Reklāma

Mobilā interneta patēriņam palielinoties par 83%, BITE audzē tīkla kapacitāti

Jaunākie raksti

“General Motors” rekomendē “Chevy Bolt” elektroauto novietot 15 metru attālumā no citām mašīnām

"General Motors" koncerna paspārnē esošā "Chevrolet" zīmola elektroauto "Bolt" mediju virsrakstos pēdējā laikā nonācis ne to labāko iemeslu dēļ...

Latviešu radītais e-velo amfībija–kemperis “Z-TRITON” piesaista 150 000 eiro un dosies sevi parādīt Eiropai

Nevarētu teikt, ka latvietim trūkst inovatīva un radoša domāšana. Patiesībā inovācijas un unikāli risinājumi atrodami itin bieži. Viens no...

Nodarbinātības valsts aģentūra darba meklētājiem un nodarbinātajiem apmaksās tiešsaistes apmācības

Nodarbinātības valsts aģentūra (NVA) uzsākusi jaunu mācību pilotprojektu "Nākotnes prasmju iniciatīva". Tā ir iespēja gan darba meklētājiem, gan nodarbinātajiem...

Fitbit jaunā viedpulksteņu iespēja cīnīsies pret krākšanu

Google paspārnē esošais Fitbit uzsācis cīņu pret mūžam svarīgo tēmu - krākšanu. Protams, tas jau nebūtu Fitbit, ja viss...

Dizaina veidošanas serviss Canva sasniedz 40 miljardu dolāru vērtību

Uzņēmums un digitālais serviss Canva piesaistījis jaunas 200 miljonu dolāru lielas investīcijas, tādējādi sasniedzot 40 miljardu dolāru vērtību, kas...

Pērn interneta patēriņš mobilo sakaru operatora BITE tīklā ir palielinājies par 83%, tāpēc uzņēmums ir ne tikai paplašinājis tīkla pārklājumu, bet arī audzējis tā kapacitāti. 2020. gadā BITE uzstādījis 44 jaunas bāzes stacijas gan Rīgā, gan reģionos, savukārt, aprīkojot bāzes stacijas ar papildus šūnām, tīkla kapacitāti izdevies palielināt par 25%.

Lielai daļai klientu pārejot uz attālinātu darbu un mācībām, ikdienas mobilā interneta patēriņš BITES tīklā ir palielinājies par aptuveni 83%. To ietekmējis arī strauji pieaugošais ierīču skaits, video satura patēriņš mobilajās ierīcēs un klientu datu lietojuma paradumu maiņa.

Šobrīd aptuveni pusi no interneta patēriņa veido video straumēšana tiešsaistē. Piemēram, cilvēki darbam un mācībām arvien vairāk izmantojuši tādas video saziņas vietnes kā “Zoom”, “MS Teams” u.c., bet brīvo laiku pavadījuši, straumējot video saturu “Go3”, “Netflix”, “Youtube” u.tml. video straumēšanas platformās. Kā otrs nozīmīgākais faktors ir informācijas meklēšana tīmeklī, veidojot vairāk nekā trešo daļu no kopējā datu patēriņa apjoma. Tāpat attālināto mācību un darba formāts arī kopumā vairojis mobilo ierīču skaitu mājsaimniecībās.

Lai stiprinātu mobilo sakaru tīkla kapacitāti un pārklājumu, BITE aizvadītajā gadā tā attīstībā investējusi vairāk nekā 10 miljonus eiro. Rezultātā pērn ir izbūvētas 44 jaunas bāzes stacijas, bet, lai palielinātu tīkla kapacitāti, esošās bāzes stacijas aprīkotas ar papildu 1200 šūnām. Kopumā BITEI šobrīd ir 875 bāzes stacijas, no kurām 80% ir aprīkotas ar 4G+ tehnoloģiju, kas nodrošina ne vien ātrāku internetu, lielāku tīkla kapacitāti, bet arī zemāku latentāti jeb signāla aizturi.

Būtiski uzsvērt, ka, neatkarīgi no 5G pakāpeniskas ieviešanas, 4G+ tīkls aizvien būs ļoti nozīmīgs mobilo sakaru nodrošināšanai.

