Web Analytics
More
    Reklāma

    Tims Kuks turpmāk nelaidīs Facebook reklāmu biznesu iPhone un iPad ierīcēs

    Jaunākie raksti

    Apple vadītājs Tims Kuks Briselē notikušajā International Data Privacy Day konferencē uzstājies ar runu, kas varētu pastiprināt daudzu lietotāju patiku pret iPhone un iOS pieeju datu privātuma sargāšanai. Kuks savā uzrunā tieši nenosauca Facebook vārdā, bet lika noprast par kuru milzu uzņēmumu ir runa.

    Apple un Facebook jau kādu laiku ir uz kara takas, jo uzņēmumu biznesa filozofijas nesakrīt – Apple sevi pozicionē kā privātuma sargu lietotāju datiem, kamēr Facebook biznesa pamats ir lietotāja datu pārdošana, lai nodrošinātu reklāmu piegādes. Tims Kuks uzrunā norādījis, ka nevar balstīt biznesu uz lietotāju maldināšanu un izvēlēm, kuras no lietotāja puses nemaz nav izvēles. Šāda pieeja jau sen būtu jāreformē.

    Reklāma

    Tāpat Kuks piesauca dezinformāciju un sazvērestības teorijas, kuras vēl vairāk pastiprina dažādi algoritmi. Turklāt visa šī pamatā ir maksimāls datu vākšanas apjoms.

    Facebook tuvas nākotnes lielākā problēma būs Apple vēlme izglītot lietotājus par datu privātumu un to, kā kura lietotne tieši izmanto lietotāja datus. Apple arī dos rīkus, kas ļaus lietotājiem vismaz daļēji izvairīties no Facebook datu vākšanas. Līdz ar iOS atjauninājuma atnākšanu tuvāko dienu laikā, lietotnēm nāksies precīzi paprasīt atļauju, lai tās varētu rīkoties ar lietotāju datiem.

    Attēl no Facebook

    Apple jau šo privātuma atjauninājumu aizturēja vairākus mēnešus, lai lietotņu izstrādātāji varētu sagatavoties izmaiņām. Interesantā veidā Facebook ir izdevies savu paziņojuma logu parādīt pirms iOS parāda logu par datu vākšanas atļaušanu vai liegšanu. Facebook tādējādi cenšas novirzīt lietotāju domas par labu datu turpmākai nodošanai Facebook. Ja lietotājs Facebook nedos atļauju vākt datus, lietotne turpinās darboties, arī reklāmas rādīsies, bet tās vairs nebūs personalizētas.

    Avotsinc
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    15 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    0843
    03.02.2021 09:07

    cilvēkam var paskaidrot, bet ja viņu no soctīklu popkorna šķir tikai viens pogas spiediens “piekrītu visam”, tad 98% nekavējoties to nospiedīs.

    KKTK
    03.02.2021 09:30

    Bet vai jūs zinājāt, ka mūsu platuma grādos var nobloķēt visas Fēčugrāmatas reklāmas? Sistemātiski, kādas 3-4 rezes gadā ir jāpaklikšķina uz visām “Sponsored” ziņām ar irrelevant un block all. Un atlikušo laiku nerādās neviena reklāma ziņu joslā. Tas tik pierāda cik mazs mums tas reģiona dīķis un maz nauda tik dota reklāmai ;)

    Last edited 3 years ago by KKTK
    Kursors.lv
    03.02.2021 11:07
    Reply to  KKTK

    Tas ir kā? Tu 3-4 reizes gadā mēnešiem ilgi klikšķini uz reklāmām? :D

    KKTK
    03.02.2021 13:58

    15min

    trel
    05.02.2021 15:35

    Es šobrīd veicu testu – cik daudz kontus būs nepieciešams nobloķēt twitter, lai viņiem vairs nebūtu ko man rādīt. Šobrīd esmu vairāk par 500 Sponsored kontiem nobloķējis.
    Izskatās gan, ka twitter gadījumā viņi ir tev piespiedu kārtā var rādīt kaut Indijai paredzētu reklāmu. Ka tik kāds apskata.

    ASh
    03.02.2021 22:40
    Reply to  KKTK

    Paldies, pārbaudīju, mazāk kā 10min un vairs neizdodas atrast reklāmpostus! Redzēs kad šamie atkal parādīsies. Hint: pēc reklāmu bloķēšanas ir vērts pārstartēt aplikāciju, citādi turpina rādīt jau bloķētos reklāmdevējus.

    Krotow
    03.02.2021 10:36

    Tims Kuks uzrunā norādījis, ka nevar balstīt biznesu uz lietotāju maldināšanu un izvēlēm, kuras no lietotāja puses nemaz nav izvēles.

    Kurš nu būtu runājis, bet kompānijas vadītājs, kura bizness balstās uz vienreiz lietojamu dārgu e-atkritumu ražošanu un iestumšanu klientam ar 50-100% uzcenojumu. Bez izvēles iespējām remontā un programmatūras konfigurēšanā. Abi labi.

    Kursors.lv
    03.02.2021 11:06
    Reply to  Krotow

    Tavs komentārs īsti neatbilst patiesībai.

    Krotow
    03.02.2021 14:01

    Un kā neatbilst?

    03.02.2021 22:06
    Reply to  Krotow

    Kuks nemaldina pircējus un “neiestumj” uzcenojumu piespiedu kārtā. “vienreiz lietojamais e-atkritums” kalpo līdz 2 reizes ilgāk par vidusmēra konkurentu un kļūst izmetams, kad ar to nevar pastrādāt mūsdienu vidē. tu uzdod sev vēlamo par esošo.

    Kursors.lv
    03.02.2021 22:12
    Reply to  digitalk

    Manuprāt, valīda ir tā piezīme par Apple produktu labošanas apgrūtināšanu, bet produkti kā tādi tiešām ir ar lielāku potenciālu ilgāk darboties pieņemamā tempā. Es laikam jau visiem ar šiem tekstiem esmu apnicis, bet atkārtošu, ka joprojām esmu starā par savu veco iPhone 8 Plus un labprāt lietoju to nevis kādu miljons reizes jaudīgāku svaigu Android flagmani.

    Krotow
    05.02.2021 16:43
    Reply to  digitalk

    Meža dzīvniek, iztiksim bez pasakām. Pats labi zini, kas notiek, ja šāds “divreiz ilgāk” kalpojošs aparāts lietota auto cenā pēc pāris gadiem saplīst. Apple autorizētā servisa standarta atbildes ir “mitruma radīts bojājums” un/vai “nav remontējams, pērciet jaunu”. Varu iedot YouTube saiti ar video, kur par šo ir papilnam video un apstāstīts gari un plaši. Te nelikšu, Kristapam pret Rosmanu esot alerģija :P

    Kristaps
    03.02.2021 17:52
    Reply to  Krotow

    Kādēļ e-atkrituma?
    Es lietoju iphone dēļ iosa, labprāt izmēģinātu, ko jaunu, bet tikmēr kamēr citi ražotāji izmantos androidu es tos mēslus nepirkšu!
    E- atkritumi ir sūda lampiņu bāšana videokartēs un datoru keisos, besaprotu cik stulbam jābūt, lai izgaismotu kait kādu datora kasti uz kuru pat spēles laikā neskatās. Tas ir kaut kas no čigānu dzimtas? Jeb mazvērtības kompleksi?
    Ā nē tie ir e-atkritumi…

    Last edited 3 years ago by Kristaps
    Kursors.lv
    03.02.2021 18:38
    Reply to  Kristaps

    Kā neskatās? Tev tā kaste blakus uz galda stāv un visu laiki priecē sirdi :)

    Kārlis
    04.02.2021 10:57

    drīzāk kaķi

    Reklāma