Web Analytics
More
    Reklāma

    Kanāda investēs vairāk nekā 2 miljardus, lai elektrificētu sabiedrisko transportu

    Jaunākie raksti

    Koronavīrusa pandēmijas laikā sabiedriskais transports nav pats pieprasītākais, daudziem iespēju robežās strādājot no mājām un izvairoties no sabiedriskā transporta lietošanas. Tomēr Kanādas valdība noskaņota veikt investīcijas, lai sabiedriskais transports būtu modernāks, beidzoties globālajai veselības krīzei.

    Kanādas valdība nolēmusi, ka nākamo piecu gadu laikā sabiedriskā transporta infrastruktūras attīstībā tiks ieguldīti apmēram 2,2 miljardi ASV dolāru, visā valstī iegādājoties elektriskos autobusus.

    Šis projekts gan ir tikai daļa no plašāka, visaptveroša projekta, kas paredz vairāk nekā 11 miljardu investīcijas sabiedriskajā transportā. Līdzšinējās valsts atbalsta programmas ļāvušas iegādāties 300 videi draudzīgus autobusus, bet no jauna piešķirtais finansējums ļaus nodrošināt 5000 elektriskos autobusus nākamo 5 gadu laikā. Valdība cer, ka šādā veidā tiks radītas papildus darba vietas vietējiem ražotājiem.

    Lai arī Kanāda ir otra lielākā valsts pasaulē (pēc teritorijas), lielākā daļa valsts iedzīvotāju koncentrēti valsts dienvidos esošajās lielpilsētās, tuvu ASV robežai. Tiek cerēts, ka ģeogrāfiskais stāvoklis ļaus efektīvāk lietot jaunos, videi draudzīgos autobusus, taču nav nekādas garantijas, ka pārvadātāji būs pārliecināti par pilnīgi pāreju uz elektrību.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    12 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Skābene
    09.03.2021 10:36

    Kad pie mums parādīsies busi ar veloturētājiem?

    KKTK
    09.03.2021 13:57
    Reply to  Skābene

    Tu gribēji teikt – Autobusā uz Brīvdabas muzeju? Autobusā uz Vecāķiem? Autobusā uz Jūrmalu? Autobusā uz Ikšķili? Jo Rīga ir tik maziņa, ka ja patiesi eksistētu velo infrastruktūra, tad visur pat pensionāri varētu izbraukāt ar velo.

    digitalk
    09.03.2021 17:45
    Reply to  KKTK

    neesmu redzējis saliekamus četrriteņu velo par saprātīgu cenu zem dažiem simtiem. domā visiem jāprot turēties uz nestabilas divriteņu konstrukcijas? un kas tam pensionāram stieps velo uz 5. stāvu? citiem vārdiem sakot — nevajag vispārināt.

    KKTK
    10.03.2021 09:20
    Reply to  digitalk

    Es arī neesmu dzirdējis, par saliekamiem BMW X-siem, kurus nestu augšā piektajā stāvā. Transportu izvēlās atbilstoši biežākajām pārvietošanaš vajadzībām un glabāšanas iespējām. https://amcargobikes.co.uk/product/adult-tricycle-3-wheeled/

    Skābene
    10.03.2021 10:32
    Reply to  KKTK

    Un kāpēc tu domā, ka velosipēds ir atbilstošākais pārvietošanās veids visiem? Ja velosipēds der tev, tas nenozīmē, ka velosipēds der visiem! Tev ir ļoti šaurs skatījums uz lietām.

    Skābene
    10.03.2021 10:26
    Reply to  KKTK

    Piedod par skarbiem vārdiem, bet štruntīgs tu esi velobraucējs, ja bez infrastruktūras pabraukt nevari! Skolas laikā braucu ar riteni visur un toreiz par tādiem veloceliņiem pie mums bija tikai retais dzirdējis. Ir izbraukāta visa kurzeme, ir braukts pat uz Kurzemnes rallija Vecpils posmiem pa granti ar velo, jo velosipēdistiem nebija biļetes jāpērk un skolniekiem katrs santīms no svara. Bet, ja daudz brauc ar velo, tad arī gadās tehniskas ķibeles un ja paliec uz Liepājas Ventspils šosejas, ir forši, ja autobusam ir velo turētājs uz kura uzlikt ričuku un aizbraukt ar autobusu. Tāpat forši ir uzlikt ričuku uz turētāja un no Jelgavas, Tukuma, Jūrmalas, Ādažiem iebraukt Rīgā ar busu un tad ceļu pa Rīgu turpināt ar velo. Bet vanabī dīvāna velosipēdisti kas nav izbraukuši no sava mikrorajona jau prot visus mācīt kā jādzīvo. Realitātē diezgan bieži ģimenes, kas dodas pārbraucienā ar riteņiem no Rīgas uz Jūrmalu atpakaļ Rīgā atgriežas ar vilcienu, jo ir piekusuši un nemaz nevēlas atpakaļceļu mērot ar riteņiem. Iesaku izbraukt kādreiz no sava mikrorajona un paskatīties, kā cilvēki citur dzīvo. ASV visās lielajās pilsētās autobusi ir aprīkoti ar veloturētājiem, pat ja ir attīstīta veloinfrastruktūra, jo cilvēkiem nav pašmērķis pedalizēt no viena Miami gala uz citu, bet velo ir… Read more »

    KKTK
    10.03.2021 14:13
    Reply to  Skābene

    Tev pilnīgi taisnība, ar riteni es nemāku braukt, ārzemēs nekad neesmu bijis un dzīvoju bloķenē :D

    Krotow
    09.03.2021 11:57

    Kaut kas tāds derētu arī Rīgā. Vismaz vasarā būtu mazāk smacīgi.

    REALAIS
    09.03.2021 16:07

    Atkal uzpeld elektriskie autobusi. Esmu 6 dienas pēc kārtas ticis braukt ar tādu un ir pārāk ērti salīdzinot ar regulāro dīzeli. Tā ir kā maģija braukt bez pārnesumkārbas :D

    Skābene
    10.03.2021 10:33
    Reply to  REALAIS

    Es tā arī neesmu vēl izbraucis ar Jūrmalas elektrobusu, bet pieļauju, ka diezgan līdzīgas sajūtas, kā trolejbusā! :)

    KKTK
    10.03.2021 09:15

    Lūk kur svaiga ziņa, par Rīgas Satiksmi un elektrobusiem: https://www.tvnet.lv/7197755/rigas-satiksme-plano-aptuveni-260-dizeldzineja-autobusus-nomainit-ar-elektrotransportu
    Dambim ar mazajiem busiem jau ir kits gatavs. Būtu labi ražot arī Latvijai kaut ko.

    Kursors.lv
    10.03.2021 10:50
    Reply to  KKTK

    Paldies, par šo arī paši uzrakstījām rakstu, lai ļaudīm ir ko palasīt.

    Reklāma