“Volkswagen” piektais “ID” saimes modelis pie klientiem varētu nonākt 2023. gadā un ar vienu uzlādi tas varēs nobraukt ap 700 kilometriem. To medijam Autocar pastāstījis autoražotāja izpētes un attīstības daļas vadītājs Franks Velšs.
Topošais auto plānots kā konkurents tādām mašīnām kā “BMW i4” un “Mercedes EQE”. Visticamāk, ka tas sauksies tieši “ID.6” un tas tiks piedāvāts gan sedana, gan universāļa variantā. Šobrīd šī mašīna pazīstama kā “ID.Vizzion” koncepts. Pēc būtības tas būs “Passat” elektriskais brālēns.
Tāpat kā citas “Volkswagen” grupas elektriskās mašīnas, arī šis auto būs konstruēts, izmantojot MEB platformu. Šobrīd jau nopērkams “ID.3” un prezentēts “ID.4”. Paredzēts, ka nākamgad varētu tikt prezentēts “ID.5”, bet 2022. gadā dienasgaismu jāierauga arī “ID.Buzz” koncepta ražošanas versijai.
“ID.6” tiks piedāvāts ar vienu elektromotoru uz aizmugurējās ass vai diviem motoriem, kas nodrošinās pilnpiedziņu. Pilnpiedziņas versijai būs pieejama “GTX” sporta versija, kura, kā saka Velšs, līdz simtiņam paātrināsies apmēram 5,6 sekundēs.
Tāpat kā citos modeļos, arī “ID.6” būs pieejamas dažādas ietilpības baterijas. Mašīna šobrīd vēl ir diezgan agrīnā izstrādes stadijā, taču Velšs atklāja, ka lielākā pieejamā baterija varētu būt ar 84 kWh ietilpību, kas ar vienu uzlādi ļaus nobraukt 700 kilometrus. Kompānijas pārstāvis norāda, ka izdevies uzlabot baterijas, palielinot to ietilpību. Tāpat uzlabota arī aerodinamika, kas uzlabos nobraucamo attālumu. Paredzams, ka šis auto ātrās uzlādes stacijās spēs lādēties ar 200 kW jaudu. Tas nozīmē, ka 10 minūšu laikā pie šāda lādētāja varēs uzlādēt gana daudz enerģijas aomēram 200 kilometriem.
Paredzēts, ka šis modelis tiks ražots “VW” rūpnīcā Emdenas pilsētā, kur šobrīd notiek rekonstrukcijas darbi, lai rūpnīca pilnvērtīgi varētu ražot elektroauto.
Tāpat Autocar informē, ka “ID.3” tiks palielināta uzlādes jauda – auto jūlijā saņems iespēju lādēties ar 130 kW jaudu, bet nākamā gada beigās plānots piedāvāt opciju ātrajai uzlādei ar 170 kW jaudu. Vismaz pagaidām šāda uzlādes jauda pie mums nav aktuāla.
Baigie optimisti ,ja vēlas ar 84 kWh bateriju nobraukt 700 km , turklāt ar pasāta lieluma auto.
Gan jau kāds rekordists nobrauks arī vairāk, braucot 50km/h ātrumā.
Nezin kādēļ iekšdedzes auto gadījumā nekur nebāž degunā, cik var nobraukt ar vienu uzpildi? Jā, jā – būs bļāvieni ka var ātri ieliet un paņemt līdzi kannas.
Protams ka iedotie nobraukumi jādala ar divi, lai saprastu, cik varēs droši nobraukt ziemā.
Un pagaidām atmetiet domu ka pamata uzlāde būs publiskajos lādētājos. Tie ir tikai tālajiem braucieniem un Kristapa testiem :)
Neliela kļūdiņa tekstā – aomēram
Beidzot sāk ieskrieties arī nopietni autoražotāji.