Web Analytics
More
    Reklāma

    “Nio” oficiāli prezentē “ET7” elektrisko sedanu ar 150 kWh bateriju un 1000km nobraukumu

    Jaunākie raksti

    Ķīniešu autoražotājs “Nio” savā “Nio Day” pasākumā oficiāli prezentējis savu jauno flagmani – elektrisko “ET7” sedanu un mašīnas specifikācija vismaz uz papīra izskatās tiešām iespaidīgi.

    Auto darbinās divi elektromotori, kopā attīstot 643 zirgspēku jaudu un 850 ņūtonmetru griezes momentu, kas līdz 100km/h ļaus paātrināties 3,9 sekundēs. Uz priekšējās ass atradīsies 241 zirgspēku jaudīgs elektromotors, savukārt uz aizmugurējās ass novietotais elektromotors attīstīs 402 zirgspēkus.

    Izplatītajā auto specifikācijā kā mazākā pieejamā baterija ir 70 kWh baterija, ar kuru mašīna spēs nobraukt apmēram 500 kilometrus ar vienu uzlādi. Tāpat pieejama arī 100 kWh baterija, ar kuru pietiks vairāk nekā 700 kilometriem ar vienu uzlādi, bet lielā 150 kWh baterija ļaušot nobraukt pat vairāk nekā 1000 kilometrus ar vienu uzlādi, kas vismaz pagaidām mūsdienu elektroauto šķiet faktiski neiespējami. Tiesa, šie ir NEDC testa mērījumi, kuri ne visai precīzi ataino nobraucamos attālumus reālajā pasaulē.

    Tomēr, pat, ja ražotāja piedāvātie rādījumi ar vienu uzlādi, iespējams, ir mazliet optimistiskāki nekā tiem vajadzētu būt, lielākajai 150 kWh baterijai vajadzētu būt gana, lai bez liekām raizēm tiešām nobrauktu vismaz 700-800 kilometrus ar vienu uzlādi.

    Ķīnas autoražotājs savu mašīnu gatavo autonomajai braukšanai – šā mērķa dēļ mašīnā uzstādīti 33 dažādi sensori, tostarp, 11 augstas izšķirtspējas 8MP kameras, viens ultragaras distances un augstas izšķirtspējas LiDAR sensors, pieci milimetru viļņu radari, 12 ultraskaņas sensori.

    Automašīnas sākuma cena būs apmēram 69 tūkstoši dolāru un tā būs pieejama ar “Battery-as-a-Service” pakalpojumu, kas nodrošinās zemāku mašīnas cenu un atsevišķu samaksu par bateriju lietošanu. Savukārt, lai visas smalkās autonomās braukšanas tehnoloģijas tik tiešām varētu likt lietā un braukt autonomi šā brīža likumu ietvaros, par to nāksies samaksāt atsevišķi, jo “Nio” šīs funkcijas piedāvās abonēt.

    Paredzēts, ka piegādes sāksies nākamā gada 1. ceturksnī.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    45 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    KKTK
    11.01.2021 10:08

    Atceroties norvēģu lidostā 3 dienas degošo parkingu, vai tu vēlētos lādēties blakus šādam ķīniešu brīnumam?

    Elektriķis
    11.01.2021 10:16
    Reply to  KKTK

    Man jau arī šķiet bezjēdzīga dzīšanās pēc rekordiem akumulatora ietilpībā. Jāvadā līdzi lieka, bīstama krava.

    Krotow
    11.01.2021 11:02
    Reply to  Elektriķis

    Šķiet viņš jautāja par ķīniešu auto izstrādājuma uzbūves kvalitāti, nevis bateriju ietilpību.

    Elektriķis
    11.01.2021 11:22
    Reply to  Krotow

    Jo lielāka baterija, jo grūtāk to savaldīt, kad aizdegās. Runājot par kvalitāti: jāsāk pārorientēties no dogmas par to ka Ķīnā viss ir slikti. Ir gana daudz piemēru par kvalitatīviem produktiem, kuri ne tikai tiek ražoti, bet arī izstrādāti Ķīnā.

    KKTK
    11.01.2021 13:42
    Reply to  Elektriķis

    Parādi vienu autobūves piemēru, kur ķīniešiem ir laba kvalitāte?

    Elektriķis
    11.01.2021 14:00
    Reply to  KKTK

    Kad aizbrauc uz Ķīnu, ieraugi ka tur ir visādi neredzēti auto. Viņiem ir tik liels vietējais tirgus, ka nav nepieciešams līst ar saviem auto uz šejieni.
    Pieņemu ka šie māk ražot akumulatorus un elektromotorus. DJI ir parādījis visai pasulei ka no Ķīnas var nākt labs produkts, kādēļ tas nevarētu būt arī auto? Galu galā Eiropā tirgo Ķīnā ražoto Tesla 3.

    NIO
    11.01.2021 15:46
    Reply to  KKTK

    Viņi izmanto Tesla open source patentu, ko Elons atļāva izmantot otrkārt rakstā nav pieminēta NIO priekšrocība – viņiem Ķīnā ir BATTERY swap stacijas kur tukšu bateriju nomaina pret jaunu 3 min laikā. Un Šogad nio plāno nākt Eiropā.. līdz ar to būs 2 lieli grandi, kas dominēs – Tesla un NIO.. Treškārt esošie NIO suv apdares kvalitātē ir pārāki par teslu.. neesi slinks pagogle video review.. un vēl ceru ka nopirki nio akcijas..

    Arčiņš
    11.01.2021 11:14
    Reply to  KKTK

    Vai tu vēlētos parkoties blakus Opel Zafira ,jo tieši tā mašīna ir visvairāk reižu pašaizdedzinājusies? Arī Norvēģijas parkingā tā bija vainīgā.

    Vārds*
    11.01.2021 10:26

    Ar EV esmu nobraucis tuvu 100k km, man ir viedoklis :)

    50 kWh ietilpība “pilsētas” mašīnai un 100 kwh “tālšāvējam” ir ļoti ok

    Jebkurā gadījumā jēdzīgāk ir optimāls aķis un biežāka lādēšana
    Mūsu, nomales, problēma ir – relatīvi lieli attālumi, mazs iedzīvotāju / čārdžeru skaits. Tāpēc mūsējiem prasās gigantiskas bačas. Kā šī – 150 kWh

    Elektriķis
    11.01.2021 10:38
    Reply to  Vārds*

    Atļaušos atzīmēt ka lādētāji tagad ir “uz katra stūra”. Pat nekurienē Aizkrauklē ir 2 gab.

    Krotow
    11.01.2021 11:01
    Reply to  Elektriķis

    Formāli ir. Taču pieaugot elektrobraucēju skaitam, sāksies rindas uz lādēšanu ar no tā izrietošajām sekām. Tā ka ar 2 lādētājiem vienalga nepietiks. Nupat man tuvākajā Nestes tankā uzlika lādētāju, kurš šobrīd parasti ir aizņemts ar kādu no 2 mūsu rajonā esošajām teslām :) Ja viņi abi tur jau rada rindu, tad kas būs, kad kaut vai ceturtdaļa mikrorajona pāries uz elektro?

    Elektriķis
    11.01.2021 11:17
    Reply to  Krotow

    Kaut kā ir laimējies neuzskriet uz aizņemtu lādētāju, bet Tavas bažas man ir saprotamas.

    Vārds*
    11.01.2021 11:47
    Reply to  Elektriķis

    Aizkrauklē ir nevis 2 lādētāji, bet 2 nabadziņi. 1 gab 50 kw un otrs 25 kW :)))

    Lādētājs ir 150 kW +

    Name*
    11.01.2021 13:10
    Reply to  Vārds*

    Otrs gan jau bija domāts pie Pļaviņu HES apmeklētāju autostāvietā.

    Skābene
    11.01.2021 12:00
    Reply to  Elektriķis

    Bet kad elektro auto būs katram otrajam no 7k Aizkraukles iedzīvotāju, tad ar 2 uzlādes ierīcēm būs par maz, pat ja vajadzēs bukot uzlādi, kā vizīti uz slēpošanas kalna! :D

    Krotow
    11.01.2021 12:16
    Reply to  Skābene

    Intuīcija čīkst priekšā ka liela daļa Aizkraukles braucēju dzīvo privātmājās. Un aktuālāka problēma būs mājsaimniecību ar elektroauto pāreja no lētā 1-fāzes 220V 16A elektrības pieslēguma uz 3-fāzu 380V 25A. Taču ar 2 publiskajiem lādētājiem tur vienalga būs par maz.

    Last edited 3 years ago by Krotow
    Elektriķis
    11.01.2021 12:30
    Reply to  Krotow

    Tava intuīcija šoreiz ir pievīlusi – Aizkrauklē ir gandrīz tikai daudzstāvenes no HES celtniecības laikiem, kad tur sabrauca viesstrādnieki. Daļa joprojām tur dzīvo.
    Pagaidām lādētāji ir iesniguši un neapmeklēti.
    Jau kuro reizi atkārtošu: publiskās stacijas ir TIKAI caurbraucējiem, tajās uzlādēties ir dārgi! Mājas uzlāde ar 3x16A, 11kW, tā ir reālā izeja.

    Krotow
    11.01.2021 13:03
    Reply to  Elektriķis

    Atkarīgs no tā kurā Daugavas krastā Aizkrauklē esi. Kreisajā krastā ir tikai privātmājas. Vispār interesanti, ko 5-stāvenēs dzīvojošie darīs, kad pienāks laiks? Karinās pagarinātājus ārā pa logu, kā Krievijā un Ukrainā?

    Pārslēgties no 1 fāzes uz 3 fāzēm elektrobraucējiem tāpat būs $$$ pasākums. Bet vienalga nāksies. No 16A 1 fāzes lādēties ir mazohisms.

    Elektriķis
    11.01.2021 13:16
    Reply to  Krotow

    Kreisajā krastā ir vasarnīcas.
    Pamēģināju lādēties Jaunjelgavā, tur arī ir uzlādes kaste, tikai ir viens bet…tā atrodas zem liela koka, kurā tajā brīdī bija kovārņu bars. Iznākums bija iespaidīgs :)
    Ja nu tiešām pienāks tas brīdis, kad daudzstāveņu iedzīvotājiem sagribēsies braukt ar e-auto, viņi organizēs kaut vai 16A 220V pieslēguma vietas pie mājām, īpašās stāvvietās. Aizkrauklē to varētu izdarīt, bet kā Rīgā, pagaidām nevaru iedomāties. Vieta jaunam biznesam.

    Krotow
    11.01.2021 14:35
    Reply to  Elektriķis

    Rīgā daudzstāvu rajonos ar lādēšanu pie mājas būs pilnīgā trubā. Ja zini kas ir dzīvokļu īpašnieku biedrības, sapratīsi. Jo lielāka māja jo lielāks nabagu un kapeikdrāzēju procents starp dzīvokļu īpašniekiem plus sovoka mentalitāte lielākajai daļai. Tikko sapratīs, ka no stabiņiem pie mājas pašiem nekādas jēgas (jo e-auto nekad mūžā nevarēs atļauties vai arī jau nāve zobu galā), idejas ierosinātāju ar kurpēm nositīs. Plus vēl banāls stāvvietu trūkums, kur visi parkojas kur pagadās. Ja kaut kur pie mājām uzliks lādētājus, tad tikai pie jaunajiem projektiem. Ārpus Rīgas šai ziņā ir daudz vienkāršāk.

    Kovārņu bars – jā, nepskaužu :(

    Arčiņš
    11.01.2021 14:01
    Reply to  Krotow

    Par daudzstāvenēm piekrītu , bet par 16A vienfāzu lādēšanu esi aizšāvis garām. Pie mašīnas iegādes biju rēķinājies ,ka būs jāieguldās arī lādētājā , tikai vēlējos mazliet pastudēt kāds man būtu piemērotākais , kādas iespējas uzstādīt trīsfāzu utt. Tikmēr domāju ,kamēr sapratu , ka man nemaz tādu nevajag ,jo es brīnišķīgi iztieku ar parasto sienas kontaktu kam ir tikai 10A . Gadā nobraucu 25000 km un nekunkstu no sāpēm pie katras uzlādes reizes :)

    Krotow
    11.01.2021 14:29
    Reply to  Arčiņš

    Ar kādu e-auto brauc? Ticu ka parasto nīkuļbateriju Leaf vai i3 ar 3-4 kW naktī var uzlādēt. Normālai 50+ kW baterijai gan nāksies pie vada pavadīt pusotru līdz 2 dienas.

    Arčiņš
    11.01.2021 17:47
    Reply to  Krotow

    40kw Līfs . Sāksi braukt ar elektrību un sapratīsi , ka tik ļauni nav kā tev šobrīd šķiet. Protams, ja katru dienu jābrauc 200 vai 300 km ,tad tā jau ir problēma.

    Elektriķis
    11.01.2021 17:59
    Reply to  Arčiņš

    Sāku ar ZOE 40kW/h un uzreiz ar 11kW lādētāju, bet tad, kad biju spiests palādēt idiņu ar 10A 1fāzi, sapratu ka ir OK. Pa nakti var iepumpēt daudz. Ne jau katru dienu iztērē visu akumulatoru. Rezultātā enerģija uzkrājās kā HESā.

    Skābene
    11.01.2021 15:33
    Reply to  Arčiņš

    Ok, tev šobrīd pieteik, bet uzbursim nākotnes ainiņu. Sieva saka, es ar gribu ekektro auto un vēl dēls saka, nu i nafig to bumeri, davai man ar elektrospridzekli, lai var rajona žurkas izkost. Un tev jau pagalmā ir 3 elektro auto. 16A uz 3 mašīnām vienlaicīgi jau būs par šavaku, nemaz nedomā mazgāt veļu, gludināt vai cept ribiņas cepeškrāsnī.

    Es turu savas 3 Fāzes un 32A, kaut arī šodien man tos nevajag. Jā dārgi, bet tas ir daudz lētāk, kā atteikties no 3 fāzēm un 32A, lai pēc tam uzzinātu, ka tava jauda ir atdota kaimiņam un tu vairs nevari dabūt atpakaļ to kas ija, ja vien neesi gatavs Sadales tīklam finansēt jaunu trafiņu par 20k. Kā es to zinu? Jo kaimiņš raud gaužas asaras, pavilkās uz izmaksu optimizēšanas haipu, bet tagad vairs nevar ripzāģi ieslēgt pat uz 1 mēnesi gadā. :D

    NIO
    11.01.2021 15:52
    Reply to  Skābene

    me toooo, es maksāju katru mēnesi 15 euro par 3 fāzēm..

    Arčiņš
    11.01.2021 17:38
    Reply to  Skābene

    Neesmu pret ātrāku uzlādi mājās un kaut kad pērkot citu el auto ,piemēram kādu busiņu ,šī tēma varētu atkal kļūt aktuāla , bet arī pie trim el bīļiem ,ja katrs sēž uz sava drošinātāja , vajadzētu būt visam ok. Būs kādreiz tāds eksperiments jāizraisa lai varētu 100% apgalvot.

    Andris
    11.01.2021 15:08
    Reply to  Krotow
    Elektriķis
    11.01.2021 16:38
    Reply to  Andris

    Tu laikam neesi sapratis, kādēļ te pieminētais verķis. Tas ir domāts tiem e-auto, kuriem ir vienfāzes lādētājs ar lieliem ampēriem, lai no 3 fāzēm 16A iegūtu 1 fāzi 25A. Par laimi šādu 1 fāzīgo auto kļūst aizvien mazāk. Tādi ir aktuāli GB un USA. Par Āzijas valstīm nezinu.

    NIO
    11.01.2021 15:49
    Reply to  Krotow

    elektro būs nākotne, bet viena lieta ir ka tev mājās ir 1 auto bet lielai daļai ir 2 vai 3 auto un ja ar gadiem tev 2 elektro jālādēmājās tad tas tās jaudas ir stipri par maz, tapēc 1000km range ir svarīgi lai tu lādētu pamīšus ne vienlaicīgi..

    Name*
    11.01.2021 15:32
    Reply to  Skābene

    No 2021. gada 10. marta. jaunajām būvēm kurām ir vismaz 10 autostāvietas, ir jābūt izveidoti kanāli priekš elektrības kabeļiem. Raksts — Atvieglos elektroauto uzlādi mājas apstākļos / Raksts / LSM.lv

    1210
    11.01.2021 16:29
    Reply to  Name*

    kanāli ta būs, bet galvenais, lai būtu kabeļi

    Skābene
    11.01.2021 16:47
    Reply to  1210

    Var būt arī kanāli ar visiem kabeļiem, bet vai būs pieslēgums!? Vai Sadales tīklam ir atbilstošas jaudas, ko pa tiem kabeļiem padot uiekšā!?
    Skaidrs ir viens, pirmie, kas veidos uzlādes punktus, apmaksās infrastruktūru priekš tiem, kas nākotnē slēgsies klāt! Un būt pirmajam ir dārgi.

    Elektriķis
    11.01.2021 16:57
    Reply to  Skābene

    Arī pirmie e-auto pircēji stutē nākamos, lai tiem šie auto būtu lētāki.
    Pirms 20 gadiem finansēju transformatoru, jo ar 3 km garo 3x220V līniju elektrisko plīti nevarēja darbināt. Kaimiņš pie viena dabūja stabilu spriegumu, un iemanījās neizdot ne santīmu.

    Krotow
    11.01.2021 17:23
    Reply to  Name*

    Jaunajām būvēm gan jau kabeļus pievilks. Pārējie varēs turpināt karināt pagarinātājus laukā pa logu vai karot ap vienīgo tuvāko ātrās uzlādes lādētāju. Vēl arī jautājums par apkārtējo apakštaciju jaudas rezervi.

    Tikt pie 3 fāzēm 1 fāzes vietā daudz kur tiešām ir dārgi un ļoti dārgi. Savos laukos pēc radu mājas atgūšanas no 3 fāzēm atteicāmies, jo zb maksāt par to ko nelieto. 3-fāzu kabelis no transformatora līdz mājas skaitītājam kastei palika. Nākamo 22 gadu laikā starp transformatoru un mani uzcēla 2 mājas, kur kaimiņus pazīstot, domāju, ka 3 fāzes lieto abi un daudz. Nez, būs jāpainteresējas, cik no manis kā potenciāla e-auto braucēja, sadales tīkls par 3 fāzu atjaunošanu gribēs noslaukt :)

    Rudolfs
    11.01.2021 22:18
    Reply to  Krotow

    Šķiet te diskusijā nepieņem ideju, ka privātā transporta ideja vispār mainīsies kā tāda. Daudzīvokļu namu īpašnieki daudzi sapratīs, ka privātais auto ir liekas klapatas, ja vajadzības gadījumā vieglāk būs izīrēt.

    Krotow
    11.01.2021 23:04
    Reply to  Rudolfs

    Nepieņem to, kas ir bezjēdzīgi. Tādas lietas mainās pašplūsmā, nevis tāpēc ka kādam iezaļinātam bārdainim vai tusnīgai mamzelei ar neskūtām padusēm un ar pie dibena pielipušu divriteni tā gribas.

    1210
    12.01.2021 02:24
    Reply to  Krotow

    tie, kurus tu piesauc kā savu nelaimju cēloni, ir māņu mērķis.
    bārdainis uz velo nepārsēdina tevi uz elektroato un nepadara privāto auto pilsētā par atavismu – skaties plašāk, tēmē augstāk.

    Skābene
    12.01.2021 09:19
    Reply to  1210

    Pabraukājot pa pasauli ir nācies saprast, ka cilvēks tīri labprāt atsakās no privātā auto, ja viņam ir lieliski sakārtots sabiedriskā transporta tīkls. Novēroju arī, ka MIAMI, kur sabiedriskais bija par brīvu, visi autobusi ir aprīkoti ar velo turētājiem un velosipēdisti nemaz nealkst mīties cauri visai pilsētai ar velo, bet iekāpj busā un veļļuku ieliek velo turētājā. Un kad ir izbraukts cauri pilsētai, tad pēdējos metrus līdz darbam vai mājām brauc ar velo. Un domāju, ka Rīgā būtu tas pats. Un priekš kam mašīnu, ja sabiedriskais par brīvu!? Brīvdienu vajadzībām var iznomāt!

    Skābene
    12.01.2021 09:12
    Reply to  Rudolfs

    Es jau šito esmu rēķinājis, un man nesanāk lētāk īrēt. Īrēt ir lētāk tikai tad, ja tu dzīvo Vecrīgā! Bet ja dzīvo Ādažos, Jūrmalā, Jelgavā, īre nebūs risinājums.

    Krotow
    12.01.2021 10:27
    Reply to  Skābene

    Īrēt nav lētāk arī ja jābrauc uz vietām, kuras atrodas ar sabiedrisko transportu grūtāk pieejamās vietās ārpus pilsētas. Un jāved līdz lietas, ko pie rokas autobusā nepaņemsi. Tāpēc viss idealizētais mākonis par publikas sabāšanu sabiedriskajā transportā pret paša gribu neiztur kritiku.

    Rudolfs
    12.01.2021 11:20
    Reply to  Krotow

    Īrēšana nebūs, protams, risinājums visiem. Bet vajag jau tikai samērā nedaudz cilvēkiem atbrīvoties no privātā auto transporta, lai daudzstāvenēs pietiktu gan stāvvietas, gan kaut kādas vietas lādētājiem.

    Skābene
    11.01.2021 12:02

    Izskatās, ka ķīnieši ir sapārojuši Teslu ar Audi un vēl pa brīdim tur kaut kur Citroen ir piestaigājis. Bet visā visumā tīri durams kurmis sanācis! :)

    1210
    11.01.2021 13:18
    Reply to  Skābene

    mūsdienās kurmi esot modīgi frizēt par krietni mazāku zvēriņu…nenāk prātā nekas salīdzināms.

    Reklāma