web analytics

Šogad stāsies spēkā jauns energoefektivitātes marķējums sadzīves tehnikai

Raksts tapis sadarbībā "Electrolux Latvia"

Jaunākie raksti

Kia prezentējusi savu jauno globālo mērķi un zīmola stratēģiju

Digitālajā konferencē Kia atklājusi jaunu informāciju par savu jauno globālo mērķi un zīmola stratēģiju. Līdz ar jauno zīmola saukli...

Bite Rīgā izvērš 5G mobilo sakaru tīklu

Mobilo sakaru operators BITE Rīgas centrā atklājis līdz šim lielāko 5G bāzes staciju skaitu vienkopus - 6 jaunas 5G...

Microsoft Surface Pro 7 planšetdatora apskats (video)

Tālajā 2011. gadā man bija ekskluzīva iespēja būt ASV un dzīvajā pieredzēt Windows 8 publiskās beta versijas izziņošanu. Šī...

ASUS RT-AX68U ir pirmais Wi-Fi 6 maršrutētājs ar Instant Guard

ASUS RT-AX68U ir pirmais mājas lietotājiem paredzētais bezvadu maršrutētājs ar Wi-Fi 6 un jauno Instant Guard drošības risinājumu. ASUS...

Kāds vīrietis Kalifornijā apsūdzēts pēc tam, kad viņa drons ietriecas policijas helikopterā

Visai nelāga drona pilotēšana izvērsusies kādam vīrietim Kalifornijā. Viņš pērnā gada septembrī palaida savu bezpilota lidaparātu, lai redzētu nozieguma...

Visai būtiskas pārmaiņas jau šogad skars tādu preču kategoriju kā sadzīves iekārtas. Ar mērķi veicināt energoefektīvākas un ilgtspējīgākas sadzīves tehnikas ražošanu un izmantošanu Eiropas Savienībā (ES) ieviesīs jaunu regulējumu. Tā ietvaros radīti jauni noteikumi un jauns energoefektivitātes marķējums, kas no šī gada 1. marta aizstās mums jau labi zināmo energomarķējumu – tas palīdzīgu roku īstās tehnikas iegādē sniedza pēdējos vairāk nekā 25 gadus.

Kāpēc šādas pārmaiņas vajadzīgas?

Pašreiz spēkā esošo, taču jau novecojušo energoefektivitātes marķējumu ES pakāpeniski izstrādāja no 1994. līdz 2004. gadam. Principā šis marķējums līdz šim bijis veiksmīgs. Izpētīts, ka 85% patērētāju Eiropā šo energomarķējumu atpazīst, prot izmantot un atzīst par noderīgu, iegādājoties jaunu sadzīves tehniku.

Avots: European Consumer Organisation

Sākotnēji lielākā daļa sadzīves tehnikas bija piederīga zemā gala energoefektivitātes klasēm – kā E, F, G, savukārt jaunie un uzlabotie modeļi ietilpa augstākās klasēs. Pašreiz lielākā daļa sadzīves iekārtu ietilpst kādā no augstākajām energoefektivitātes klasēm – no A līdz A+++. Piemēram, 2017. gadā no visām pārdotajām sadzīves iekārtām 90% ietilpa kāda no A klasēm. Savukārt zemākas klases (B, C, D) tehnika faktiski vairs nav atrodama. Tā rezultātā pircējiem aizvien lielākas grūtības sagādā labāko, energoefektīvāko, veiktspējīgāko produktu atrašana. Principā visa sadzīves tehnika vairāk vai mazāk atrodas A klašu grupā, un nav īstas skaidrības par augstas, vidējas un zemas energoefektivitātes klases mērogojamību.

Pāreja no vecā uz jauno

Zināms, ka pāreja no vecā uz jauno energoefektivitātes marķējumu notiks visai pakāpeniski. Piemēram, tādas sadzīves iekārtas kā veļas mazgājamās mašīnas, veļas mazgājamās mašīnas ar žāvētāju, trauku mazgājamās mašīnas, kā arī dzesēšanas iekārtas jau no pagājušā gada 1. novembra apzīmētas ar diviem marķējumiem – gan veco, gan jauno. Tikmēr pilnīga pāreja uz jauno energomarķējumu notiks jau minētajā šī gada 1. martā.

Kas jauns gaidāms?

Avots: Electrolux

Ar jauno energoefektivitātes marķējumu tiks apzīmētas tādas sadzīves iekārtas kā veļas mazgājamās mašīnas, veļas mazgājamās mašīnas ar žāvētāju, trauku mazgājamās mašīnas, dzesēšanas iekārtas (ieskaitot vīna skapjus), lampas un televizori. Šajā energomarķējumā parādīsies virkne elementu, piemēram, jauni veiktspējas rādītāji un QR kods – to noskenējot, lietotājs varēs iepazīties ar plašāku informāciju par konkrēto sadzīves iekārtu. Tāpat tas ietvers striktākas ekodizaina prasības un jaunas testēšanas metodes.

Lielākā atšķirība, ko šajā jaunajā energomarķējumā pamanīs parastais pircējs, ir pārveidotā energoefektivitātes marķējuma skala. Vienkārši sakot, līdzšinējās četras A energoefektivitātes klases (A, A+, A++ un A+++) jaunajā marķējuma skalā pārkvalificēsies par klasēm no A līdz G, bez jebkādām “+” zīmēm. Piemēram, iekārta, kas šobrīd ietilpst A+++ klasē, pēc jaunā marķējuma varētu pārtapt par B klasi. Savukārt A klase būs rezervēta sadzīves tehnikai ar patiešām augstu efektivitātes rādītāju.

Šāda veida skala ļaus pārdomātāk sakārtot sadzīves iekārtas pēc to energoefektivitātes un citiem rādītājiem. Kas ir būtiski – A līdz G klašu kritēriji tiks regulāri pārskatīti un mainīti saskaņā ar tehnoloģiju un tirgus attīstību.

Jaunais veļas mazgājamās mašīnas marķējums. Avots: Electrolux

Kā jau norādīju – jaunais energoefektivitātes marķējums ietvers virkni jaunu elementu. Attēlā augstāk redzams marķējums, ar kādu tiks apzīmētas veļas mazgājamās mašīnas. Lai būtu skaidrs, kādu tieši informāciju iegūsim no jaunajiem energomarķējumiem, izskaidrošu, ko katrs no burtiem šajā attēlā apzīmē:

  • A – QR kods: to nolasot ar viedtālruni, uzzināsi plašāku informāciju par konkrēto sadzīves iekārtu;
  • B – Energoefektivitātes klase;
  • C – Vidējais enerģijas patēriņš uz 100 cikliem;
  • D – Eko programmas jauda;
  • E – Centrifūgas žāvēšanas efektivitātes klase;
  • F – Eko programmas ilgums;
  • G – Vidējais ūdens patēriņš ciklā;
  • H – Radītais troksnis.

Attēlos zemāk vari salīdzināt dažu sadzīves iekārtu līdzšinējos un jaunos energoefektivitātes marķējumus.

Dzesēšanas iekārtas

Avots: Electrolux

Trauku mazgājamās mašīnas

Avots: Electrolux

Veļas mazgājamās mašīnas

Avots: Electrolux

Kompānija “Electrolux” jaunajām pārmaiņām jau gatava

Pasaules līderis mājsaimniecības un profesionālo ierīču ražošanā uzņēmums “Electrolux” pārejai no vecā uz jauno energoefektivitātes marķējumu sagatavojies īpaši rūpīgi. Kompānija jau pagājušā gada martā savām jaunajām sadzīves iekārtām piešķīra divus energomarķējumus. Viens attēlo pašreizējo energoefektivitātes skalu, otrs – jauno, kas ierindo produktu no A līdz G klasei. Savukārt jauno energoefektivitātes marķējumu ar iekļautu QR kodu “Electrolux” pilnībā ieviesīs no 2021. gada 1. marta.