“Ņemot vērā augošo klientu un ierīču skaitu, kā arī nepieciešamību pēc lielāka datu apjoma, kas gadu no gada tikai turpina palielināties, tīkla infrastruktūras attīstība ir nemainīga BITES prioritāte. Redzot, ka arī turpmākajos gados tehnoloģijas ieņems arvien nozīmīgāku lomu gan cilvēku, gan uzņēmumu ikdienā, ne vien izmantojot dažādas tiešsaistes funkcijas, bet arī papildus ierīces, piemēram, viedpulksteņus ar eSIM tehnoloģiju, dažādus sensorus “gudrajiem” risinājumiem, tehnoloģijas ar 5G atbalstu u.tml., lieliem soļiem virzāmies pretī arī 5G ieviešanai. Tādēļ jau šogad esam spēruši nozīmīgu soli, Rīgas centrā atklājot Latvijā lielāko 5G bāzes staciju skaitu vienkopus,” stāsta BITES vadītājs Kaspars Buls.

Viņš papildina, ka arī šogad BITE tīkla attīstības infrastruktūrā ieguldīs aptuveni 10% no apgrozījuma, plānojot uzstādīt 60 jaunas bāzes stacijas visā Latvijā. Kopumā BITEI šobrīd ir 875 4G bāzes stacijas un 7 bāzes stacijas, kas aprīkotas ar 5G tehnoloģiju.

Reklāma

15 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
15 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments

tīkla kapacitāti audzē lietotāji, operatoram būtu jāaudzē caurlaidība

Šeit gan tev nebūs taisnība. Lietotājs audzē patēriņu, bet kapacitāte tomēr būs operatoram. Lai arī teksts ir viens vienīgs bla-bla ar aplamu argumentāciju.

kapacitāte ir ietilpība. lietotāji piepumpē tīklu pilnu, bet bez pienācīgas caurlaidības tas viss turpat arī paliek, kā aizcietējušā vēderā – iekšā ir, bet laukā nenāk.

tā ir tīkla ietilpība — cik lietotājus tīkls vienlaicīgi var apkalpot. lasi rakstu.

ko nozīmē – apkalpot? reģistrēt torņos vai nodrošināt datu pārraidi ar kautkādu ātrumu, kas nav tikai teorētiskais minimums?

Operatoram ir jauda, iespējas, kapacitāte… sauc kā gribi. Tu to nevari nedz audzēt nedz pavairot. Tu vari tikai patērēt to ko dod (vai paliek pāri priekš tevis).

Viņi tikai audzē biezāku ādu un paliek neuzņēmīgāki pret klientu sūdzībām par draņķīgu pakalpojumu! :D

Nu nezinu ko viņi audzē, bet tas inets gan telefonā gan mājās, liekas galīgi garām. Ātrums nekāds.

Ātrums internetam palicis galīgi nekāds…

Kaut ko audzē, bet internets vakaros kā bija s***s, tā arī paliek s***s.

Tas pats Tele2. Arī lasu, ka audzē kapacitāti, bet vakaros faktiski nav lietojams

Izlasot viņu līgumā vienu punktu, top pavisam skaidrs kādēļ nets vakaros tev sūds.

Līgumos ir tas punkts, jā, bet zvanot uz atbalsta dienestu viņi dievojas, ka tas punkts šoreiz nav pie vainas! Esot pārāk daudz lietotāju uz vienu torni! :)

Galvenā doma bija satirgot visiem LTE rūterus ar 2 gadu līgumu. Kam interesē vai beigās pakalpojums būs lietojams.

mob. internets ir pārāk lēts – to mēs varam secināt no raksta.
un ka neviens operators nav aizdomājies līdz ātruma regulēšanai – ar dārgo pieslēgumu laist trafiku ātrāk (un pietiktu arī tv skatīšanai), ar lēto – var palasīt ziņas, paskatīties bildītes, bet 4k tv tikai grieztu ripulīti.

Reklāma
Reklāma
Reklāma