Reklāma

“Eurostat”: 56% Latvijas iedzīvotāju pēdējā gada laikā iepirkušies internetā

Jaunākie raksti

“Ducati” nesteigsies ar elektriska motocikla ražošanu un cer uz sintētiskajām degvielām

Itāļu motociklu ražotājs "Ducati" vēl pirms pāris gadiem bija apņēmies dažu gadu laikā piedāvāt elektrisko motociklu. Neskatoties uz to,...

Kriptovalūtu tirdzniecības platforma “Coinbase” kļuvusi par publisku kompāniju

Kriptovalūtu tirdzniecības platforma "Coinbase" vakar, 14. aprīlī, oficiāli kļuva par publisku kompāniju. Uzņēmuma akcijas ar apzīmējumu "COIN" tagad kotējas...

Prezentēti Audi Q4 e-tron un Q4 Sportback e-tron elektroauto

14. aprīlī Audi Progresa svinību dienā zīmols prezentēja savus pirmos kompaktā izmēra SUV modeļus – Audi Q4 e-tron un...

“Adidas” kopā ar “Lego” izstrādājuši atraktīvus skriešanas apavus

Kompānija "Adidas", vēloties savā sporta apavu klāstā ienest vēl kādas svaigas vēsmas, izveidojusi sadarbību ar nevienu citu kā "Lego",...

Sony izziņojis jaunos Xperia 1 III un Xperia 5 III viedtālruņus

Jaunais Sony Xperia 1 III un Xperia 5 III ietver īpašas fotografēšanas funkcijas un iepazīstina ar pasaulē pirmo maināmo...

Pēdējo gadu laikā e-komercijas nozare gan Latvijā, gan Eiropas Savienībā (ES) piedzīvojusi vienmērīgu izaugsmi. Vienlaikus Covid-19 pandēmija pērn šo procesu daudzkārt paātrinājusi. Gan savas veselības, gan valstī esošo ierobežojumu dēļ cilvēki pēc iespējas vairāk cenšas iepirkties tiešsaistē. Nupat arī “Eurostat” nācis klajā ar jaunākajiem datiem par ES iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem internetā.

Zemāk grafikā redzams interneta lietotāju īpatsvars %, kuri 2015. un 2020. gadā  iepirkušies internetā, sadalījumā pa ES valstīm. Latvija grafikā atrodama kā septītā no beigām – 2015. gadā ap 48% iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem iepirkās internetā. Savukārt 2020. gadā īpatsvars jau pārsniedza 60% robežu. Līderpozīcijās ar vislielāko iedzīvotāju aktivitāti tiešsaistes pirkumu veikšanā ierindojas Nīderlande, kur 2020. gadā vismaz vienu reizi internetā iepirkās nedaudz vairāk kā 90% iedzīvotāju.

Avots: “Eurostat”, 2020

Visaktīvāk iepērkas jaunieši

Likumsakarīgi un to arī parāda statistika, ka internetā visbiežāk pirkumus veic jaunieši. Piemēram, Latvijā 78% iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 24 gadiem pērn iepirkās internetā. Diezgan līdzīgi dati ir arī par nākamo vecuma grupu. Arī 1% senioru vecumā virs 75 gadiem cenšas izmantot modernās iepirkšanās pieejas un vajadzīgo pasūta attālināti. Kopumā skatoties, vairāk nekā puse jeb 56% no visiem aptaujātajiem Latvijas iedzīvotājiem pērn vismaz reizi iepirkušies internetā.   

Līdzīgus rezultātus uzrāda arī Lietuva. ES kopumā visu vecuma grupu interneta lietotāji tiešsaistē iepērkas aktīvāk. Tomēr gribēju parādīt tieši salīdzinājumu ar Igauniju, kur šīs atšķirības ir vēl izteiktākas, turklāt visās vecuma grupās.

Ko tad Latvijas iedzīvotāji visbiežāk iegādājas internetā?

Apskatot datus par pirkumiem internetā pēdējā laikā, var redzēt, ka, protams, visvairāk pirkts apģērbs. No tiem iedzīvotājiem, kuri iepirkās internetā pēdējo trīs mēnešu laikā, 45% norādījuši, ka pirka apģērbu. Interesanti, ka 32% iegādājušies biļetes uz kultūras pasākumiem. Nedaudz mazāk jeb 28% pēdējo trīs mēnešu laikā internetā iegādājušies datoru, mobilās ierīces un to aksesuārus. Salīdzinoši liels skaits cilvēku tiešsaistē iegādājušies kosmētiku un skaistumkopšanas produktus (24%), mājas labiekārtošanas preces, mēbeles, dārzam nepieciešamo (23%), kā arī pasūtījuši ēdienu (18%). Tās ir pēdējo trīs mēnešu populārākās internetā iegādātās preču grupas. Protams, ir vēl daudz citu, bet tās pirkuši mazāk cilvēku.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: