pārliecinātos.
man patīk tava doma – aizņemies jauno ps un atdod naudā = msrp cenu))
kāds varbūt aizdos pārīti gpu?