Web Analytics
More
    Reklāma

    “Cadillac” dīleri nevēlas tirgot elektroauto un gatavi atteikties no šī zīmola auto tirdzniecības vispār

    Jaunākie raksti

    “General Motors” autokoncerns vēlas panākt visai strauju savu automašīnu elektrifikāciju, taču izmaiņas šajos plānos varētu ieviest dīleru viedoklis. Kā vēsta “Wall Street Journal” avoti, apmēram 150 dīleri visā ASV gatavi atteikties no “Cadillac” zīmola automašīnu tirdzniecības, pieņemot koncerna piedāvāto izpirkuma naudu, kas svārstās no apmēram 300 tūkstošiem līdz pat miljonam dolāru. Dīleri nevēlas pārdot elektriskās mašīnas, jo uzskata, ka tas ir neizdevīgi.

    Dīlercentru pielāgošana elektroauto pārdošanai prasītu vidēji 200 tūkstošus dolāru. Šī summa jāiegulda, lai centrus aprīkotu ar uzlādes iekārtām, kā arī visu nepieciešamo aprīkojumu, lai tie spētu apkalpot elektriskās mašīnas. Daudzi “Cadillac” zīmola dīleru centri mēnesī pārdot tikai dažas mašīnas, līdz ar to šo centru vadītāji nesaskata nepieciešamību ieguldīt tik lielus līdzekļus.

    Ap 150 zaudētiem dīleru centriem varbūt neizklausās pārāk daudz, taču, ņemot vērā, ka ASV ir vien 880 “Cadillac” dīleri, trieciens kļūst acīmredzams. Lai arī dīleri šobrīd gatavi atteikties no zīmola, ņemot vērā tā pāreju uz elektrību, visai drīz dīleriem tik un tā nebūs citas izvēles, kā vien pielāgoties. Kalifornijā no 2035. gada būs aizliegts tirgot ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotas mašīnas. Sagaidāms, ka arī citi ASV štati tuvāko gadu laikā pieņems līdzīgus lēmumus. Arī citviet pasaulē notiek aktīva pāreja uz elektriskajām mašīnām, tāpēc dīleriem neatliks nekas cits, kā vien tam pielāgoties, patīk tas vai nē.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    73 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Arčiņš
    08.12.2020 10:16

    Nu un zaudētāji būs dīleri ,ja Kadiljaks vispār izdzīvos līdz brīdim ,kad šie būs spējīgi ražot sakarīgus elektroauto. Piemēram Teslai izdodas pārdot auto pat bez dīlercentriem ,un pat tīri labi.

    Usinss
    08.12.2020 11:22
    Reply to  Arčiņš

    Tīri labi? Tiešām? Un viņu ShowRoom neskaitāš dīlercentrs? Un uz garantijas apkopi ved uz rūpnīcu vai tomēr uz kādu autoservisu/dīlercentru?

    Arčiņš
    08.12.2020 11:40
    Reply to  Usinss

    Tieši tā ,neskaitās. Tur tu neko nevari nopirkt. Teslai ir savi servisa centri ar vai bez Show Room kā pieminēji .

    Partyboy
    08.12.2020 11:59
    Reply to  Arčiņš

    Ko darīt tiem kuri ir pret obligātām elektro automašīnām.Elektro auto ir ļoti dārgi,neuzticami salā,nevarēs uzlādēt jebkurā vietā kur tu vari paņemt līdzi benzīna kannu kā tagad,remontēt varēsi tikai dārgā servisā un pats neko,simtiem iemeslu pret elektroauto un neviena par.Kāpēc tos nevar atstāt kā alternatīvu nevis uzspiest visiem,tā taču nav godīgi,tas ir kā komunistiskajā ķīnā!

    Arčiņš
    08.12.2020 12:11
    Reply to  Partyboy

    Martā paliks trīs gadi kopš pats braucu ar elektroauto un man nav neviena” pret”.

    Partyboy
    08.12.2020 13:11
    Reply to  Arčiņš

    Pa cik tu nopirki un cik izmaksā?Diemžēl es neesu tik turīgs kā tu līdzarto man būs vai nu ar kājām vai ar zirgu jābrauc.

    Krotow
    08.12.2020 13:35
    Reply to  Partyboy

    Kamēr tavs vecais pepelacs kustās, tuvākajos 5 gados vari neuztraukties. Pēc tam gan var sākties nopietnas problēmas ar degvielas pieejamību vietās ar mazāku apgrozījumu. Latvijā tās būs mazapdzīvotās lauku teritorijas. Ap to laiku vari sākt domat par kādu lietoto elektroauto vai divriteni.

    Zirgi – nesmīdini :)

    Partyboy
    08.12.2020 18:48
    Reply to  Krotow

    jāsāk domāt kā mājas apstākļos pagatavot degvielu,bāc kautko jāsadomā.Zirgs it kā nav pats sliktākais variants,var jau aplasītu opelīti aizjūgt aiz zirga un tāpat komfortā sēdēt kabīnē,tik svars jāatvieglo motoru jāizmet

    Kaspars Baradach
    08.12.2020 14:35
    Reply to  Partyboy

    pagaidām tu brauc tikai ar muti :D teslai dilstošās detaļas ir brīvi pieejamas ASV, un regulārās apkopes vari mierīgi veikt pats. ritošajai daļai jau ir arī ķinas aftermarkets.

    Arčiņš
    08.12.2020 14:54
    Reply to  Partyboy

    Iespējams esi pietiekami turīgs lai varētu atļauties elektroauto kur nu vēl zirgu. Ja saskaitītu visas izmaksas astoņu gadu laikā un sadalītu pa mēnešiem,ko tērē par savu auto , varbūt mēneša kredīta maksājums plus elektrība jaunam ne premium elektroauto būtu tāds pats .

    Gatis
    08.12.2020 13:47
    Reply to  Arčiņš

    No elektroauto taustāms labums varētu būt tikai tiem, kas strādā Rīgas centrā un negrib maksāt par auto stāvvietu. Savādāk es nespēju iedomāties nevienu racionālu iemeslu, kādēļ man vajadzētu maksāt daudz vairāk par krietni sliktāku automašīnu.
    Lai arī ir pagājuši jau 20 gadi, kopš braucu ar auto, joprojām atceros to brīvības sajūtu, ko sniedz auto jaunam cilvēkam, kas tikko ir nolicis tiesības. Lai es tagad no tā atteiktos un dirnētu kaut kādos stāvlaukumos, gaidot, kamēr auto lādējas? Vai pakārtotu brīvdienu izbraucienus tādēļ, lai pielāgotos elektro auto vajadzībai tikt uzlādētam? Kalpot auto, nevis likt kalpot auto sev? Nē, paldies!

    Krotow
    08.12.2020 14:01
    Reply to  Gatis

    Ja kaut kas kardināli uz kvalitatīvo pusi nemainīsies enerģijas uzglabāšanas iekārtās – kaut vai neuztaisīs tās pašas auto baterijas ar 4x lielāku ietilpību un uzlādi līdz 80% līdz 10 minūtēm, golfa izmēra auto saglabājot nobraukumu no 1 uzlādes vismaz 400km ziemā un cenu zem 25 kEUR, tikmēr jēga no pāriešanas uz elektroauto nav liela. Vēl jo vairāk tiem, kuriem ne mājās ne darbā nav kur auto lādēt. Kas burtiski izskatās pēc plānotas pārvietošanās iespējas noņemšanas tautai un cilvēku sadzīšanas rezervātos jeb pilsētās.

    Fedja
    08.12.2020 14:26
    Reply to  Gatis

    Es speciāli iznomāju Fiqsy elektroauto, lai saprastu, kas tas ir un ko tas ziemā ēd. Pēc izbrauciena sapratu, ka man patīk elektro auto dinamika, tik ļoti patīk, ka ar Fiqsy man vairs nedod braukt! :D
    Tā neērtība ar uzlādi varētu būt pielīdzināma gāzes mašiņam, kuram nu jau infrastruktūra ir gandrīz katrā DUS, bet vēl gadus 7 atpakaļ Igaunijā es zināju tikai 2 vietas kur uzpildīties! :) Tātad, ja tev ir balons rezerves rata vietā un nobraukums 200Km, tad +/- tas pats kas gāzēt. Nu tik tā starpība, ka gāzeniekam vēl ir rezervē benzīns!

    1852
    08.12.2020 14:50
    Reply to  Fedja

    nu pag, gāzi var uzpildīt tikpat ātri, cik benžīzeli.
    elektrībai vienmēr būs gaidīšanas laiks, ko mēģina samazināt, bet līdz 3-5min. vēl ļoti ilgs ceļš ejams.

    Kaspars Baradach
    08.12.2020 14:37
    Reply to  Gatis

    400-500km range, kurš ir normālam elektro auto, ir pilnīgi pietiekami vienai dienai.

    digitalk
    08.12.2020 15:02

    pilnīgi pietiekami vienai dienai kam? rakstāmgalda dīdītājam pietiek. arī kurjeram mazajā Latvijas teritorijā. ārpus LV esi mēģinājis domāt?

    Kaspars Baradach
    08.12.2020 16:01
    Reply to  digitalk

    pietiek cilvēkam vulgaris. ja ikdienai nepietiek 450km, tā nav vairs automobīļa vaina, bet greizi sakārtotā dzīvē. ir samērā tizli tik daudz laika tērēt ceļam. pat braucot auto ceļojumos, nekad nebiju plānojis vairāk par 500 dienā.

    digitalk
    08.12.2020 16:43

    atkārtošu vēlreiz: “ārpus LV esi mēģinājis domāt?” 800 km ir normāli, piemēram, Krievijā un USĀ.

    Kaspars Baradach
    08.12.2020 17:04
    Reply to  digitalk
    1. krievijā nav naudas, infrastruktūras un pieprasijuma.
    2. asv ir daudz ātrās uzlādes uz hajvejiem, gadijumā ja kādam plānprātiņam sagribas zāģēt 800 dienā.
    3. Tu bieži brauc 800 dienā? vai varbūt kādu pazīsti?
    4. beidz murgot :D
    digitalk
    08.12.2020 18:49

    > Tu bieži brauc 800 dienā? vai varbūt kādu pazīsti?

    nē, es nevienu nezīstu, esmu heteroseksuālis.

    Krotow
    08.12.2020 19:14

    Beidz pats murgot. Pašlaik pāreja no degvielas auto uz citiem veidiem izskatās pēc PSRS laika auto iegādes atļaujas izsniegšanas darba vietā. Ar to atšķirību, ka tagad vairums tos vienkārši nevar iegādāties cenas dēļ. Un ja nedzīvo privātmājā, lādēt arī nav kur.

    Skābene
    09.12.2020 08:20

    Pa Kaliforniju esmu braucis ap 750 km dienā, elektromašīnu tur bija diezgan daudz uz ceļiem, bet parasti apdzīvotās vietās, vai to tuvumā. Tālāk no apdzīvotām vietām, nacionālajos parkos un eksotiskākās dabas vietās jau elektiskie vāģi nebija redzami, tikai SUV. Parastās DUS diezgan bieži redzēju, bet elektriskās uzlādes punkti bija tikai pilsētās, ceļa malās vai DUS teritorijās uzlādes neredzēju.

    Partyboy
    08.12.2020 18:42
    Reply to  digitalk

    Polijā uz tirgu belastokā maucu pa vienu dienu turp un atpakaļ,bija biku pa stīvo ka izkāp pēc brauciena taču nobraukt var ,es ta kā arī domāju ka 500 pa maz,situācijas dažādas un aķis ja ierobežo tas baigi nelabi,un jo vecāks jo jocīgāk ,būs kā mobilo telefonu sāc braukt rāda 76% pēc pusstundas paliek 13% uzlāde

    Elektriķis
    08.12.2020 18:56
    Reply to  Partyboy

    Te nāk prātā vecs stāsts: atnāk vecis pirkt Rolls Royce un jautā – vai verēs pārtaisīt uz gāzi?

    Gatis
    08.12.2020 19:02

    400 km nekas nav. Pat ja vienā dienā vairāk nenobrauc, tāpat elektro auto īpašnieks ir ļoti ierobežots, jo ir spiests nakšņot kaut kur lādētāja tuvumā.Nemaz nerunājot par gariem pārbraucieniem, piemēram, uz Tatriem slēpot. Ar elekto auto tas būtu kā ļauns murgs.

    digitalk
    08.12.2020 12:11
    Reply to  Partyboy

    auto no ikdienas mazās ekstras atkal kļūs par bagātnieku izpriecu. iesi kājām, bet ja locītavas un līdzsvara sajūta turēs, tad brauksi ar riteni pa ziemas šļuru. protams, vēl būs sabiedriskais transports, tikai vēl dārgāks nekā tagad.
    welcome to the future.

    Partyboy
    08.12.2020 13:12
    Reply to  digitalk

    Bet tas nav godīgi,kur tad palika gaišā nākotne kur visiem ies labi.Redzu ka izdzīvos tikai ļoti bagātie un pārējie nomirs badā

    Krotow
    08.12.2020 13:36
    Reply to  Partyboy

    Dzīve nav godīga pēc būtības ;)

    digitalk
    08.12.2020 14:09
    Reply to  Partyboy

    gaišo nākotni zīmēja komunisti, kuru līderi sākumā slaktēja savus tautiešus un pēc tam ķērās arī pie mums. vairs neuzrunā tā gaišā nākotne ar izsūtīšanu uz ziemeļiem lopu vagonos ar pirmo gadu uz bada nāves robežas, vai ar apšaušanu pagrabos.

    savukārt, ļoti bagātie bez mums, nabagiem, izdzīvot nevarēs, tā nauda jau būs kaut kur jānoslauc. tātad — rūpēsies, lai mēs pavisam neatstieptos ;)

    Partyboy
    08.12.2020 18:50
    Reply to  digitalk

    mazliet liekas ka modernais komunisms mūs sagaida,partijas darboņi jau bija vienlīdzīgāki par citiem

    Krotow
    08.12.2020 13:37
    Reply to  digitalk

    Uz to pusi iet. Šobrīd mēs smejamies un uzjautrināmies par to kā parastā tauta Dienvidaustrumāzijā brauc ar saviem mopēdiem – visa ģimene uz vienas “deltiņas”. Taču pēc 8-10 gadiem tā būs realitāte arī pie mums.

    1852
    08.12.2020 14:55
    Reply to  Krotow

    pilsētai un ~30km rādiusā tas ir ļoti normāls variants.
    elektromocīšiem un elektrovelo arī cenas ir ok, par 5K būs labu labais, kamēr auto šobrīd ir 50K.

    Krotow
    08.12.2020 15:26
    Reply to  1852

    Vienam braucējam labos laika apstākļos. Taču ir arī rudens un ziema ar lietu un sniegu, ģimenes braucieni, braucieni ārpus pilsētas, kur jāved lietas, ko plecā neuzmetīsi un kabatās nesaliksi. Katram sīkumam ņemt nomas auto ir pilnīgi garām.

    1852
    08.12.2020 15:43
    Reply to  Krotow

    nujā, ziemas gluži kā pieskaņojas, tagad cauru gadu var braukt pat tie, kas pirms 10 gadiem šausmās saķēra galvu.

    mani aprēķini ir tādi, ka nebraucot ar auto ikdienā, jēdzīgāk ir tieši nomāt, tā vietā lai rūsinātu ielas malā 5K laimīti, kurai ik pa brīdim kas noplīst. Pirkt dārgāku rūsēšanai nav ekonomiski)

    Krotow
    08.12.2020 19:10
    Reply to  1852

    Ziemas pieskaņojas, taču lietus ar gandrīz nulles temperatūru ārā nekur nav pazudis. Vēl pagājušajā nedēļā lija auksts lietus ar vēju. Par rūsēšanu – jāpērk tāds auto modelis, kas (gandrīz) nerūsē un biežāk jāmazgā. Par nomāšanu izbeidz demagoģiju. Nomājot kļūsti ļoti nemobils, jo tā vietā, lai mierīgi aizbrauktu kur vajag un kad vajag, jādomā, cik būs jāmaksā iznomātajam un vai nomas auto konkrētajā brīdī un vietā vispār būs pieejams. Piemēram manos laukos nomas nav. Tātad par māju laukos (Latvijas realitātē tāda dažiem ir pienākums, nevis izprieca) nav ko domāt. Eksprompta braucieni un hobiji, kur vedamais neietilpst vienā mazā mugursomā, arī atkrīt. Sausais atlikums – kļūsti ierobežots savā pilsētā un apkārtējā teritorijā, kur brauc sabiedriskais transports un vēl spēj aizmīties ar velo. Dzīvot laukos varēs tikai lielsaimnieki, kuri varēs atļauties elektriskos auto vai maksāt par specialām degvielas piegādēm + papildus nodokļus. Kaut ko līdzīgu atceros pirms gadiem 30+ citā iekārtā un zem citas varas. Tiesa tolaik bija citi auto iegādes atļaujas kritēriji, taču iznākums tas pats.

    1852
    08.12.2020 21:22
    Reply to  Krotow

    nu cik dienas gadā ir sasalstošais lietus?

    kas attiecas uz regulāro vīlēšanu rīga-lauki-rīga, tad tas ir negarantētais labums, kas var beigties – jābauda, kamēr var)
    nudien, ja laukos ir tik daudz ko darīt, varbūt jāmaina dzīves vieta?
    ekspromta braucieni jātaisa ar velo, jo tieši auto plašā pieejamība arī rada sastrēgumus, daļu no avārijām, piesārņojumu. personiskie auto pilsētā aizblīvē ielas, pagalmus.

    cilvēcīgi es saprotu, ka savs auto ir ērti. savā ziņā EV ir filtrs, kas noņems no ceļiem daļu nice-to-have braucēju, protams, slikti ka daļai no tiem auto ir vitāli nepieciešams lai nebūtu neatkarīgi no vietējās bodes ar niecīgu izvēli un augstām cenām (tur, kur tāda bode vispār ir!).
    tāpēc es arī uzskatu, ka vispārēja EVizācija, nešķirojot ekspluatācijas apstākļus – lielpilsēta vai lauku reģioni – ir populistisks lēmums, tāpat kardināla atteikšanās no hibrīdiem kā risinājuma.

    Skābene
    09.12.2020 08:25
    Reply to  1852

    Aizbrauc uz Amsterdamu, vai Dānijas lielākajām pilsētām, tur trotuāri tiek aizblīvēti ar velosipēdu kalniem tā, ka gājējiem jāiet pa brauktuvi. Pilsēta reāli pēc miskastes izskatās. Rīgā noteikti viss Stacijas laukums būtu nākotnē viena liela velovraku izgāztuve.

    1852
    09.12.2020 10:08
    Reply to  Skābene

    ak vai, ak vai!
    šobrīd ielas aizblīvē auto, tāpēc tas vispār nav derīgs arguments. auto var aizņemt derīgo telpu, bet velo – nē? būsim konsekventi….tur drīzāk būtu jāseko tam lai nekrātos vraki, pēc noteikta dienu skaita vienā vietā tie būtu jāzāģē nost un jāved utilizēt. tāpat kā auto, kas ilgāk par nedēļu atrodas vienā vietā teritorijā, kas nav privāta. ja tu nebrauc ar savu transportlīdzekli, tad neaizņemt ielu/ietvi, tam es labprāt piekrītu.

    Partyboy
    08.12.2020 18:34
    Reply to  Krotow

    vēl ir problēma ja tu atdod nomas auto,kā tiksi atpakaļ mājās?

    Krotow
    08.12.2020 20:42
    Reply to  Partyboy

    Carsharing auto kā Fiqsy zojas, vari atstāt kur aizbrauci. Par mājās tikšanu gan taisnība. Ja vieta populāra, atpakaļ braukšanai būs jāmeklē kas cits. Brīvdienā atstājot nomas auto Mežaparkā, pat nepaspēju noiet 50 metrus, kad ar to aizbrauca kāda cita ģimenīte. Vēl tas ka ja vieta nav stāvēšanai atļautajā zonā, maksāsi pamatīgu sodu. Vasarā bija vēlme ar “zoju” aizbraukt pie draugiem uz Ķekavu un atgriezties nākamajā dienā. Nesanāca, jo Ķekava Fiqsy joprojām nav atļauta auto atstāšanai. Vispār dīvaini, ja lielākā daļa tur dzīvojošo strādā Rīgā, kad Jelgavā atstāt “zojas” ir atļauts. Plus negribējās Rīgā atgriezties ar mikrobusu kurā kovida laikā sazin kas blakus sēž. Nācās vien braukt ar savu auto.

    Partyboy
    08.12.2020 18:37
    Reply to  Krotow

    ļoti slikta nākotne tur jau smaržo pēc čipa un kaklasiksnas kā suņiem

    Partyboy
    08.12.2020 13:15

    Un kā vecie opji kuri piemēram man dzīvo Limbažos kaimiņos laukos opis kuram auto vienīgais glābiņš dabūt pārtiku,jābrauc 7 km līdz veikalam,viņš nevarēs atļauties elektro auto arī pat ne uz kredīta,viņam 145 eiro pensija

    Krotow
    08.12.2020 14:02
    Reply to  Partyboy

    Viņa glābiņš būs tuvāko 10 gadu laikā nolikt karoti.

    Partyboy
    08.12.2020 18:33
    Reply to  Krotow

    šausmas,gandrīz vai tā arī liekas ja vien ātrāk nesaņems kovid eitanāzijas vakcīnu.vecos gribot pirmos zem zemes dabūt.

    Krotow
    08.12.2020 20:44
    Reply to  Partyboy

    Muļķības. Pirmie jāvakcinē medicīnas darbinieki. Un pēc tam jaunieši, lai tie var atkal mācīties normālā režīmā, nesaslimstot paši un neaplaižot citus. Pēc tam pārējos pēc vajadzības.

    Partyboy
    09.12.2020 13:08
    Reply to  Krotow

    Ai mani vairs nevar muļķot ar kovida šovu,viņi paši saka ka vakcīna nav zināma vai palīdzēs,vai to vai sito bet jau saka ka būs 2 reizes gadā japotējas un nākotnē nāks klāt vēl citi jauni vīrusi un būs jaunas vakcīnas.Normāls režīms beidzās uz neatgriešanos,būs jauns režīms

    Levits
    09.12.2020 08:28
    Reply to  Partyboy

    Kas nomirs no kovida, – ziemassvētkus nesvinēs! ;)

    Partyboy
    09.12.2020 13:04
    Reply to  Levits

    Levits bērna prātā,it kā no cita mirušie svinētu ?Jeb ar tas bija piedraudējums nemirt no kovida jo tad nevarēs svinēt svētkus .

    Gatis
    08.12.2020 14:09
    Reply to  Partyboy

    Nevajag nemaz tik dramatisku piemēru. Latvijā privātmājās dzīvo, ja atmiņa neviļ, 25% iedzīvotāji. Tas nozīmē, ka pārējiem būs ļoti ierobežotas iespējas pārvietoties ar automašīnu, jo kur viņi lādēsies? Turklāt ne jau visi no privātmājās dzīvojošajiem var atļauties jaunu automašīnu, vēl jo mazāk elektrisko.

    Elektriķis
    08.12.2020 17:43
    Reply to  Gatis

    25% ir ļoti daudz. Iedomājies – katrs ceturtais ir elektroauto! Neviens taču neņems nost vecos auto, varēs labot un braukt vēl 25 gadus. Pa to laiku būs jau cita situācija. Arī ražotājiem ir interese iespiesties visās kategorijās, arī lētajās.
    Bet vispār šīs diskusijas, vai elektroauto ir sū.. vai nē, līdzinās diskusijām par homoseksuāļu laulībām :)

    Kaspars Baradach
    08.12.2020 16:04
    Reply to  Partyboy

    paceļās jautājums, kā tas opis spēj uzturēt to iekšdedzi par savu pensiju? un vainot par savas pensijas apmēru viņš var tikai sevi pašu.

    Partyboy
    08.12.2020 18:30

    veco golfiņu lēti,tur spainis detaļas 5 eiro,bet tad baigi traki ja vecie penši paliek bez transporta dziļos laukos,ceru ka vismaz degviela būs pieejama nākošos 30 gadus?A savādāk točna zirgs tik paliek kā variants pārvietoties.

    Krotow
    08.12.2020 18:32

    Nekādu lielo problēmu. Vēl vairāk, ja pašam nav bail no auto labošanas, ir pirms2000-o gadu auto modeļi, kam daļas var nopirkt bezmaz uz svara pa mazām naudiņām. Elektroauto šie cilvēki ar saviem ienākumiem gan vairs nepacels.

    Last edited 3 years ago by Krotow
    Rudolfs
    09.12.2020 13:27
    Reply to  Krotow

    Nu nepirka opis savu golfu jaunu un nepirks arī elektro auto jaunu. Domāju tuvākos 20 gadus šāda problēma mūsu valstī nedraud (ja rietumeiropā optimistiski no 2030 kaut ko sāks aizliegt, mēs kā jau visur 10 gadus atpaliekam). Vajadzētu beigt apokalipsi zīmēt pilnīgi bez nekāda pamata.

    Krotow
    09.12.2020 13:38
    Reply to  Rudolfs

    Labāk zīmēt laicīgi nekā pēkšņi atjēgties ar bezcerīgi nobrauktu auto un jauniem auto par nesasniedzamu cenu vietā, kur sabiedriskais transports nebrauc nemaz vai brauc reizi nedēļā.

    Rudolfs
    09.12.2020 14:53
    Reply to  Krotow

    Pag pag. Jaunu auto opis jau šobrīd nevar nopirkt. Tad ne jau par elektro auto šeit stāsts.

    KKTK
    08.12.2020 18:03

    Ko jūs te komentāros futurismu skalojat :D Man šķiet, ka tas ASV auto dīleris, vienkārši, nevis tirgo daudz jaunus auto, bet labu piķi slauca no dumjajiem amerikāņiem, kas atbrauc nomainīt eļļu, bet kam pieraksta vēl 15 citus “svarīgus un steidzamus” darbus. Elektro auto gadījumā vīni varbūt jau parēķināja, ka tās apkopes būs retākas un bez iespējām īpaši izvirst.

    Elektriķis
    08.12.2020 18:17
    Reply to  KKTK

    Tā jau nu gan nav ka nebūs jāremontē. Riteņi ar atsperēm tiem ir tādi paši, bleķi arī, tikai eļļas nav jāmaina. Problēma ir tāda, ka būs jāmācās diagnosticēt un labot elektriskās sistēmas. Viss kas svešs ir biedējošs. Jā, arī uzlādes iekārtas ir obligāts noteikums, tas arī ir ieguldījums. Renault tirgoņi tepat Latvijā tika piežmiegti uzrīkot tādas, lai tiem ļautu tirgot ZOE.

    Reinis Rozitis
    08.12.2020 19:05
    Reply to  Elektriķis

    > tikai eļļas nav jāmaina

    Tas attiecas tikai uz motoru.. visi pārējie šķidrumi (reduktors, dzesēšana) aizvien eksistē (tas tāds mīts, ka EV nekas nav jādara, tikai jālādē – protams, tā var darīt ja ir plāns ekspluatēt tikai rūpnīcas garantijas periodu un tālāk jau lai bēdu ieleja nākošajam īpašniekam).

    Retāk ir jāmaina bremžu kluči, bet bremžu apkope tāpat jāveic, jo viss var sarūsēt nafig (īpaši jau ja būs ziema un sāks kaisīt sāli).

    Elektriķis
    08.12.2020 19:17
    Reply to  Reinis Rozitis

    Ja gribam būt precīzi, tad ir vēl bremžu šķidrums un siltumsūkņa aktīvā substance, moderni tagad tas ir CO2. Reduktora eļļas maiņa nav paredzēta, dzesēšanas škidrums ir tikai tiem, kuriem tāds ir. Dažiem ir gaisa dzesēšana. Dažiem motoriem ir arī oglītes, kuras dilst, piemēram ZOE.
    Bremžu diski tiešām ātri rūsē, jo mazāk tiek strīķēti.

    Reinis Rozitis
    08.12.2020 20:15
    Reply to  Elektriķis

    > Reduktora eļļas maiņa nav paredzēta

    Tā gan .. šobrīd braucu ar auto, kam ar ražotājs oficiāli visu “dzīves ciklu” (lai nu kas tas būtu rūpnīcas izpratnē) nav paredzējis transmisijas eļļas maiņu un es kā “duraks” to daru katru gadu ik pēc ~20k..

    Elektriķis
    08.12.2020 20:28
    Reply to  Reinis Rozitis

    Par šādu darbību Tev atņems garantiju! :)

    Jānis
    08.12.2020 21:07
    Reply to  Reinis Rozitis

    Cerams, ka motoreļļu maini ik pēc 3000 km?
    Labi vismaz, ka pats apzinies, kā tu kā…

    Reinis Rozitis
    08.12.2020 23:13
    Reply to  Jānis

    2x gadā (kopā ar riepu maiņu) so sanāk ik pēc ~15k km..

    Levits
    09.12.2020 08:35
    Reply to  Jānis

    Mocim tā arī sanāk uz 3k

    Passerati
    09.12.2020 08:38
    Reply to  Jānis

    Moderniem auto jāmaina tad, kad iedegas panelī lapiņa, kas ziņo par eļļas maiņu. Lampiņa var iedegties gan uz 20k, vai uz 3k, viss atkarīgs no tā kā brauc. Ja zāģēsi redlainā, var arī uz 3k iedegtes pēc atvilkšanas pa autobāni.

    Krotow
    08.12.2020 18:38
    Reply to  KKTK

    Par eļļas maiņām piekrītu. Quora pamanīju pāris tredu ar dīlercentru krāpšānās aprakstiem, kur dažs par eļļas maiņu bija pamanījies uzlikt pat 6-kārtīgu uzcenojumu. Taču lai veiktu profilakses elektroauto, servisa mehāniķiem būs jamācās gan ar OBD rīkoties, gan apgūt elektromontāžas pamatus (un šaubos starp viņiem vai ir daudzi, kam pielec ar ko ampērs no oma atšķiras), gan vēl dažus knifus. Kādam negribēsies pirkt diagnostikas aparatūru utt. utjpr. Būs kā ar neseno tramvaju no Krievijas iegādi Daugavpilī, jo tramvaju depo brigadieri ar datoru strādāt neprot un da nuna….. tos buržuju jaunmodīgos brīnumus.

    Partyboy
    08.12.2020 20:00
    Reply to  Krotow

    opā pat eļļu nevarēs nomainīt pašrocīgi,hei kur var pasaulei noraut stopkrānu?

    digitalk
    08.12.2020 20:18
    Reply to  Partyboy

    mežā, ja nebūs izcirsts. tur tikai sēnes, ogas un kādreiz pa briedim vai lācim.

    joks :) neņem mani vērā.

    Partyboy
    09.12.2020 13:12
    Reply to  digitalk

    Nav zemē metama ideja,izrakšu bunkuru ēdīšu meža veltes medīšu cepšu garšīgu gaļu ,nav nekāda vaina.Krievijā starpcitu ir tādi ciemi mežā un nemaz nav slikti visi kopā tusējas svaaigā dabā

    1852
    09.12.2020 13:36
    Reply to  Partyboy

    kas vainas dzīvot incestā noslēgtā kopienā, staigājot ar meža zvēru parazītiem iekšās. svaigs gaiss, jopta!

    Partyboy
    09.12.2020 14:47
    Reply to  1852

    kurš teica incestā?Hei kpc grābj tuftu no gaisa,es piemēram domāju ar svešiem arī nevis tikai ģimeni

    Pans
    08.12.2020 21:29

    Cepiens par nobraukumu ir nevietā. Ja vajag tālākus braucienus, būs alternatīvas. Bet cena šobrīd eauto ir neadekvāta parastam cilvēkam. Un lietotais tirgus nav un īsti pat nav iespējams. Jo pirkt 5-10g vecu eauto ir nereāli, baterija beigta vai uz robežas.
    Tas viss izskatās pēc iespējas no cilvēkiem izspiest normālu piķi…

    Reklāma