Reklāma

Zinātnieki Islandes lavas laukos testē dronus un roverus, ko vēlāk cer izmantot Marsa izpētē

Jaunākie raksti

Dizaina nozīme e-veikala izveidē un biežāk pieļautās kļūdas

Kopā ar mājaslapu izstrādes platformu “Mozello” esam jau labi pastrādājuši, iepazīstinot ar veiksmīgas e-komercijas pamatiem, kā arī mēģinājuši saprast,...

Apple Pay bezkontakta norēķini no šodienas pieejami arī Luminor klientiem

Luminor banka no šodienas saviem klientiem piedāvā norēķinus ar Apple Pay – drošu norēķinu veidu ar iPhone un Apple Watch,...

Tesla plāno arī Norvēģijā “Supercharger” uzlādi piedāvāt konkurentu elektroauto

Elektroauto ražotājs Tesla plāno paplašināt šogad aizsākto pilotprogrammu, kas paredz piedāvāt uzlādi "Supercharger" punktos jebkura ražotāja elektriskajai mašīnai. Kā...

Donalda Trampa sociālo mediju kompānija paziņo, ka piesaistījusi 1 miljardu dolāru

Oktobra otrajā pusē rakstījām par to, ka Donalds Tramps pēc neveiksmes ar savu blogu radījis jaunu sociālo mediju "TRUTH...

Rīgas pašvaldība atbalstīs “SimpleCharge” elektroauto uzlādes staciju testēšanu Ķīpsalā

Noslēdzoties projektu konkursam, Rīgas valstspilsētas pašvaldības programmas “Atbalsts tehnoloģiju uzstādīšanai Viedpilsētas tehnoloģiju pilotteritorijās” līdzfinansējumu inovatīvu tehnoloģiju uzstādīšanai un izmēģināšanai...

Arizonas Universitātes zinātnieku komanda Islandes lavas laukos izmēģina jauna koncepta dronus un roverus, ko vēlāk varētu izmantot arī Marsa izpētei. Projekts “RAVEN” (Rover- Aerial Vehicle Exploration Networks) ir saņēmis NASA finansējumu, ļaujot izpētīt, kā veiksmīgi apvienot gaisa un zemes transportlīdzekļu spējas, lai iepazītu tos Marsa apgabalus, kuriem pašlaik nav iespējams piekļūt.

“RAVEN” komandas vadītājs Kristofers Hamiltons (Christopher Hamilton) stāsta, ka projekts vērsts uz jaunu tehnoloģiju un procedūru izveidi, kas vēlāk ļaus ārpuszemes teritorijā kopā sekmīgi sastrādāties diviem dažādiem robotiem – roverim un bezpilota lidaparātam. Mērķis no to abu kopdarba ir iegūt pēc iespējas lielāku zinātnisko labumu.

“Ingenuity” ir šobrīd pirmais lidaparāts, kura galamērķis atrodas uz citas planētas. Tas kopā ar roveri “Perseverance” drīzumā nolaidīsies uz Marsa, lai vispirms pārliecinātos, vai ir iespējama planētas izpēte no gaisa. Ja šī misija būs veiksmīga, projekts “RAVEN” varētu attīstīties tālāk, uz sarkano planētu nosūtot roveri un dronu. Bezpilota lidaparātu plānots aprīkot ar satvērēju Marsa paraugu paņemšanai un aizgādāšanai līdz roverim, kas tos tālāk izpētītu.

Taču vispirms šo transportlīdzekļu sadarbība jāpārbauda uz Zemes. Un nekas nevar būt piemērotāks un Marsa virsmai pietuvinātāks kā Islandes lavas lauki. Tie sava nelīdzenā reljefa dēļ ir lieliski piemēroti roveru manevrēšanas spēju pārbaudei. Savukārt drona uzdevums šeit būs izpētīt apgabalu un paziņot, vai tas roverim ir drošs ceļš. Tas ir īpaši vērtīgi, meklējot dzīvību uz citām planētām, jo ​​dažas no daudzsološākajām vietām mikrobu meklēšanai ir teritorijas ap vulkāniem, kuru šķērsošana var būt bīstama.

Reklāma

7 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
7 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
as qwqw
19.01.2021 12:02

Kas ir roveris> range Rover vai tas lunohods?:)

Artis Ābols(@artis)
19.01.2021 12:49

Kā viņi grasās pacelt dronu gaisā uz Marsa? Tur tak ir tikai nenormāli retināta ogļskābā gāze. Kā saka Wiki, tad atmosfēras spiediens ir 160x mazāks nekā uz Zemes. Attiecīgi tur nestrādā izpletņi, planieri, droni. Vai arī manā izpratnē ir kāda plaisa?

Ac/dc
19.01.2021 13:00
Reply to  Artis Ābols

https://mars.nasa.gov/technology/helicopter/

Domā, NASA nezina ko dara?

Elektriķis
19.01.2021 13:03
Reply to  Artis Ābols

Viņiem ir Gravicapa :)

Aigars Axx
20.01.2021 10:03
Reply to  Elektriķis

Šis ir baigi labs! Es ar bez gravicapas pat no mājas ārā neeju! :)))

Aigars Axx
20.01.2021 10:02
Reply to  Artis Ābols

Strādā, strādā un tiem maksā algu! :-)
Uz marsa gravitācija ir 3x mazāka. Pietiks ar to pašu atmosfēru, kas ir.

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: