Reklāma

“Tet” čatbots Anete iegūst balsi

Jaunākie raksti

Xiaomi laiž pārdošanā Mijia 610 L Rock ledusskapi

Xiaomi Ķīnā uzsācis pārdot Mijia Refrigerator 610 L Rock ledusskapi. Mijia Refrigerator 610 L Rock ledusskapim ir 20 nodalījumi...

Bentley saviem modeļiem ieviesīs “Azure” versiju īpaši komfortablai braukšanai

Luksusauto ražotājs Bentley paziņojis, ka savos modeļos tas ieviesīs "Azure" versiju - tas nav jauns modelis, bet gan aprīkojuma...

Tesla piesakās papildus zemesgabalam, lai paplašinātu rūpnīcu Berlīnē

Elektroauto ražotājs Tesla pieteicies iegādāties "Gigafactory Berlin" pieguļošo zemesgabalu, autoražotājam jau plānojot rūpnīcas paplašināšanās darbus. Šadas ziņas izplatījuši vācu...

Marks Zakerbergs: “Meta” metaversa projekts tuvākos piecus gadus izmaksās ļoti dārgi

Nav nekāds noslēpums, ka metaversa kā iekļaujošas virtuālās pasaules izveide izmaksās ļoti dārgi. Daudzi uzņēmumi, ieskaitot "Google", "Microsoft", "Meta"...

Vai un kā paaudzes īpatnības ietekmē finanšu paradumus?

Viena no jomām, kur diezgan labi var aplūkot atšķirības dažādās paaudzēs, ir finanses. Šobrīd, kad tehnoloģijas attīstās straujāk nekā...

Tehnoloģiju un izklaides uzņēmums Tet ir spēris nākamo soli mākslīgā intelekta tehnoloģiju attīstībā, noslēdzot Latvijas biznesa vidē unikālo balss sintēzes jeb robota balss projektu. Pateicoties šim projektam, kas prasījis gadu, Tet virtuālā asistente Anete tagad varēs atbildēt uz klientu jautājumiem ne tikai rakstiskā veidā, bet arī sarunājoties – sākumā vēršoties pie klientiem ar personalizētājiem atgādinājumiem un vēlāk arī uzturot pilnvērtīgu sarunu. Tet izmantos balss sintēzes tehnoloģiju gan savām vajadzībām, gan piedāvās citiem uzņēmumiem.

“Mums ir patiess prieks, ka viens nozīmīgs vērienīgā balss sintēzes projekta posms ir noslēdzies, un mēs varam virzīties uz priekšu, izmantojot jaunākās mākslīgā intelekta tehnoloģijas biznesa procesu uzlabošanai.  Mūsu iekšējie dati liecina par to, ka digitāli apkalpoto klientu skaits palielinās katru gadu. Šogad jau divas trešdaļas Tet klientu tika apkalpoti ar digitālo kanālu palīdzību, salīdzinot gadu iepriekš – 45%, un trešdaļu no tiem apkalpoja tieši mūsu virtuālā asistente Anete. Balss sintēzes projekts palīdzēs uzlabot apkalpošanas kvalitāti, personalizējot komunikāciju ar klientiem,” stāsta Tet mākslīgā intelekta pakalpojumu vadītāja Inese Zariņa.

Sintezēto balsi ir iespējams izmantot dažādu iestāžu paziņojumiem (piemēram, skolās vai slimnīcās), robotzvaniem klientu apkalpošanā, kā arī vides pieejamības uzlabošanai neredzīgajiem cilvēkiem. Galvenā tehnoloģijas priekšrocība ir tas, ka vajadzīgo paziņojumu ir iespējams sintezēt uzreiz – bez nepieciešamības pēc ierakstu studijas, diktora un pēcapstrādes.

“Pirmos sintezētas balss testa robotzvanus Tet klienti saņems jau šogad, savukārt nākamgad mēs turpināsim darbu pie balss sintēzes attīstības, ļaujot balsi pārvērst tekstā, lai Anete varētu pilnvērtīgi sarunāties, atbildot uz jautājumiem,” skaidro I.Zariņa.

Balss sintēze ir laikietilpīgs process, kurā balss īpašniecei fotogrāfei un modelei Vinitai Vilcānei Krilovai bija jāierunā liels teksta apjoms – gan veseli teikumi un grāmatu fragmenti, gan arī atsevišķi vārdi un zilbes. Savukārt tālāk jau ar tekstiem strādāja uzņēmums Tilde, sadarbībā ar kuru tapis šis projekts.

“Latviešu valodas balss sintezatora izveides process ir sarežģīts un izaicinājumiem bagāts, jo tieši tāda ir arī pati latviešu valoda. Mākslīgais intelekts mācās no piemēriem, tāpēc bija nepieciešamas daudzas stundas studijā, lai iegūtu audiodatus – balss paraugus, kas aptvertu mūsu valodas daudzveidību, balss intonāciju un emocionālasrunas dažādību,” stāsta Tildes biznesa attīstības vadītājs Kaspars Kauliņš. “Tilde jau 15 gadus māca datoriem sarunāties latviski, bet tikai salīdzinoši nesen runas sintēzei esam sākuši izmantot mākslīgā intelekta mašīnmācīšanās metodes, kas ļāva izveidot balss sintezatorus ar plašām pielietojuma iespējām arī biznesā. Mūsu sadarbības partneris Tet ir pirmais Latvijā, kam kopīgi esam izveidojuši zīmolam atbilstošu, unikālu balsi. Mēs ticam, ka Anetes balss radīs pielietojumu ne vien virtuālā asistenta komunikācijā ar lietotājiem, bet arī pavērs Tet klientiem jaunas iespējas automatizētās balss saziņas jomā.”

Projektu atzinīgi vērtē arī balss īpašniece Vinita: “Ir satraucoši un, godīgi sakot, nedaudz arī biedējoši dzirdēt, cik labi Anete runā! Iespējams, vēlāk šādas digitalizētas balsis būs daudz, bet ir pagodinājums un prieks būt vienai no pirmajām. Paldies Tet un Tildes komandām par sadarbību un uzticēšanos! Ir ieguldīts milzīgs darbs no visām iesaistītajām pusēm, un es ļoti ceru, ka šī balss atvieglos daudzu cilvēku ikdienu!”

Jāpiebilst, ka līdz ar šī posma noslēgumu robota apmācības process nebeidzās, un Anete turpinās uzlabot savas runāšanas prasmes. Lai to veicinātu, Tet aicina ikvienu Latvijas iedzīvotāju novērtēt virtuālās asistentes balsi, zvanot uz 63303025, vai apmeklējot šo saiti.

1 komentārs

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
1 komentārs
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Kāds
02.12.2020 14:34

Wow… Zinot, cik sarežģīti ir veikt balss sintēzi, prieks redzēt, ka mūsu mazajā tirgū kaut kas tāds vienalga tiek realizēts. Iespaidīgs rezultāts. Patīkami, ka audio sample failā tika iekļauts arī “fail” (nobeigumā intonācija nepareiza), nevis radītas nepamatoti augstas ekspektācijas. Prieks par vietējiem censoņiem.

Reklāma