web analytics

Atskats par interneta izmantošanas tendencēm Latvijā 2020. gadā

Jaunākie raksti

“Coinbase” stūrē publiskas kompānijas virzienā

Kriptovalūtu tirdzniecības uzņēmums "Coinbase" nolēmis kļūt par publisku kompāniju. Uzņēmums ceturtdien, 25. februārī, ASV Vērtspapīru un biržu komisijā iesniedza...

Gandrīz puse pārdoto viedtālruņu Japānā pagājušajā gadā bijuši iPhone

Šī gada pirmajos mēnešos ienāk arvien jauna un jauna informācija par dažādiem 2020. gada finanšu un pārdošanas datiem, tāpēc...

Zoom sāks piedāvāt automātiskos subtitrus arī bezmaksas versijas lietotājiem

Videokonferenču rīks Zoom līdz 2021. rudenim plāno piedāvāt automātisko subtitru veidošanu arī bezmaksas lietotājiem, tiesa, šobrīd šai iespējai nepieciešams...

“Mercedes” nevēlas sasteigt atteikšanos no iekšdedzes dzinējiem

Vācu autoražotājs "Mercedes" iepriekš iepazīstinājis ar dažādiem plāniem, kā uzņēmums plāno pārstrukturizēt savu biznesu nākotnes elektroauto tirgum. Autoražotājs pamazām...

HP atpērk HyperX no Kingston

HP Inc. ar Kingston noslēguši vienošanos par HyperX pārdošanu HP. Darījuma summa ir 425 miljoni dolāru par HyperX datorspēļu...

Starptautiskais interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmums Gemius apkopojis datus par interneta izmantošanas tendencēm Latvijā 2020. gadā. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pagājušogad lietotāji visos vecumos biežāk pārlūkojuši internetu no mobilajiem telefoniem, kamēr apmeklējumā no datoriem pieaugusi gados jaunākā un vecākā lietotāju grupa. Lai arī vidēji viens lietotājs no visām ierīcēm mēnesī internetu pārlūkojis 27 stundas, martā šis rādītājs pieaudzis pat līdz 33 stundām.

Saskaņā ar gemiusAudience datiem, 2020. gadā vidējais interneta lietotāju skaits Latvijā no visām platformām kopā (t.i., no datoriem, mobilajiem telefoniem un planšetdatoriem) bija 1 400 000 lietotāji jeb Real Users. Vidēji 1 176 000 lietotāji interneta pārlūkošanai izmantojuši datorus, bet 1 107 000 – mobilās ierīces. 51 procents visu interneta lietotāju ir sievietes, bet 49 procenti – vīrieši.

Salīdzinot interneta lietotāju skaita tendences saskaņā ar lietotāju vecumu, gemiusAudience dati rāda, ka pagājušajā gadā pieaudzis gan gados vecākās lietotāju grupas, gan pašu jaunāko lietotāju skaits (7-14 g.v.) no datoriem. Ja 2010. gadā no datoriem internetu pārlūkoja 143 000 lietotāju vecuma grupā no 55-74 gadiem, tad 2020. gadā jau gandrīz divreiz vairāk – 273 000 Real Users. Savukārt, ja pagājušogad lietotāju grupa no 7-14 gadiem uzrādīja tendenci samazināties, tad 2020. gadā tā pieaugusi par 11 procentiem. Procentuāli visstraujāk samazinājies interneta lietotāju skaits no datoriem vecuma grupā no 45-54 gadiem – 2020. gadā tas bijis par 18 procentiem jeb 35 000 Real Users mazāks, tikmēr par 17 procentiem jeb 38 000 lietotājiem samazinājies Real Users skaits vecuma grupā no 25 līdz 34 gadiem.

Interneta lietotāju skaita tendences no mobilajiem telefoniem rāda, ka pēdējā gada laikā pieaudzis lietotāju skaits visās vecuma grupās. Par vairāk nekā piektdaļu (22 procentiem) pieaudzis lietotāju skaits vecumā no 45-54 gadiem, bet par 18 procentiem palielinājusies interneta auditorija no mobilajiem telefoniem vecumā no 35-44 gadiem. Lai arī salīdzinot datus ar 2015. gadu, pēdējo piecu gadu laikā demogrāfiskās situācijas dēļ procentuāli visvairāk pieaudzis lietotāju skaits vecuma grupā virs 35 gadiem, arī gados jaunākie interneta lietotāji arvien biežāk interneta pārlūkošanai lieto mobilos telefonus – to skaits pieaudzis par 31 procentu.

Vidēji pagājušajā gadā, pārlūkojot internetu no visām ierīcēm kopā, viens lietotājs mēnesī pavadījis 27 stundas, no mobilajām ierīcēm – vidēji 5 stundas, bet no datoriem – 28 stundas. Šogad augstākos punktus šie rādītāji sasniedza martā un novembrī. Ja februārī no visām ierīcēm kopā viens lietotājs vidēji internetu pārlūkoja 25 stundas, tad martā šis rādītājs sasniedza 33, bet aprīlī – 32 stundas. Tikmēr augustā vidēji pavadītajam laikam no datoriem samazinoties līdz 20 stundām, novembrī tas sasniedza 38 stundas, ko viens lietotājs pavadījis, pārlūkojot internetu no datora.

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: