Web Analytics
More
    Reklāma

    ASV atbildīgās iestādes pieprasa “Tesla” atsaukt vairāk nekā 150 tūkstošus mašīnu

    Jaunākie raksti

    Pirms dažiem gadiem “Tesla” ļoti lepojās, ka tās multimediju sistēmu darbinās “Nvidia Tegra 3” procesors. Tomēr pēdējo pāris mēnešu laikā strauji pieauga sūdzību skaits par nestrādājošiem multimediju ekrāniem. Problēma skārusi no 2012. līdz 2018. gadam ražotos “Model S” un no 2016. gada līdz 2018. gadam ražotos “Model X”. Kā izrādījies, atsevišķās konfigurācijās 8GB eMMC NAND zibatmiņa pēc noteikta datu pārrakstīšanas reižu skaita vienkārši nolietojas. Kad tas notiek, zibatmiņa pārstāj strādāt un vairs nestrādā arī viss ekrāns.

    Sūdzības pienākušas no ļoti daudziem īpašniekiem, tiek vēstīts, ka atsevišķos mēnešos problēma varētu būt skārusi pat 30 procentus saražoto auto. “Tesla” pērnā gada nogalē uzsāka atsaukumu programmu, apmaksājot remontu, ja problēma ar ekrānu radusies 8 gadu vai 160 tūkstošu kilometru laikā. Tāpat ražotājs atmaksāja naudu īpašniekiem, kuri paši bija veikuši remontu.

    Tomēr ASV Nacionālā satiksmes drošības administrācija (NHTSA) nav mierā ar “Tesla” līdzšinējo aktivitāti jautājuma risināšanā, stingri aicinot ražotāju izsludināt atsaukumu. Tas par problēmu informētu aptuveni 158 tūkstošu mašīnu īpašniekus.

    Kā skaidro federālās iestādes pārstāvji, multimediju ekrāna nestrādāšana var apdraudēt satiksmes drošību, jo tikai ar ekrāna palīdzību iespējams kontrolēt virkni mašīnai svarīgu funkciju, piemēram, aizmugurējo kameru vai gaisa plūsmas ieslēgšanu aizsvīdušiem priekšējiem logiem. Ražotājam dots laiks līdz 27. janvārim, lai reaģētu uz šo atsaukuma pieprasījumu

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    17 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Elektriķis
    18.01.2021 10:08

    ASV ir skarbs tirgus – tur tev neļaus taisīt brāķi. Pieņemu ka Eiropā tādu atsaukumu nespiedīs taisīt. Arī “dīzeļgeitā” klienti Eiropā nedeva atpakaļ savus auto.

    Krotow
    18.01.2021 11:50
    Reply to  Elektriķis

    Kāpēc dot atpakaļ, ja var pārdot nadzīgiem vīriņiem no Austrumeiropas?

    1210
    18.01.2021 10:15

    nav īsti saprotams, kāpēc svarīgas auto vadīšanas funkcijas ir iespējams vadīt tikai no mēdekļekrāna, kas vispārīgā gadījumā ir tikai papildus aprīkojums.
    ak vai, atcerējos – tesla taču ir revolucionārs auto, kurā ar rāvienu atbrīvojās no visa sliktā, kas ir līdzšinējos auto.

    ja šādi tiek projektēti arī maska zvaigžņu kuģi – lidojiet bez manis)

    Lauris
    18.01.2021 10:27
    Reply to  1210

    Protams,labāk lidot ar krievu kosmosa kuģiem,kur smadzeņu vietā gan jau ir 60. gada kalkulators.

    Aigars Axx
    18.01.2021 10:44
    Reply to  Lauris

    Ar 60-to gadu kalkulatoriem tika pastrādātas brīnumu lietas abos okeāna krastos. Un jā, labāk darbojošs kalkulators nekā bezjēdzīgs dizaina elements.

    Wilhelms
    18.01.2021 11:47
    Reply to  Aigars Axx

    60.gados varbūt bija labums kāds, bet ne jau tagad. Absolūti nepiekrītu par dizaina elementiem. Tā ir ļoti svarīga īpašība auto izvēlē

    1210
    18.01.2021 11:50
    Reply to  Wilhelms

    tas nav dizains, bet drošība…bet maska mērķauditorija to nesaprot, jo viņu domāšanas process ir…ar īpatnībām.

    Virpotājs
    18.01.2021 11:56
    Reply to  1210

    Beidz ākstīties, drošība mūsdienās ir vēl nebijusi augstā līmenī. Nu labi, daži nenostrādāti elementi, bet nu stipri apšaubu, ka kāds gribētu sev auto kā pilota kabīni

    1210
    18.01.2021 14:56
    Reply to  Virpotājs

    es ne par pasīvo, bet ka braucot var izbeigties kāda mikrene, kas atbild par kāda būtiska mezgla vadīšanu.
    nav tak jābūt kara tehnikas tumbleriem, bet tam, kas ir – jāstrādā bez atteikumiem.

    es ticu, ka ja masks neaizies pilnīgi orbītā ar savu marsu, pēc gadiem 7-10 tesla var tikt novesta līdz tiešām labam līmenim.

    1210
    18.01.2021 11:02
    Reply to  Lauris

    kamēr krievu kosmosa programma bija kosmosa programma, nevis naudas apgūšanas projekts, tikmēr viss viņiem bija labi ar kosmosa kuģiem (nu, cik labi var būt ar valsts kosmosa apgūšanas programmām…)
    tur jau nevajag kriptofermu uz borta, pietiek ar nepieciešamajām skaitļošanas jaudām, kas nodrošina borta sistēmu darbību un navigāciju.
    tiesa, viss ir taisīts lai kalpotu max bez atteikumiem (nevis uz lētākajām komponentēm, kā šajā teslas gadījumā) un vairums (vismaz kritiskās) komponenšu ir dublētas.

    Viesturs Grabovskis
    18.01.2021 14:42
    Reply to  1210

    Pieņemu, ka astronautiem šodien vadīt raķetes ir krietni vienkāršāk un ērtāk, kā arī drošāk, nekā ar kalkulatoru.
    comment image

    Skābene
    18.01.2021 10:37

    Nvidia laikam nebija rēķinājusies ar to, ka mašīnas tiek lietotas ilgāk par 2-3 gadiem! :D

    Krotow
    18.01.2021 11:52
    Reply to  Skābene

    Masks pārāk agri no Dienvidāfrikas aizbrauca un neredzēja, kā segregācijas otrā pusē dzīvojošie ar vienu vāģi brauc 30 gadus.

    Krotow
    18.01.2021 10:38

    Šis gļuks bija konkrēti nolaidība no borta datora veidotāju puses. Šaubos ka viņi nezināja par to ka flešatmiņu var pārrakstīt tikai noteiktu skaitu reižu. Varēja vienkārši atslēgt logus pēc noklusējuma. Vēl labāk – ielikt tur 8 GB SD karti, ko nomainīt vajadzības gadījumā. Tāpēc prasība ir pamatota.

    ggggg
    19.01.2021 16:03

    Hehe, beidzot visu šo podziņu un kloķu aizvākšanas arguments nebūs lētākas izmaksas. Ceru, ka iesitīs pa kabatu pamatīgi. Sen jau saku – uz planšetēm nevar paļauties. Neesmu redzējis nevienu planšeti, kas kalpotu tik ilgi un uzticami kā parastas, mehāniskas pogas auto panelī.

    Elektriķis
    19.01.2021 16:17
    Reply to  ggggg

    ….teica kučieris, pabraukdams ar karieti garām saplīsušam Ford Model T :)

    Andis
    19.01.2021 18:07

    Ar blaupunkt rādio bija tas pats. Skaļuma poga noklājās dēl flešas ,kurā tiek tiek pārrakstīta jaunā pozīcija. Tās vietā ieliku sapāroto poci un rullē tālāk.

    Reklāma