Vācu autoražotājs “Audi” pērn spēja pārdot gandrīz 50 tūkstošus elektrisko krosoveru “e-tron”. Ja gribam būt pavisam precīzi, tad tika pārdoti 47 324 eksemplāri, kas ir par 79,5 procentiem vairāk pārdotu “e-tron” nekā gadu iepriekš, kad šis auto sāka nonākt pircēju rokās.
Tas “e-tron” padara par vislabāk pārdoto elektroauto modeli starp vācu premium zīmoliem, savukārt Eiropas vadošajā elektroauto tirgū Norvēģijā tas kļuvis par vislabāk pārdoto “Audi” modeli. Arī citās valstīs ar “e-tron” pārdošanu veicies samērā labi.
Salīdzinot ar 2019. gadu, “Audi” kopējie pārdošanas apjomi pērn nokritās par 8,3 procentiem. Tajā vainosim koronavīrusu, tomēr šie rādītāji nemaz nav tik slikti, ņemot vērā, cik kopumā sarežģīts gads padevās autoindustrijai. Atsevišķos tirgos “Audi” pārdošanas apjomi kritās par 20 procentiem, savukārt, piemēram, Ķīnā, tie pat palielinājās par 5 procentiem. Arī Eiropā atšķirība ir itin jūtama – kopējie pārdošanas apjomi kritās par gandrīz 20 procentiem, savukārt “e-tron” pārdošana palielinājusies par teju 80 procentiem.
Paredzams, ka līdz ar “e-tron GT”, kas pie klientiem nonāks šogad, arī turpmāk “e-tron” pārdošanas rādītāji saglabāsies ar pozitīvu tendenci.
Šis ir viens no vairākuma auto ražotāju elektrifikācijas principiem: “sākam ar dārgo galu, atgūstam investīcijas”. Tomēr Renault un VW tā nedarīja. Ej nu sazini, kādi ir salīdzinošie finasiālie rezultāti. Katrā ziņā Tesla no bedres izrāpās tikai ar “lēto” modeli 3.
Audi e-trons esot ļoti komfortabls. Neesmu braucis, bet tikai iekāpis. Diezgan nospiedoši ir daudzie ekrāniņi un knibuļi. Un vēl tie milzu izmēri… Iedomājos ka šī auto īpašniekam uzvārdā obligāts ir iestarpinājums “von”.
No visiem daudzajiem pērn izbrauktajiem 1000km testiem tīri komforta ziņā man vislabāk atmiņā palicis tieši e-tron. Bet nav brīnums, jo pa lielam tas ir vienkārši kruts, dārgs Audi automobilis. Elektriskā daļa šeit pat nav galvenā. Ja iedziļināmies jautājumā, tad elektriskā daļa šim auto kaut kādā mērā piekliboja, jo fiziku neapmānīsi un auto lielās masas dēļ tam bija pašvaki ar vidējo enerģijas patēriņu. Es gan neesmu drošs, ka šāda auto īpašniekam/braucējam šis aspekts ir noteicošais.
Jā, diez vai Jūlijs Krūmiņš lasīja Tavu apskatu pirms iegādājās :)
Kaut kā tā, jā. Bet es domāju, ka konkrētajam personāžam šis auto ir vienkārši kārtējā rotaļlieta.