Avots: Electrolux

Tā kā “Electrolux”, apvienojot zīmolus “Electrolux”, “AEG” un “Frigidaire”, ik gadu pārdod vairāk nekā 60 miljonus produktu, kompānijai ir īpaši svarīgi nodrošināt savlaicīgu un veiksmīgu pāreju uz jaunā energomarķējuma standartu. Šķiet, “Electrolux” tas ir arī izdevies.

“Electrolux Latvia” produktu speciālists Rolands Āboliņš skaidro, ka jaunā marķējuma mērķis primāri ir palīdzēt patērētājam labāk izprast atšķirības starp dažādām sadzīves tehnikas iekārtām. Izvēloties produktu ar augstāku veiktspēju, tas attiecīgi patērēs mazāk resursu – elektrības, ūdens – un tādējādi būs videi draudzīgāks.

Avots: Electroluxgroup

R. Āboliņš arī uzsver, ka “Electrolux” īpašu uzsvaru liek uz ilgtspējas konceptu. Kompānijas mērķis ir palīdzēt cilvēkiem samazināt savu ekoloģiskās pēdas nospiedumu, radot augstas veiktspējas sadzīves iekārtas. Tādējādi “Electrolux” veido ilgtspējīgu patērētāju pieredzi, kas ir vairāk par vienkāršu iekārtas izvēli, balstoties tikai uz energomarķējumu.

Lai patērētājs labāk izprastu, kādas izmaiņas ietver jaunais energomarķējums un kā tās ietekmēs dažādas sadzīves iekārtu kategorijas, “Electrolux” ir radījis informatīvu platformu. Tajā saprotami izskaidrots pats galvenais, kas jāzina saistībā ar jauno energoefektivitātes marķējumu, kā arī uzskatāmi parādītas galvenās izmaiņas marķējumos (piemēri attēlos augstāk) atšķirīgām produktu grupām.

8 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
8 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Elektriķis

“Avots Electrolux” jau nu varēja jaunajā apzīmējumā ierakstīt skaitlīšus, kuri ir vecajā, nevis atstāt “XYZ”.

Fufcix

skaitlīši nav lai pircējs nekā nesaprastu :)

Rihards

Tā, iespējams, būtu aplama informācija, tieši tādēļ, manuprāt, skaitļi vēl nav ievietoti. Un priekš kam gan? Visa nepieciešamā informācija ir minēta rakstā.

Ralfs

Ja nu līdz šim bija skaidrs kas ir kas,tad tagad būs bardaks.

Krotow

Izskatās vnk pēc uzlīmes dizaina maiņas uz šaurāku un garāku strēmeli. 100 cikli gada vietā tiešām ir noderīgāk. Taču liek mūsu vidējā aritmētiskā pēterīša un vasjas matemātikas neapgrūtinātajiem prātiem padomāt, cik reizes gadā viņi vešeni vai trauķeni lieto :)

Kaspars

Nav taisnība. Kad ieviesa šo marķējumu, daļa tehnikas atbilda zemākajām klasēm (E, F, G), bet pēdējā laikā neviens ‘nenokrita’ zemāk par A, tāpēc sāka likt klāt plusus. It kā skaidrs – jo vairāk plusu, jo labāk, bet tajā pat laikā A+ arī izskatās OK un tādējādi var maldināt patērētāju, ka produkts ir OK, bet īsti tā nav. Ir vēl arī daudzi citi iemesli, kāpēc bija jāmaina uzlīmju saturs (dizains gan nav īpaši mainījies).

Normunds

Mjā, pagājušogad nopirku A++ ledusskapi un kastē atradu jauno marķējumu, kas apzīmē kā F (ja nekļūdos) :D

Krotow

Flame :) (atsauce uz VW reklāmu “Unpimp Your Auto”).

Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: