web analytics

Pētījums: Elektroauto lietotāji negrasās atgriezties pie mašīnām ar iekšdedzes dzinējiem

Jaunākie raksti

Electrolux Well Q7 bezvadu putekļsūcēja apskats

Sadzīves tehnika pavisam noteikti ir viena no tām jomām, kur modernās tehnoloģijas ir labi sajūtamas un mums krietni atvieglo...

Star FM “Zoopastas” tehnoloģiju rubrika #407 (04.03.2021)

4. marta radio Star FM rīta programmas Zoopasta tehnoloģiju rubrikas ieraksts. Kā klausīties Star FM tehnoloģiju ziņas? Katru ceturtdienu uzreiz...

“Twitter Spaces” tagad pieejams gan iOS, gan Android, sastādot nopietnu konkurenci “Clubhouse”

"Twitter" audio saziņas rīks "Spaces", kas piedāvāto iespēju ziņā ir gluži kā "Clubhouse" klons, tagad pieejams arī "Android" lietotājiem....

Samsung 2021. gada televizoru modeļi atbalstīs 4K 120Hz spēļu konsoles

Samsung savā Unbox & Discover pasākumā izziņojis vairākus jaunumus, un viens no tiem ir Samsung jauno televizoru modeļu labāks...

Sākas pieteikšanās pirmajai Liepājas atklātai programmēšanas olimpiādei

Līdz 15.martam 2.-12. klašu skolēni, kā arī informātikas un datorikas skolotāji aicināti pieteikties pirmajai Liepājas atklātajai programmēšanas olimpiādei. Olimpiāde...

Pazīstamās pētījumu kompānijas “JD Power” jaunākajā elektroauto īpašnieku pētījumā secināts, ka elektrisko mašīnu īpašnieki lielākoties ir apmierināti ar saviem transportlīdzekļiem, neplānojot atgriezties pie mašīnām ar benzīna vai dīzeļa dzinējiem.

Pētījumā tiek mērīti 7 faktori gan premium klases, gan masām domātām elektriskajām mašīnām – cik precīzi solītais nobraucamais attālums atbilst realitātei, publisko uzlādes punktu pieejamība, nobraucamais attālums ar vienu uzlādi, lietošanas izmaksas, braukšanas bauda, uzlādes iespējas mājās un auto kvalitāte/izturība. Visi šie faktori tiek vērtēti 1000 punktu skalā.

Rezultāti liecina, ka lielākā daļa lietotāju neapsver atgriešanos pie mašīnām ar iekšdedzes dzinējiem. Tomēr “zīmola lojalitāte” ir ļoti nosacīta un cilvēki ir gatavi mainīt savas elektriskās mašīnas ražotāju, ja konkurentu piedāvājums viņiem šķitīs atbilstošāks.

Galvenie iemesli, kas cilvēkiem likuši pārsēsties un palikt pie elektroauto ir diezgan klasiski un visiem zināmi – lietotājiem ir svarīgi, lai nobraucamais attālums ar vienu uzlādi būtu tuvu tam, kas tiek solīts ražotāju brošūrās, lai gan daudzi no viņiem ikdienā tāpat nobrauc mazāk nekā tiek solīts ar vienu uzlādi. Būtiska ir arī publiskās infrastruktūras pieejamība, šeit līderos pārliecinoši izraujoties “Tesla” un tās “Supercharger” uzlādes tīklam. Tāpat elektroauto lietotāji norāda, ka ekspluatācijas izmaksās šie auto ir lētāki, jo tiem ir mazāk maināmu detaļu, ilgāki apkopju intervāli un, lielākoties, arī pārvietošanās ir ievērojami lētāka.

13 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
13 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Skābene

Ja man būtu elektro auto, es arī diez vai sapņotu par jauna benzīna auto iegādi. Bet, kā brīvdienu auto es tīri labprāt turētu arī kādu klasisko benzīna auto ar veco labo v8.

Krotow

Varu derēt ka gandrīz visi aptaujātie dzīvo privātmājās vai kā citādi var lādēties naktīs.

Elektriķis

…vai pa dienu pie darba vietas. Bet tādu taču ir pietiekams skaits. Esmu dzirdējis ka “jaunajos projektos” cilvēki organizē savās stāvvietās uzlādes vietas.

Krotow

Tai pašā laikā daudz daudz vairāk dzīvo mājās, kur ierīkot lādētājus praktiski nav iespējams.

Elektriķis

Visticamāk ka viņiem vieglāk pieejami citi elektrotransporta veidi, piemēram trolejbuss un tramvajs,

Rudolfs

Gandrīz pie visiem guļamrajoniem ir pieejamas privātās autostāvvietas. Tīri laika jautājums līdz tās piedāvās uzlādēt elektroauto.

Elektriķis

Diemžēl līdz tam līmenim šīm “knīpstangām” vēl ilgi jāaug…:(

Rudolfs

Domā ilgāk nekā līdz guļamrajona iedzīvotājs varēs atļauties elektroauto? Es domāju tas drīzāk varētu notikties pēc 5+ gadiem.

Khe

Pastaigā pa kādu guļamrajonu. Labāk īrēts vienistabas dzīvoklis un 3 bērni bet zem logiem sveigs x5 vai cits premium vācietis.
Daudzos rajonos var novērot šādu situāciju. Protams, pārspīlēts piemērs.

1114

ha. ja tagad vieta placī maksā 50 eiras, tad pēc aprīkošanas ar lādēšanas iespējām vieta maksās, teiksim, 80+elektrība par trīskāršo tarifu.
daļa, protams, parēķinās un izlems, ka labāk brauks ar dūmiņu, ko var atstāt jebkur ielas malā, nekā maksās dubulti par to, ka viņa paša bērni ejot uz tuvējo veikalu, elpos tīrāku gaisu.

Rudolfs

Visi šodienas dūmiņi drīz jau izrūsēs, bet jauni jau tagad paliek arvien mazāk (runājot par dīzeļiem). Attiecīgi nebūs pārāk liela izvēle pēc 10 gadiem ar ko kūpināt (šodien nopērkamie mazlitrāžas turbo diez vai daudzi būs rentabli pēc 200k). Tad arī varētu plašāk sākties elektrifikācija.

Krotow

Viens ir vai privātie piedāvās lādēt auto. Taču otrs – cik viņi prasa par stāvvietu. Zem loga turēt ir iespaidīgi lētāk. Tam ka degvielas auto pēc 10 gadiem tiešām kļūs par retumu rūsas un daļu nepieejamības dēļ, piekrītu.

1114

vairumā to prodžektu auto novietošana balstās uz apkārtējo ielu malām, visdrīzāk tāpēc ka vairums pircēju ekonomē un nepērk atsevišķu pleķi stāvvietā zem loga (nerunāsim jau par vairāklīmeņu pazemes), attiecīgi arī nebūvē stāvvietu.

un jaunajiem daudzstāvu cilvēkpūžņiem, kuros cilvēki labprātīgi sevi iesloga, nemaz nevar uzbūvēt neko citu, kā vairāklīmeņu pazemes bedri, lai neaizņemtu lielas platības (ko citādi varētu izmantot mājas apkārtnes labiekārtošanai).

Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: